sgt.sly Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 Witam ponownie kolejny problem z jednym z Honkerow i iloscia siedzen Honker 2000 Rok produkcji 2005 pierwsza rejestracja 31.10.2008r zarejestrowany na 2 osoby niestety nikt nie chce mi go zarejestrować na 8 osób ławeczki tylne są oryginalne. Jak do tego tematu podejść i czy się da ?? Przepis mowi 7) w punkty kotwiczenia pasow bezpiecze.stwa: a) na przednich siedzeniach; warunek stosuje si. do pojazdu o dopuszczalnej masie ca.kowitej nieprzekraczaj.cej 2,5 t, zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1971 r., do pojazdu o dopuszczalnej masie ca.kowitej nieprzekraczaj.cej 3,5 t zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1995 r. b) na siedzeniach innych ni. przednie, skierowanych do przodu; warunek stosuje si. do samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r. i do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 20 pa.dziernika 2007 r. - przepisow lit. a i b nie stosuje si. do pojazdu z nadwoziem otwartym oraz autobusu przeznaczonego do przewozu pasa.erow stoj.cych; Rozumiem ze jak sciagne dach to mam pojazd z nadwoziem otwartym tak ?? Czyli możliwa jest rejestracja na 8 osób ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 pierwsza rejestracja 31.10.2008r 2a) siedzenia nie mogą być skierowane bokiem do kierunku jazdy. Za siedzenia skierowane bokiem dokierunku jazdy uważa się takie, których pionowa środkowa płaszczyzna wzdłużna tworzy kąt nie mniejszy niŜ 10° z pionową środkową płaszczyzną wzdłużną pojazdu. Przepis nie dotyczy pojazdu zarejestrowanego przed dniem 20 października 2007 r., ławeczki tylne są oryginalne. Ławeczki skierowane bokiem do kierunku jazdy? - jak widzisz nie da rady... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 Moment - a żaden z nowych aktualnie produkowanych pojazdów nie ma siedzeń bokiem?? Żadna terenówka albo co? Na pewno?? (no autobusy miejskie to wiem, że są wyjątkiem) A co było z tym autem że 2005 rok produkcji, a dopiero w 2008 rejestracja?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 Moment - a żaden z nowych aktualnie produkowanych pojazdów nie ma siedzeń bokiem?? Nie znam takowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sgt.sly Napisano 5 Październik 2012 Autor Share Napisano 5 Październik 2012 A co było z tym autem że 2005 rok produkcji, a dopiero w 2008 rejestracja?? Auto wystawowe zakupione od syndyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 No widzisz - byś się rok pośpieszył i by nie było problemu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danzig00 Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 Nie znam takowego. A Ja znam Są nowe Honkery rejestrowane na 8 osób tylko, że w MON-ie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 Są nowe Honkery rejestrowane na 8 osób tylko, że w MON-ie No MON to ma swoje prawo , które często z cywilnym prawem i logiką niewiele ma wspólnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 tylko, że w MON-ie Te się nie liczą O "cywilne" mi chodziło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sgt.sly Napisano 5 Październik 2012 Autor Share Napisano 5 Październik 2012 czyli rozumiem ze czapka i nic z tym sie nie da zrobic ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 które często z cywilnym prawem i logiką niewiele ma wspólnego super to ująłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 super to ująłeś Pracuję na cywilnej ale "ocieram" się o wojsko znaczy mam z tym styczność i wiem jak "kadra" potrafi wymyślać, a nawet niektórzy diagności na stacjach MON'owskich. p.s. ale pośmiać też się trzeba czasem z tego co się usłyszy od żołnierzy jak to u nich w JW jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekacprzak Napisano 21 Wrzesień 2016 Share Napisano 21 Wrzesień 2016 , Odgrzeje kotleta bo nic ciekawego nie Znalazłem Trafił do mnie Honker kupiony w AMW ( Agencji Mienia Wojskowego ) . W wojsku była to tzw. SANITARKA Data pierwszej rejestracji 08.1991 - i to tyle z dokumentów . Resztę danych sobie dopisz Pojazd w takim wykonaniu nigdy nie był produkowany na rynek cywilny , więc nie ma mowy o jakich tam danych homologacyjnych . Żeby był w jednej bryle to ok . Ale jak wiecie wygląda to nieco jak izoterma , że tak porównam. Walka idzie oczywiście o liczbę miejsc i jak zakwalifikować pojazd w kategorii : Z jednej strony Jedno miejsce siedzące tyłem do kierunku jazdy na środku "izotermy" sanitarnej . Ławeczka dla dwóch osób po prawej stronie bokiem do kierunku jazdy bez pasów w "izotermie" sanitarnej. 2 piętrowe miejsca leżące ?? Czyli łącznie 2 miejsca siedzące w kabinie kierowcy oraz 3 miejsca siedzące w kabinie o NO WŁAŚNIE CZEGO ? - pasażerskiej ? czy skrzyni przystosowanej do przewozu osób.? Samochód sanitarny "SC" - wg. definicji służy do transportu chorych lub rannych . Samochód sanitarny specjalny "SB" - wg definicji to samochód kategorii M - czyli osobowy . Samochód terenowy "G" - bez uwag. Nie spotkałem się wcześniej z pojazdem M1 wyglądającym jak Furgon ( czyli kategoria N1 ?) Z drugiej zaś strony jeśli ciężarowy N1 - to co - przystosowany do przewożenia osób na skrzyni ładunkowej ? Jakieś pomocne sugestie ? Nie przerabiałem jeszcze takiego tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Wrzesień 2016 Share Napisano 21 Wrzesień 2016 A w jakim celu został zakupiony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Wrzesień 2016 Share Napisano 21 Wrzesień 2016 Coś mi się zdaję, że sanitarką z lazaretu nie pozostanie. Czyli kłania się dokonanie zmian chociażby eliminując miejsca leżące. Tylko Urząd Skarbowy mógłby widzieć w czymś takim samochód osobowy. Mi wychodzi ciężarówka z bardzo dawną datą pierwszej rejestracji i trudno. Dałbym sobie na luz z kategorią homo bo to nie moja rola. Rodzaj owszem i podrodzaj. Czyli furgon ciężarowy, a reszta w warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DMG1 Napisano 21 Wrzesień 2016 Share Napisano 21 Wrzesień 2016 Stawiam , że silnik andorii napęd na 2 osie plus reduktor i może nawet wyciągarka - to gdzie szukać bardziej terenowego auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Wrzesień 2016 Share Napisano 21 Wrzesień 2016 Może być jak najbardziej terenowcem rasowym. Tylko mi idzie o to, czy diagnoście na podstawie oglądu samochodu wolno ustalać kategorię homo. Bo jak wiadomo osobowy może być terenowym. Ciężarowy może być terenowym. Specjalny też może mieć taką konstrukcję i napędy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Wrzesień 2016 Share Napisano 21 Wrzesień 2016 W wojsku była to tzw. SANITARKA Samochód sanitarny specjalny "SB" - wg definicji to samochód kategorii M - czyli osobowy . Specjalny zawsze będzie M lub N i nie oznacza to, że jeśli M to osobowy. Czy coś stoi na przeszkodzie, żeby pojazd pozostał specjalnym sanitarnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Wrzesień 2016 Share Napisano 21 Wrzesień 2016 Dokładnie. To jest samochód specjalny sanitarny i tyle. Bez wprowadzenia zmian nic innego z tego nie będzie. Pytanie w jakim celu to zostało kupione i kto i jak będzie to użytkował (przebudowywał). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Wrzesień 2016 Share Napisano 21 Wrzesień 2016 Czy coś stoi na przeszkodzie, żeby pojazd pozostał specjalnym sanitarnym? Jeśli spełnia "Polska Norma PN-EN 1789:2008 "Pojazdy mechaniczne i ich wyposażenie - ambulanse drogowe" to nic nie stoi na przeszkodzie. Ja bym ostrożnie do tego tematu podchodził... Do poczytania http://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/komunikat,3628.html https://www.its.waw.pl/Badanie_karetki_sanitarnej_na_zgodnosc_z_Polska_Norma_PN_EN_1789,0,2314,1.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Wrzesień 2016 Share Napisano 21 Wrzesień 2016 Czytam rozporządzenie w sprawie badań technicznych. I tam napisali na wstępie, że badanie techniczne polega na sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom określonym w... - i tam spora lista aktów prawnych - ale nie ma mowy o PN takiej a takiej, informacjach its, nfz i innych... Niech to będzie sprawa właściciela, czy ten pojazd można faktycznie do przewozu chorych wykorzystywać, czy musi spełnić inne wymagania, formalności i niechże ten właściciel ponosi za to odpowiedzialność. SKP ma się skupić na układzie jezdnym pojazdu, ogólnych parametrach użytkowych itd. W tym temacie skupił bym się, czy te fotele, ławki są ok, a nie wymyślał na siłę, żeby klasyfikować ten pojazd inaczej, niż służył w wojsku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Wrzesień 2016 Share Napisano 21 Wrzesień 2016 Czytam rozporządzenie w sprawie badań technicznych.I tam napisali na wstępie, że badanie techniczne polega na sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom określonym w... - i tam spora lista aktów prawnych - ale nie ma mowy o PN takiej a takiej, informacjach its, nfz i innych... SKP ma się skupić na układzie jezdnym pojazdu, ogólnych parametrach użytkowych itd. A co powiesz w takim razie na temat bankowozów? Też ma to SKP nie interesować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Wrzesień 2016 Share Napisano 21 Wrzesień 2016 Tam gdzie jest wyraźne wskazanie (w wymienionych w rozporządzeniu przepisach), że należy brać pod uwagę jakąś tam normę, dyrektywę, czy wytyczne - to OK. Ale tylko wtedy. Ja Ci powiem więcej - a co powiesz o autach straży pożarnej? Ich normy są sprzeczne z założeniami podstawowych definicji PoRD. I co wtedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Wrzesień 2016 Share Napisano 21 Wrzesień 2016 Tam gdzie jest wyraźne wskazanie (w wymienionych w rozporządzeniu przepisach), że należy brać pod uwagę jakąś tam normę, dyrektywę, czy wytyczne - to OK. Ale tylko wtedy. No przecież jest "Dz. U. Nr 191 poz. 1410, z późn. zm.) jednoznacznie wskazano, iż zespół ratownictwa medycznego wyposażony jest w specjalistyczny środek transportu sanitarnego, spełniający cechy techniczne i jakościowe określone w Polskich Normach przenoszących europejskie normy zharmonizowane. Zgodnie z interpretacją przedstawioną przez Ministerstwo Zdrowia aktualnie obowiązującą w tym zakresie normą jest Polska Norma PN-EN 1789:2008 "Pojazdy mechaniczne i ich wyposażenie - ambulanse drogowe". " [ Dodano: 21-09-2016, 22:37 ] a co powiesz o autach straży pożarnej? Tylko tyle ,że "§ 1. 1. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do: 1) pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, z wyjątkiem oznakowania określonego dla pojazdu uprzywilejowanego; 2) pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Biura Ochrony Rządu, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, kontroli skarbowej i Służby Celnej, Służby Więziennej i straży pożarnej, z wyjątkiem oznakowania określonego dla pojazdu uprzywilejowanego" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Wrzesień 2016 Share Napisano 21 Wrzesień 2016 Czy w rozporządzeniu o badaniach każą Ci w którymś miejscu sprawdzać, czy pojazd spełnia warunki określone w ustawie o Państwowym Ratownictwie Medycznym? Aż boję się zapytać po jakich ustawach i rozporządzeniach będziesz szukał warunków dla np. wozu transmisyjnego TV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.