Skocz do zawartości
marceli2

MAHA - obliczeniowy WSH

Rekomendowane odpowiedzi

marceli2

Pytanie do tych z Was którzy użytkują linię MAHA Eurosystem LKW , czy to urządzenie powinno obliczać nie tylko WSH ale też obliczeniowy WSH. Badanie wykonane z użyciem miernika nacisku, nacisk w komputerze zapisany, dmc podana i urządzenie wylicza WSH ale chodzi mi o sytuację np. przyjedzie nie obciążony dostawczy i WSH jest poniżej minimum ale zgodnie z Dz.U jeżeli obliczeniowy WSH spełnia wymagania skuteczność układu hamulcowego należy uznać za odpowiednią. Pytanie tylko czy ten obliczeniowy WSH muszę liczyć na kartce czy urządzenie zrobi to za mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Musi być waga przy rolkach,jeśli nie ma to liczymy z ręki.Ps.Większośc nie ma w/w ponieważ kosztuje o ile dobrze pamiętam ok 6 tys zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
dmc podana

tak między nami ja wpisuję masę własną + swoją (aktualną 8) ) wagę, jeśli wpiszesz DMC a auto jest "puste" nic nie wyjdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marceli2
dmc podana

tak między nami ja wpisuję masę własną + swoją (aktualną 8) ) wagę, jeśli wpiszesz DMC a auto jest "puste" nic nie wyjdzie

Chyba nie o to chodzi żeby wpisać masę własną (bo ona jest niższa) bo wtedy wiadomo że WSH wyjdzie. Tylko o stosowanie zasad ekstrapolacji. Nie bardzo mi się chce wierzyć że obliczeniowy WSH jest uzależniony od zamontowania wagi w rolkach, bo one by i tak mierzyły masę rzeczywistą a WSH i obliczeniowy WSH odnosi się do DMC. To samo podejrzewam możesz zrobić jak w programie podczas wpisywania DMC wpiszesz masę rzeczywistą ( jest taka zakładka na dole). Jeżeli wpiszę naciski poszczególnych osi to "coś" tam obliczy ale WSH i OWSH ma być liczony do DMC. Jest taka pozycja na ekranie WSH statyczny i WSH dynamiczny (może dla Mahy się to tak nazywa) ale one są wykreskowane. A tak na marginesie żeby urządzenie za "grube" stówki trzeba było wspomagać ołówkiem?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kirko

Skoro mowa o lini Macha to spytam.

Jak interpretować wynik pomiaru(sprawdzania) zbieżności na płycie.U mnie na wydruku z badania podawany jest wynik w mm,np.3mm

Czy to jest PczyN-odnośnie zbieżności :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Skoro mowa o lini Macha to spytam.

Jak interpretować wynik pomiaru(sprawdzania) zbieżności na płycie.U mnie na wydruku z badania podawany jest wynik w mm,np.3mm

Czy to jest PczyN-odnośnie zbieżności :?:

 

Zgodnie z zał. nr I poz 2.4

Kontrolę przeprowadza się na urządzeniu do ogólnej oceny prawidłowego ustawienia kół.

pkt a :

a) Wartość zbieżności wykracza poza dopuszczalne granice dla danego typu pojazdu.

 

Musisz zobaczyć do DTR-ki płyty jakie wartości uważa się za nieprawidłowe.

Jeśli to płyta MAHA to przesunięcie masz w mm na metr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Jeśli to płyta MAHA to przesunięcie masz w mm na metr

_________________

 

I znając średnicę felgi możesz sobie wyliczyć wartości zbieżności/rozbieżności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kirko

No coraz więcej wiem i bez dtr-ki :) .

Jutro poczytam to się może dowiem do końca ,albo ktoś mi może powie to na forum,jak z mm obliczyć zbieżność lub rozbieżność.

Czy wystarczy wynik w mm z pomiaru na płycie ,aby ocenić wynik(dotyczy płyty macha)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
jak z mm obliczyć zbieżność lub rozbieżność.

 

Mnożysz przez współczynnik zależny od rozmiaru felgi i otrzymujesz w mm. Gdzieś to mam, ale muszę poszukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Auto tarcze koł 15" wyliczenie 15x2,54=38,10 /100=0,38

Pojazd wjeżdza na płytę wyskakuje np + 4 m/km (tak jest u mnie).4 x 0.38=1,52 mm na plusie.

Maha pow 22 m/km wyświetla na czerwono.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kirko
Auto tarcze koł 15" wyliczenie 15x2,54=38,10 /100=0,38

czy 2,54 odnosi się do każdego rozmiaru tarcz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
czy 2,54 odnosi się do każdego rozmiaru tarcz?

Wiesz może co to jest cal ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marceli2

Panowie dyskusja trochę zboczyła z tematu. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenia z OWSH w MAHA to bardzo proszę o wypowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
ktoś mi może powie to na forum,jak z mm obliczyć zbieżność lub rozbieżność.

Czy wystarczy wynik w mm z pomiaru na płycie ,aby ocenić wynik(dotyczy płyty macha)?

Nie wyliczysz zbieżności na podstawie poślizgu bocznego, możesz tylko poprzez współczynniki określić mniej więcej ile by to wynosiło i nic po za tym - sam pomiar i przeliczenie go jest obarczone tak dużym błędem, że nie warto zaprzątać sobie tym głowy. Zapoznaj się dokładnie ze skalą swojej płyty i stosuj wskazane przedziały do określania wyniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Nie wyliczysz zbieżności na podstawie poślizgu bocznego, możesz tylko poprzez współczynniki określić mniej więcej ile by to wynosiło i nic po za tym -

 

Dlatego się to nazywa ogólna ocena ustawienia kół. Że nie warto zaprzątać sobie głowy to się nie zgodzę, bo jak płyta wybija mi 16 mm/m to zbieżność na pewno nie jest poprawna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Maha pow 22 m/km wyświetla na czerwono.

22 m/km to zakres pomiarowy Mahy, moja wyświetla na czerwono pow 15 m/km.

Przeliczenie zbiezności w oparciu o średnice koła ma zastosowanie tylko do małej Machy (chyba to IW3) w przypadku lini IW7 wynik jest podawany w m/km i nic nie trzeba przeliczać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Nie wyliczysz zbieżności na podstawie poślizgu bocznego, możesz tylko poprzez współczynniki określić mniej więcej ile by to wynosiło i nic po za tym -

 

Dlatego się to nazywa ogólna ocena ustawienia kół. Że nie warto zaprzątać sobie głowy to się nie zgodzę, bo jak płyta wybija mi 16 mm/m to zbieżność na pewno nie jest poprawna.

Chodzi mi o przeliczanie tego parametru do "wartości zbieżności". Nie ma sensu tego robić skoro wg skali płyty widać że pojazd jest "rozjechany", więc ustalanie tego czy w wartości zbieżności przekroczyło to 5 minut czy pół stopnia jest bezcelowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Chodzi mi o przeliczanie tego parametru do "wartości zbieżności". Nie ma sensu tego robić skoro wg skali płyty widać że pojazd jest "rozjechany", więc ustalanie tego czy w wartości zbieżności przekroczyło to 5 minut czy pół stopnia jest bezcelowe.

 

A tak. :D Masz absolutną rację :) Nie zakumałem o co kaman.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.