marceli2 Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 Pytanie do tych z Was którzy użytkują linię MAHA Eurosystem LKW , czy to urządzenie powinno obliczać nie tylko WSH ale też obliczeniowy WSH. Badanie wykonane z użyciem miernika nacisku, nacisk w komputerze zapisany, dmc podana i urządzenie wylicza WSH ale chodzi mi o sytuację np. przyjedzie nie obciążony dostawczy i WSH jest poniżej minimum ale zgodnie z Dz.U jeżeli obliczeniowy WSH spełnia wymagania skuteczność układu hamulcowego należy uznać za odpowiednią. Pytanie tylko czy ten obliczeniowy WSH muszę liczyć na kartce czy urządzenie zrobi to za mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 Musi być waga przy rolkach,jeśli nie ma to liczymy z ręki.Ps.Większośc nie ma w/w ponieważ kosztuje o ile dobrze pamiętam ok 6 tys zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 dmc podana tak między nami ja wpisuję masę własną + swoją (aktualną ) wagę, jeśli wpiszesz DMC a auto jest "puste" nic nie wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marceli2 Napisano 5 Październik 2012 Autor Share Napisano 5 Październik 2012 dmc podana tak między nami ja wpisuję masę własną + swoją (aktualną ) wagę, jeśli wpiszesz DMC a auto jest "puste" nic nie wyjdzie Chyba nie o to chodzi żeby wpisać masę własną (bo ona jest niższa) bo wtedy wiadomo że WSH wyjdzie. Tylko o stosowanie zasad ekstrapolacji. Nie bardzo mi się chce wierzyć że obliczeniowy WSH jest uzależniony od zamontowania wagi w rolkach, bo one by i tak mierzyły masę rzeczywistą a WSH i obliczeniowy WSH odnosi się do DMC. To samo podejrzewam możesz zrobić jak w programie podczas wpisywania DMC wpiszesz masę rzeczywistą ( jest taka zakładka na dole). Jeżeli wpiszę naciski poszczególnych osi to "coś" tam obliczy ale WSH i OWSH ma być liczony do DMC. Jest taka pozycja na ekranie WSH statyczny i WSH dynamiczny (może dla Mahy się to tak nazywa) ale one są wykreskowane. A tak na marginesie żeby urządzenie za "grube" stówki trzeba było wspomagać ołówkiem?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kirko Napisano 9 Październik 2012 Share Napisano 9 Październik 2012 Skoro mowa o lini Macha to spytam. Jak interpretować wynik pomiaru(sprawdzania) zbieżności na płycie.U mnie na wydruku z badania podawany jest wynik w mm,np.3mm Czy to jest PczyN-odnośnie zbieżności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Październik 2012 Share Napisano 9 Październik 2012 Skoro mowa o lini Macha to spytam.Jak interpretować wynik pomiaru(sprawdzania) zbieżności na płycie.U mnie na wydruku z badania podawany jest wynik w mm,np.3mm Czy to jest PczyN-odnośnie zbieżności Zgodnie z zał. nr I poz 2.4 Kontrolę przeprowadza się na urządzeniu do ogólnej oceny prawidłowego ustawienia kół. pkt a : a) Wartość zbieżności wykracza poza dopuszczalne granice dla danego typu pojazdu. Musisz zobaczyć do DTR-ki płyty jakie wartości uważa się za nieprawidłowe. Jeśli to płyta MAHA to przesunięcie masz w mm na metr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Październik 2012 Share Napisano 10 Październik 2012 Jeśli to płyta MAHA to przesunięcie masz w mm na metr_________________ I znając średnicę felgi możesz sobie wyliczyć wartości zbieżności/rozbieżności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kirko Napisano 10 Październik 2012 Share Napisano 10 Październik 2012 No coraz więcej wiem i bez dtr-ki . Jutro poczytam to się może dowiem do końca ,albo ktoś mi może powie to na forum,jak z mm obliczyć zbieżność lub rozbieżność. Czy wystarczy wynik w mm z pomiaru na płycie ,aby ocenić wynik(dotyczy płyty macha)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Październik 2012 Share Napisano 10 Październik 2012 jak z mm obliczyć zbieżność lub rozbieżność. Mnożysz przez współczynnik zależny od rozmiaru felgi i otrzymujesz w mm. Gdzieś to mam, ale muszę poszukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 10 Październik 2012 Share Napisano 10 Październik 2012 Auto tarcze koł 15" wyliczenie 15x2,54=38,10 /100=0,38 Pojazd wjeżdza na płytę wyskakuje np + 4 m/km (tak jest u mnie).4 x 0.38=1,52 mm na plusie. Maha pow 22 m/km wyświetla na czerwono. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kirko Napisano 10 Październik 2012 Share Napisano 10 Październik 2012 Auto tarcze koł 15" wyliczenie 15x2,54=38,10 /100=0,38 czy 2,54 odnosi się do każdego rozmiaru tarcz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 10 Październik 2012 Share Napisano 10 Październik 2012 czy 2,54 odnosi się do każdego rozmiaru tarcz? Wiesz może co to jest cal ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marceli2 Napisano 10 Październik 2012 Autor Share Napisano 10 Październik 2012 Panowie dyskusja trochę zboczyła z tematu. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenia z OWSH w MAHA to bardzo proszę o wypowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Październik 2012 Share Napisano 10 Październik 2012 ktoś mi może powie to na forum,jak z mm obliczyć zbieżność lub rozbieżność.Czy wystarczy wynik w mm z pomiaru na płycie ,aby ocenić wynik(dotyczy płyty macha)? Nie wyliczysz zbieżności na podstawie poślizgu bocznego, możesz tylko poprzez współczynniki określić mniej więcej ile by to wynosiło i nic po za tym - sam pomiar i przeliczenie go jest obarczone tak dużym błędem, że nie warto zaprzątać sobie tym głowy. Zapoznaj się dokładnie ze skalą swojej płyty i stosuj wskazane przedziały do określania wyniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Październik 2012 Share Napisano 11 Październik 2012 Nie wyliczysz zbieżności na podstawie poślizgu bocznego, możesz tylko poprzez współczynniki określić mniej więcej ile by to wynosiło i nic po za tym - Dlatego się to nazywa ogólna ocena ustawienia kół. Że nie warto zaprzątać sobie głowy to się nie zgodzę, bo jak płyta wybija mi 16 mm/m to zbieżność na pewno nie jest poprawna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Październik 2012 Share Napisano 11 Październik 2012 Maha pow 22 m/km wyświetla na czerwono. 22 m/km to zakres pomiarowy Mahy, moja wyświetla na czerwono pow 15 m/km. Przeliczenie zbiezności w oparciu o średnice koła ma zastosowanie tylko do małej Machy (chyba to IW3) w przypadku lini IW7 wynik jest podawany w m/km i nic nie trzeba przeliczać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Październik 2012 Share Napisano 11 Październik 2012 Nie wyliczysz zbieżności na podstawie poślizgu bocznego, możesz tylko poprzez współczynniki określić mniej więcej ile by to wynosiło i nic po za tym - Dlatego się to nazywa ogólna ocena ustawienia kół. Że nie warto zaprzątać sobie głowy to się nie zgodzę, bo jak płyta wybija mi 16 mm/m to zbieżność na pewno nie jest poprawna. Chodzi mi o przeliczanie tego parametru do "wartości zbieżności". Nie ma sensu tego robić skoro wg skali płyty widać że pojazd jest "rozjechany", więc ustalanie tego czy w wartości zbieżności przekroczyło to 5 minut czy pół stopnia jest bezcelowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Październik 2012 Share Napisano 11 Październik 2012 Chodzi mi o przeliczanie tego parametru do "wartości zbieżności". Nie ma sensu tego robić skoro wg skali płyty widać że pojazd jest "rozjechany", więc ustalanie tego czy w wartości zbieżności przekroczyło to 5 minut czy pół stopnia jest bezcelowe. A tak. Masz absolutną rację Nie zakumałem o co kaman. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.