Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

adiojciec

Pojazd wyprodukowany w ilości jednej sztuki!?

Polecane posty

adiojciec

pytanie jakie badanie byście przeprowadzili dla przyczepy PRONAR nowej tylko bez homologacji? Dane przyczepy producent podał, ma numery ramy oraz tabliczkę znamionową Oraz dołączył dokument potwierdzający ze jest to jedna sztuka!? co robić bo już różne wersje słyszałem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Badanie okresowe (oczywiście jeśli to nie lekka).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
ma numery ramy oraz tabliczkę znamionową

 

Ciekawe czy na tabliczce nie ma wpisanego numeru homologacji :P bo czasem się tak zdarzało.

 

PRONAR to chyba p-pa rolnicza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiojciec

no jest nr homologacji ale producent nie daje homologacji bo twierdzi ze jest to jedna sztuka wyprodukowana na rok jest to p rolnicza wywrotka dali jedynie takie potwierdzenie ze została wyprodukowana w ilosci jednej sztuki rocznie oraz dane techniczne!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Sprawdziłbym czego dotyczy ta homologacja wskazana na TZ - poproś o wyjaśnienie i producenta i porównaj sobie dane w katalogu ITS (jak nie masz poproś WK o pomoc).

 

Od strony technicznej to po prostu okresowe przed I rejestracją w kraju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiojciec

no właśnie też tak myślałem że okresowe ale kolega diagnosta zbił mnie trochę z tropu!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yeti

Czy produkując jedną sztukę rocznie (bez homo) mogę nadać nr ramy i tabliczkę? :razz:

Moim zdaniem powinno to być rejestrowane jako "SAM".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Czy produkując jedną sztukę rocznie (bez homo) mogę nadać nr ramy i tabliczkę? :razz:

 

Teoretycznie tak. W praktyce, jeśli wykorzystujesz pojazd podstawowy z produkcji seryjnej (a sam robisz tylko adaptację, przebudowę) nie jest to praktykowane. Po części dlatego, że nikt w takim powszechnym odbiorze nie traktuje zabudowującego jako faktycznego producenta (jest nim tylko w świetle PoRD), po części dlatego, że dane na DMC po adaptacji/zabudowie przeważnie się nie zmieniają...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yeti
Teoretycznie tak

Pozwole sobie nie zgodzić się z tym stwierdzeniem.To by oznaczało ,że każdy kto wyprodukuje 1-sz rocznie ,bazując na jakimś homologowanym pojeździe nadaje nr .Jaki to by miał by być ten nr ? w/g jakich kryteriów miałby być ustalany itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Pozwole sobie nie zgodzić się z tym stwierdzeniem.To by oznaczało ,że każdy kto wyprodukuje 1-sz rocznie ,bazując na jakimś homologowanym pojeździe nadaje nr .Jaki to by miał by być ten nr ? w/g jakich kryteriów miałby być ustalany itp.

 

No to poczytaj art.66. Nr nadaje producent. A producentem jest ten podmiot, który dokonuje zabudowy. Zatem zgodnie z prawem jak najbardziej jest uprawniony do nadania nowego numeru. Jakie kryteria ma spełniać nr?? Przecież przepisy i normy wyraźnie to określają - co to za pytanie? W praktyce jednak dla zabudowującego to więcej kłopotu niż pożytku z takiego własnego numerowania, dlatego pozostawiają nr nadany przez producenta pojazdu podstawowego. Choć nie zawsze. Wiele specjalistycznych zabudów (straż pożarna, czy np. kampery) mają po zabudowie nowy nr nadany przez zabudowującego.

 

Z pewnością natomiast zabudowujący pojazd winien nadać nową TZ, ponieważ w świetle prawa jest PRODUCENTEM POJAZDU. Oczywiście znów w praktyce robi się to tylko, gdy dane ze starej tabliczki się dezaktualizują w wyniku zabudowy (a w sporej części przypadków nie).

 

I w tym układzie nie masz się co zgadzać, czy nie zgadzać, bo przepisy dość jasno to regulują, choć czasami przepisy te w praktyce są martwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yeti

Cho

No to poczytaj art.66. Nr nadaje producent. A producentem jest ten podmiot, który dokonuje zabudowy.

Chodzi o zbudowanie od podstaw nowej przeczepy nie o zabudowę. Każdy kto zrobi przyczepkę "SAM" ( jest jej producentem) też nadaje nr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Chodzi o zbudowanie od podstaw nowej przeczepy nie o zabudowę.

 

Nie rozumiem. No w pierwszym przypadku wręcz musisz nadać nr. W drugim (zabudowa) też możesz, czego dowiodłem powyżej, ale nie musisz w praktyce przeważnie się tego nie robi - choć są wyjątki, co tez podałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yeti
No w pierwszym przypadku wręcz musisz nadać nr.

Rozumiem ,że jak przyjeżdżają do Ciebie przyczepki "sam" ,to już mają nr ramy. Wybacz , ale dalsza dyskusja nie ma sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Rozumiem ,że jak przyjeżdżają do Ciebie przyczepki "sam" ,to już mają nr ramy. Wybacz , ale dalsza dyskusja nie ma sensu.

 

Nie jestem diagnostą, więc nic do mnie przyjeżdża 8) Ale tak - spotykałem przyczepki sam z nr VIN nadanym przez PIMOT - i nie sądzę, żebym był jedyny. Zresztą temat był na forum poruszany kilkakrotnie. Że tak powiem - kto bogatemu zabroni :)

Z tym, że akurat przyczepki marki SAM nie są tematem tego wątku zdaje się...

 

Zatem póki nie zechcesz poszerzyć horyzontów wiedzowych to faktycznie

 

Wybacz , ale dalsza dyskusja nie ma sensu.

 

8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Rozumiem ,że jak przyjeżdżają do Ciebie przyczepki "sam" ,to już mają nr ramy. Wybacz , ale dalsza dyskusja nie ma sensu.

Mają prawo mieć. Spotkałem kilka VINów nadanych w USA na przyczepy pod-łodziowe SAM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yeti
Rozumiem ,że jak przyjeżdżają do Ciebie przyczepki "sam" ,to już mają nr ramy. Wybacz , ale dalsza dyskusja nie ma sensu.

Mają prawo mieć. Spotkałem kilka VINów nadanych w USA na przyczepy pod-łodziowe SAM.

Chodzi mi o samoróbki (wyprodukowane 1-szt rocznie- bez homologacji).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Chodzi mi o samoróbki (wyprodukowane 1-szt rocznie- bez homologacji).

Literalnie nie ma przeciwwskazań by nawet takie samoróbki VIN posiadały. To jest tylko kwestia kasy a nie przepisów !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yeti
Literalnie nie ma przeciwwskazań by nawet takie samoróbki VIN posiadały. To jest tylko kwestia kasy a nie przepisów !

Ja wiem ,że podczas otrzymania homologacji otrzymuje się pozwolenie na nadawanie nr , być może są też inne przypadki , jak je znasz to podpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Chodzi mi o samoróbki (wyprodukowane 1-szt rocznie- bez homologacji).

 

Ale o co Ty w sumie pytasz?? Bo samoróbki to myślę wszyscy mamy na myśli pojazdy marki SAM. Taki pojazd ma nr nadawany przez SKP na podstawie decyzji urzędu - przeważnie. Ale zdarzają się też pojedyncze przypadki, że i taki pojazd będzie miał przyznany przez PIOMT nr VIN.

 

Natomiast pojazdy wyprodukowane w ilości jednej sztuki rocznie to kompletnie co innego. To fabryczne pojazdy, markowe, które przeważnie powstają w etapie wielostopniowej kompletacji (najczęściej poprzez zabudowę), która w tym akurat przypadku kończy się nie homologacją na kompletny pojazd, ale oświadczeniem, że to jedyny pojazd tego typu danego producenta w danym roku i taki pojazd musi przejść OBT. I taki pojazd też ma już nr VIN nadany przez producenta pojazdu podstawowego, ale zasadniczo przepisy nie wykluczają nadania nowego nr na ten pojazd przez zabudowującego - i np. producenci kamperów to robią. Oczywiście są to sporadyczne przypadki - ale są.

 

Chyba już jaśniej nie można :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yeti
To fabryczne pojazdy, markowe, które przeważnie powstają w etapie wielostopniowej kompletacji (najczęściej poprzez zabudowę),

Ty ciągle z tą zabudową , omawiany przypadek nie posiada żadnej homologacji i nie jest ważne czy został wyprodukowany w fabryce , czy przez Kowalskiego w warsztacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Ty widzę kolego masz problem nie tylko przepisami, ale i z czytaniem ;)

 

Temat dotyczy przyczepy PRONAR - a więc markowej przyczepy. Czy była od podstaw budowana jako pojazd jednostkowy, czy też tylko w ten czy inny sposób została zabudowana/zmodyfikowana/zaadaptowana - czyli na jakimś etapie pojazd homologowany uzyskał cechy pojazdy jednostkowego - tego nie wiemy, bo autor nie napisał i nie wiemy co to tak naprawdę za konstrukcja. Tabliczka z nr homo wskazuje, że jednak mamy do czynienia z tym drugim rozwiązaniem.

 

Coś tam wyprodukowane w warsztacie przez Kowalskiego będzie pojazdem marki SAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yeti
Ty widzę kolego masz problem nie tylko przepisami, ale i z czytaniem
Ja Cię nie obrażam dlaczego Ty to robisz :shock:
czyli na jakimś etapie pojazd homologowany uzyskał cechy pojazdy jednostkowego - tego nie wiemy, bo autor nie napisał i nie wiemy co to tak naprawdę za konstrukcja.

Na tym proponowałbym zakończyć , autor tematu za mało dostarczył faktów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiojciec

podalem wam wszystko ze jest to nowa przyczepa rolnicza firmy PRONAR bez homologacji!!!

producent dal pismo ze jest to jedna sztuka wyprodukowana na rok jest orginalna tabliczka oraz nr vin drugie pismo zawiera dane techniczne!!! i ja sie was pytam jakie badanie? a wy sie zagłebiacie w calkiem inny temat!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
i ja sie was pytam jakie badanie?

 

okresowe :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
podalem wam wszystko ze jest to nowa przyczepa rolnicza firmy PRONAR bez homologacji!!!

producent dal pismo ze jest to jedna sztuka wyprodukowana na rok jest orginalna tabliczka oraz nr vin drugie pismo zawiera dane techniczne!!! i ja sie was pytam jakie badanie? a wy sie zagłebiacie w calkiem inny temat!!!

 

Jeśli oznaczenia na przyczepie - chociażby tabliczka ze wskazaniem nr homologacji mówi jedno, a oświadczenie co innego (że homologacji nie ma), to wyraźny dowód na to, że coś tu jest nie tak - może warto byłoby się zastanowić co i wyjaśnić to, zanim ktoś pomyśli, żeby pociągnąć Cię za współudział za dopuszczenie pojazdu bez homologacji, któremu zwolnienie z homologacji nie przysługuje. Oczywiście winny będzie producent - ale kwestia "ślepego" diagnosty, który nie widział TZ z homologacją na przyczepie może prokuratora też zainteresować myślę.

 

A badania w tym kraju są tylko dwa - okresowe i dodatkowe. Okresowe po raz pierwszy przeprowadza się przed pierwszą rejestracją, jeśli pojazd nie ma homologacji. Przepraszam - jakim cudem masz papiery diagnosty nie mając takiej podstawowej wiedzy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.