adiojciec Napisano 22 Październik 2012 Share Napisano 22 Październik 2012 pytanie jakie badanie byście przeprowadzili dla przyczepy PRONAR nowej tylko bez homologacji? Dane przyczepy producent podał, ma numery ramy oraz tabliczkę znamionową Oraz dołączył dokument potwierdzający ze jest to jedna sztuka!? co robić bo już różne wersje słyszałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Październik 2012 Share Napisano 22 Październik 2012 Badanie okresowe (oczywiście jeśli to nie lekka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 22 Październik 2012 Share Napisano 22 Październik 2012 ma numery ramy oraz tabliczkę znamionową Ciekawe czy na tabliczce nie ma wpisanego numeru homologacji bo czasem się tak zdarzało. PRONAR to chyba p-pa rolnicza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adiojciec Napisano 22 Październik 2012 Autor Share Napisano 22 Październik 2012 no jest nr homologacji ale producent nie daje homologacji bo twierdzi ze jest to jedna sztuka wyprodukowana na rok jest to p rolnicza wywrotka dali jedynie takie potwierdzenie ze została wyprodukowana w ilosci jednej sztuki rocznie oraz dane techniczne! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Październik 2012 Share Napisano 22 Październik 2012 Sprawdziłbym czego dotyczy ta homologacja wskazana na TZ - poproś o wyjaśnienie i producenta i porównaj sobie dane w katalogu ITS (jak nie masz poproś WK o pomoc). Od strony technicznej to po prostu okresowe przed I rejestracją w kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adiojciec Napisano 22 Październik 2012 Autor Share Napisano 22 Październik 2012 no właśnie też tak myślałem że okresowe ale kolega diagnosta zbił mnie trochę z tropu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Czy produkując jedną sztukę rocznie (bez homo) mogę nadać nr ramy i tabliczkę? Moim zdaniem powinno to być rejestrowane jako "SAM". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Czy produkując jedną sztukę rocznie (bez homo) mogę nadać nr ramy i tabliczkę? Teoretycznie tak. W praktyce, jeśli wykorzystujesz pojazd podstawowy z produkcji seryjnej (a sam robisz tylko adaptację, przebudowę) nie jest to praktykowane. Po części dlatego, że nikt w takim powszechnym odbiorze nie traktuje zabudowującego jako faktycznego producenta (jest nim tylko w świetle PoRD), po części dlatego, że dane na DMC po adaptacji/zabudowie przeważnie się nie zmieniają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Teoretycznie tak Pozwole sobie nie zgodzić się z tym stwierdzeniem.To by oznaczało ,że każdy kto wyprodukuje 1-sz rocznie ,bazując na jakimś homologowanym pojeździe nadaje nr .Jaki to by miał by być ten nr ? w/g jakich kryteriów miałby być ustalany itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Pozwole sobie nie zgodzić się z tym stwierdzeniem.To by oznaczało ,że każdy kto wyprodukuje 1-sz rocznie ,bazując na jakimś homologowanym pojeździe nadaje nr .Jaki to by miał by być ten nr ? w/g jakich kryteriów miałby być ustalany itp. No to poczytaj art.66. Nr nadaje producent. A producentem jest ten podmiot, który dokonuje zabudowy. Zatem zgodnie z prawem jak najbardziej jest uprawniony do nadania nowego numeru. Jakie kryteria ma spełniać nr?? Przecież przepisy i normy wyraźnie to określają - co to za pytanie? W praktyce jednak dla zabudowującego to więcej kłopotu niż pożytku z takiego własnego numerowania, dlatego pozostawiają nr nadany przez producenta pojazdu podstawowego. Choć nie zawsze. Wiele specjalistycznych zabudów (straż pożarna, czy np. kampery) mają po zabudowie nowy nr nadany przez zabudowującego. Z pewnością natomiast zabudowujący pojazd winien nadać nową TZ, ponieważ w świetle prawa jest PRODUCENTEM POJAZDU. Oczywiście znów w praktyce robi się to tylko, gdy dane ze starej tabliczki się dezaktualizują w wyniku zabudowy (a w sporej części przypadków nie). I w tym układzie nie masz się co zgadzać, czy nie zgadzać, bo przepisy dość jasno to regulują, choć czasami przepisy te w praktyce są martwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Cho No to poczytaj art.66. Nr nadaje producent. A producentem jest ten podmiot, który dokonuje zabudowy. Chodzi o zbudowanie od podstaw nowej przeczepy nie o zabudowę. Każdy kto zrobi przyczepkę "SAM" ( jest jej producentem) też nadaje nr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Chodzi o zbudowanie od podstaw nowej przeczepy nie o zabudowę. Nie rozumiem. No w pierwszym przypadku wręcz musisz nadać nr. W drugim (zabudowa) też możesz, czego dowiodłem powyżej, ale nie musisz w praktyce przeważnie się tego nie robi - choć są wyjątki, co tez podałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 No w pierwszym przypadku wręcz musisz nadać nr. Rozumiem ,że jak przyjeżdżają do Ciebie przyczepki "sam" ,to już mają nr ramy. Wybacz , ale dalsza dyskusja nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Rozumiem ,że jak przyjeżdżają do Ciebie przyczepki "sam" ,to już mają nr ramy. Wybacz , ale dalsza dyskusja nie ma sensu. Nie jestem diagnostą, więc nic do mnie przyjeżdża Ale tak - spotykałem przyczepki sam z nr VIN nadanym przez PIMOT - i nie sądzę, żebym był jedyny. Zresztą temat był na forum poruszany kilkakrotnie. Że tak powiem - kto bogatemu zabroni Z tym, że akurat przyczepki marki SAM nie są tematem tego wątku zdaje się... Zatem póki nie zechcesz poszerzyć horyzontów wiedzowych to faktycznie Wybacz , ale dalsza dyskusja nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Rozumiem ,że jak przyjeżdżają do Ciebie przyczepki "sam" ,to już mają nr ramy. Wybacz , ale dalsza dyskusja nie ma sensu. Mają prawo mieć. Spotkałem kilka VINów nadanych w USA na przyczepy pod-łodziowe SAM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Rozumiem ,że jak przyjeżdżają do Ciebie przyczepki "sam" ,to już mają nr ramy. Wybacz , ale dalsza dyskusja nie ma sensu. Mają prawo mieć. Spotkałem kilka VINów nadanych w USA na przyczepy pod-łodziowe SAM. Chodzi mi o samoróbki (wyprodukowane 1-szt rocznie- bez homologacji). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Chodzi mi o samoróbki (wyprodukowane 1-szt rocznie- bez homologacji). Literalnie nie ma przeciwwskazań by nawet takie samoróbki VIN posiadały. To jest tylko kwestia kasy a nie przepisów ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Literalnie nie ma przeciwwskazań by nawet takie samoróbki VIN posiadały. To jest tylko kwestia kasy a nie przepisów ! Ja wiem ,że podczas otrzymania homologacji otrzymuje się pozwolenie na nadawanie nr , być może są też inne przypadki , jak je znasz to podpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Chodzi mi o samoróbki (wyprodukowane 1-szt rocznie- bez homologacji). Ale o co Ty w sumie pytasz?? Bo samoróbki to myślę wszyscy mamy na myśli pojazdy marki SAM. Taki pojazd ma nr nadawany przez SKP na podstawie decyzji urzędu - przeważnie. Ale zdarzają się też pojedyncze przypadki, że i taki pojazd będzie miał przyznany przez PIOMT nr VIN. Natomiast pojazdy wyprodukowane w ilości jednej sztuki rocznie to kompletnie co innego. To fabryczne pojazdy, markowe, które przeważnie powstają w etapie wielostopniowej kompletacji (najczęściej poprzez zabudowę), która w tym akurat przypadku kończy się nie homologacją na kompletny pojazd, ale oświadczeniem, że to jedyny pojazd tego typu danego producenta w danym roku i taki pojazd musi przejść OBT. I taki pojazd też ma już nr VIN nadany przez producenta pojazdu podstawowego, ale zasadniczo przepisy nie wykluczają nadania nowego nr na ten pojazd przez zabudowującego - i np. producenci kamperów to robią. Oczywiście są to sporadyczne przypadki - ale są. Chyba już jaśniej nie można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 To fabryczne pojazdy, markowe, które przeważnie powstają w etapie wielostopniowej kompletacji (najczęściej poprzez zabudowę), Ty ciągle z tą zabudową , omawiany przypadek nie posiada żadnej homologacji i nie jest ważne czy został wyprodukowany w fabryce , czy przez Kowalskiego w warsztacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Ty widzę kolego masz problem nie tylko przepisami, ale i z czytaniem Temat dotyczy przyczepy PRONAR - a więc markowej przyczepy. Czy była od podstaw budowana jako pojazd jednostkowy, czy też tylko w ten czy inny sposób została zabudowana/zmodyfikowana/zaadaptowana - czyli na jakimś etapie pojazd homologowany uzyskał cechy pojazdy jednostkowego - tego nie wiemy, bo autor nie napisał i nie wiemy co to tak naprawdę za konstrukcja. Tabliczka z nr homo wskazuje, że jednak mamy do czynienia z tym drugim rozwiązaniem. Coś tam wyprodukowane w warsztacie przez Kowalskiego będzie pojazdem marki SAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Ty widzę kolego masz problem nie tylko przepisami, ale i z czytaniem Ja Cię nie obrażam dlaczego Ty to robisz czyli na jakimś etapie pojazd homologowany uzyskał cechy pojazdy jednostkowego - tego nie wiemy, bo autor nie napisał i nie wiemy co to tak naprawdę za konstrukcja. Na tym proponowałbym zakończyć , autor tematu za mało dostarczył faktów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adiojciec Napisano 23 Październik 2012 Autor Share Napisano 23 Październik 2012 podalem wam wszystko ze jest to nowa przyczepa rolnicza firmy PRONAR bez homologacji!!! producent dal pismo ze jest to jedna sztuka wyprodukowana na rok jest orginalna tabliczka oraz nr vin drugie pismo zawiera dane techniczne!!! i ja sie was pytam jakie badanie? a wy sie zagłebiacie w calkiem inny temat!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 i ja sie was pytam jakie badanie? okresowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 podalem wam wszystko ze jest to nowa przyczepa rolnicza firmy PRONAR bez homologacji!!!producent dal pismo ze jest to jedna sztuka wyprodukowana na rok jest orginalna tabliczka oraz nr vin drugie pismo zawiera dane techniczne!!! i ja sie was pytam jakie badanie? a wy sie zagłebiacie w calkiem inny temat!!! Jeśli oznaczenia na przyczepie - chociażby tabliczka ze wskazaniem nr homologacji mówi jedno, a oświadczenie co innego (że homologacji nie ma), to wyraźny dowód na to, że coś tu jest nie tak - może warto byłoby się zastanowić co i wyjaśnić to, zanim ktoś pomyśli, żeby pociągnąć Cię za współudział za dopuszczenie pojazdu bez homologacji, któremu zwolnienie z homologacji nie przysługuje. Oczywiście winny będzie producent - ale kwestia "ślepego" diagnosty, który nie widział TZ z homologacją na przyczepie może prokuratora też zainteresować myślę. A badania w tym kraju są tylko dwa - okresowe i dodatkowe. Okresowe po raz pierwszy przeprowadza się przed pierwszą rejestracją, jeśli pojazd nie ma homologacji. Przepraszam - jakim cudem masz papiery diagnosty nie mając takiej podstawowej wiedzy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.