Skocz do zawartości

Masy w dow. rej. F1 F2 F3,a dane z tabliczki znamionowej.


_valdi_

Rekomendowane odpowiedzi

98,0kN=11.500kg yyy :?:

Oczywiście że jest to błąd.

Powinno być

11 500 kg = 112,7 kN

Wszystkich serdecznie przepraszam ,nie wiem czy to "pomroczność jasna",czy nadmierna ilość browara w wieczór andrzejkowy.

Co do piwa to koledze "fuks"się należy.

Wracając do tematu co sądzicie koledzy o tym przypadku.

Jestem ciekawy co kolega "Grzegorz Łódź"wpisał na zaświadczeniu,oczywiście jeżeli nie jest to tajemnica .

Jeszcze raz sorry za "byka"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Panowie podrzucicie rozporządzenie wspr. tej zmiany z 42 ton na 40 ton z 2003r? gdzie to znajde? bo dzis mialem data pierwszej rejestracji 31.03.2003 i w dowodzie F3: 42 000kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A samemu tak troszkę :?

 

"3. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu członowego lub zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy, zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem 13 marca 2003 r. może wynosić 42 tony."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem w 951 dziale II par.3 to troche blednie. no to dalem plame bo przepuscilem z 42tonami i badanie poszlo do TDT po czerwony pasek :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Witam odświeżę trochę temat. Panowie jak to jest z ta pozycją F3 w DR pytanie dotyczy ciągnika siodłowego z naczepą?

Przykład: Ciągnik siodłowy Iveco Stralis w DR F3 - 40t a tabliczka znamionowa 44t.

W/g DzU poz 1522 "oznaczenia kodów zastosowanych we wzorze dowodu rejestracyjnego" poz F3 "dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów" + wymagania tabliczka znamionowa Dzu poz 305 załącznik 4 par.2.1 pkt 5 oba te zapisy mówią o zespole pojazdów więc jak to jest w przypadku ciągnika siodłowego i naczepy czy jest to niezgodność między DR i tabliczą, czy F3 w tym przypadku wogóle niepowinno być wypełnione ? :sad:

Pytam bo wczoraj trafił nam się taki zespół i trochę odmienne zdanie mamy w tej sprawie z zmiennikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład: Ciągnik siodłowy Iveco Stralis w DR F3 - 40t a tabliczka znamionowa 44t.

bo na TZ masz maksymalną masę zestawu a dr administracyjną tak jaka obowiązuje zgodnie z DZ.U .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ DR jest źle wystawiony (jeżeli trzy osiowy), ponieważ powinien tam być zapis maksymalny dopuszczalny prawem, a prawo mówi: "...c) trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa przewożąca 40-stopowy kontener ISO w transporcie kombinowanym

– 44 tony..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ DR jest źle wystawiony
niekoniecznie, jest miejsce w adnotacjach na
§ 11.1.

30)w rubryce "ADNOTACJE URZĘDOWE" - wpisuje się następujące skróty odpowiadające treści adnotacji:

u)"ZESPÓŁ ... kg" - podając wartość maksymalnej masy całkowitej zespołu pojazdów - dotyczy pojazdu silnikowego w zespole z przyczepą/naczepą,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie, jest miejsce w adnotacjach na

Koniecznie, bo F3 to parametr administracyjny i tam się powinno pojawić 44 t, natomiast w adnotacjach mowa jest o parametrze konstrukcyjnym, a tego może nie być, jeżeli pojazd jest homologowany maksymalnie do 44 t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że nawet w homologacjach najczęściej jako DMC zespołu podawano przeważnie 40.000, mimo, że większość ciągników technicznie pociągnie 44. Tak się niestety przyjęło, że standardem jest 40, a 44 to taki "wyjątek". A jak dobrze pomyśleć to dla trzyosiówek właśnie 44 powinno być standardem.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mojej prywatnej opinii powinno być w DR 40 ton

W adnotacjach MMC zespołu

A przewóz kontenerów traktowany jako ponadnormatywny, na którego wykonanie nie potrzeba zezwolenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na tabliczce jako parametr administracyjny jest właśnie podane 44. A konstrukcyjnych danych brak. Być może konstrukcyjnie jest i 60t? Co wtedy?

 

A przewóz kontenerów traktowany jako ponadnormatywny,

 

A dlaczego ponadnormatywny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może okazjonalny?

 

Chodzi mi o to, że ponad 40 ton w rubryce F3 za to poniżej MMC zespołu pojazdów w adnotacjach DR i nie potrzebuje zezwolenia ponieważ jest to dopuszczone w warunkach technicznych, ale tylko i wyłącznie przy wykonywaniu przewozu konternerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało, że tylko kontenerów, to jeszcze konkretnych i to tylko wykonując określony rodzaj przewozów. Ale to ciągle nie jest przewóz ponadnormatywny - w tym konkretnym wariancie. Chyba, że w potocznym tego słowa znaczeniu.

 

Problem tylko taki, że taki ciągnik jak nie ma adnotacji w DR to i tak nie może tego zrobić - prawda?

 

I kolejna sprawa - zasadnicza w tym temacie. Co jeśli na TZ jest DMC zespołu 44t, a w DR tylko 40? Niezgodność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, że ponad 40 ton w rubryce F3

Musi się tam znaleźć parametr administracyjnie największy z możliwych (przy zachowaniu parametrów konstrukcyjnych). Skoro nasze przepisy dopuszczają administracyjnie 44 t dla zespołu pojazdów (choćby nawet na próbę, bez znaczenia kiedy i jak to wykorzystać) to ma tam tyle być. Każdy inny zapis jest niezgodny z warunkami technicznymi, a co za tym idzie niezgodny z prawem, jakie by ono nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwestia dyskusyjna

Dlaczego dyskusyjna?

Skoro przepisy dopuszczają administracyjnie 44 t (bez względu kiedy będzie przewożone) to tak ma być (zakładając, że pojazd konstrukcyjnie przygotowany). Kierowca nie wie, czy będzie to woził, ale skoro będzie mógł, to dlaczego mam mu tę możliwość odbierać?

Jeżeli wpiszę mu 40 t, to zamykam mu drogę do transportu tych kontenerów, bo jak to później odkręcić? Trzeba wykonać zmiany konstrukcyjne - bo mają się zmienić zapisy w DR, tylko jakie???

Wg Michała § 14 nie ma tu zastosowania, bo to nie warunki techniczne się zmieniły, tylko pojazd.

Analogicznie jest z naciskami osi dla osobówek, które mają tylną oś na tabliczce opisaną jako np. 1100/1250. Bardzo często wpisana jest wartość 1100. Co uważam za niezgodność, ponieważ przepisy mówią o największym dopuszczalnym nacisku dla danego pojazdu, który w tym przypadku wynosi 1250. Bez względu czy posiada hak czy nie, bo przepisy nie rozróżniają tego, stwierdzają tylko, że parametr ma być największy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko może i ja tu przesadzam, a może nie. Chodzi mi o to, że kierowca siada do takiej ciężarówki 44 ton, podczepia naczepę, jedzie na załadunek do Holandii i ładują mu.... A tak musi wykazać się wiedzą na temat przewozu kontenerów.

:oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ketiw38, nawet jak kierowca załaduje zestaw do masy 40 t i wjedzie na drogę z ograniczeniem do 20 t to też złamie przepis tylko, że inny. Zapisy zawarte w DR nie zwalniają z myślenia i w mojej ocenie F3 powinno wynieść 44 t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potraktuj wpis w DR jak znak na drodze - jaka jest informacja dla kierowcy?

 

Chodzi mi o to, że jak ma w DR 40t i każą mu przewieźć 44 tony to się tym zainteresuje, bo będzie chciał odstępstwo, które ma w warunkach technicznych zapisane ;)

Zaznaczam, że jest to mój własny pogląd - i chcę go poddać dyskusji.

 

[ Dodano: 22-11-2015, 09:36 ]

Wystarczy dodać zapis - bo tam według mojej oceny powinien się on znaleźć:

Zwolnienia z konieczności uzyskania zezwolenia

 

Nie wymaga się zezwoleń dla następujących pojazdów:

 

autobusu – w zakresie nacisków osi;

pojazdu, którego szerokość i długość bez ładunku nie są większe od dopuszczalnych, przewożącego ładunek wystający poza boczne, tylne i przednie obrysy pojazdu.

ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie przekraczała 2,55 m, a przy szerokości pojazdu 2,55 m nie przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z jednej strony nie wystawał na odległość większą niż 23 cm;

ciągnika trzyosiowego przewożącego kontenery gdzie zespół pojazdów wynosi 44 tony - lub coś podobnego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to mój własny pogląd - i chcę go poddać dyskusji.

Z dotychczasowej dyskusji wynika, że Twój pogląd nie ma zwolenników a jeśli takowi są to niech zabiorą głos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.