Skocz do zawartości

Masy w dow. rej. F1 F2 F3,a dane z tabliczki znamionowej.


_valdi_

Rekomendowane odpowiedzi

Te 19800 to skąd się wzięło ?
- lepiej nie pytaj bo telefonowałem się dowiadywać i pani rzekła: "widocznie z podobnego modelu zaciągło". To mówię do tej pani, że trza było może z palca wklepać poprawne dane, a ona mi na to, że z palca nie będzie strzelała. No taka prawda. :hah:

 

[ Dodano: 11-04-2016, 21:04 ]

Te 19800 to skąd się wzięło ?
- lepiej nie pytaj bo telefonowałem się dowiadywać i pani rzekła: "widocznie z podobnego modelu zaciągło". To mówię do tej pani, że trza było może z palca wklepać poprawne dane, a ona mi na to, że z palca nie będzie strzelała. No taka prawda. :hah:

 

[ Dodano: 11-04-2016, 21:05 ]

Te 19800 to skąd się wzięło ?
- lepiej nie pytaj bo telefonowałem się dowiadywać i pani rzekła: "widocznie z podobnego modelu zaciągło". To mówię do tej pani, że trza było może z palca wklepać poprawne dane, a ona mi na to, że z palca nie będzie strzelała. No taka prawda. :hah:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to sorry.

 

Wobec dokumentów można to podważyć rejestrację tego pojazdu z takimi parametrami zgodnie z KPA.

 

W czym problem? Pomóc? :)

 

Proszę o kontakt na PW :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

WK jak WK, ale WK nie widzi auta, a ten samochód był już ze trzy razy na stacji i otrzymał stosowne wpisy jeżeli chodzi o wyniki i ważność badań.

To marka rozprowadzana przez polskich dealerów/przedstawicieli i najprawdopodobniej rejestrowana na podstawie wyciągu z homo.

Z resztą widać po dowodzie.

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli WK dał ... (ciała). :nook

 

Oświecisz mnie w którym miejscu? :razz:

 

O to chodzi, że WK na podstawie homologacji nie określiło DMC administracyjne prawidłowo.

 

A jak było w homologacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijam fakt, że to co przedstawił Paprock to DR wydany na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji na pojazd SKOMPLETOWANY, a TZ dotyczy pojazdu NIEKOMPLETNEGO (czyli podwozia przed zabudową).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się nie spotkałem z drugim etapem homologacji, który aż o tyle zmieniałby dane z pierwszego etapu. Pozostaje pytanie czy w drugim etapie w ogóle cokolwiek było z danych zmieniane.

Gdyby wszystko było wporzo nie wnosiłbym problemu.

Tyle co w załączniku namierzyłem parametrów z drugiego etapu:

5ae1a77589160_ZabudowaAutonadwozia.gif.b2f8bd4c5d80f4b97376bf9644c9dec2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się nie spotkałem z drugim etapem homologacji, który aż o tyle zmieniałby dane z pierwszego etapu.

 

Ale o co Ci chodzi?

Przecież zmieniło się tylko F.3 - prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Ciąg dalszy parametrów technicznych zawartych w dowodzie rejestracyjnym w porównaniu ze stanem faktycznym. Nadmienię, że to od daty pierwszej rejestracji zaklepane pozytywnie rok w rok na drugiej stronie.

Nie wiem, a może to ja coś źle robię? 8/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów mogę Ci odpowiedzieć tak samo.

 

Przedstawiasz DR pojazdu po zabudowie, a tabliczka jest od podwozia przed zabudową.

 

Jeżeli druga TZ jest jedyną tabliczką od drugiego etapu to można się zastanowić czy nie powinieneś pogonić właśnie za to (jeśli pojazd istotnie nie ma innej)- bo treści identyfikacyjnej z pojazdem to tam w sumie nie ma żadnej.

 

Poza tym wszystko raczej ok. Niestety nienadawanie TZ na drugim etapie, bądź nadawanie ich w jakiejś śmiesznej formie jest powszechną praktyką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dalej z uporem maniaka będę twierdził, że nie spotkałem jeszcze zabudowy, która o tyle zmieniałaby F.3 parametr. Nie wierzę i już, że przez postawienie kontenera na ramie auto może mieć d.m.c. zestawu aż o tyle więcej niż podaje tabliczka z pierwszego etapu. Pomijam to, czy ta fabryczna tabliczka mówi prawdę. Ale gdzieś bomba jest. Poza tym jeżeli F.1 / F.2 jak i nacisk osi pasują do pierwszoetapowej tabliczki znamionowej to i F.3 przez drugi etap na bank nie zostało ruszone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepy bez hamulca nie może ciągnąć, rozumię. Ale żeby ciągnąć przyczepę o MMC większej od DMC pojazdu? Przez to wzrosła masa zespołu, ale czy powinna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale żeby ciągnąć przyczepę o MMC większej od DMC pojazdu?

 

A dlaczego nie mógł by ciągnąć przyczepy większej od własnego DMC?

 

PoRD:

Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

 

2) samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40%;

 

Wydaje mi się że ktoś nie widział TZ i dodał O1 do F1 i wyszło mu F3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawmy masy rzeczywiste.

Jest podana dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów na tabliczce i jest parametr [F.3] określony w dowodzie! Proste pytanie: czy to jest ze sobą w zgodzie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawmy masy rzeczywiste.

Jest podana dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów na tabliczce

 

Teraz to już nie wiadomo jaka jest podana bo w starych WT było dopuszczalna, a po zmianach pisze że jest to maksymalna. I bądź tu mądry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proste pytanie: czy to jest ze sobą w zgodzie???
Nie jest, ale w danych homologacyjnych F3 jest równe 32500. Problem jest po stronie firmy zabudowującej, bo nie umieściła właściwej TZ ze zmienionymi masami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest po stronie firmy zabudowującej, bo nie umieściła właściwej TZ ze zmienionymi masami.

 

Panowie Diagności - no aż przykro to powiedzieć, ale wypowiedź @aboz jest tu chyba jedyną sensowną... No i może @ketiwa jeszcze, bo faktycznie mogę to wytłumaczyć, aczkolwiek NIE JEST to żaden przekręt.

 

Po pierwsze - oczywiście, że ten pojazd może ciągnąć taką przyczepę, która niejako wynika z F3. I oczywiście, że można takiej zmiany dokonać zarówno w trakcie zabudowy przed rejestracją, jak i w każdym innym zarejestrowanym już pojeździe.

 

Samochody ciężarowe (umówmy się, że mowa tu o "dużych" ciężarówkach), które nie posiadają tzw. pakietu "R", czyli nie posiadają:

- układu elektrycznego i pneumatycznego (przewody, zbiorniki, zawory)pod sprzęg i obsługę przyczepy

- zmodyfikowanej wersji oprogramowania dotyczącego m.in. ABS, ESP i innych systemów odpowiadających za trakcje pojazdu z przyczepą

- wzmocnionej tylnej belki w ramie (zazwyczaj min 80kN)

 

mają standardowo wystawianą homologację - a więc i TZ w kwestii mas przyczep i zestawu na wariant przyczepy wynoszący max 3500 kg.

 

Wbrew pozorom takich ciężarówek, z góry przeznaczonych jako tzw. solówki jest sporo - nie każda ciężarówka (wbrew obiegowym opiniom jak widać) od razu opuszcza fabrykę w konfiguracji umożliwiającej ciągnięcie przyczepy.

 

Wszystkie powyższe elementy i podzespoły mogą się pojawić podczas zabudowy podwozia, jak i nie maa przeciwwskazań, żeby użytkownik mógł sobie w ASO w dowolnym momencie pojazd tak doposażyć. Kwestia kosztów.

 

Natomiast!!!

 

Jeśli pojazd nie posiadał elementów wykazanych przez mnie powyżej, to zapis w DR odnośnie F3 jest niezgodny ze stanem faktycznym i mógłby to być powód do N... Mógłby - gdyby Diagnosta wiedział, że takie uwarunkowanie występuje i można to sprawdzić 8)

 

Czy teraz jasne?

 

PS. Jest tu jeszcze parę "myków", które mogły mieć miejsce, ale o nich jedynie na PW opowiem zainteresowanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.