Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

wiedza5

Odległść osi do tylnego obrysu pojazdu

Polecane posty

wiedza5

Witam ,Panowie tak na szybkow którym DzU.i paragrafie jest mowa o dopuszczalnej odległośći między osią a tylnym obrysem pojazdu. ::(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

W prost żaden o tym nie mówi ale jest dyrektywwa WE dotyczaca zwrotności pojazdu.

Dz U 32 §5a (97/27/WE)

 

[ Dodano: 29-10-2012, 15:27 ]

7.6.2

Kiedy pojazd porusza się do przodu, po każdej stronie zataczając koło o promieniu 12,50 m, żadna z

jego części nie może poruszać się na zewnątrz pionowej płaszczyzny o więcej niż 0,80 m (patrz rysunek

B) w przypadku pojazdu sztywnego, lub o więcej niż 1,20 m (patrz rysunek C) w przypadku pojazdu

przegubowego kategorii M2 lub M3

.

Z poniższego zapisu wynika, że zwis tylny pojazdu musi byc tak ograniczony aby tył pojazdu nie zachodził więcej niż 80 cm (dotyczy pojedynczego pojazdu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
W prost żaden o tym nie mówi

 

 

Ja jeszcze kiedyś dotarłem przy takim przypadku do wytycznych producentów pojazdów odnośnie zwisu tylnego i każdy zalecał max. zwis tylny 60 % do 65 %rozstawu osi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
zalecał max. zwis tylny 60 % do 65 %rozstawu osi.

 

Dokładnie. Nawet bliżej 60 bym powiedział.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Można jeszcze sprawdzić w ŚH jaką maksymalną długość pojazdu przewidział producent o ile ŚH było wieloetapowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Można jeszcze sprawdzić w ŚH jaką maksymalną długość pojazdu przewidział producent o ile ŚH było wieloetapowe.

 

I tu jest problem - CoC zawiera często kosmiczne (delikatnie mówiąc) dane...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
CoC zawiera często kosmiczne (delikatnie mówiąc) dane

Tak niestety bywa, bo co innego kosz zwyżki o szerokości 1,2m wystający 2,5 m z tylna oś a co innego skrzynia ładunkowa o szerokości 2,5 m wystająca 2,5m za tylna oś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Powiem ze swojego podwórka - mamy np. swoje wytyczne, swoje karty technologiczne od producenta, które jasno mówią - tyle, a tyle można zabudować na danym podwoziu. A na CoC dane... Szkoda słów... Auto zabudowane wg tych parametrów pewnie nigdy by nie ruszyło nawet... Jak to rozumieć - nie mam pojęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.