makaon Napisano 2 Listopad 2012 Napisano 2 Listopad 2012 Witam, klient zmienił zabudowę z kontenera (a'la chłodnia, ale bez chłodziarki) na skrzynię. Teraz mój tok rozumowania: -opis zmian od " firmy do tego uprawnionej" -kwit z wagi legalizowanej -DBT zmiany (MW i ładownośc) i tu rodzi się pytanie, czy trzeba (moim zdaniem tak, zmiennika nie) wystawić nowe kwity na VAT3 (było VAT4)? Pozdrawiam. Cytuj
blakop Napisano 2 Listopad 2012 Napisano 2 Listopad 2012 -opis zmian od " firmy do tego uprawnionej" Nie. Rodzaj pojazdu się nie zmienia. Takiej zmiany może dokonać ktokolwiek -kwit z wagi legalizowanej No możesz... -DBT zmiany (MW i ładownośc) Do tego zmieni się podrodzaj i przeznaczenie. Wystawiasz opis zmian - pamiętaj o zdjęciach. czy trzeba (moim zdaniem tak, zmiennika nie) wystawić nowe kwity na VAT3 (było VAT4)? To jest ciągle osobna konstrukcja, więc łapie się pod VAT4 - nie trzeba tego na siłę na VAT3 przerabiać. Cytuj
Tomasz56 Napisano 2 Listopad 2012 Napisano 2 Listopad 2012 To jest ciągle osobna konstrukcja, więc łapie się pod VAT4 Czy była to chłodnia,czy będzie skrzynia to tylko Vat-4.Przecież to odrębne elementy konstrukcyjne pojazdu.Osobno kabina,osobno skrzynia czy chłodnia. Tak jak napisał kolega /blakop/. Proponuję zwrócić uwagę na mocowanie skrzyni.Obowiązkowo w punkty mocowania ramy,wytrzymałość śrub mocujących.No i raczej skrzynia fabryczna. Cytuj
Jacdiag Napisano 2 Listopad 2012 Napisano 2 Listopad 2012 czy trzeba (moim zdaniem tak, zmiennika nie) wystawić nowe kwity na VAT3 (było VAT4)? zmiennik ma rację nic na siłę ... klient sam musi wnioskować o DBT VAT , gdy będzie miał DR z nowymi danymi ps. W 2001 r. pojawił się 6 - tonowy Sprinter (rzeczywista DMC 5990 kg) i takiemu DBT VAT jest zbędne Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
blakop Napisano 2 Listopad 2012 Napisano 2 Listopad 2012 klient sam musi wnioskować o DBT VAT ,gdy będzie miał DR z nowymi danymi Musi? A przepisać nie można? No i raczej skrzynia fabryczna. Tzn.jaka?? Wyprodukowana przez mercedesa? [ Dodano: 03-11-2012, 00:30 ] Poza tym nie kojarzę teraz jak wygląda to w mercedesie, ale w wielu ramach trudno mówić o fabrycznym miejscu mocowania. Uchwyty montuje się często tam, gdzie wymusza to konstrukcja zabudowy, a sama rama daje szerokie możliwości ich montażu. Cytuj
makaon Napisano 3 Listopad 2012 Autor Napisano 3 Listopad 2012 Dzieki Panowie. Skrzynia jest "fabryczna" marki nie pomnę. Zamocowana fachowo, odpowiednie śruby. Mercedes zwykły DMC3490. Kwit z wagi chyba obowiązkowy, bo on chce zwiększyć ładowność o różnicę wagi kontener-skrzynia czyli na oko o 600 kg. Cytuj
blakop Napisano 3 Listopad 2012 Napisano 3 Listopad 2012 Mało prawdopodobna taka różnica (aż tak duża znaczy). Ale niech poważy... Z grubsza na skrzynię alu możesz przyjąć 100kg na metr bieżący zabudowy - być może trochę mniej (zależy od konstrukcji ramy pośredniej). Cytuj
makaon Napisano 3 Listopad 2012 Autor Napisano 3 Listopad 2012 To mój "pierwszy raz" ze zmianami i chciałbym zrobić to sam, ale też nie chcę spieprzyć, więc spytam: -dane które nie ulegają zmianie przepisuję, wpisuję BZ, czy zostawiam puste -opis zmian -wpisać np. zdemontowano to i to zamontowano to i to -ocena zmian np. zmiany wprowadzone wykonano zgodnie z przepisami Dzięki za pomoc Cytuj
blakop Napisano 3 Listopad 2012 Napisano 3 Listopad 2012 Dane które się nie zmieniają przepisujesz - żadne tam b/z czy puste pola Dokładnie tak - zdemontowano to i to, zamontowano to i to, przy pomocy tego i tego itd. Jeśli będziesz się posiłkował kwitem z wagi warto to ująć w opisie stwierdzeniem, że wagę pojazdu ustalono "z natury" na podstawie takiego a takiego kwitu z wagi. Ocena zmian - po prostu zaznaczasz odpowiedni punkt. Cytuj
Marek1 Napisano 3 Listopad 2012 Napisano 3 Listopad 2012 -kwit z wagi legalizowanej No możesz... Raczej musi: Dział II Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu § 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się: 1) przez zważenie całego pojazdu albo 2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu. Więc jeżeli MW pojazdu jest nieznane to ważenie jest wymogiem ustawowym. Cytuj
blakop Napisano 3 Listopad 2012 Napisano 3 Listopad 2012 Więc to wymóg ustawowy. A z jakiej ustawy to wynika? Jak zresztą sam dalej piszesz są inne metody ustalenia masy Cytuj
Marek1 Napisano 3 Listopad 2012 Napisano 3 Listopad 2012 A z jakiej ustawy to wynika? W znaczeniu ogólnym, z przepisów. Jak zresztą sam dalej piszesz są inne metody ustalenia masy Są, ale wobec jednoznacznego zapisu "masę ustala się przez zważenie całego pojazdu" czy te inne metody są zgodne z przepisami? Cytuj
makaon Napisano 3 Listopad 2012 Autor Napisano 3 Listopad 2012 W opisie zmian mam pkt 2 "odpowiednie zdjęcia BRAK FOTO" (Stacja SQL) Czy zdjęcia dodrukować na dodatkowej kartce? Cytuj
Marek1 Napisano 3 Listopad 2012 Napisano 3 Listopad 2012 W opisie zmian mam pkt 2 "odpowiednie zdjęcia BRAK FOTO" (Stacja SQL) Czy zdjęcia dodrukować na dodatkowej kartce? Nie wiem jak jest to rozwiązane w SQL-u ale powinieneś wgrać tam zdjęcia z aparatu, czyli 4 zdjęcia dokumentujące zmiany. Potem przy drukowaniu zaświadczenia zostaną także wydrukowane zdjęcia. Cytuj
makaon Napisano 3 Listopad 2012 Autor Napisano 3 Listopad 2012 No zdjęcia są w plikach do badania, a w opisie zmian jest jak napisałem Dodrukowałem, bo nie idzie inaczej. Cytuj
Marek1 Napisano 3 Listopad 2012 Napisano 3 Listopad 2012 No zdjęcia są w plikach do badania, a w opisie zmian jest jak napisałem Dodrukowałem, bo nie idzie inaczej. W programie TUV-POL w kolejnym punkcie tworzenia zaświadczenia po prostu dodajesz zdjęcia do zaświadczenia z pliku w którym je masz i stają się one już częścią tego zaświadczenia. Natomiast co do ważenia to jeśli po zmianach są to nieznane dane to albo ważenie albo suma mas nacisków poszczególnych osi. Naciski są mierzone np. przez urządzenie do pomiaru amortyzatorów. Są także rolki do pomiaru hamulców które również mierzą naciski. Cytuj
blakop Napisano 3 Listopad 2012 Napisano 3 Listopad 2012 Miałem już badania z SQL w ręce i w pkt Ia były miniaturki, a dodatkowo na dużych kartkach. [ Dodano: 03-11-2012, 12:15 ] Marek - przez ważenie, ALBO przez sumę nacisków... Więc nie tylko ważenie - prawda? Cytuj
Marek1 Napisano 3 Listopad 2012 Napisano 3 Listopad 2012 [ Dodano: 03-11-2012, 12:15 ]Marek - przez ważenie, ALBO przez sumę nacisków... Więc nie tylko ważenie - prawda? Tak, ale też nie poprzez cokolwiek innego. Czyli możliwe jest ustalanie MW TYLKO przez ważenie albo naciski. Należałoby sie jednak odnieść do tego co to znaczy "nieznane dane"? Bo jeżeli "uprawniony przedsiębiorca" w opisie dokonanych zmian podaje tę masę własną jaka jest po zmianach to te dane są już nam znane i nie zachodzi potrzeba ich ustalania. Cytuj
kosma Napisano 3 Listopad 2012 Napisano 3 Listopad 2012 Miałem już badania z SQL w ręce i w pkt Ia były miniaturki, a dodatkowo na dużych kartkach. W programie STACJA 2008 jest podobnie i fajnie to wygląda, wiem bo już robiłem. Cytuj
makaon Napisano 3 Listopad 2012 Autor Napisano 3 Listopad 2012 Już są! Trzeba zmienić atrybuty przy zdjęciach z OBT na ZK i się pojawiły na opisie! Dzięki raz jeszcze! Cytuj
Tomasz56 Napisano 3 Listopad 2012 Napisano 3 Listopad 2012 Minimalna ilość do opisu zmian to 2 zdjęcia.W programie stacja 2008 wykonano to w świetny sposób. Cytuj
Marek1 Napisano 3 Listopad 2012 Napisano 3 Listopad 2012 Minimalna ilość do opisu zmian to 2 zdjęcia.W programie stacja 2008 wykonano to w świetny sposób. W programie TUV-POLu to cztery zdjęcia, tak na podobieństwo badań SAM-a. Też dodaje je się w bardzo prosty sposób. Cytuj
wadi Napisano 5 Listopad 2012 Napisano 5 Listopad 2012 Dołączę się do tematu,znajomemu trafia się do kupna samochód(ducato) w dowodzie -ciężarowy uniwersalny ,a wizualnie do przewozu pojazdów,z jego opisu wynika,że został on przerobiony z blaszaka -ucięto po kabinie ,dla mnie jest to nielegalna zmiana konstrukcyjna ,ale czy rzeczywiście . Czy nic nie podejrzewający diagnosta ma zwrócić uwagę na troszkę inaczej wyglądający tył kabiny i czy taki pojazd musi mieć konieczne w przeznaczeniu przewóz pojazdów ,czy może być uniwersalny? Cytuj
michal_k Napisano 5 Listopad 2012 Napisano 5 Listopad 2012 Dla takiego pojazdu należałoby wykonać badanie dodatkowe po zmianach z opisem zmian i na tej podstawie wymienić DR. Pewnie zmieniła się też masa własna, a więc i ładowność. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.