timo Napisano 4 Listopad 2012 Share Napisano 4 Listopad 2012 Czy mógłby mi ktoś podać DMC przyczepy (zarówno z hamulcem, jak i bez) dla Fiata Merea Weekend, 1997 rok, 1.9 diesel, 100 KM. Z gory dziekuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 4 Listopad 2012 Share Napisano 4 Listopad 2012 W tej chwili mam tylko dane do Marei 1.6 - 1200/400 [ Dodano: 05-11-2012, 07:31 ] Fiata Merea Weekend 1.9 - 1300/450 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosma Napisano 5 Listopad 2012 Share Napisano 5 Listopad 2012 Fiata Marea Weekend 1.9 - 1300/450 potwierdzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 5 Listopad 2012 Autor Share Napisano 5 Listopad 2012 Dzięki Mam nadzieję, że to pewna informacja dla wersji 100 KM? Bo od tego zależy, czy kolega kupuje upatrzoną przyczepkę, która ma właśnie 1300 kg DMC, więc jeśli auto może ciągnąć 1300, to kupuje, a jakby było np. 1200 to niestety nie Żeby się później nie okazało, że kupi, a tu zonk - nie może z nią jeździć. Jeszcze dwa pytania: 1) Jaką DMC ma to auto? Wiadomo, o co chodzi Pewnie ma poniżej 2000 kg, ale pytam tam na wszelki wypadek. 2) Gdzie w tym aucie jest tabliczka z podanymi masami przyczepy? Bo na jednej tabliczce jest tylko MW i DMC samochodu. Przynajmniej tak twierdzi kolega, a ja aktualnie nie mam do tego auta dostępu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosma Napisano 5 Listopad 2012 Share Napisano 5 Listopad 2012 Moc 74 kW [100 KM] DMC pojazdu = 1845 kg MW = 1250 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Listopad 2012 Share Napisano 5 Listopad 2012 Dzięki Mam nadzieję, że to pewna informacja dla wersji 100 KM? Bo od tego zależy, czy kolega kupuje upatrzoną przyczepkę, która ma właśnie 1300 kg DMC, więc jeśli auto może ciągnąć 1300, to kupuje, a jakby było np. 1200 to niestety nie Żeby się później nie okazało, że kupi, a tu zonk - nie może z nią jeździć. wnioskuję z tego, że jest w posiadaniu takiego auta? Jeśli tak to niech zajrzy do dowodu, przyczepy pozycja O1 i O2, dmc i mmc F1 i F2 Gdzie w tym aucie jest tabliczka z podanymi masami przyczepy? Nigdzie. Nie ma takowej. Masy przyczep to są dane określane przez producenta i umieszczone w homologacji pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 5 Listopad 2012 Share Napisano 5 Listopad 2012 Mam nadzieję, że to pewna informacja dla wersji 100 KM? Z katalogu ITS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 5 Listopad 2012 Share Napisano 5 Listopad 2012 Bo na jednej tabliczce jest tylko MW i DMC samochodu. Przynajmniej tak twierdzi kolega, tu masz widok TZ fiata - tipo http://www.tipo.republika.pl/identyfikacja11.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Listopad 2012 Share Napisano 5 Listopad 2012 Dwa z pozoru identyczne pojazdy pojazdy mogą się minimalnie różnić WERSJĄ HOMOLOGACYJNĄ. Jeden będzie miał 1200, drugi 1300 przyczepy. Więc sprawdź po prostu co masz wpisane w dowodzie lub w homologacji jeśli posiadasz. Absolutnie nie porównuj z "podobnym" autem kolegi itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 5 Listopad 2012 Autor Share Napisano 5 Listopad 2012 @Blakop: w dowodzie nie ma podanych wartosci w polach O1 i O2 - moze dlatego, ze pojazd nie ma jeszcze zamontowanego haka? @Psuj: mowisz o tym aucie, czy ogolnie? Bo wiem, ze w niektorych autach masa przyczepy z hamulcem i bez jest podawana na TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Listopad 2012 Share Napisano 6 Listopad 2012 Rok 1997 to pewnie do homologacji też nie dotrzecie, zatem pozostanie to co ustali diagnosta na SKP. A diagnosta może się tu podeprzeć katalogiem ITS chociażby. Jak model o identycznych parametrach w katalogu ma tyle co Cię interesuje to OK. Ale to najpierw proponuję sprawdź na SKP w oparciu o co i jaką wartość będzie skłonny Ci diagnosta wpisać... mowisz o tym aucie, czy ogolnie? Bo wiem, ze w niektorych autach masa przyczepy z hamulcem i bez jest podawana na TZ. To źle wiesz Nigdy na TZ nie wpisuje się mas przyczepy (pozycje O1 i O2 w dowodzie auta). W żadnym aucie. Ktoś Cię wprowadził w błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Listopad 2012 Share Napisano 6 Listopad 2012 Nigdy na TZ nie wpisuje się mas przyczepy No może prawie nigdy, bo co niektóre pojazdy z bloku postkomunistycznego miały podawane takie dane na TZ. Jak dobrze pamietam to Skoda Faworit, Łada,Polonez i jeszcze kilka aut miało podane te dane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Listopad 2012 Share Napisano 6 Listopad 2012 No tak - ale rozmawiamy raczej o współczesnych autach i uwarunkowaniach myślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Listopad 2012 Share Napisano 6 Listopad 2012 Skody, Polonezy i Łady to jak najbardziej wsołczesne auta, bo nie wiem jak na zachodzie ale na wschodzie ciągle jeszcze jeżdżą po drogach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 6 Listopad 2012 Share Napisano 6 Listopad 2012 Wszystkie pojazdy na tabliczce mają wartość DMC zestawu i DMC pojazdu -różnica to przecież wartość O1,są wyjątki -pojazdy bez homologacji do ciągnięcia przyczep,O2 to maksymalnie 1/2 masy własnej lub wartość określona przez producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 6 Listopad 2012 Share Napisano 6 Listopad 2012 -różnica to przecież wartość O1 Grubo się mylisz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 6 Listopad 2012 Share Napisano 6 Listopad 2012 -różnica to przecież wartość O1 Grubo się mylisz... Dokładnie!!! O1 i O2 to Maksymalna Masa Przyczepy (z hamulcem i bez ) a nie Dopuszczalna Masa Całkowita (DMC). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Listopad 2012 Share Napisano 6 Listopad 2012 Kolego wadi - są dwa wyjścia: 1. Albo jesteś młodym diagnostą i jeszcze wszystkiego nie wiesz... 2. Albo jesteś starym diagnostom i... nie będę pisał co Wartość będąca różnicą pomiędzy DMC zespołu pojazdów, a DMC pojazdu, które to dane są zawarte na TZ pojazdu można uznać za DMC przyczepy pojazdu, jednak w dzisiejszych czasach (od 8 lat) w DR pojazdu nie podaje się już DMC przyczepy, tylko MMC przyczepy, która nie jest wynikiem wspomnianego na wstępie odejmowania (choć faktycznie w wielu przypadkach ten wzór może się sprawdzić) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Listopad 2012 Share Napisano 6 Listopad 2012 Wartość będąca różnicą pomiędzy DMC zespołu pojazdów, a DMC pojazdu, które to dane są zawarte na TZ pojazdu można uznać za DMC przyczepy pojazdu Też nie zawsze będzie to prawda, gdyż czasami zmienia się DMC pojazdu podczas ciągnięcia przyczepy, co producent podaje w wyciągu ze świadectwa homologacji albo można zaobserwować to np. w niemieckich DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Listopad 2012 Share Napisano 6 Listopad 2012 Też nie zawsze będzie to prawda, gdyż czasami zmienia się DMC pojazdu podczas ciągnięcia przyczepy, co producent podaje w wyciągu ze świadectwa homologacji albo można zaobserwować to np. w niemieckich DR. Tak - oczywiście. Zmienia się zarówno DMC pojazd, który ma zaczepioną przyczepę (przeważnie do DMC dolicza się nacisk na urządzenie sprzęgające), jak również DMC samej przyczepy stopniuje się w zależności od stopnia nachylenia drogi (podjazdu), jednak w polskich uwarunkowaniach te zależności są nie do zobrazowania w dokumentach pojazdu (co zresztą jest przyczyna wielu nieporozumień). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 7 Listopad 2012 Share Napisano 7 Listopad 2012 do DMC dolicza się nacisk na urządzenie sprzęgające Z tym się nie spotkałem. Spotkałem się ze zwiększeniem dopuszczalnego nacisku tylnej osi podczas holowania przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Listopad 2012 Share Napisano 7 Listopad 2012 Z tym się nie spotkałem. Spotkałem się ze zwiększeniem dopuszczalnego nacisku tylnej osi podczas holowania przyczepy. Tak faktycznie - takie zależności też spotykałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 7 Listopad 2012 Share Napisano 7 Listopad 2012 Wyjaśniam kolegom że jestem młodym diagnostą ,wykładowca na szkoleniu zaznaczał ,że wyznaczanie w ten sposób O1 w wiekszości przypadków jest trafne ,mówił o wyjątkach jakie stanowią auta francuskie oraz niektóre fiaty i vw,a w tych przypadkach należy korzystać z innych wiarygodnych źródeł.Przyznaję ,że nie sądziłem aby ta metoda była wręcz niedopuszczalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Listopad 2012 Share Napisano 7 Listopad 2012 Przyznaję ,że nie sądziłem aby ta metoda była wręcz niedopuszczalna To nie jest metoda niedopuszczalna, bo w przypadku braku innych możliwości ustalenia wartości O1 i O2 w ostateczności taką metodę można zastosować. Metoda ta dla diagnosty jest dość bezpieczna, bo gwarantuje, ze tak ustalona masa przyczepy nie będzie przekraczała wartości dopuszczonej przez producenta samochodu. Niestety ale korzystanie z tej metody czesto prowadzi do zaniżenia mas przyczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 7 Listopad 2012 Share Napisano 7 Listopad 2012 Przyznaję ,że nie sądziłem aby ta metoda była wręcz niedopuszczalna To nie jest metoda niedopuszczalna, bo w przypadku braku innych możliwości ustalenia wartości O1 i O2 w ostateczności taką metodę można zastosować. Metoda ta dla diagnosty jest dość bezpieczna, bo gwarantuje, ze tak ustalona masa przyczepy nie będzie przekraczała wartości dopuszczonej przez producenta samochodu. Niestety ale korzystanie z tej metody czesto prowadzi do zaniżenia mas przyczep. Pięknie to wyjaśniłeś koledze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.