Skocz do zawartości

Fiat Marea Weekend 1,9 diesel - DMC przyczepy


timo

Rekomendowane odpowiedzi

Metoda ta dla diagnosty jest dość bezpieczna, bo gwarantuje, ze tak ustalona masa przyczepy nie będzie przekraczała wartości dopuszczonej przez producenta samochodu. Niestety ale korzystanie z tej metody czesto prowadzi do zaniżenia mas przyczep.

 

Nie tak do końca bo jest kilka przypadków w których przekracza wspominane wartości. Czujność czujność i jeszcze raz katalogi 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    16

  • danielg539

    14

  • Psuj

    8

  • michal_k

    6

tak z pamięci to jakieś BMW i o ile się nie mylę także w AUDI.

Twierdzisz, że w tych autach masa przyczepy z hamulcem jest mniejsza niż różnica F3 i F2 z tabliczki znamionowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twierdzę, że spotkałem się z dwoma samochodami z takim właśnie przypadkiem.

 

Będę miał to na uwadze, bo o ile mnie pamięc nie myli to ja takiego przypadku nie miałem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe gdzie podziała się te 75 kg?

Powstaje pytanie, dlaczego zespół pojazdów nie może wazyć tyle co F3. Mi wygląda to na jakies niedopatrzenie lub błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda to na jakies niedopatrzenie lub błąd.

Zgadzam się z Tobą, to jest błąd, bo inaczej to jak osiągnąć tę dopuszczalną masę zespołu? Jakiś nonsens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powstaje pytanie, dlaczego zespół pojazdów nie może wazyć tyle co F3. Mi wygląda to na jakies niedopatrzenie lub błąd.

 

Niektóre pojazdy są tak homologowane, że podczas ciągnięcia przyczepy DMC samochodu wzrasta. Jest to ujęte np. w świadectwie zgodności albo w zagranicznych DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uote="danielg539"]Ciekawe gdzie podziała się te 75 kg?

Powstaje pytanie, dlaczego zespół pojazdów nie może wazyć tyle co F3. Mi wygląda to na jakies niedopatrzenie lub błąd.

 

Trudno katalog danych technicznych ITS posądzić brak wiarygodności?I cóż tam znajdziemy?

Np. takie pojazdy jak, Opel Zafira nr.katalogowy ITS-13545,Opel Agila nr.kat ITS-11313,BMW 740I nr.kat ITS-3383,Mitsubish Pajero nr.kat Its-10744 czy Kia Sephia nr.kat its-8317,itd.

We wszystkich tych pojazdach różnica pomiędzy F3i F2 jest większa jak określona wartość O1.Wielkości te są różne to 25kg,50kg,75kg,100kg.

A w jednym przypadku nawet 140kg.To pojazd Jeep Grand CHerokee nr kat ITS-8077.Gdzie F3-6250KG,F2-2750kg,O1-3360kg.

Dla czego tak jest ,trudno wytłumaczyć,sądzę że na to pytanie może odpowiedzieć tylko producent pojazdu.Jestem zwolennikiem jednak przy ustalaniu MMC przyczepy z hamulcem korzystać z katalogów i dostępnych danych producenta poj.A w ostateczności z braku danych posiłkować się obliczeniami.Np na szkoleniu w Perfekcie pokazano bardzo skuteczną metodę,kto był ten ma w materiałach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Np na szkoleniu w Perfekcie pokazano bardzo skuteczną metodę,kto był ten ma w materiałach.

 

W/g tej metody liczysz uciąg haka a nie mmc przyczepy, bo np w Mitsubishi Outlanderze (benzyna) masz mmc przyczepy bodajże 1600 z a uciąg haka z parametru D wychodzi około 2300 jak się nie mylę. I co???? Wpiszesz 2300?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dochodzimy do wniosku, że jedynym słusznym dokumentem umożliwiającym okreslenie masy przyczepy jest świadectwo homologacji lub katalog źródłowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe gdzie podziała się te 75 kg?

Powstaje pytanie, dlaczego zespół pojazdów nie może wazyć tyle co F3. Mi wygląda to na jakies niedopatrzenie lub błąd.

Te 75 kg to max nacisk pionowy na hak. Często w BMW podaje się F2 i nacisk na tylną oś jako 2 masy dop./z hakiem lub bez/.Czyli masa przyczepy nie ulega zmianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawcie jesli coś mieszam,ale po ostatniej rozmowie z WK już sam nie wiem:

-DMC przyczepy z hamulcem+ DMC pojazdu= DMC zespołu pojazdów?

-MMC przyczepy z hamulcem(O1) + MMC pojazdu= MMC zespołu pojazdów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-DMC przyczepy z hamulcem+ DMC pojazdu= DMC zespołu pojazdów?

-MMC przyczepy z hamulcem(O1) + MMC pojazdu= MMC zespołu pojazdów?

 

Nie w każdym przypadku. Tak na 80% masz racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na 80% masz racje.

A te 20%?Chodzi mi głównie MMC zespołu pozycję 45 w DIPie skąd ją wziąźć oprócz tego wyliczenia które podałem wcześniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe gdzie podziała się te 75 kg?

Powstaje pytanie, dlaczego zespół pojazdów nie może wazyć tyle co F3. Mi wygląda to na jakies niedopatrzenie lub błąd.

Te 75 kg to max nacisk pionowy na hak. Często w BMW podaje się F2 i nacisk na tylną oś jako 2 masy dop./z hakiem lub bez/.Czyli masa przyczepy nie ulega zmianie

 

Jest to bardzo rozsądne wytłumaczenie. Jeżeli faktycznie taka jest prawidłowość, to mimo wszystko gdyby była konieczność okreslenia mas przyczepy w takim pojeździe na podstawie TZ to należało by do DMC pojazdu dodac róznice z nacisków tylnej osi (jak rozumiem w takm przypadku nacisk tylnej osi podawany jest XXX/YYY) i te wartośc odjąc od F3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - HOMOLOGACJA - w zasadzie tylko i wyłącznie. Względnie katalog ITS, jeśli masz dokładne info o modelu...

Homologacja tak,ale w katalogu ITS jest F3(dopuszczalna masa całkowita zestawu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.