Skocz do zawartości

Fiat Marea Weekend 1,9 diesel - DMC przyczepy


timo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 77
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    16

  • danielg539

    14

  • Psuj

    8

  • Tomasz56

    6

Chodzi mi głównie MMC zespołu pozycję 45 w DIPie skąd ją wziąźć
Jeżeli na tabliczce znamionowej masy i naciski podawane są w dwóch kolumnach to w jednej są dopuszczalne a w drugiej maksymalne. W samochodach osobowych i lekkich ciężarówkach nie ma takiego rozgraniczenia bo nie zbliżają się do wartości administracyjnych ograniczeń. Dlatego wartości maksymalne i dopuszczalne są sobie równe i na tabliczkach znamionowych jest jedna kolumna wartości. Wtedy DMC zespołu i MMC zespołu to ta sama wartość (drugi rząd na tabliczce).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g tej metody liczysz uciąg haka a nie mmc przyczepy, bo np w Mitsubishi Outlanderze (benzyna) masz mmc przyczepy bodajże 1600 z a uciąg haka z parametru D wychodzi około 2300 jak się nie mylę. I co???? Wpiszesz 2300?

 

Oczywiście że wpiszę 1600kg.Wiem jednak że uciąg haka "D" jest większy od O1 ustalone przez producenta pojazdu.

Wzór ten stosuję zawsze przy nowo zamontowanych hakach.I dowiaduje się czy przy danej DMC poj. i D ,jaka przyczepa może być ciągnięta.Jeżeli wartości wychodzą większe jak O1 producenta .HAK jest zgodny.

 

Jednak nie o ten sposób obliczeń mi chodzi.Diagnosta ustalając dane tech. np.do DIP ,jest zobowiązany ustalić O1,O2 ,nawet jak pojazd nie ma haka.Brak wszelkich danych źródłowych na ten temat.Znając z tabliczki DMC zespołu,DMC pojazdu,ustaloną masę własną.Do tego warunki z Dz.U 32.Jesteś w stanie określić MMC przyczepy z hamulcem i bez hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znając z tabliczki DMC zespołu,DMC pojazdu,ustaloną masę własną.Do tego warunki z Dz.U 32.Jesteś w stanie określić MMC przyczepy z hamulcem i bez hamulca.

 

A niby jakim cudem jesteś w stanie określić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby jakim cudem jesteś w stanie określić?

 

Podam przykład.Na podstawie DZ.U 32 par.3punkt 4 podpun.4,5 i par14 punkt7

Parametry znane z tabliczki znamionowej poj.

-DMC zespołu poj-3500kg

-DMC pojazdu-2200kg

-ustalona masa własna poj-1700kg

Ustalamy masę przyczepy z hamulcem najazdowym-2200kg:1,33=1654kg.

Ustalamy minimalną masę rzeczywistą poj.na drodze-1700kg+75kg(masa kierowcy)=1775kg.Masa 1775kg>1654kg.W związku z powyższym MMC przyczepy z hamulcem wynosi -1650kg.

MMC przyczepy bez hamulca-1700kg:2=850kg.Obniżamy do 750kg.

Suma dopuszczalnej masy całkowitej zespołu poj i przyczepy będzie wynosiła 1775kg+1654kg=3424kg i jest

Ostatecznie przy braku materiału źródłowych dla danego poj.

MMC z hamulcem O1-1654KG

MMC bez hamulca O2-750kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie przy braku materiału źródłowych dla danego poj.

MMC z hamulcem O1-1654KG

MMC bez hamulca O2-750kg

 

Wszystko fajnie tylko de facto są to wartości DMC. Pytanie - czy przy braku materiałów źródłowych ustalać w ten sposób czy też żądać opinii rzeczoznawcy? A z drugiej strony taki rzeczoznawca skąd to weźmie (a przy okazji skasuje klienta)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a z czego wynika taki wniosek?

 

Właśnie ze sposobu wyznaczenia na podstawie warunków technicznych, a warunki stosuje się do DMC. MMC wyznacza producent i może to nie mieć w niektórych przypadkach za wiele wspólnego z DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ze sposobu wyznaczenia na podstawie warunków technicznych, a warunki stosuje się do DMC. MMC wyznacza producent i może to nie mieć w niektórych przypadkach za wiele wspólnego z DMC.

 

Masz rację.Takie ustalanie danych to ostateczność dla diagnosty.Jednak jeżeli jest problem z danymi producenta,to taki sposób jest bezpieczny dla diagnosty.Na SKP możemy tylko poruszać się w zakresie prawa i warunków z niego wynikających.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem dotąd takiego przypadku :czy można wpisać wartość O1 większą od DMC pojazdu,

mowa o samochodzie osobowym,jeśli wiarygodne źródło tak podaje.Analizowałem powyższe posty i pewności nie mam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MMC przyczepy bez hamulca-1700kg:2=850kg.Obniżamy do 750kg.......

 

Tu akurat bardzo się mylisz. Jest bardzo dużo samochodów osobowych o DMC na poziomie 1500-1700 kg, które moga ciągnąc przyczepę bez hamulco o masie 400-450 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:czy można wpisać wartość O1 większą od DMC pojazdu,

 

Można - np Mitsubishi Pajero, osobowe. DMC/MMC pojazdu 2800 MMC przyczepy 3500. Oczywiście wtedy DMC przyczepy wynosi 2800 i tylko taką przyczepę może ciągnąć na drodze publicznej. Ale w DR będzie wpisane MMC czyli 3500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale PAJERO to właśnie terenówka...

 

samochód osobowy, terenówka to pojecie potoczne (nie mylić z podrodzajem terenowy)

 

Pytanie było proste i prosto odpowiedziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód osobowy, terenówka to pojecie potoczne (nie mylić z podrodzajem terenowy)

 

Terenówka, czyli samochód o kategorii homologacyjnej M1G, co jest bardzo istotne, bo dla zwykłego samochodu osobowego kategorii M raczej takiej zależności o której mowa w pytaniu nie znajdziemy. Dlatego czy to jest terenówka, czy nie ma tutaj, że tak powiem zajebiste znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terenówka, czyli samochód o kategorii homologacyjnej M1G, co jest bardzo istotne,

 

Istotne jest to tylko przy określaniu DMC przyczepy, tam jest zapis o samochodzie terenowym. Przy MMC nie ma to absolutnie znaczenia, bo to ustala producent a nie rozporządzenie. A O1 to MMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż samochód osobowy, w którym DMC przyczepy różni się od MMC przyczepy - W PRAKTYCE. Dobrze wiesz, że w samochodach osobowych do 3,5 tony są to parametry tożsame i zasady ich ustalania w efekcie również.

 

Dlatego choć w DR pod pozycją O1 znajdziesz opis, że to MMC przyczepy, to w praktyce zarówno producent dla nowego pojazdu, jak i WK dla pojazdu sprowadzonego w karcie pojazdu poda ten parametr w rubryce... DOPUSZCZALNA MASA PRZYCZEPY :

 

Reasumując - nie spotkasz samochodu osobowego kategorii M1, w którym O1 będzie wyższe od F1/F2. Spotkasz to tylko w samochodach M1G. Więc ma to znaczenie czy Ci się to podoba, czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując - nie spotkasz samochodu osobowego kategorii M1, w którym O1 będzie wyższe od F1/F2. Spotkasz to tylko w samochodach M1G.

Nas spór jest typowo akademicki, bo jak napisałem:

Przy MMC nie ma to absolutnie znaczenia,

 

ale odpowiem Ci, że typowe SUV-y są homologowane jako M1 i np Kia Sorento (które ciężko nawet SUV-em nazwać) ma O1 większe od F1/F2 (2800/2600, 3000/2640),

Są to oczywiście rzadko spotykane przypadki, ale są. Morał z tej nasze dyskusji jest tylko taki, że drzewa rosną do góry a szyszki spadają na dół. Zadowolony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując - nie spotkasz samochodu osobowego kategorii M1, w którym O1 będzie wyższe od F1/F2. Spotkasz to tylko w samochodach M1G.

 

Jeep Grand Cherokee bodajże - kat. M1 (podrodzaj kombi, a nie terenowy i tak też występuje w katalogu ITS).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MMC przyczepy bez hamulca-1700kg:2=850kg.Obniżamy do 750kg.......

 

Tu akurat bardzo się mylisz. Jest bardzo dużo samochodów osobowych o DMC na poziomie 1500-1700 kg, które moga ciągnąc przyczepę bez hamulco o masie 400-450 kg.

 

Pełna zgoda,tak jest.Jednak jak masz dane producenta pojazdu.

 

Napisałem w poprzednich postach.Cytuję"takie ustalenie danych to ostateczność dla diagnosty.Jeżeli jest problem z danymi producenta to takie ustalenie danych jest bezpieczne dla diagnosty"-bo wynika z rozporządzenia o warunków technicznych.

 

Jeżeli uważasz że bardzo się mylę.To znaczy że ustawodawca również w DZ.U 32 par.3 punkt 4podpunkt 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli uważasz że bardzo się mylę.To znaczy że ustawodawca również w DZ.U 32 par.3 punkt 4podpunkt 5.
5. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie moŜe

przekroczyć:

a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy

całkowitej tego pojazdu; naleŜy zastosować mniejszą wartość,

b) 750 kg.

 

Cały kruczek polega na tym, że należy zastosowac mniejszą wartość, czyli bez danych producenta pojazdu bezpieczniej jest nie ustalać masy przyczepy bez hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniej jest nie ustalać masy przyczepy bez hamulca.

 

No załóżmy, że WK wysyła pojazd na ustalenie danych, a Ty nie ustalasz, bo tak bezpieczniej?? Chyba coś nie tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wyglądam na wrózkę? Jak uda mi sie ustalic tą masę z jakiegoś wiarygodnego źródła to ustalę, jesli nie to sprawdzę czy na TZ jest nr homologacji i poproszę WK o odszukanie mas w katalogu źródłowym. Jeżeli się to nie uda, to odeslę klienta do serwisu, generalnego importera lub rzeczoznawcy, bo daleki jestem od ustalania parametrów tak poprostu na oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.