Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

wiedza5

Pilne zmiany konstrukcyjne

Polecane posty

wiedza5

Dzięki za odpowiedż odnośnie ceny za badanie zmiany konstrukcyjne,ale jeszcze jedno pytanie jakie wpisy(badania)przy zmianach konstrukcyjnych. 1 wpis zmiany konstrukcyjne 2 wpis ustalenie nowych danych technicznych 3 wpis badanie okresowe określenie nowego terminu kolejnego OBT ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
makaon

Nie wiem czy dobrze rozumiem Twoje pytanie, ale ustalenie nowych danych jest automatycznie "w zmianach" :) Reszta ok.

W Stacji SQL pisze:

-OKRESOWE

-DODATKOWE - zmiany konstrukcyjne - dane DR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiedza5

to znaczy pod osobną pozycją w rejestrze to okresowe i zmiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fuks

koledzy czy możecie podzielić się informacją nt. jakich zaświadczeń wymagają wasze WK w sytuacji gdy stawia się na stacji pojazd bez ważnego OBT i dokonano jednocześnie zmian konstrukcyjnych?

 

W jednych WK wymagają rozdzielnie OBT oraz osobne zaświadczenie na DBT, w innych na jednym OBT+DBT i jak już się z jednymi człowiek dogada to następni robią "wielkie joł". Może za pomocą tego pytania uda się ustalić jak to wygląda w większości.

PS

Oczywiście chodzi mi o działanie zgodne z prawem bo jak ostatnio usłyszałem, że po co ten cyrk z opisem, wystarczy jak klient otrzyma ustalenie danych i zmieni mu się rodzaj pojazdu :? to wymiękłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Oczywiście chodzi mi o działanie zgodne z prawem bo jak ostatnio usłyszałem, że po co ten cyrk z opisem, wystarczy jak klient otrzyma ustalenie danych i zmieni mu się rodzaj pojazdu

 

No to opis zmian kiedy?? Nigdy wniosek z tego :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Ja stoje na stanowisku, że można zrobić zmiany konstrukcyjne i OBT pod jedna pozycja w RBT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eborg

Też tak uważam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fuks
Oczywiście chodzi mi o działanie zgodne z prawem bo jak ostatnio usłyszałem, że po co ten cyrk z opisem, wystarczy jak klient otrzyma ustalenie danych i zmieni mu się rodzaj pojazdu

 

No to opis zmian kiedy?? Nigdy wniosek z tego :razz:

 

No bo po co tyle pisania tyle papierów tyle to kosztuje i te niepotrzebne nikomu zdjęcia... :oops::razz:

blakop: a u szanownego kolegi OBT+DBT razem czy osobno przy okazji opisu zmian oraz okresowego badania tech.? :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick

U mnie też od zawsze pod jednym numerem rejestru :)

 

[ Dodano: 29-11-2012, 09:24 ]

że po co ten cyrk z opisem, wystarczy jak klient otrzyma ustalenie danych i zmieni mu się rodzaj pojazdu

 

To skąd WK będzie wiedział co zostało zmienione przecież od tego jest opis zmian.

Ustalenie danych ? przecież w opisie są dane które należy wpisać i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

W mojej okolicy pod jednym numerem. No ale nie ręczę rzecz jasna za wszystkie stacje. Nie kojarzę jednak, żebym widział inaczej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

U nas także pod jednym numerem OKRESOWE+DODATKOWE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drogba

U nas także pod jednym numerem OKRESOWE+DODATKOWE :ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Uważam że nawet powinno się zrobić pod jednym wpisem do rejestru okresowe+dodatkowe.

Klient dostaje zaświadczenie z opisem zmian i to jest komplet jedno bez drugiego jest bezużyteczne, a jak dasz 2 oddzielne badania to może być różnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

Przy okazji robiąc przy zmianach okresowe+dodatkowe nie ma problemów interpretacyjnych co do opłaty. Poza tym gdyby ustawodawca nie przewidział takiej możliwości nie było by tego zapisu w opisie do zaświadczenia Dz.U z 2012 r. poz 996 załącznik 3

** Pozycje 1, 2 po przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu wypełnia się przez wyraźne skreślenie treści niemającej w danym przypadku zastosowania. W przypadku potwierdzenia przeprowadzenia czynności innych niż badanie techniczne pojazdu albo w wyniku przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego, podczas którego nie wykonuje się zakresu okresowego badania lub nie jest ono przeprowadzane łącznie z badaniem okresowym, pozycje 1 i 2 skreśla się i wypełnia się pkt 2 na drugiej stronie zaświadczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Przy okazji robiąc przy zmianach okresowe+dodatkowe nie ma problemów interpretacyjnych co do opłaty.

 

Czyli opłata za DBT po zmianach konstrukcyjnych jest wciąż 98zł + 82zł = 180 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30

Czyli opłata za DBT po zmianach konstrukcyjnych jest wciąż 98zł + 82zł = 180 zł

Tak z zastrzeżeniem, że jak się napracujesz przy ustalaniu nowych danych to możesz ( nie musisz) pobrać + 60zł za ustalenie danych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fuks

co do opłaty to nie ma żadnej wątpliwości 98+82 +opcjonalnie 60 oraz opcjonalnie + 94 wszystko zależy od spełnienia tego warunku:

nie wymaga się wykonania czynności określonych w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, jeżeli zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym nie mają wpływu na działanie układu kierowniczego, skuteczność tłumienia zawieszenia oraz ustawienie kół jezdnych;

 

Zaświadczenia osobne dla OBT i DBT wymagają tam gdzie WK zgodziło się z interpretacją prawdopodobnie stosowaną przez ITS lub inną podobną instytucję.

Zaświadczenia takie jak normalnie do 8 października 2012 ale ze zdjęciami czyli łączne OBT+ DBT wymagane są w pozostałych WK.

Wniosek zanim dokona się opisu zmian lepiej dowiedzieć jaką formułę dany WK wymaga :V

 

Po niedzieli spróbuję uzyskać więcej informacji na ten temat i w miarę możliwości podzielę się nimi na forum.

::claus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
nie mają wpływu na działanie układu kierowniczego, skuteczność tłumienia zawieszenia oraz ustawienie kół jezdnych

 

A może tak praktyczny przykład - jaka zmiana ma taki wpływ i dlaczego, a jaka nie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drogba

tak myślę że przy zmianie rozstawu osi , to napewno a reszta jeżeli zmiany nie przekraczają DMC to nie ma mowy o ustaiwniach kól czy amory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No OK - zmiana rozstawu, czy liczby osi być może ta... Ale zgodzicie się chyba, że to marginalne sprawy. Gro spraw to klasyczne zabudowy na ramie w ramach DMC rzecz jasna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.