Skocz do zawartości
wiedza5

Pilne zmiany konstrukcyjne

Rekomendowane odpowiedzi

wiedza5

Dzięki za odpowiedż odnośnie ceny za badanie zmiany konstrukcyjne,ale jeszcze jedno pytanie jakie wpisy(badania)przy zmianach konstrukcyjnych. 1 wpis zmiany konstrukcyjne 2 wpis ustalenie nowych danych technicznych 3 wpis badanie okresowe określenie nowego terminu kolejnego OBT ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
makaon

Nie wiem czy dobrze rozumiem Twoje pytanie, ale ustalenie nowych danych jest automatycznie "w zmianach" :) Reszta ok.

W Stacji SQL pisze:

-OKRESOWE

-DODATKOWE - zmiany konstrukcyjne - dane DR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiedza5

to znaczy pod osobną pozycją w rejestrze to okresowe i zmiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fuks

koledzy czy możecie podzielić się informacją nt. jakich zaświadczeń wymagają wasze WK w sytuacji gdy stawia się na stacji pojazd bez ważnego OBT i dokonano jednocześnie zmian konstrukcyjnych?

 

W jednych WK wymagają rozdzielnie OBT oraz osobne zaświadczenie na DBT, w innych na jednym OBT+DBT i jak już się z jednymi człowiek dogada to następni robią "wielkie joł". Może za pomocą tego pytania uda się ustalić jak to wygląda w większości.

PS

Oczywiście chodzi mi o działanie zgodne z prawem bo jak ostatnio usłyszałem, że po co ten cyrk z opisem, wystarczy jak klient otrzyma ustalenie danych i zmieni mu się rodzaj pojazdu :? to wymiękłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
Oczywiście chodzi mi o działanie zgodne z prawem bo jak ostatnio usłyszałem, że po co ten cyrk z opisem, wystarczy jak klient otrzyma ustalenie danych i zmieni mu się rodzaj pojazdu

 

No to opis zmian kiedy?? Nigdy wniosek z tego :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Ja stoje na stanowisku, że można zrobić zmiany konstrukcyjne i OBT pod jedna pozycja w RBT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
eborg

Też tak uważam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fuks
Oczywiście chodzi mi o działanie zgodne z prawem bo jak ostatnio usłyszałem, że po co ten cyrk z opisem, wystarczy jak klient otrzyma ustalenie danych i zmieni mu się rodzaj pojazdu

 

No to opis zmian kiedy?? Nigdy wniosek z tego :razz:

 

No bo po co tyle pisania tyle papierów tyle to kosztuje i te niepotrzebne nikomu zdjęcia... :oops::razz:

blakop: a u szanownego kolegi OBT+DBT razem czy osobno przy okazji opisu zmian oraz okresowego badania tech.? :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick

U mnie też od zawsze pod jednym numerem rejestru :)

 

[ Dodano: 29-11-2012, 09:24 ]

że po co ten cyrk z opisem, wystarczy jak klient otrzyma ustalenie danych i zmieni mu się rodzaj pojazdu

 

To skąd WK będzie wiedział co zostało zmienione przecież od tego jest opis zmian.

Ustalenie danych ? przecież w opisie są dane które należy wpisać i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

W mojej okolicy pod jednym numerem. No ale nie ręczę rzecz jasna za wszystkie stacje. Nie kojarzę jednak, żebym widział inaczej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

U nas także pod jednym numerem OKRESOWE+DODATKOWE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
drogba

U nas także pod jednym numerem OKRESOWE+DODATKOWE :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Uważam że nawet powinno się zrobić pod jednym wpisem do rejestru okresowe+dodatkowe.

Klient dostaje zaświadczenie z opisem zmian i to jest komplet jedno bez drugiego jest bezużyteczne, a jak dasz 2 oddzielne badania to może być różnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30

Przy okazji robiąc przy zmianach okresowe+dodatkowe nie ma problemów interpretacyjnych co do opłaty. Poza tym gdyby ustawodawca nie przewidział takiej możliwości nie było by tego zapisu w opisie do zaświadczenia Dz.U z 2012 r. poz 996 załącznik 3

** Pozycje 1, 2 po przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu wypełnia się przez wyraźne skreślenie treści niemającej w danym przypadku zastosowania. W przypadku potwierdzenia przeprowadzenia czynności innych niż badanie techniczne pojazdu albo w wyniku przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego, podczas którego nie wykonuje się zakresu okresowego badania lub nie jest ono przeprowadzane łącznie z badaniem okresowym, pozycje 1 i 2 skreśla się i wypełnia się pkt 2 na drugiej stronie zaświadczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Przy okazji robiąc przy zmianach okresowe+dodatkowe nie ma problemów interpretacyjnych co do opłaty.

 

Czyli opłata za DBT po zmianach konstrukcyjnych jest wciąż 98zł + 82zł = 180 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30

Czyli opłata za DBT po zmianach konstrukcyjnych jest wciąż 98zł + 82zł = 180 zł

Tak z zastrzeżeniem, że jak się napracujesz przy ustalaniu nowych danych to możesz ( nie musisz) pobrać + 60zł za ustalenie danych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fuks

co do opłaty to nie ma żadnej wątpliwości 98+82 +opcjonalnie 60 oraz opcjonalnie + 94 wszystko zależy od spełnienia tego warunku:

nie wymaga się wykonania czynności określonych w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, jeżeli zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym nie mają wpływu na działanie układu kierowniczego, skuteczność tłumienia zawieszenia oraz ustawienie kół jezdnych;

 

Zaświadczenia osobne dla OBT i DBT wymagają tam gdzie WK zgodziło się z interpretacją prawdopodobnie stosowaną przez ITS lub inną podobną instytucję.

Zaświadczenia takie jak normalnie do 8 października 2012 ale ze zdjęciami czyli łączne OBT+ DBT wymagane są w pozostałych WK.

Wniosek zanim dokona się opisu zmian lepiej dowiedzieć jaką formułę dany WK wymaga :V

 

Po niedzieli spróbuję uzyskać więcej informacji na ten temat i w miarę możliwości podzielę się nimi na forum.

::claus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
nie mają wpływu na działanie układu kierowniczego, skuteczność tłumienia zawieszenia oraz ustawienie kół jezdnych

 

A może tak praktyczny przykład - jaka zmiana ma taki wpływ i dlaczego, a jaka nie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
drogba

tak myślę że przy zmianie rozstawu osi , to napewno a reszta jeżeli zmiany nie przekraczają DMC to nie ma mowy o ustaiwniach kól czy amory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

No OK - zmiana rozstawu, czy liczby osi być może ta... Ale zgodzicie się chyba, że to marginalne sprawy. Gro spraw to klasyczne zabudowy na ramie w ramach DMC rzecz jasna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.