Obama Napisano 9 Listopad 2012 Share Napisano 9 Listopad 2012 Witam Czy ktoś jest w stanie rzeczowo podpowiedzieć co najlepiej zrobić? Mam autobus 15 miejsc siedzących Ford Transit DMC. 3500. Klient chce zmiany na 9 miejsc siedzących by można się było poruszać z kategorią prawa jazdy "B". Czy ktoś przerabiał ten temat, bo wynikła różnica zdań z moim wydziałem komunikacji. Moim zdaniem potrzebna jest homologacja producenta czy ten samochód może być ciężarowy albo osobowy. Jeśli z homologacji wyniknie że ciężarowy, to jaki byście dali podrodzaj dla 9-cio miejscowego. Jeśli samochód osobowy to czy ma znaczenie że masa pasażerów jest mniejsza od ładowności. Klient reprezentuje fundacje i prosi o pomoc,nie jest (upierdliwy) chcę mu pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Listopad 2012 Share Napisano 9 Listopad 2012 Moim zdaniem potrzebna jest homologacja producenta czy ten samochód może być ciężarowy albo osobowy. Nie rozumiem. No przecież wiadomo, że TRANSIT występuję w różnych opcjach. Jaką Ty chcesz homologację na to?? Robisz badanie techniczne z opisem zmian na podstawie oświadczenia przedsiębiorcy, który dokona tych zmian. Zmiany w zarejestrowanym pojeździe nie są homologowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 9 Listopad 2012 Share Napisano 9 Listopad 2012 Jeśli samochód osobowy to czy ma znaczenie że masa pasażerów jest mniejsza od ładowności. Masa pasażerów musi być mniejsza od ładowności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obama Napisano 9 Listopad 2012 Autor Share Napisano 9 Listopad 2012 DMC 3500 Mwł 2203 ilość miejsc 9 - pozostała ładownosć po odjęciu masy pasażerów jest większa. Zgodnie z wzorem Lisaka jest to ciezarwka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Listopad 2012 Share Napisano 9 Listopad 2012 Jeśli już zgodnie ze wzorem Lisiaka MOŻE to być ciężarówka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 9 Listopad 2012 Share Napisano 9 Listopad 2012 Mwł 2203 To jest masa przed czy po zmianach? Jesli z autobusy zrobisz ciężarówką, to pamietaj o przegrodzie, przy dmc 3500 kg musi ona byc pełna na całej wysokości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obama Napisano 9 Listopad 2012 Autor Share Napisano 9 Listopad 2012 To sa masy przed zmianami. Czy istnieje przepis prucz fiskalnego Lisaka przerobienia autobusu na samochd osobowy, jesli wiem ze w tym dlugim nadwoziu nie ma osobowek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 9 Listopad 2012 Share Napisano 9 Listopad 2012 To sa masy przed zmianami. Czyli po wyjęciu foteli mwł wyniesie jakieś 2050-2100 kg. Pozostaje jakieś 1400 kg ładowności a po uwzględnieniu masy pasżerów zostaje jakieś 780 kg na bagaż. Troche to dużo, ale jakichś specialnych przeciwskazań aby samochód osobowy miał tyle ładowności nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesław Napisano 26 Styczeń 2013 Share Napisano 26 Styczeń 2013 Proszę o ustosunkowanie śię do sytuacji: Iveco ,rok produkcji 1999 homologacja na ciężarowy 3osobowy DMC 5 ton, po miesiącu zmiana rodzaju pojazdu na autobus 21 miejsc + kierowca czyli na 22miejsc. pojazd jest wyposażony w boczne szyby na całej długości( od drzwi przednich do końca poj. po obu stronach. żmiana miałaby polegać na : zmianie rodzaju poj. z autobusu na ciężarowy i zmiana ilości miejsc z 22 na 9. Jak to zrobić Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Styczeń 2013 Share Napisano 26 Styczeń 2013 Kolego - jaki dokładnie model? Jaka firma robiła przeróbkę? DMC na pewno okrągłe 5 ton? W Polsce tylko AMZ Kutno robi 22 miejsca na DAILY - w grę wchodzi przedłużenie podwozia. Inaczej 21 (z kierowcą) to maks - jeśli to ma być legalnie i rozmieszczenie foteli zgodnie z przepisami. Dokumenty tak jak na każda inną przeróbkę jeśli o to pytasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesław Napisano 27 Styczeń 2013 Share Napisano 27 Styczeń 2013 Każda firma może zrobić przeróbkę może i moja to zrobić mamy do tego uprawnienia. bez przedłużenia ramy lub nadwozia. Co Ty byś zrobił w tym przypadku bez zmian w samej konstrukcji pojazdu i jakie badanie i jaki opis zmian należało by zrobić. A co to jest AMZ Kutno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Styczeń 2013 Share Napisano 28 Styczeń 2013 Każda firma może No raczej nie każda, tylko uprawniona... Zajrzyj do PoRD - art 66. bez przedłużenia ramy lub nadwozia Nawet możesz 30 miejsc tam pewnie wsadzić... Wiele wspólnego z odpowiednimi warunkami technicznymi nie będzie to miało, ale skoro wiesz lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 28 Styczeń 2013 Share Napisano 28 Styczeń 2013 Nawet możesz 30 miejsc tam pewnie wsadzić... Wiele wspólnego z odpowiednimi warunkami technicznymi nie będzie to miało, ale skoro wiesz lepiej Nie wiem o czym piszecie, przecież zmiana ma dotyczyć: żmiana miałaby polegać na : zmianie rodzaju poj. z autobusu na ciężarowy i zmiana ilości miejsc z 22 na 9. Czyli chodzi o zmniejszenie liczby miejsc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Styczeń 2013 Share Napisano 28 Styczeń 2013 Nie wiem o czym piszecie, przecież zmiana ma dotyczyć:Czesław napisał/a: żmiana miałaby polegać na : zmianie rodzaju poj. z autobusu na ciężarowy i zmiana ilości miejsc z 22 na 9. Przepraszam - faktycznie. Pominąłem ostatnie zdanie, a pierwsze trzy linijki mówią właśnie o przeróbce NA AUTOBUS (teraz rozumiem, że to opis historii poprzedniej przeróbki). Sorki - mój błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesław Napisano 28 Styczeń 2013 Share Napisano 28 Styczeń 2013 Zmiana miałaby polegać na zmianie rodzaju pojazdu z autobusu 21 miejsc na ciężarowy 9 miejsc.(Facet stracił prawo jazdy na B a posiada na kat C )Jakie dokumenty musi przedstawić do OSKP,jake powinien wystawić mu diagnosta.Jak ustalić Mw i ładowność? Dzięki za poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Styczeń 2013 Share Napisano 28 Styczeń 2013 Facet stracił prawo jazdy na B kat B i tak nie upoważniała go do jazdy autobusem - musiał mieć D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 28 Styczeń 2013 Share Napisano 28 Styczeń 2013 (Facet stracił prawo jazdy na B a posiada na kat C )Jakie dokumenty musi przedstawić do OSKP,jake powinien wystawić mu diagnosta.Jak ustalić Mw i ładowność?Dzięki za poradę. Robienie zmian konstrukcyjnych pod prawo jazdy, niezłe Sam miałem takiego zawodnika chciał przerobić osobówkę na ciężarowy VAT go nie interesował interesował go tylko ciężarowy jak się okazało Pan stracił prawo jazdy na B i chciał jeździć tym pojazdem na C no ale się nie da i zmiany okazały się niepotrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 28 Styczeń 2013 Share Napisano 28 Styczeń 2013 Zmiana miałaby polegać na zmianie rodzaju pojazdu z autobusu 21 miejsc na ciężarowy 9 miejsc.(Facet stracił prawo jazdy na B a posiada na kat C )Jakie dokumenty musi przedstawić do OSKP,jake powinien wystawić mu diagnosta.Jak ustalić Mw i ładowność?Dzięki za poradę. Nie, no takie rzeczy tylko w Polsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Styczeń 2013 Share Napisano 28 Styczeń 2013 Robienie zmian konstrukcyjnych pod prawo jazdy, niezłe to już zapomniałeś o próbach "odchudzania" malucha, tico, smarta itp. na B1 : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 28 Styczeń 2013 Share Napisano 28 Styczeń 2013 to już zapomniałeś o próbach "odchudzania" malucha, tico, smarta itp. na B1 Miałem ze dwa razy takie pytanie od klientów ale szybko rezygnowali żeby odchudzić jakieś "cudo" na B1, nie zrobiłem żadnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 Czy stoi coś na przeszkodzie, aby zmienić z autobusu chyba Sprinter jak to klient pytał, na ciężarowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek24 Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 (edytowane) Raczej nie, tylko jednostka uprawniona, zaświadczenie od przedsiębiorcy, ustalenie nowej masy własnej i na koncu opis zmian. Ale czy to są przeszkody, to musi klient sobie wszystko policzyć i sam ocenić. Edytowane 16 Grudzień 2020 przez Bartek24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 Procedury są oczywiste, tylko wolę się upewnić co do zasadności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 6 minut temu, Bartek24 napisał: jednostka uprawniona Co to jest, co to znaczy "jednostka uprawniona" w tym przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek24 Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 3 minuty temu, marbie napisał: zasadności To już właśnie klient musi sam ocenić, czy mu się to opłaca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.