Skocz do zawartości
Czy płacisz za terminale płatnicze 2x więcej niż musisz? ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Czy ktoś jest w stanie rzeczowo podpowiedzieć co najlepiej zrobić?

Mam autobus 15 miejsc siedzących Ford Transit DMC. 3500.

Klient chce zmiany na 9 miejsc siedzących by można się było poruszać z kategorią prawa jazdy "B".

 

Czy ktoś przerabiał ten temat, bo wynikła różnica zdań z moim wydziałem komunikacji.

Moim zdaniem potrzebna jest homologacja producenta czy ten samochód może być ciężarowy albo osobowy.

 

Jeśli z homologacji wyniknie że ciężarowy, to jaki byście dali podrodzaj dla 9-cio miejscowego.

Jeśli samochód osobowy to czy ma znaczenie że masa pasażerów jest mniejsza od ładowności.

 

Klient reprezentuje fundacje i prosi o pomoc,nie jest (upierdliwy) chcę mu pomóc.

Napisano
Moim zdaniem potrzebna jest homologacja producenta czy ten samochód może być ciężarowy albo osobowy.

 

Nie rozumiem. No przecież wiadomo, że TRANSIT występuję w różnych opcjach. Jaką Ty chcesz homologację na to??

 

Robisz badanie techniczne z opisem zmian na podstawie oświadczenia przedsiębiorcy, który dokona tych zmian. Zmiany w zarejestrowanym pojeździe nie są homologowane.

Napisano
Jeśli samochód osobowy to czy ma znaczenie że masa pasażerów jest mniejsza od ładowności.

Masa pasażerów musi być mniejsza od ładowności.

Napisano

DMC 3500 Mwł 2203 ilość miejsc 9 - pozostała ładownosć po odjęciu masy pasażerów jest większa.

Zgodnie z wzorem Lisaka jest to ciezarwka.

Napisano

Jeśli już zgodnie ze wzorem Lisiaka MOŻE to być ciężarówka...

Napisano
Mwł 2203

To jest masa przed czy po zmianach?

Jesli z autobusy zrobisz ciężarówką, to pamietaj o przegrodzie, przy dmc 3500 kg musi ona byc pełna na całej wysokości.

Napisano

To sa masy przed zmianami.

Czy istnieje przepis prucz fiskalnego Lisaka przerobienia autobusu na samochd osobowy,

jesli wiem ze w tym dlugim nadwoziu nie ma osobowek.

Napisano
To sa masy przed zmianami.

Czyli po wyjęciu foteli mwł wyniesie jakieś 2050-2100 kg. Pozostaje jakieś 1400 kg ładowności a po uwzględnieniu masy pasżerów zostaje jakieś 780 kg na bagaż. Troche to dużo, ale jakichś specialnych przeciwskazań aby samochód osobowy miał tyle ładowności nie widzę.

  • 2 months later...
Napisano

Proszę o ustosunkowanie śię do sytuacji: Iveco ,rok produkcji 1999 homologacja na ciężarowy 3osobowy DMC 5 ton, po miesiącu zmiana rodzaju pojazdu na autobus 21 miejsc + kierowca czyli na 22miejsc. pojazd jest wyposażony w boczne szyby na całej długości( od drzwi przednich do końca poj. po obu stronach. żmiana miałaby polegać na : zmianie rodzaju poj. z autobusu na ciężarowy i zmiana ilości miejsc z 22 na 9. Jak to zrobić Dzięki ::hey

Napisano

Kolego - jaki dokładnie model? Jaka firma robiła przeróbkę? DMC na pewno okrągłe 5 ton?

W Polsce tylko AMZ Kutno robi 22 miejsca na DAILY - w grę wchodzi przedłużenie podwozia. Inaczej 21 (z kierowcą) to maks - jeśli to ma być legalnie i rozmieszczenie foteli zgodnie z przepisami.

 

 

Dokumenty tak jak na każda inną przeróbkę jeśli o to pytasz.

Napisano

Każda firma może zrobić przeróbkę może i moja to zrobić mamy do tego uprawnienia. bez przedłużenia ramy lub nadwozia. Co Ty byś zrobił w tym przypadku bez zmian w samej konstrukcji pojazdu i jakie badanie i jaki opis zmian należało by zrobić. A co to jest AMZ Kutno

Napisano
Każda firma może

 

No raczej nie każda, tylko uprawniona... Zajrzyj do PoRD - art 66.

 

bez przedłużenia ramy lub nadwozia

 

Nawet możesz 30 miejsc tam pewnie wsadzić... Wiele wspólnego z odpowiednimi warunkami technicznymi nie będzie to miało, ale skoro wiesz lepiej 8)

Napisano
Nawet możesz 30 miejsc tam pewnie wsadzić... Wiele wspólnego z odpowiednimi warunkami technicznymi nie będzie to miało, ale skoro wiesz lepiej 8)

Nie wiem o czym piszecie, przecież zmiana ma dotyczyć:

żmiana miałaby polegać na : zmianie rodzaju poj. z autobusu na ciężarowy i zmiana ilości miejsc z 22 na 9.

Czyli chodzi o zmniejszenie liczby miejsc.

Napisano
Nie wiem o czym piszecie, przecież zmiana ma dotyczyć:

Czesław napisał/a:

żmiana miałaby polegać na : zmianie rodzaju poj. z autobusu na ciężarowy i zmiana ilości miejsc z 22 na 9.

 

Przepraszam - faktycznie. Pominąłem ostatnie zdanie, a pierwsze trzy linijki mówią właśnie o przeróbce NA AUTOBUS (teraz rozumiem, że to opis historii poprzedniej przeróbki). Sorki - mój błąd.

Napisano

Zmiana miałaby polegać na zmianie rodzaju pojazdu z autobusu 21 miejsc na ciężarowy 9 miejsc.(Facet stracił prawo jazdy na B a posiada na kat C )Jakie dokumenty musi przedstawić do OSKP,jake powinien wystawić mu diagnosta.Jak ustalić Mw i ładowność?

Dzięki za poradę.

Napisano
Facet stracił prawo jazdy na B

kat B i tak nie upoważniała go do jazdy autobusem - musiał mieć D

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
(Facet stracił prawo jazdy na B a posiada na kat C )Jakie dokumenty musi przedstawić do OSKP,jake powinien wystawić mu diagnosta.Jak ustalić Mw i ładowność?

Dzięki za poradę.

 

Robienie zmian konstrukcyjnych pod prawo jazdy, niezłe ::D

 

Sam miałem takiego zawodnika chciał przerobić osobówkę na ciężarowy VAT go nie interesował interesował go tylko ciężarowy jak się okazało Pan stracił prawo jazdy na B i chciał jeździć tym pojazdem na C no ale się nie da :razz: i zmiany okazały się niepotrzebne :D

Napisano
Zmiana miałaby polegać na zmianie rodzaju pojazdu z autobusu 21 miejsc na ciężarowy 9 miejsc.(Facet stracił prawo jazdy na B a posiada na kat C )Jakie dokumenty musi przedstawić do OSKP,jake powinien wystawić mu diagnosta.Jak ustalić Mw i ładowność?

Dzięki za poradę.

 

Nie, no takie rzeczy tylko w Polsce :evil:

Napisano

Robienie zmian konstrukcyjnych pod prawo jazdy, niezłe ::D

to już zapomniałeś o próbach "odchudzania" malucha, tico, smarta itp. na B1 :?::?:

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
to już zapomniałeś o próbach "odchudzania" malucha, tico, smarta itp. na B1

 

Miałem ze dwa razy takie pytanie od klientów ale szybko rezygnowali żeby odchudzić jakieś "cudo" na B1, nie zrobiłem żadnego :cool:

  • 7 years later...
Napisano

Czy stoi coś na przeszkodzie, aby zmienić z autobusu chyba Sprinter jak to klient pytał, na ciężarowy?

Napisano (edytowane)

Raczej nie, tylko jednostka uprawniona, zaświadczenie od przedsiębiorcy, ustalenie nowej masy własnej i na koncu opis zmian. Ale czy to są przeszkody, to musi klient sobie wszystko policzyć i sam ocenić. 

Edytowane przez Bartek24
Napisano

Procedury są oczywiste, tylko wolę się upewnić co do zasadności.

Napisano
6 minut temu, Bartek24 napisał:

jednostka uprawniona

Co to jest, co to znaczy "jednostka uprawniona" w tym przypadku?

Napisano
3 minuty temu, marbie napisał:

zasadności

To już właśnie klient musi sam ocenić, czy mu się to opłaca. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.