Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Obama

Zmiana rodzaju z autobusu na ciężarowy

Polecane posty

Obama

Witam Czy ktoś jest w stanie rzeczowo podpowiedzieć co najlepiej zrobić?

Mam autobus 15 miejsc siedzących Ford Transit DMC. 3500.

Klient chce zmiany na 9 miejsc siedzących by można się było poruszać z kategorią prawa jazdy "B".

 

Czy ktoś przerabiał ten temat, bo wynikła różnica zdań z moim wydziałem komunikacji.

Moim zdaniem potrzebna jest homologacja producenta czy ten samochód może być ciężarowy albo osobowy.

 

Jeśli z homologacji wyniknie że ciężarowy, to jaki byście dali podrodzaj dla 9-cio miejscowego.

Jeśli samochód osobowy to czy ma znaczenie że masa pasażerów jest mniejsza od ładowności.

 

Klient reprezentuje fundacje i prosi o pomoc,nie jest (upierdliwy) chcę mu pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Moim zdaniem potrzebna jest homologacja producenta czy ten samochód może być ciężarowy albo osobowy.

 

Nie rozumiem. No przecież wiadomo, że TRANSIT występuję w różnych opcjach. Jaką Ty chcesz homologację na to??

 

Robisz badanie techniczne z opisem zmian na podstawie oświadczenia przedsiębiorcy, który dokona tych zmian. Zmiany w zarejestrowanym pojeździe nie są homologowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
Jeśli samochód osobowy to czy ma znaczenie że masa pasażerów jest mniejsza od ładowności.

Masa pasażerów musi być mniejsza od ładowności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obama

DMC 3500 Mwł 2203 ilość miejsc 9 - pozostała ładownosć po odjęciu masy pasażerów jest większa.

Zgodnie z wzorem Lisaka jest to ciezarwka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Jeśli już zgodnie ze wzorem Lisiaka MOŻE to być ciężarówka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Mwł 2203

To jest masa przed czy po zmianach?

Jesli z autobusy zrobisz ciężarówką, to pamietaj o przegrodzie, przy dmc 3500 kg musi ona byc pełna na całej wysokości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obama

To sa masy przed zmianami.

Czy istnieje przepis prucz fiskalnego Lisaka przerobienia autobusu na samochd osobowy,

jesli wiem ze w tym dlugim nadwoziu nie ma osobowek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
To sa masy przed zmianami.

Czyli po wyjęciu foteli mwł wyniesie jakieś 2050-2100 kg. Pozostaje jakieś 1400 kg ładowności a po uwzględnieniu masy pasżerów zostaje jakieś 780 kg na bagaż. Troche to dużo, ale jakichś specialnych przeciwskazań aby samochód osobowy miał tyle ładowności nie widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czesław

Proszę o ustosunkowanie śię do sytuacji: Iveco ,rok produkcji 1999 homologacja na ciężarowy 3osobowy DMC 5 ton, po miesiącu zmiana rodzaju pojazdu na autobus 21 miejsc + kierowca czyli na 22miejsc. pojazd jest wyposażony w boczne szyby na całej długości( od drzwi przednich do końca poj. po obu stronach. żmiana miałaby polegać na : zmianie rodzaju poj. z autobusu na ciężarowy i zmiana ilości miejsc z 22 na 9. Jak to zrobić Dzięki ::hey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Kolego - jaki dokładnie model? Jaka firma robiła przeróbkę? DMC na pewno okrągłe 5 ton?

W Polsce tylko AMZ Kutno robi 22 miejsca na DAILY - w grę wchodzi przedłużenie podwozia. Inaczej 21 (z kierowcą) to maks - jeśli to ma być legalnie i rozmieszczenie foteli zgodnie z przepisami.

 

 

Dokumenty tak jak na każda inną przeróbkę jeśli o to pytasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czesław

Każda firma może zrobić przeróbkę może i moja to zrobić mamy do tego uprawnienia. bez przedłużenia ramy lub nadwozia. Co Ty byś zrobił w tym przypadku bez zmian w samej konstrukcji pojazdu i jakie badanie i jaki opis zmian należało by zrobić. A co to jest AMZ Kutno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Każda firma może

 

No raczej nie każda, tylko uprawniona... Zajrzyj do PoRD - art 66.

 

bez przedłużenia ramy lub nadwozia

 

Nawet możesz 30 miejsc tam pewnie wsadzić... Wiele wspólnego z odpowiednimi warunkami technicznymi nie będzie to miało, ale skoro wiesz lepiej 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70
Nawet możesz 30 miejsc tam pewnie wsadzić... Wiele wspólnego z odpowiednimi warunkami technicznymi nie będzie to miało, ale skoro wiesz lepiej 8)

Nie wiem o czym piszecie, przecież zmiana ma dotyczyć:

żmiana miałaby polegać na : zmianie rodzaju poj. z autobusu na ciężarowy i zmiana ilości miejsc z 22 na 9.

Czyli chodzi o zmniejszenie liczby miejsc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Nie wiem o czym piszecie, przecież zmiana ma dotyczyć:

Czesław napisał/a:

żmiana miałaby polegać na : zmianie rodzaju poj. z autobusu na ciężarowy i zmiana ilości miejsc z 22 na 9.

 

Przepraszam - faktycznie. Pominąłem ostatnie zdanie, a pierwsze trzy linijki mówią właśnie o przeróbce NA AUTOBUS (teraz rozumiem, że to opis historii poprzedniej przeróbki). Sorki - mój błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czesław

Zmiana miałaby polegać na zmianie rodzaju pojazdu z autobusu 21 miejsc na ciężarowy 9 miejsc.(Facet stracił prawo jazdy na B a posiada na kat C )Jakie dokumenty musi przedstawić do OSKP,jake powinien wystawić mu diagnosta.Jak ustalić Mw i ładowność?

Dzięki za poradę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Facet stracił prawo jazdy na B

kat B i tak nie upoważniała go do jazdy autobusem - musiał mieć D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
(Facet stracił prawo jazdy na B a posiada na kat C )Jakie dokumenty musi przedstawić do OSKP,jake powinien wystawić mu diagnosta.Jak ustalić Mw i ładowność?

Dzięki za poradę.

 

Robienie zmian konstrukcyjnych pod prawo jazdy, niezłe ::D

 

Sam miałem takiego zawodnika chciał przerobić osobówkę na ciężarowy VAT go nie interesował interesował go tylko ciężarowy jak się okazało Pan stracił prawo jazdy na B i chciał jeździć tym pojazdem na C no ale się nie da :razz: i zmiany okazały się niepotrzebne :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fredek
Zmiana miałaby polegać na zmianie rodzaju pojazdu z autobusu 21 miejsc na ciężarowy 9 miejsc.(Facet stracił prawo jazdy na B a posiada na kat C )Jakie dokumenty musi przedstawić do OSKP,jake powinien wystawić mu diagnosta.Jak ustalić Mw i ładowność?

Dzięki za poradę.

 

Nie, no takie rzeczy tylko w Polsce :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

Robienie zmian konstrukcyjnych pod prawo jazdy, niezłe ::D

to już zapomniałeś o próbach "odchudzania" malucha, tico, smarta itp. na B1 :?::?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
to już zapomniałeś o próbach "odchudzania" malucha, tico, smarta itp. na B1

 

Miałem ze dwa razy takie pytanie od klientów ale szybko rezygnowali żeby odchudzić jakieś "cudo" na B1, nie zrobiłem żadnego :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.