Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

kowal

Drążek stabilizatora

Polecane posty

kowal

Panowie czy ktoś spotkał się z brakiem przedniego drążka stabilizatora -dokładnie chodzi o Golfa 3 -Przeglądnąłem internet i zgłupiałem -są różne opinie , dla mnie niektóre dziwne -czy pojazd może nie posiadać drążka -jak wtedy będzie zachowywał się w zakrętach

 

 

Na temat 2 jest ale o 3 nic nie znalazłem

 

http://www.autocentrum.pl/go/228__Volkswagen_Golf_Montaz_drazka_stabilizatora_w_Golfie_drugiej_generacji__2__60.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Panowie czy ktoś spotkał się z brakiem przedniego drążka stabilizatora

 

No mało to jest samochodów bez stabilizatora z przodu np. Fiat Panda, Skoda Felicia 1,3 Seicento, nie wszystkie egzemplarze mają stabilizator i to jest stan fabryczny.

 

A co do golfa 3 to szczerze powiem nie pamiętam może jakieś golfy z małymi silnikami były bez stabilizatora ale generalnie miały stabilizator z tego co pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram

W Golfach III bywało różnie, w starszych modelach stabilizatory montowano w silnikach od 1.6 w górę, od końca 1994 roku były już we wszystkich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal
No mało to jest samochodów bez stabilizatora z przodu np.

 

Fakt ,wszystko się zgadza .Robi się te badania i człowiek nieraz się łapie i zastanawia nad takim elementem - bo robi się rożne pojazdy i gdy coś nie pasuje to wtedy powstaje w głowie jakiś mętlik :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
.Robi się te badania i człowiek nieraz się łapie i zastanawia nad takim elementem

 

Zawsze można się zapytać :)::hey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal
Zawsze można się zapytać

 

właśnie dobrze ,ze jest nasze forum i nieraz można zadać proste i dziwne pytanie i wszyscy to rozumieją ,że gubi się człowiek w tym wszystkim :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arton

u mnie wczoraj był klient zafirą "bo coś mi stuka z przodu". Myśle sobie, pewnie łacznik. Patrzę na szarpakach a tam brak stabilizatora. Klient powiedział że ostatnio mu mechanik wymontował bo stweirdził że to jest niepotrzebna część :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal
Stabilizator – co to jest i po co się go stosuje w konstrukcji zawieszeń

 

Stabilizator w ujęciu klasycznym, to sprężysty, odpowiednio ukształtowany pręt pracujący na skręcanie, zamocowany do ruchomych elementów prowadzących koło, bezpośrednio lub za pomocą odpowiednich łączników. W razie potrzeby, zwiększa on sztywność kątową zawieszenia danej osi. Jego zadaniem jest ograniczenie bocznych przechyłów nadwozia podczas jazdy po łuku co pozytywnie wpływa na kierowalność, przyczepność i co za tym idzie, wynikowo zwiększa bezpieczeństwo.

 

Podczas pokonywania zakrętu cały samochód pod wpływem działających sił przechyla się w kierunku przedniego zewnętrznego koła .Działanie stabilizatora zmniejsza różnice chwilowych obciążeń działających na elementy sprężyste zawieszenia kół danej osi. Podczas jazdy po łuku, przechylane siłą odśrodkową nadwozie powoduje ściskanie sprężyny z jednej strony samochodu, zaś rozciąganie z drugiej. Połączony z wahaczami drążek stabilizatora zostaje skręcony, opór skręcanego pręta zmniejsza różnicę w ugięciu sprężyn zawieszenia, poprzez wzrost sztywności całkowitej po stronie bardziej obciążonej (koła zewnętrzne) oraz zmniejszenie sztywności po stronie mniej obciążonej (koła wewnętrzne).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojciech Jania
stwierdził że to jest niepotrzebna część :o

Przynajmniej już nie stuka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.