Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

WiktorB

Trafic L2H1 a Vat2

Polecane posty

WiktorB

Witam Panowie, starałem się przeczytać co się dało, forum też przeszukiwałem, ale problem jest dosyć dziwny.

 

Renault Trafic, L2H1, 2007 (wersja LONG), fabryczne 5 siedzeń, ściana grodziowa. Teoretycznie sprawa z VAT2 jest dosyć prosta, ale tylko w praktyce. Otóż, przesuwając fotele jak i ścianę grodziową maksymalnie do przodu (żadna samoróbka, taka fabryczna możliwość). Tak, aby uzyskać jak największą przestrzeń towarową natrafiamy na dosyć dziwny problem. Otóż, ściana nie jest idealnie pionowa i mierząc bodaj u dołu (przepraszam, jeżeli jest na odwrót, sytuacja tłumaczona na telefon) samochód spełnia warunek na VAT2, natomiast mierząc u góry już nie (brakuje dosłownie kilku centymetrów).

 

No i teraz jak to podejść? Diagności sami nie wiedzą jak to jest, teoretycznie, powtarza się stwierdzenie o mierzeniu od najbardziej wysuniętego punktu, tylko jak Panowie do tego podchodzą ? Czy jest jakaś ustawa która dokładnie precyzuje w jaki sposób wykonuje się pomiary ? Grzebiąc w internecie, natrafiłem na informację, że właśnie ten Trafic jest jednym z samochodów, które łapią się na VAT2, a tu taki klops. Jakoś się to odbywa, tylko jak ?

 

Żeby nie było, żadne machlojki, żadne samoróbki, fabryczna taka konstrukcja, a samochód pokonuję znaczne ilości kilometrów miesięcznie i jednak istniałaby pewna oszczędność.

 

Objechane wszystkie stacje diagnostyczne w okolicy (Mrągowo) i wszyscy boją się podbić jakikolwiek papier, bo nie wiedzą co robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

Pokręć się nie tylko po Mrągowie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Otóż, ściana nie jest idealnie pionowa i mierząc bodaj u dołu (przepraszam, jeżeli jest na odwrót, sytuacja tłumaczona na telefon) samochód spełnia warunek na VAT2,

pomiar wykonujemy dla płaszczyzny pionowej ...

 

w załączniku widok str 7 załącznika z postu TOSPOL Wysłany: 30-05-2008, 07:41

5ae1a547d9fa3_vat2.png.88afad2284215ccb62a78bdcd914bc56.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz56
w załączniku widok str 7 załącznika z postu TOSPOL Wysłany: 30-05-2008, 07:41

Piękny graficzny przykład poj.,warunki jakie ma spełniać poj.pod Vat-2.Jak obliczać proporcję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
pomiar wykonujemy dla płaszczyzny pionowej ...

 

A w tym przypadku, po przesunięciu przegrody i ustawieniu jej skośnie, będzie to wyglądało dokładnie tak

5ae1a547ee368_vat2.JPG.019b50560e497f48049fb537ca75e536.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WiktorB

vat_2.jpg

http://img20.imageshack.us/img20/3586/pb051812.jpg

Trochę ja namieszałem, ale powoli. Przez telefon mi tłumaczyli i tak wyszło. Ściana nie jest pod kątem, ale występuje właśnie taki schodek i przez niego jest problem. Po prostu nie jest idealnie pionowa.

 

Dzisiaj Trafic wraz z wydrukowanym powyżej pdf-em trafił na 2 stacje obsługi. Na pierwszej pan stwierdził, że ma w d. jakieś papiery, on lepiej wie. Tak więc, został poproszony o wystawienie dokumentu, że pojazd nie spełnia wymagań na Vat-2. Odmówił, tak samo oczywiście, nie wystawił, że pojazd SPEŁNIA wymagania Vat-2. Więc de facto odmówił wykonania przeglądu. Sprawa zostanie jutro skierowana do starosty.

 

Drugi diagnosta szczerze odpowiedział, że to nie widzi mu się jako ściana grodziowa i nie podbije. Tłumaczenie, że przecież jest napisane, iż mierzymy po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem od tylnej krawędzi podłogi nie przechodzi. A to przecież jak wół kwalifikuje się pod naszą ścianę grodziową.

 

Renault Olsztyn szczerze w twarz mówi, że ich ten problem nie interesuje, pozostaje Renault Polska albo TVN Turbo chyba ...

 

Może jest ktoś z forum, będący w stanie wydać zaświadczenie, że pojazd spełnia VAT-2, preferowanie gdzieś przy drodze DK16 ? Olsztyn, Ostróda, Iława, Grudziądz, może Elbląg ?

 

ratunku :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

Sprawdzałeś SKP np w Kętrzynie lub Bartoszycach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WiktorB

Nie, Mrągowo i Eko-Trans w Pieckach, niestety na razie nie ma czasu żeby w ciemno jeździć po okolicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

WiktorB bez przykładania linijki do Twojego obrazka widać, że nie spełnia wymogu VAT-2 :!:

 

chyba, że to tylko schemat, a pojazd spełnia warunek A ≥ 50%B

 

 

 

 

Może jest ktoś z forum, będący w stanie wydać zaświadczenie, że pojazd spełnia VAT-2,

żeby nie powtarzać ... :faint:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WiktorB

Mierząc (po ziemi) przestrzeń bagażowa ma 2.25, przestrzeń pasażerska ma 2.10, więc nie wiem gdzie Ty przestępstwo widzisz. Samochód jest reklamowany przez producenta jako łapiący się na Vat-2, więc kwestia jego tego, że diagności boją się tej nie-pionowej ściany grodziowej. Nie chodzi mi o machlojkę, tylko normalnego diagnostę, który to zmierzy jak człowiek, a nie stwierdzi, że on nie wie :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
tylko normalnego diagnostę, który to zmierzy jak człowiek, a nie stwierdzi, że on nie wie :razz:

Przepis mówi o odległości mierzonej po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50 % długości pojazdu.

W przypadku pańskiego pojazdu możliwość 'postawienia tej pionowej ściany'byłaby dopiero za tym tym "schodkiem" i dlatego ten pojazd nie spełnia wymagań na VAT-2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WiktorB

No dobrze, to odkąd mierzyć w przypadku, gdy mam przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem, skoro jest ona dopuszczalna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
tylko normalnego diagnostę, który to zmierzy jak człowiek, a nie stwierdzi, że on nie wie :razz:

Przepis mówi o odległości mierzonej po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50 % długości pojazdu.

W przypadku pańskiego pojazdu możliwość 'postawienia tej pionowej ściany'byłaby dopiero za tym tym "schodkiem" i dlatego ten pojazd nie spełnia wymagań na VAT-2.

dokładnie :ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crackers

WiktorB,a dlaczego masz ten "schodek" na tej scianie?bo moze od tego trzeba zaczac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
a dlaczego masz ten "schodek" na tej scianie?bo moze od tego trzeba zaczac

bo poj. z belgi i holandi takowe mają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
No dobrze, to odkąd mierzyć w przypadku, gdy mam przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem, skoro jest ona dopuszczalna ?

No to może bardziej łopatologicznie:

Nie chodzi o istniejącą przegrodę.

Chodzi o pomiar do punktu w którym "możliwe jest postawienie pionowej ściany".

"Schodek" uniemożliwia "postawienie tej ściany" wcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crackers
bo poj. z belgi i holandi takowe mają

to moze czas kupic przegrode bez tego czegos,tylko,czy to sie opłaci?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WiktorB

Dokładnie, importowany z Holandii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TOSPOL

Koledzy pojazdy z Holandii maja schowekwscianie grodziowej tuż przy podłodze pod drugim rzędem siedzeń ale to i tak się nie łapie dla VAT-2, bo pomiaru dokonuje się

w pionie od sufitu do podłogi zadne schowki nas nie interesują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WiktorB

Przynajmniej wiadomo na czym stoimy, dziękuję za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.