praktyk Napisano 19 Listopad 2012 Share Napisano 19 Listopad 2012 Mnie się pytasz??. Przecież to Ty chcesz badać pojazd z taką instalacją a nie ja. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=9811&start=0 Tu się nie popisałeś . Podobnie jak z tymi piwami bo tamta sprawa nie dotyczyła tego rozporzadzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Listopad 2012 Share Napisano 19 Listopad 2012 Dla zainteresowanych podałem link do dyskusji o instalacji wodorowej. Dalsze posty nie dotyczące tematu jednego lub drogiego a mające charakter osobowy będą usuwane... This is the last warning... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Listopad 2012 Share Napisano 19 Listopad 2012 Dalsze posty nie dotyczące tematu (...) drogiego Ponieważ każdy temat jest mi drogi wtrącę się Ja nie wiem, czy dobrze Was rozumuję, ale kwestie są chyba dwie. Czy pojazd z instalacją wodorową ma dostać wynik N na badaniu, czy takiego badania w ogóle nie podejmować... Cóż - przyznam szczerze, że po chwili zastanowienia kwestia ta nie jest oczywista... Jeśli N, to tak naprawdę za co? Jakie warunki naruszyłem, skoro dla pojazdów wodorowych nie są one określane? Co niby mam zrobić na poprawkowe, żeby dostać P?? Z czym porównać stan faktyczny - z jakimi warunkami, żeby dać N lub P?? Może zatem faktycznie taki pojazd w ogóle nie powinien podlegać badaniom?? (a tym samym nie spełniając warunku ustawowego nie uczestniczyć w ruchu oczywiście)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Listopad 2012 Share Napisano 20 Listopad 2012 Przecież to Ty chcesz badać pojazd z taką instalacją a nie ja. Nie ja chcę badać, tylko klient dokonał zmian konstrukcyjnych (ma do tego prawo) i chce to zalegalizować, aby móc poruszać się zgodnie z przepisami. Cóż zatem mam uczynić, dać N? Za co, skoro nie narusza żadnego punktu z rozporządzenia, czy też znając charakterystykę wodoru jako paliwa i brak jakichkolwiek dopuszczeń na konstrukcji powołać się na wspomniany punkt i na tej podstawie dać N. Jak widać z powyższego cały katalog zamieszczony w rozporządzeniu nie może być zamknięty i sztywny bo zmiany jakie może wymyślić klient są nieograniczone a zadaniem diagnosty jest weryfikacja zagadnienia czy można te zmiany zalegalizować czy też nie. Dlatego ustawodawca zostawił furtkę dla diagnosty aby mógł podejmować decyzję według własnej wiedzy i fachowości czy dany pojazd jest bezpieczny w ruchu czy też nie, bo wszelka odpowiedzialność i tak spoczywa na nim (nawet gdyby klient przedstawił opinię rzeczoznawcy). Potwierdzeniem tej odpowiedzialności jest zapis w rozporządzeniu 996, który mówi, że to diagnosta podejmuję decyzję do jakiej grupy usterek ma zakwalifikować dany przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Listopad 2012 Share Napisano 20 Listopad 2012 Jeśli N, to tak naprawdę za co? Za rodzaj zasilania niezgodny ze stanem faktyucznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Listopad 2012 Share Napisano 20 Listopad 2012 Za rodzaj zasilania niezgodny ze stanem faktyucznym. Odpada. Do wytworzenia wodoru jest używana energia samochodu, więc nie jest to paliwo alternatywne. Tak jak z hybrydami które doładowują akku w czasie hamowania silnikiem - rodzaj paliwa P (choć kiedyś myślałem inaczej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Listopad 2012 Share Napisano 20 Listopad 2012 Do wytworzenia wodoru jest używana energia samochodu A skąd ten wodór??? Niech zgadnę z wody a takiego paliwa to nawet nie ma w rozprządzeniu nie mówiąc o kryterach jakie powinna spełniać ta instalacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 20 Listopad 2012 Share Napisano 20 Listopad 2012 A skąd ten wodór??? Zeby to jeszcze był wodór! To co wytwarzają te wytwornice jest dużo bardziej niebezpieczne bo to jest mieszanina wodoru z tlenem, która może eksplodować nawet w szczelnie zamkniętej przestrzeni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Listopad 2012 Share Napisano 20 Listopad 2012 A skąd ten wodór??? Niech zgadnę z wody A prąd w hybrydzie? Zapewne z akumulatorów... Nie tankujesz na stacji tankowania wodoru więc nie ma go w rodzaju paliwa. Nie doładowujesz hybrydy prądem z gniazdka, więc nie ma go w rodzaju paliwa. Kumasz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Listopad 2012 Share Napisano 20 Listopad 2012 To co wytwarzają te wytwornice jest dużo bardziej niebezpieczne bo to jest mieszanina wodoru z tlenem, która może eksplodować nawet w szczelnie zamkniętej przestrzeni... Oczywiście się zgadzam. Ale trzeba obalić to: Za rodzaj zasilania niezgodny ze stanem faktyucznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Listopad 2012 Share Napisano 20 Listopad 2012 Nie tankujesz na stacji tankowania wodoru więc nie ma go w rodzaju paliwa Tu się zgodzę, ale tankuje wode, która później przekształcana jest na wodór i tlen a zatem trzeba ja potraktowac jako paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Listopad 2012 Share Napisano 20 Listopad 2012 Tu się zgodzę, ale tankuje wode, która później przekształcana jest na wodór i tlen a zatem trzeba ja potraktowac jako paliwo. Denaturat albo uszlachetniacz wlany do ropy na zimę też? Wodę destylowaną do akumulatora w aucie (jeśli można dolać) też? Każdy silnik przepala część oleju silnikowego - tez dopiszemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Listopad 2012 Share Napisano 20 Listopad 2012 Każdy silnik przepala część oleju silnikowego - tez dopiszemy? Łeee - moje auto to już nawet robi to w proporcjach przeczących zdrowemu rozsądkowi hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Listopad 2012 Share Napisano 20 Listopad 2012 Denaturat albo uszlachetniacz wlany do ropy na zimę też? Wodę destylowaną do akumulatora w aucie (jeśli można dolać) też? Te dodatki stosuje się niezbyt często i w ilościach tak niewielkich, że wytworzona z nich energia jest pomijalnie mała (stanowi co najwyżej kilka procent energi potrzebnej do napędu pojazdu). Natomiast ilość uzyskanej energi z wodoru wytworzonego w wytwornicy jest dużo większa. Aby instalacja generatora w jakimkolwiek stopniu była opłacalna to pochodzaca z wodoru energia powinna zredukować zużycie paliwa przynajmniej o kilkanaście jak nie o kilkadziesiat procent a zatem wodór a posrednio woda jest paliwem, któro należy uwzględnić w rodzaju zasilania. Każdy silnik przepala część oleju silnikowego - tez dopiszemy? Oczywiście, że tak. Już zapomniałeś jak był w przypadku silników 2-suwowych. Dodatek oleju do paliwa w granicach 2% a rodzaj paliwa w DR zdaje sie M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Listopad 2012 Share Napisano 20 Listopad 2012 Natomiast ilość uzyskanej energi z wodoru wytworzonego w wytwornicy jest dużo większa. Aby instalacja generatora w jakimkolwiek stopniu była opłacalna to pochodzaca z wodoru energia powinna zredukować zużycie paliwa przynajmniej o kilkanaście jak nie o kilkadziesiat procent To jest też ciekawa sprawa, ale na inny temat. Bo jeśli to prawda, to ktoś ma w kieszeni nagrodę Nobla wszechczasów. Bo jeśli tak to działa, to jest perpetum mobile. A podłóg mojej biednej wiedzy jest to nie możliwe... Oczywiście, że tak. No proszę Cię... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Listopad 2012 Share Napisano 20 Listopad 2012 Trafiają się klienci co do dziś to wożą zamiast wpisu w dowód Mało tego... w ich mniemaniu jest to decyzja TDT i nic więcej nie posiadają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 20 Listopad 2012 Share Napisano 20 Listopad 2012 Wrócę do tematu -zatrzymany dowód rej. za brak adnotacji GAZ.Logicznie rozumując to klient nie ma po co przyjeżdżać na SKP,ponieważ skąd diagnosta ma wiedzieć czy jest czy nie ma adnotacji Gaz w dowodzie rej. skoro nie ma DR i nie może napisać że przyczyna zatrzymania dowodu ustała.Klient powinien udać się do WK po dokonanie adnotacji,przedstawiając stosowne dokumenty. To klient ma problem i musi go rozwiązać.A jeśli twierdzi że zdemontował instalację gazową to pewnie WK wyda mu skierowanie na dodatkowe badanie,w którym napisze co mamy sprawdzić. Tak ja to widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 20 Listopad 2012 Share Napisano 20 Listopad 2012 Tak ja to widzę. Dobrze to widzisz, choć ze skierowaniem u mnie mógłby mieć problem bo WK jakoś nie chce dawać skierowań boją się czy coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 20 Listopad 2012 Share Napisano 20 Listopad 2012 Tak ja to widzę. Dobrze to widzisz, choć ze skierowaniem u mnie mógłby mieć problem bo WK jakoś nie chce dawać skierowań boją się czy coś No to klient ma problem bo w pokwitowaniu jest że za brak adnotacji a nie że zdemontował gaz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz56 Napisano 20 Listopad 2012 Share Napisano 20 Listopad 2012 To klient ma problem i musi go rozwiązać.A jeśli twierdzi że zdemontował instalację gazową to pewnie WK wyda mu skierowanie na dodatkowe badanie,w którym napisze co mamy sprawdzić.Tak ja to widzę. Nie koniecznie musi być skierowanie z WK.Klient może złożyć wniosek o DBT na SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Listopad 2012 Share Napisano 20 Listopad 2012 A jeśli twierdzi że zdemontował instalację gazową to pewnie WK wyda mu skierowanie na dodatkowe badanie, Gorzej jak wyjdzie, że klient wcale nie demontował, a auto OBT po drodze i z 2 razy przeszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 21 Listopad 2012 Share Napisano 21 Listopad 2012 Nie koniecznie musi być skierowanie z WK.Klient może złożyć wniosek o DBT na SKP. No w takim przypadku też bym poprosił o skierowanie a czy WK by wystawił, pewnie nie miałby wyjścia Szkoda że nie trafiają się takie pokwitowania chyba z raz miałem, przy następnym przecwiczę procedurę Gorzej jak wyjdzie, że klient wcale nie demontował, a auto OBT po drodze i z 2 razy przeszło Zdarzyło się zwłaszcza u "nowych" klientów na mojej SKP (znaczy się po raz pierwszy na badaniu u nas) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Listopad 2012 Share Napisano 21 Listopad 2012 To klient ma problem i musi go rozwiązać.A jeśli twierdzi że zdemontował instalację gazową to pewnie WK wyda mu skierowanie na dodatkowe badanie,w którym napisze co mamy sprawdzić. A jaka podstawa prawna takiego skierowania miałaby być? Ustalenie danych chyba trochę zbyt naciągane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 21 Listopad 2012 Share Napisano 21 Listopad 2012 A jaka podstawa prawna takiego skierowania miałaby być? Ustalenie danych chyba trochę zbyt naciągane. No właśnie! Tu też jest ciekawostka. Stacje kontroli mają w cenniku badań pozycję:5. Dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez starostę w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub narusza wymagania ochrony środowiska: 5.1. co do którego zachodzi podejrzenie, że nie spełnia określonych warunków technicznych. tylko, że ustawa nie przewiduje dla starostwa możliwości wydania takiego skierowania. 11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3-5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlegapojazd: 2) skierowany przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu: a) w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji, b) jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika, że uczestniczył on w wypadku drogowym, lub narusza wymagania ochrony środowiska; Podejrzenie niespełniania określonych warunków technicznych gdzieś wypadło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Listopad 2012 Share Napisano 22 Listopad 2012 Bo jeśli to prawda, to ktoś ma w kieszeni nagrodę Nobla wszechczasów. Bo jeśli tak to działa, to jest perpetum mobile. A podłóg mojej biednej wiedzy jest to nie możliwe... O ile mnie pamięć nie myli to hydroliza wodoru została odkryta pod koniec lat 80 ubiegłego wieku. Dokonał tego 2 naukowców chyba z francji i byli oni nominowani do nagrody Nobla. Przy obecnym rozwoju techniki bez wiekszych problemów mozna by produkowac samochody na wodę, ale z przyczny polityczno-ekonomicznych nie jest to brane pod uwagę, bo doprowadziło by to załamania wielu gospodarek z powodu braku wpływów z akcyzy, vatu i innych podatków. Od dawna na rynku są juz dostepne spawarki(palniki) i przecinarki zasilane wodorem powstałym z wody: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.