Skocz do zawartości

Pierwsza rejestracja auta kupionego od AMW.


marekskiba

Rekomendowane odpowiedzi

a auta z zagranicy wyrejestrowane to niby gdzie się łapią, że jednak są rejestrowane u nas? :)

 

Moim zdaniem łapią się na te wywiezione z kraju (pochodzenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • michal_k

    11

  • blakop

    7

  • mizioł

    6

  • Jacdiag

    5

wywiezione z kraju (pochodzenia)

 

Ale to co w nawiasie to już sobie sam dodałeś :)

Ustawa to krajowy akt prawny. Bez tego co masz w nawiasie dla mnie słowo z kraju = "Z Polski" :)

 

To tak jak z uznawaniem badań - uznaje się badania dla pojazdów zarejestrowanych... Czyli wyrejestrowanych nie :) A ja sobie dodam, że dla pojazdów "uprzednio" zarejestrowanych i już mam powód dla uznania :) Tylko że moje gdybanie ma jeszcze oparcie w dyrektywie, gdzie tam dokładnie tak to zapisano, a Ty Michał gdzie masz takie poparcie? :)

 

Inna sprawa - uważam, że użyty w artykule zwrot "wyrejestrowane" to swoisty eufemizm. Niby czemu miałby być wyrejestrowane??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje jeszcze inna kwestia - powody "wyrejestrowania" za granicą mogą być inne niż w Polsce. Z tego też względu nie można zabraniać powtórnej rejestracji pojazdu "wyrejestrowanego" z innego powodu niż u nas w kraju - np. z powodu nieużywania go.

 

Analogicznie odniósłbym to do sytuacji pojazdów wycofanych z ruchu na stałe (wyrejestrowanych) pod rządami poprzedniego PORD. Ale tutaj już zdania sądów są podzielone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powody "wyrejestrowania" za granicą mogą być inne niż w Polsce

 

Jakie to ma znaczenie? :) Trudno instytucje prawne przewidziane w naszym systemie prawnym odnosić do kompletnie innych regulacji za granicą :) Ale wyrejestrowany to wyrejestrowany :)

Co ciekawe - idąc Twoim pokrętnym tokiem myślenia to niestety stwierdzam, że tak myśli wiele WK. A jak bardzo to nielogiczne myślenie to już wyjaśniam.

 

Wiele WK jak wspomniałem nie uznaje badań zza granicy, bo auto wyrejestrowane. I tu jak najbardziej podciągają to pod nasza definicję i skutki wyrejestrowania - żaby tylko nie uznać :) Ale już po badaniu - które przecież w świetle wyrejestrowania nic nie zmienia zapominają o tym i rejestrują - bo tu już się okazuje, że to wcale nie jest TAKIE wyrejestrowanie o jakim mowa u nas... Czyli raz jest, raz nie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

 

4. Badaniu, o którym mowa w ust. 3, nie podlega:

 

nowy pojazd, dla którego wydano świadectwo zgodności WE, świadectwo zgodności, dopuszczenie jednostkowe pojazdu, decyzję o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu albo świadectwo dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu;

zarejestrowany pojazd:

na którego typ wydano świadectwo homologacji typu WE pojazdu – w okresie od dnia pierwszej rejestracji za granicą do dnia terminu okresowego badania technicznego, ustalonego na podstawie ust. 5, lub

w którego dowodzie rejestracyjnym lub innym dokumencie wydanym przez właściwy organ państwa członkowskiego przedstawionym do rejestracji, zawarta jest informacja o wykonanym badaniu technicznym i jego terminie ważności – z wyjątkiem taksówki, pojazdu uprzywilejowanego lub pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie towarów niebezpiecznych, pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu oraz pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno instytucje prawne przewidziane w naszym systemie prawnym odnosić do kompletnie innych regulacji za granicą :) Ale wyrejestrowany to wyrejestrowany :)

 

A jak tłumacz przetłumaczy "wyłączony z ruchu" albo "wymeldowany" to jaki jest? Wyrejestrowany czy nie? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

 

4. Badaniu, o którym mowa w ust. 3, nie podlega:

 

nowy pojazd, dla którego wydano świadectwo zgodności WE, świadectwo zgodności, dopuszczenie jednostkowe pojazdu, decyzję o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu albo świadectwo dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu;

zarejestrowany pojazd:

na którego typ wydano świadectwo homologacji typu WE pojazdu – w okresie od dnia pierwszej rejestracji za granicą do dnia terminu okresowego badania technicznego, ustalonego na podstawie ust. 5, lub

w którego dowodzie rejestracyjnym lub innym dokumencie wydanym przez właściwy organ państwa członkowskiego przedstawionym do rejestracji, zawarta jest informacja o wykonanym badaniu technicznym i jego terminie ważności – z wyjątkiem taksówki, pojazdu uprzywilejowanego lub pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie towarów niebezpiecznych, pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu oraz pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego.

 

czyli pojazd który wjeżdża na terytorium kraju aby zostać zarejestrowany musi przejść badanie techniczne .

Pojazdy policji nie wjeżdżają na terytorium kraju bo już ty są i były zarejestrowane -ale sądzę ,że były na numerach resortowych i dlatego mówi się o wyrejestrowaniu -ale jak dokładnie jest to jak zwykle dziennikarz mógł to wszystko przekręcić.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

Podepnę się do tematu, aby nie tworzyć niepotrzebnie nowego.

 

Mam od wielu lat UAZa z wojska, data pierwszej rejestracji w DR jest 1995 (bo wtedy go zarejestrowałem w cywilu) ale data produkcji jest 1974 i od tego czasu dzielnie służył w armii.

 

Pytanie jak przekonać wydział komunikacji do zmiany wpisu z 1995 na 1974?

 

Po co chcę zmienić? Pojazd powyżej 40 lat nie musi mieć ciągłości OC jako pojazd historyczny (z mocy ustawy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miarą wieku pojazdu jest data pierwszej rejestracji czy rok produkcji?

 

Tu nie mam pewności, więc wysłałem pytanie do UFG i czekam na odpowiedź.

 

Natomiast wiem że zniżka w ubezpieczeniu za pojazd powyżej 25lat w PZU była liczona od daty pierwszej rejestracji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla celów ubezpieczeniowych liczy się rok produkcji, więc ten pojazd jest pojazdem historycznym.

 

Ktoś w WK nie pomyślał wpisując datę I rejestracji 1995. Zapewne ten UAZ nie posiada numeru VIN (17 znaków), więc nie spełnia warunków technicznych.

 

[ Dodano: 15-02-2018, 10:07 ]

Tu nie mam pewności,

 

Ustawa mówi jasno - pojazd mający co najmniej 40 lat (a nie pojazd zarejestrowany po raz pierwszy 40 lat temu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinien przejść badania z wynikiem pozytywnym :razz:

 

i od wielu lat nie przeszedł :evil: bo jest w trakcie wiecznej renowacji...

 

 

Muszę odtworzyć DR zagubiony przeze mnie i chciałbym przy okazji wszystko wyprostować...

A jak w takim razie powinien przejść badanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak w takim razie powinien przejść badanie?

 

Przy takiej dacie I rejestracji powinno być odstępstwo od warunków technicznych, którego może udzielić minister właściwy d/s transportu.

 

Proponowałbym jednak spróbować wyprostować papiery w WK - i za datę I rejestracji przyjąć 01.01 roku produkcji. A może na fakturze zakupu z wojska podano datę I rejestracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może na fakturze zakupu z wojska podano datę I rejestracji?

 

jest tylko rok produkcji a na zleceniu JW jest nr rejestracyjny w wojsku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego należało zastosować przepis, który obecnie mówi, że jeśli data I rejestracji nie jest znana to wpisuje się 01.01 roku produkcji. Nie pamiętam czy podobny przepis (lub jakieś "zalecenie wojewody") obowiązywał w 1995 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne ten UAZ nie posiada numeru VIN (17 znaków), więc nie spełnia warunków technicznych.

 

a co z tym zrobić?

rozumiem że trzeba iść do WK i zmienić datę pierwszej rejestracji aby było przed 01.01.95 i wtedy spełni warunki techniczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo napisać do ministra wniosek o odstępstwo

Po wizycie na skp .Ciekawe czy ma światło przeciwmgłowe tylne + cofania ,no i ciekawe czy nie załapie się na normę spalin po 30 czerwca 1995.

Odstępstwo dla zarejestrowanego ,ciekawy temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gubię się! Gubię się!

Nie bardzo rozumiem co ma fakt zarejestrowania pojazdu do uzyskania odstępstwa. Sam mordowałem się z zarejestrowanymi ciągnikami, bo klientowi zamarzyło się mieć 44 t d.m.c.

Po drugie, jak w zarejestrowanym pojeździe wprowadzi się zmiany, które wykraczają poza administracyjne parametry, to co wtedy?

Poza tym, zamysłem właściciela UAZA jest skorygowanie daty pierwszej rejestracji na równi z rokiem produkcji, czyli do 1974 roku. Jak to się uda wykonać, to staranie się o odstępstwo będzie zbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem co ma fakt zarejestrowania pojazdu do uzyskania odstępstwa.

To zależy na co to odstępstwo ma być. Jeżeli zawnioskujesz o odstępstwo na nr nadwozia bo jest nr ramy a powinien być VIN to wiadomo, że rejestracja i badania techniczne tego pojazdu były wykonane niezgodnie z prawem. Jeżeli natomiast pojazd zostanie poddany zmianom konstrukcyjnym w wyniku których przestaje spełniać obowiązujące przepisy to jak najbardziej można zawnioskować o odstępstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Dzięki wielkie za rozjaśnienie, bo nie załapywałem sprawy.

Szkoda, że właściciel dowód zapodział, tak może byłyby konkretniejsze informacje co do daty produkcji i rejestracji oraz ile razy przeszedł cywilne badanie. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rejestracja i badania techniczne tego pojazdu były wykonane niezgodnie z prawem.

A to się czkawką może skończyć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łykanie bilobilu nie gwarantuje, żeby co do dnia pamiętać wdrożenie VINU. Na bank przed internetami i wszędobylskimi komputerami to było. VIN wpisali do rozporządzenia 18 października 1994 roku z trzydziestodniowym opóźnieniem obowiązywania, czyli 18 listopada 1994 r. zaczęło obowiązywać rozporządzenie. A sam VIN dotyczy samochodów rejestrowanych po pierwszym stycznia 1995 roku. Obawiam się, że w tamtych czasach ktoś mógł namieszać przy badaniu i rejestracji takiego pojazdu, bo coś mi się zdaję, że pojazdom po MON-ie należało się badanie dodatkowe. Wątpię, aby ktoś w tej sprawie sprzed ćwierćwiecza wyciągał konsekwencje jakieś.

Zagadki nie rozbierze póki się do archiwum nie zlezie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.