michal_k Napisano 9 Październik 2014 Share Napisano 9 Październik 2014 a auta z zagranicy wyrejestrowane to niby gdzie się łapią, że jednak są rejestrowane u nas? Moim zdaniem łapią się na te wywiezione z kraju (pochodzenia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Październik 2014 Share Napisano 9 Październik 2014 wywiezione z kraju (pochodzenia) Ale to co w nawiasie to już sobie sam dodałeś Ustawa to krajowy akt prawny. Bez tego co masz w nawiasie dla mnie słowo z kraju = "Z Polski" To tak jak z uznawaniem badań - uznaje się badania dla pojazdów zarejestrowanych... Czyli wyrejestrowanych nie A ja sobie dodam, że dla pojazdów "uprzednio" zarejestrowanych i już mam powód dla uznania Tylko że moje gdybanie ma jeszcze oparcie w dyrektywie, gdzie tam dokładnie tak to zapisano, a Ty Michał gdzie masz takie poparcie? Inna sprawa - uważam, że użyty w artykule zwrot "wyrejestrowane" to swoisty eufemizm. Niby czemu miałby być wyrejestrowane?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Październik 2014 Share Napisano 9 Październik 2014 Pozostaje jeszcze inna kwestia - powody "wyrejestrowania" za granicą mogą być inne niż w Polsce. Z tego też względu nie można zabraniać powtórnej rejestracji pojazdu "wyrejestrowanego" z innego powodu niż u nas w kraju - np. z powodu nieużywania go. Analogicznie odniósłbym to do sytuacji pojazdów wycofanych z ruchu na stałe (wyrejestrowanych) pod rządami poprzedniego PORD. Ale tutaj już zdania sądów są podzielone... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Październik 2014 Share Napisano 9 Październik 2014 powody "wyrejestrowania" za granicą mogą być inne niż w Polsce Jakie to ma znaczenie? Trudno instytucje prawne przewidziane w naszym systemie prawnym odnosić do kompletnie innych regulacji za granicą Ale wyrejestrowany to wyrejestrowany Co ciekawe - idąc Twoim pokrętnym tokiem myślenia to niestety stwierdzam, że tak myśli wiele WK. A jak bardzo to nielogiczne myślenie to już wyjaśniam. Wiele WK jak wspomniałem nie uznaje badań zza granicy, bo auto wyrejestrowane. I tu jak najbardziej podciągają to pod nasza definicję i skutki wyrejestrowania - żaby tylko nie uznać Ale już po badaniu - które przecież w świetle wyrejestrowania nic nie zmienia zapominają o tym i rejestrują - bo tu już się okazuje, że to wcale nie jest TAKIE wyrejestrowanie o jakim mowa u nas... Czyli raz jest, raz nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 9 Październik 2014 Share Napisano 9 Październik 2014 3. Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 4. Badaniu, o którym mowa w ust. 3, nie podlega: nowy pojazd, dla którego wydano świadectwo zgodności WE, świadectwo zgodności, dopuszczenie jednostkowe pojazdu, decyzję o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu albo świadectwo dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu; zarejestrowany pojazd: na którego typ wydano świadectwo homologacji typu WE pojazdu – w okresie od dnia pierwszej rejestracji za granicą do dnia terminu okresowego badania technicznego, ustalonego na podstawie ust. 5, lub w którego dowodzie rejestracyjnym lub innym dokumencie wydanym przez właściwy organ państwa członkowskiego przedstawionym do rejestracji, zawarta jest informacja o wykonanym badaniu technicznym i jego terminie ważności – z wyjątkiem taksówki, pojazdu uprzywilejowanego lub pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie towarów niebezpiecznych, pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu oraz pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Październik 2014 Share Napisano 9 Październik 2014 Trudno instytucje prawne przewidziane w naszym systemie prawnym odnosić do kompletnie innych regulacji za granicą Ale wyrejestrowany to wyrejestrowany A jak tłumacz przetłumaczy "wyłączony z ruchu" albo "wymeldowany" to jaki jest? Wyrejestrowany czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 9 Październik 2014 Share Napisano 9 Październik 2014 3. Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 4. Badaniu, o którym mowa w ust. 3, nie podlega: nowy pojazd, dla którego wydano świadectwo zgodności WE, świadectwo zgodności, dopuszczenie jednostkowe pojazdu, decyzję o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu albo świadectwo dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu; zarejestrowany pojazd: na którego typ wydano świadectwo homologacji typu WE pojazdu – w okresie od dnia pierwszej rejestracji za granicą do dnia terminu okresowego badania technicznego, ustalonego na podstawie ust. 5, lub w którego dowodzie rejestracyjnym lub innym dokumencie wydanym przez właściwy organ państwa członkowskiego przedstawionym do rejestracji, zawarta jest informacja o wykonanym badaniu technicznym i jego terminie ważności – z wyjątkiem taksówki, pojazdu uprzywilejowanego lub pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie towarów niebezpiecznych, pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu oraz pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego. czyli pojazd który wjeżdża na terytorium kraju aby zostać zarejestrowany musi przejść badanie techniczne . Pojazdy policji nie wjeżdżają na terytorium kraju bo już ty są i były zarejestrowane -ale sądzę ,że były na numerach resortowych i dlatego mówi się o wyrejestrowaniu -ale jak dokładnie jest to jak zwykle dziennikarz mógł to wszystko przekręcić..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizioł Napisano 15 Luty 2018 Share Napisano 15 Luty 2018 Podepnę się do tematu, aby nie tworzyć niepotrzebnie nowego. Mam od wielu lat UAZa z wojska, data pierwszej rejestracji w DR jest 1995 (bo wtedy go zarejestrowałem w cywilu) ale data produkcji jest 1974 i od tego czasu dzielnie służył w armii. Pytanie jak przekonać wydział komunikacji do zmiany wpisu z 1995 na 1974? Po co chcę zmienić? Pojazd powyżej 40 lat nie musi mieć ciągłości OC jako pojazd historyczny (z mocy ustawy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Luty 2018 Share Napisano 15 Luty 2018 Miarą wieku pojazdu jest data pierwszej rejestracji czy rok produkcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizioł Napisano 15 Luty 2018 Share Napisano 15 Luty 2018 Miarą wieku pojazdu jest data pierwszej rejestracji czy rok produkcji? Tu nie mam pewności, więc wysłałem pytanie do UFG i czekam na odpowiedź. Natomiast wiem że zniżka w ubezpieczeniu za pojazd powyżej 25lat w PZU była liczona od daty pierwszej rejestracji! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Luty 2018 Share Napisano 15 Luty 2018 Dla celów ubezpieczeniowych liczy się rok produkcji, więc ten pojazd jest pojazdem historycznym. Ktoś w WK nie pomyślał wpisując datę I rejestracji 1995. Zapewne ten UAZ nie posiada numeru VIN (17 znaków), więc nie spełnia warunków technicznych. [ Dodano: 15-02-2018, 10:07 ] Tu nie mam pewności, Ustawa mówi jasno - pojazd mający co najmniej 40 lat (a nie pojazd zarejestrowany po raz pierwszy 40 lat temu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizioł Napisano 15 Luty 2018 Share Napisano 15 Luty 2018 Zapewne ten UAZ nie posiada numeru VIN ma całe 6 znaków , w ubezpieczalni resztę wypełniają XXXX... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Luty 2018 Share Napisano 15 Luty 2018 Nie powinien przejść badania z wynikiem pozytywnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizioł Napisano 15 Luty 2018 Share Napisano 15 Luty 2018 Nie powinien przejść badania z wynikiem pozytywnym i od wielu lat nie przeszedł bo jest w trakcie wiecznej renowacji... Muszę odtworzyć DR zagubiony przeze mnie i chciałbym przy okazji wszystko wyprostować... A jak w takim razie powinien przejść badanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Luty 2018 Share Napisano 15 Luty 2018 A jak w takim razie powinien przejść badanie? Przy takiej dacie I rejestracji powinno być odstępstwo od warunków technicznych, którego może udzielić minister właściwy d/s transportu. Proponowałbym jednak spróbować wyprostować papiery w WK - i za datę I rejestracji przyjąć 01.01 roku produkcji. A może na fakturze zakupu z wojska podano datę I rejestracji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizioł Napisano 15 Luty 2018 Share Napisano 15 Luty 2018 A może na fakturze zakupu z wojska podano datę I rejestracji? jest tylko rok produkcji a na zleceniu JW jest nr rejestracyjny w wojsku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Luty 2018 Share Napisano 15 Luty 2018 Dlatego należało zastosować przepis, który obecnie mówi, że jeśli data I rejestracji nie jest znana to wpisuje się 01.01 roku produkcji. Nie pamiętam czy podobny przepis (lub jakieś "zalecenie wojewody") obowiązywał w 1995 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizioł Napisano 15 Luty 2018 Share Napisano 15 Luty 2018 Zapewne ten UAZ nie posiada numeru VIN (17 znaków), więc nie spełnia warunków technicznych. a co z tym zrobić? rozumiem że trzeba iść do WK i zmienić datę pierwszej rejestracji aby było przed 01.01.95 i wtedy spełni warunki techniczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Luty 2018 Share Napisano 15 Luty 2018 Sprostować datę I rejestracji albo napisać do ministra wniosek o odstępstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 15 Luty 2018 Share Napisano 15 Luty 2018 albo napisać do ministra wniosek o odstępstwo Po wizycie na skp .Ciekawe czy ma światło przeciwmgłowe tylne + cofania ,no i ciekawe czy nie załapie się na normę spalin po 30 czerwca 1995. Odstępstwo dla zarejestrowanego ,ciekawy temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Luty 2018 Share Napisano 15 Luty 2018 Gubię się! Gubię się! Nie bardzo rozumiem co ma fakt zarejestrowania pojazdu do uzyskania odstępstwa. Sam mordowałem się z zarejestrowanymi ciągnikami, bo klientowi zamarzyło się mieć 44 t d.m.c. Po drugie, jak w zarejestrowanym pojeździe wprowadzi się zmiany, które wykraczają poza administracyjne parametry, to co wtedy? Poza tym, zamysłem właściciela UAZA jest skorygowanie daty pierwszej rejestracji na równi z rokiem produkcji, czyli do 1974 roku. Jak to się uda wykonać, to staranie się o odstępstwo będzie zbędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Luty 2018 Share Napisano 15 Luty 2018 Nie bardzo rozumiem co ma fakt zarejestrowania pojazdu do uzyskania odstępstwa. To zależy na co to odstępstwo ma być. Jeżeli zawnioskujesz o odstępstwo na nr nadwozia bo jest nr ramy a powinien być VIN to wiadomo, że rejestracja i badania techniczne tego pojazdu były wykonane niezgodnie z prawem. Jeżeli natomiast pojazd zostanie poddany zmianom konstrukcyjnym w wyniku których przestaje spełniać obowiązujące przepisy to jak najbardziej można zawnioskować o odstępstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Luty 2018 Share Napisano 15 Luty 2018 OK. Dzięki wielkie za rozjaśnienie, bo nie załapywałem sprawy. Szkoda, że właściciel dowód zapodział, tak może byłyby konkretniejsze informacje co do daty produkcji i rejestracji oraz ile razy przeszedł cywilne badanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 15 Luty 2018 Share Napisano 15 Luty 2018 rejestracja i badania techniczne tego pojazdu były wykonane niezgodnie z prawem. A to się czkawką może skończyć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Luty 2018 Share Napisano 15 Luty 2018 Łykanie bilobilu nie gwarantuje, żeby co do dnia pamiętać wdrożenie VINU. Na bank przed internetami i wszędobylskimi komputerami to było. VIN wpisali do rozporządzenia 18 października 1994 roku z trzydziestodniowym opóźnieniem obowiązywania, czyli 18 listopada 1994 r. zaczęło obowiązywać rozporządzenie. A sam VIN dotyczy samochodów rejestrowanych po pierwszym stycznia 1995 roku. Obawiam się, że w tamtych czasach ktoś mógł namieszać przy badaniu i rejestracji takiego pojazdu, bo coś mi się zdaję, że pojazdom po MON-ie należało się badanie dodatkowe. Wątpię, aby ktoś w tej sprawie sprzed ćwierćwiecza wyciągał konsekwencje jakieś. Zagadki nie rozbierze póki się do archiwum nie zlezie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.