Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

wiesław

Citroen z 1933 roku sprowadzony

Polecane posty

wiesław

Klient sprowadził z Francji Citroena osobowego z 1933 roku ,posiada dowód rej Francuski ,chce auto zarejestrować na nasze białe tablice,jakie warunki techniczne zastosować ,układ hamulcowy jest mechaniczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Sprawdzasz wymagania techniczne odpowiednie dla daty I rejestracji, jeśli posiada normalne tablice i dowód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Tylko jak ustalić wymagania techniczne jakie obowiązywały w momencie rejestracji pojazdu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Tylko jak ustalić wymagania techniczne jakie obowiązywały w momencie rejestracji pojazdu?

 

No jak - diagnosta i nie wie? :)

 

Nigdy nie miałeś na stacji takiego starszego auta na OBT??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Nigdy nie miałeś na stacji takiego starszego auta na OBT??

Nie przypominam sobie aby badał pojazd wyprodukowany przed 1960r :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Przed nie - ale ten z 1960 zakładam w takim razie miałeś, tak? No i co - jakie warunki sprawdzałeś? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
No i co - jakie warunki sprawdzałeś?

Taki pojazd z 60, czy 70 roku to można sprawdzić na podstawie warunków z Dz U 32, ale taki przedwojenny (1933), to w znacznej mierze nie będzie spełniał tych warunków :? (oświetlenie , hamulce, itp.).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Nie ma takiej strony. :-(

 

Kliknij wyżej na link podany przez Jacdiaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Kliknij wyżej na link podany przez Jacdiaga.

 

:P:ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Sprawdzasz wymagania techniczne odpowiednie dla daty I rejestracji, jeśli posiada normalne tablice i dowód.

 

Jesli jest to pojazd zabytkowy to i owszem. Jeśli normalnie zarejestrowany to nie wszystkie przepisy mają "ważność" zależnie od daty rejestracji. Był czas przywyknąć przez te lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Jesli jest to pojazd zabytkowy to i owszem.

 

Zapodasz podstawę prawną na to, że zabytkowy ma spełniać warunki stosownie do daty I rejestracji albo produkcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Zapodasz podstawę prawną na to, że zabytkowy ma spełniać warunki stosownie do daty I rejestracji albo produkcji?

 

Z badania zgodności bodajże to wynika. Nie powiem Ci teraz na tip top.

 

Bardziej spodziewałem się ataku, że dlaczego ma spełniać aktualne :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Z badania zgodności bodajże to wynika. Nie powiem Ci teraz na tip top.

 

To jak znajdziesz to mi wskaż dokładnie - proszę.

 

Bardziej spodziewałem się ataku, że dlaczego ma spełniać aktualne :)

 

Literalnie to pewnie masz rację - nie wszystkie aktualne warunki odnoszą do I rejestracji czy roku produkcji. Można by się jednak zastanowić nad ewentualnym działaniem prawa wstecz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Można by się jednak zastanowić nad ewentualnym działaniem prawa wstecz.

 

Hehe... pewnie tak. Dokładnych informacji udzielą Ci ludzie którzy musieli doposażyć pojazdy w np lusterka dodatkowe... :D

 

To jak znajdziesz to mi wskaż dokładnie - proszę.

 

Dokładnie tak zapisane to nie będzie, ale badanie zgodności polega na porównaniu danych a te są zazwyczaj zgodnie z oryginalnymi parametrami pojazdu - taki jest sens zabytku, zachowanie oryginalności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Dokładnie tak zapisane to nie będzie, ale badanie zgodności polega na porównaniu danych a te są zazwyczaj zgodnie z oryginalnymi parametrami pojazdu - taki jest sens zabytku, zachowanie oryginalności.

 

Badanie zgodności polega na porównaniu z warunkami zgłoszonymi przez właściciela. Żaden przepis nie odnosi sensu zabytku do zachowania oryginalności - chociaż powiedzmy znaczna część kolekcjonerów do takiej oryginalności będzie dążyła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skowerek

Chyba trochę odbiegacie od tematu. W tym przypadku jeśli klient chce białe blachy to niech się stosuje do obecnych przepisów (Dz U32), co najpewniej nie będzie możliwe bez adaptacji. Jeśli wymięknie to wtedy zrobi go na zabytek i będzie po sprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Trzeba tylko uważnie przeczytać przepisy przejściowe i końcowe Dz.U.32 w tym wypadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Żaden przepis nie odnosi sensu zabytku do zachowania oryginalności

 

Jesli nie będzie zachowana oryginalność to nie będzie już zabytek tylko składak.

 

W tym przypadku jeśli klient chce białe blachy to niech się stosuje do obecnych przepisów (Dz U32)

 

To też napisałem

Jeśli normalnie zarejestrowany to nie wszystkie przepisy mają "ważność" zależnie od daty rejestracji. Był czas przywyknąć przez te lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Jesli nie będzie zachowana oryginalność to nie będzie już zabytek tylko składak.

 

O statusie zabytku bądź nie decyduje tylko i wyłącznie wpis do rejestru lub ewidencji zabytków lub wpis do inwentarza muzealiów. Żadna oryginalność nie jest wymagana. Zabytek oczywiście może też być składakiem. To tyle w świetle prawa (o ruchu drogowym), ale kończę, bo nie o tym temat ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Żadna oryginalność nie jest wymagana.

 

No nie przesadzajmy - za bardzo to uprościłeś. Powiedzmy tak - nie musi być w 100% oryginalny, bo ostatecznie decyduje konserwator, ale "żadna oryginalność to nie do końca tak ;) (no ok - w pewnych skrajnych przypadkach - repliki - literalnie będzie to żadna) oryginalność)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Powiedzmy tak - nie musi być w 100% oryginalny, bo ostatecznie decyduje konserwator, ale "żadna oryginalność to nie do końca tak ;) (no ok - w pewnych skrajnych przypadkach - repliki - literalnie będzie to żadna) oryginalność)

 

Jeszcze raz powtórzę - ŻADNA oryginalność nie jest wymagana, bo właściciel muzeum może sobie wpisać do inwentarza co mu się tylko podoba, a konserwator nie ma nic do powiedzenia w sprawie muzealiów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Oj uparłeś się na ten przepis, a dobrze wiesz, że te muzealia to jest taki margines, że rozmowa ma czysto teoretyczny charakter. Doskonała większość aut zabytkowych to "tradycyjnie" auta od konserwatora...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.