wiesław Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Klient sprowadził z Francji Citroena osobowego z 1933 roku ,posiada dowód rej Francuski ,chce auto zarejestrować na nasze białe tablice,jakie warunki techniczne zastosować ,układ hamulcowy jest mechaniczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Sprawdzasz wymagania techniczne odpowiednie dla daty I rejestracji, jeśli posiada normalne tablice i dowód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Tylko jak ustalić wymagania techniczne jakie obowiązywały w momencie rejestracji pojazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Tylko jak ustalić wymagania techniczne jakie obowiązywały w momencie rejestracji pojazdu? No jak - diagnosta i nie wie? Nigdy nie miałeś na stacji takiego starszego auta na OBT?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Nigdy nie miałeś na stacji takiego starszego auta na OBT?? Nie przypominam sobie aby badał pojazd wyprodukowany przed 1960r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Przed nie - ale ten z 1960 zakładam w takim razie miałeś, tak? No i co - jakie warunki sprawdzałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 No i co - jakie warunki sprawdzałeś? Taki pojazd z 60, czy 70 roku to można sprawdzić na podstawie warunków z Dz U 32, ale taki przedwojenny (1933), to w znacznej mierze nie będzie spełniał tych warunków (oświetlenie , hamulce, itp.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Tylko jak ustalić wymagania techniczne jakie obowiązywały w momencie rejestracji pojazdu? trzeba odnaleźć odpowiednio stary przepis np http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WMP19690050048 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 trzeba odnaleźć odpowiednio stary przepisnp http://isap.sejm.gov.pl/D...=WMP19690050048 Ale bardziej przepis określający warunki techniczne niż sposób badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 np http://isap.sejm.gov.pl/D...=WMP19690050048 Nie ma takiej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Nie ma takiej strony. Kliknij wyżej na link podany przez Jacdiaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Kliknij wyżej na link podany przez Jacdiaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Sprawdzasz wymagania techniczne odpowiednie dla daty I rejestracji, jeśli posiada normalne tablice i dowód. Jesli jest to pojazd zabytkowy to i owszem. Jeśli normalnie zarejestrowany to nie wszystkie przepisy mają "ważność" zależnie od daty rejestracji. Był czas przywyknąć przez te lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Jesli jest to pojazd zabytkowy to i owszem. Zapodasz podstawę prawną na to, że zabytkowy ma spełniać warunki stosownie do daty I rejestracji albo produkcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Zapodasz podstawę prawną na to, że zabytkowy ma spełniać warunki stosownie do daty I rejestracji albo produkcji? Z badania zgodności bodajże to wynika. Nie powiem Ci teraz na tip top. Bardziej spodziewałem się ataku, że dlaczego ma spełniać aktualne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Z badania zgodności bodajże to wynika. Nie powiem Ci teraz na tip top. To jak znajdziesz to mi wskaż dokładnie - proszę. Bardziej spodziewałem się ataku, że dlaczego ma spełniać aktualne Literalnie to pewnie masz rację - nie wszystkie aktualne warunki odnoszą do I rejestracji czy roku produkcji. Można by się jednak zastanowić nad ewentualnym działaniem prawa wstecz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Można by się jednak zastanowić nad ewentualnym działaniem prawa wstecz. Hehe... pewnie tak. Dokładnych informacji udzielą Ci ludzie którzy musieli doposażyć pojazdy w np lusterka dodatkowe... To jak znajdziesz to mi wskaż dokładnie - proszę. Dokładnie tak zapisane to nie będzie, ale badanie zgodności polega na porównaniu danych a te są zazwyczaj zgodnie z oryginalnymi parametrami pojazdu - taki jest sens zabytku, zachowanie oryginalności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Listopad 2012 Share Napisano 26 Listopad 2012 Dokładnie tak zapisane to nie będzie, ale badanie zgodności polega na porównaniu danych a te są zazwyczaj zgodnie z oryginalnymi parametrami pojazdu - taki jest sens zabytku, zachowanie oryginalności. Badanie zgodności polega na porównaniu z warunkami zgłoszonymi przez właściciela. Żaden przepis nie odnosi sensu zabytku do zachowania oryginalności - chociaż powiedzmy znaczna część kolekcjonerów do takiej oryginalności będzie dążyła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skowerek Napisano 27 Listopad 2012 Share Napisano 27 Listopad 2012 Chyba trochę odbiegacie od tematu. W tym przypadku jeśli klient chce białe blachy to niech się stosuje do obecnych przepisów (Dz U32), co najpewniej nie będzie możliwe bez adaptacji. Jeśli wymięknie to wtedy zrobi go na zabytek i będzie po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Listopad 2012 Share Napisano 27 Listopad 2012 Trzeba tylko uważnie przeczytać przepisy przejściowe i końcowe Dz.U.32 w tym wypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 27 Listopad 2012 Share Napisano 27 Listopad 2012 Żaden przepis nie odnosi sensu zabytku do zachowania oryginalności Jesli nie będzie zachowana oryginalność to nie będzie już zabytek tylko składak. W tym przypadku jeśli klient chce białe blachy to niech się stosuje do obecnych przepisów (Dz U32) To też napisałem Jeśli normalnie zarejestrowany to nie wszystkie przepisy mają "ważność" zależnie od daty rejestracji. Był czas przywyknąć przez te lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Listopad 2012 Share Napisano 27 Listopad 2012 Jesli nie będzie zachowana oryginalność to nie będzie już zabytek tylko składak. O statusie zabytku bądź nie decyduje tylko i wyłącznie wpis do rejestru lub ewidencji zabytków lub wpis do inwentarza muzealiów. Żadna oryginalność nie jest wymagana. Zabytek oczywiście może też być składakiem. To tyle w świetle prawa (o ruchu drogowym), ale kończę, bo nie o tym temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Listopad 2012 Share Napisano 27 Listopad 2012 Żadna oryginalność nie jest wymagana. No nie przesadzajmy - za bardzo to uprościłeś. Powiedzmy tak - nie musi być w 100% oryginalny, bo ostatecznie decyduje konserwator, ale "żadna oryginalność to nie do końca tak (no ok - w pewnych skrajnych przypadkach - repliki - literalnie będzie to żadna) oryginalność) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Listopad 2012 Share Napisano 27 Listopad 2012 Powiedzmy tak - nie musi być w 100% oryginalny, bo ostatecznie decyduje konserwator, ale "żadna oryginalność to nie do końca tak (no ok - w pewnych skrajnych przypadkach - repliki - literalnie będzie to żadna) oryginalność) Jeszcze raz powtórzę - ŻADNA oryginalność nie jest wymagana, bo właściciel muzeum może sobie wpisać do inwentarza co mu się tylko podoba, a konserwator nie ma nic do powiedzenia w sprawie muzealiów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Listopad 2012 Share Napisano 27 Listopad 2012 Oj uparłeś się na ten przepis, a dobrze wiesz, że te muzealia to jest taki margines, że rozmowa ma czysto teoretyczny charakter. Doskonała większość aut zabytkowych to "tradycyjnie" auta od konserwatora... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.