Skocz do zawartości

Naczepa przerobiona na przyczepę rolniczą SAM !


markes30

Rekomendowane odpowiedzi

Zażądaj opini rzeczoznawcy o tym że rama jest własnej konstrukcji wraz z wyliczeniami. Jak się pod tym podpisze to poświadzy nieprawdę i zobaczymy w którą stronę kij popłynie.

 

Aleś Ty złośliwy - nie podejrzewałem Cię ;)

 

Nie spełniasz bo dalej ramy pochodzą od przyczep seryjnych a rama ma to być własną konstrukcją.

 

Podaj podstawę prawną, że do skonstruowania ramy konstrukcji własnej (lub odpowiednio nadwozia/podwozia) nie mogę użyć elementów z innych (kilku) pojazdów łącząc je w nową całość??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient żąda odmowy na piśmie. Co proponujecie???

 

Nigdy nie żądano ode mnie nic na piśmie,ale dopytam,czy musimy takowe pisać poza zaświadczeniem z badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zażądaj opini rzeczoznawcy o tym że rama jest własnej konstrukcji wraz z wyliczeniami. Jak się pod tym podpisze to poświadzy nieprawdę i zobaczymy w którą stronę kij popłynie.

 

Opinii można żądać dopiero do badania, a nie innej czynności jaką jest nabicie numeru.

 

Podaj podstawę prawną, że do skonstruowania ramy konstrukcji własnej (lub odpowiednio nadwozia/podwozia) nie mogę użyć elementów z innych (kilku) pojazdów łącząc je w nową całość??

 

Moim zdaniem właśnie ta nowa całość (wcześniej nie występująca w naturze ;) ) to jak najbardziej konstrukcja własna, czyli SAM.

 

[ Dodano: 27-11-2012, 17:03 ]

Nigdy nie żądano ode mnie nic na piśmie,ale dopytam,czy musimy takowe pisać poza zaświadczeniem z badania.

 

Nie bardzo widzę podstawę żebyś musiał na piśmie odmawiać.

 

Natomiast jeśli sprawa stanie na ostrzu noża to zastosowanie może mieć w tej sprawie ten art. z kodeksu wykroczeń:

 

Art. 138.

Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i pobiera za świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany, podlega karze grzywny.

 

Wtedy rodzi się pytanie - na ile przyczyna jest uzasadniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj podstawę prawną, że do skonstruowania ramy konstrukcji własnej (lub odpowiednio nadwozia/podwozia) nie mogę użyć elementów z innych (kilku) pojazdów łącząc je w nową całość??

To ty podaj podstawę prawną że może być ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Podaj podstawę prawną, że do skonstruowania ramy konstrukcji własnej (lub odpowiednio nadwozia/podwozia) nie mogę użyć elementów z innych (kilku) pojazdów łącząc je w nową całość??

Hmm a dlaczego zaraz pojazdów? Pojazd po kolizji, częściowo rozebrany na części jest dalej pojazdem? Mimo że ma nr ramy czy VIN? A może został zezłomowany przez uprawniony organ (złomowisko) i ktoś odkupił elementy ale już bez cech identyfikacyjnych?

A z niego można fajną przyczepę złożyć, a z kilku to już można zaszaleć.

I to mówię poważnie, nasz SAM do autka to właśnie konstrukcja w której użyto kształtek z ramy siewnika, oś z kołami od syrenki, resory też od syrenki, amorki nowe, oświetlenie nowe, akrusz blachy na spód, zaczep i burty z nowej blachy trapezówki.

No i jest to SAM choć dawcą sporej części elementów był pojazd marki syrena.

 

W całej tej rozmowie zastanawia mnie jedno - czy ten kto chce nabić nr ramy nie podpisuje oświadczenia pod odp. karną że to są jego elementy ble ble ble?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to właśnie konstrukcja w której użyto kształtek z ramy siewnika, oś z kołami od syrenki, resory też od syrenki, amorki nowe, oświetlenie nowe, akrusz blachy na spód, zaczep i burty z nowej blachy trapezówki.

No i jest to SAM choć dawcą sporej części elementów był pojazd marki syrena.

 

Dokładnie tak samo myślę. Skowerek będzie żądał zaświadczeń, że rudę żelaza sam ze Szwecji przywiozłeś i w ucie Stalowa Wola odlewy robiłeś, bo inaczej to nie SAM. A dla mnie rama zespawana z kilku elementów różnych pojazdów to właśnie konstrukcja własna.

 

czy ten kto chce nabić nr ramy nie podpisuje oświadczenia pod odp. karną że to są jego elementy ble ble ble?

 

Dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak samo myślę. Skowerek będzie żądał zaświadczeń, że rudę żelaza sam ze Szwecji przywiozłeś i w ucie Stalowa Wola odlewy robiłeś, bo inaczej to nie SAM. A dla mnie rama zespawana z kilku elementów różnych pojazdów to właśnie konstrukcja własna.

 

Dopóki będzie taka śliska definicja pojazdu marki SAM tak będzie.

Ja miałem mieć sprawę w SKO za SAMA ale z racji tego że definicja jest mało precyzyjna mi się upiekło :razz: Chodziło o zarejestrowanie przeze mnie pojazdu marki SAM zbudowanego na bazie Nissana Patrola z tym że rama była przerobiona w znacznym stopniu ale były wykorzystane elementy z ramy fabrycznej oraz nadwozie miało przód do drzwi jak Patrol a tył był radosną twórczością autora. Taka terenówka do rajdów typu Baja Poland, Rajd Drezno - Breslau itp. Brała w nich udział nawet z jakimiś sukcesami i się nie rozpadła :D znaczy dobrze pospawana.

 

Póki co trudno jest odróżnić czy dany pojazd to już SAM czy jeszcze składak :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla mnie rama zespawana z kilku elementów różnych pojazdów to właśnie konstrukcja własna.

Tylko w tym konkretnym przypadku mamy 95% ramy naczepy niepociętej niespawanej samodzielnie tylko odcięty początek zaraz za miejscem mocowania tabliczki znamionowej i VINem dospawany zaczep. No sorry ale moim zdaniem właśnie w taki sposób można zalegalizować każdą ukradzioną naczepę.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sorry ale moim zdaniem właśnie w taki sposób można zalegalizować każdą ukradzioną naczepę.

 

No nie tylko Twoim zdaniem, ale nie mów tego głośno bo się rozniesie :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla mnie rama zespawana z kilku elementów różnych pojazdów to właśnie konstrukcja własna.
Tylko w tym konkretnym przypadku mamy 95% ramy naczepy niepociętej niespawanej samodzielnie tylko odcięty początek zaraz za miejscem mocowania tabliczki znamionowej i VINem dospawany zaczep.

Wniosek prosty - zainteresowany powienien powiedzieć że sam to pospawał, załatwić parę faktur na kształtki, tregle, ceowniki a nie bajki opowiadać że uciął naczepę ;)

Oczywiście koła odciał od skasowanej po wypadku naczepy wraz z resorami, poduszkami i innymi elementami ale ramę pospawał sam. Wypiaskować, dać nowy podkład i śladu nie ma.

 

 

No sorry ale moim zdaniem właśnie w taki sposób można zalegalizować każdą ukradzioną naczepę.
to fakt ale ilu nieświadomych kierowców jeździ autami kradzionymi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek prosty - zainteresowany powienien powiedzieć że sam to pospawał, załatwić parę faktur na kształtki, tregle, ceowniki a nie bajki opowiadać że uciął naczepę ;)

Tak tylko do tej naczepy jest jeszcze opinia rzeczoznawcy Dekry, w której jednoznacznie pisze, że z fabrycznej naczepy odcięto,.... dospawano,.... zamocowano !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W całej tej rozmowie zastanawia mnie jedno - czy ten kto chce nabić nr ramy nie podpisuje oświadczenia pod odp. karną że to są jego elementy ble ble ble?

 

Dokładnie.

 

Zgodnie z rozporządzeniem oświadczenie takie nie musi być złożone pod odpowiedzialnością karną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko do tej naczepy jest jeszcze opinia rzeczoznawcy Dekry, w której jednoznacznie pisze, że z fabrycznej naczepy odcięto,.... dospawano,.... zamocowano

 

Znaczy rzeczoznawca sam napisał że to składak :lol: więc jak on chce to zerejestrować jak nawet rzeczoznawca pisze że składak.

 

A swoją drogą gdzie on (ten rzeczoznawca) się szkolił że pisze takie opinie :evil: no chyba że jest bardzo bardzo dokładny ale wówczas po co klientowi taka opinia jak z niej wynika że składak :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z rozporządzeniem oświadczenie takie nie musi być złożone pod odpowiedzialnością karną.

 

Zgadza się. Do 20 maja 2006 było to oświadczenie KK - teraz już zwykłe.

Inna sprawa, że na zasadach ogólnych kpa (75 kpa) organ zawsze może odebrać od strony oświadczenie KK w celu wyjaśnienia ewentualnych niejasności dotyczących pochodzenia i sposobu wytworzenia tego pojazdu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze wiedzieć. Ostatnio przepisami dotyczącymi SAMów interesowałem się w latach 2004-2005 przy pewnych problemach z rejestracją w moim WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to pojazdów marki SAM z miłą chęcią pozbyłbym się z SKP, bo to same problemy, sprawdzić konstrukcji nie ma jak czy to pospawane jest dobrze i wytrzyma, rzeczoznawca opinię napisze taką jak chce klient bo nie ponosi odpowiedzialności a dopuszcza do ruchu diagnosta i jego powieszą :razz: Niech SAM'y badają sobie ośrodki które mają odpowiedni sprzęt do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech SAM'y badają sobie ośrodki które mają odpowiedni sprzęt do tego

I pobieraja za to odpowiednio duże opłaty a problem takich wynalazków "SAM" :D zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P. Król mówił na szkoleniu w Katowicach, że to kwestia najbliższego pólrocza. Ogłoszenie ma nastąpić jeszcze w tym roku, do tego jedynie vacatio legis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mówił kto i wg jakich warunków będzie robił te badania? I za ile? Jak dla mnie sama ta kwestia oprócz zmiany PoRD wymaga 2 - 3 rozporządzeń wykonawczych. Mamy grudzień. Nadal uważasz, że pół rok to realny termin??? Nie sądzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety (a może stety) nie OSKP a jedynie jednostki badawcze (PIMot, itp). Ceny raczej wygórowane bo chodzi o zniechęcanie obywateli do konstruowania pojazdów tudzież do sprowadzania samochodów bez europejskich homologacji. Co do terminu to też mam wątpliwości jak to wyjdzie, chociaż była mowa właśnie o ogłoszeniu na przełomie listopada i grudnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie OSKP a jedynie jednostki badawcze (PIMot, itp).

 

Zdajesz sobie sprawę jak wiele pojazdów w skali kraju jest dopuszczanych na zasadzie zabudowy jednostkowej?? Nie wyobrażam sobie, aby takie jednostki były rozlokowane rzadziej niż jedna na województwo. Poza tym wolałbym jakieś konkrety - co to mają być za jednostki, z jakimi wymaganiami, jaki tryb badań itd. Czy PIMOT ma faktycznie tak rozwiniętą sieć jednostek badawczych, żeby ogarnąć temat w skali kraju??

 

Ceny raczej wygórowane

Wg projektów aktualnie dostępnych 800 zł. Odnosił się do tego??

 

O cenniku też tak mówili, ale cztery lata temu :cool:

Dokładnie :evil: Jak i o wielu innych zmianach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.