markes30 Napisano 29 Listopad 2012 Autor Share Napisano 29 Listopad 2012 Jak znam układy na szczycie to dopuszczenia jednostkowe będzie robił TDT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 29 Listopad 2012 Share Napisano 29 Listopad 2012 podobny temat http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8610 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 30 Listopad 2012 Share Napisano 30 Listopad 2012 Zdajesz sobie sprawę jak wiele pojazdów w skali kraju jest dopuszczanych na zasadzie zabudowy jednostkowej?? Nie wyobrażam sobie, aby takie jednostki były rozlokowane rzadziej niż jedna na województwo. Poza tym wolałbym jakieś konkrety - co to mają być za jednostki, z jakimi wymaganiami, jaki tryb badań itd. Czy PIMOT ma faktycznie tak rozwiniętą sieć jednostek badawczych, żeby ogarnąć temat w skali kraju?? blakop, ale właśnie taka była mowa na szkoleniu na Politechnice, nie byłem ale znam to z opowieści kolegów którzy byli z mojej firmy. A co do terminu chociaż była mowa właśnie o ogłoszeniu na przełomie listopada i grudnia. to raczej niewiele czasu zostało Jak ja byłem na szkoleniu i był P. Król to wówczas obiecał że zrobią porządek z terminami badań przyczepek lekkich przy najbliżeszej nowelizacji PoRD i co szkolenie 2 lata temu, nowelizacji było ? a nawet ogłoszono tekst jednolity ostatnio i co ............... i jajco i dalej burdel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 1 Grudzień 2012 Share Napisano 1 Grudzień 2012 http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/projekty_rozporzadzen/rozp_transport_drogowy/pakiet_o_ruchu_drogowym Za dużo tego i nie oblukałem co tam jest . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makaon Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Witajcie. Jak ugryźć (czego się bać) przy zmianie (czy wogóle to ma sens). Naczepa TRAILOR 3 osiowa DMC 34000t. Zmiany polegają na : -skrócenie o ok. 4m (obcięty przód, VIN jest na dyszlu) -oryginalny dyszel obrócony o 180 st ("do góry nogami") -przyspawany oryginalny, nowy, z nabitym numerem zaczep homologowany PRONAR NAREW. Reszta bez zmian (nowe opony od TIRA). Ma z tego być przyczepa ciężarowa rolnicza wywrotka o DMC 24000t. Są nast. kwity: -ocena rzeczoznawcy + rys. techniczny -faktura+homologacja na zaczep -waga z dopuszczonej do uzytku homologowanej wagi (nr świadectwa i nr fabryczny wagi) -faktura na materiały użyte do przeróbki -spawy wykonał spawacz z uprawnieniami (zakład naprawy ciągników i maszyn). Całość wykonana bardzo profesjonalnie, przetestowana na żwirze (36t!) i wywrot bez trudu podniósł, nic nie pękało, nic się nie gięło. Pomożecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 makaon, to maja być zmiany konstrukcyjne czy SAM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Naczepa TRAILOR 3 osiowa DMC 34000t ? To na zaczep dolny ciągnika ma przypadać 10 ton?! = przekroczony dopuszczalny nacisk osi ciągnika VIN jest na dyszlu) A kto go tam umieścił Jeśli nie producent to jest to zwykły "przeszczep" ocena rzeczoznawcy + rys. techniczny I rzeczoznawca się do tego niue odniósł [ Dodano: 21-12-2012, 12:49 ] makaon, to maja być zmiany konstrukcyjne czy SAM? Jaki to SAM jak ma VIN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Jaki to SAM jak ma VIN No to akurat w niczym nie przeszkadza, żeby SAM miał nadany nr VIN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 To na zaczep dolny ciągnika ma przypadać 10 ton?! = przekroczony dopuszczalny nacisk osi ciągnika Niekoniecznie, bo skrzynia ładunkowa została skrócona o 4 m to i nacisk na dyszel znacznie się zmniejszy. Cytat:VIN jest na dyszlu) A kto go tam umieścił -przyspawany oryginalny, nowy, z nabitym numerem zaczep homologowany PRONAR NAREW. Dlaczego Marek1, twierdzisz, że to VIN? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 No to akurat w niczym nie przeszkadza, żeby SAM miał nadany nr VIN No tak. W wymienionych dokumentach nic o nadaniu tego nr. więc najwyraźniej ma przespawany ten stary od naczepy... [ Dodano: 21-12-2012, 13:21 ] Niekoniecznie, bo skrzynia ładunkowa została skrócona o 4 m to i nacisk na dyszel znacznie się zmniejszy. No to wzrósł nacisk na osie naczepy, ponad dopuszczalną miarę! Dlaczego Marek1, twierdzisz, że to VIN? Przecież tak napisał Makaon "VIN jest na dyszlu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 W wymienionych dokumentach nic o nadaniu tego nr. więc najwyraźniej ma przespawany ten stary od naczepy... Może i tak. Nie wiem - nie widziałem. Moja wypowiedź tyczyła się bardziej takiej teoretycznej możliwości, że budując SAM'a możesz sobie wystąpić do PIMOT'u o nr VIN na taki pojazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Moja wypowiedź tyczyła się bardziej takiej teoretycznej możliwości, że budując SAM'a możesz sobie wystąpić do PIMOT'u o nr VIN na taki pojazd._________________ Lubisz komplikować proste rzeczy. To przyznaj się ile SAM-ów widziałeś z VIN-em nadanym przez PIMOT?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makaon Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Hmm post umieściłem w zmianach. Nie wiem jak się tu znalazł. Przyczepa(w tej chwili) była naczepą ciężarową TRAILOR. Na zdjęciu jest już efekt końcowy po zmianach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Moja wypowiedź tyczyła się bardziej takiej teoretycznej możliwości, że budując SAM'a możesz sobie wystąpić do PIMOT'u o nr VIN na taki pojazd. To wiedziałem, ale dobrze że przypomniałeś. Natomiast w tym przypadku z tym VIN-em tiś no jakaś lipa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makaon Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Koledzy: oryginalną naczepę ciężarową z DMC 34000 skrócono o 4 m (przód razem z siodłem). Teraz ma to być rolnicza (jest na zdjęciu) 25000. Jest to możliwe? Czy za duże "przegięcie"? Nie wiem kto wrzucił tutaj mój post, ale mój problem wogóle nie pasuje do tematu i stąd te nieporozumienia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Lubisz komplikować proste rzeczy. To przyznaj się ile SAM-ów widziałeś z VIN-em nadanym przez PIMOT?? Nie liczyłem... Dwa? Może trzy... Choćbym i jednego widział, to nie zmienia faktu, że jest to możliwe i tylko to chciałem zaznaczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Czy za duże "przegięcie"? To masz jeszcze jakieś wątpliwości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Ok - gość zeszlifuje ten nr i mamy "czysty" pojazd. Pytanie co dalej. Temat myślę bliźniaczy do tematu założonego parę tygodni temu przez markesa - tam też chodziło o identyczny manewr... (Może by szanowny admin Pan Psuj połączył oba tematy zamiast robić bezsensowne wtyki w temat do porządnych użytkowników?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 ciekawe jaki jest nacisk na zaczep przy maksymalnym załadunku i jaki ciągnik to wytrzyma? I jeszcze "konstrukcja własna" w odniesieniu do ramy - poematu ciąg dalszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makaon Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 "Moja" przyczepa wiozła 36t żwiru za CASE'm i ... nic. Wystarczy spojrzeć na efekt finalny i od razu widać dlaczego. Szkoda że mój post się tu znalazł, bo będę czytać różne dziwne rzeczy na ten temat czyli nie na temat. Sczerze mówiąc dziękuję za taką moderację. Trudno. Bardzo proszę albo wyizolować zpowrotem "mój" wątek do właściwego działu (tam gdzie on był), albo usunąć wogóle z tego wątku. Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 zamiast robić bezsensowne wtyki w temat do porządnych użytkowników?) Bezsensowne jest wyskakiwanie z vin-em z Pimotu na samie przy prawie każdym temacie (zaraz mi się przypomina scena ze Shreck-a jak tytułowy pyta sie o drogę do zamku: -ktos zna drogę? -ja, ja znam (osioł) -czy ktoś jeszcze? -ja, ja (osioł) ... ) o "nibysamach" z magicznie pojawiającymi się vinami... "Moja" przyczepa wiozła 36t żwiru za CASE'm i ... nic. Kolego, ja w maluchu wiozłem 8 osób i nic się nie stało - czy to teraz będzie wykładnia zastępująca badania homologacyjne i, przede wszystkim, zdrowy rozsądek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Bezsensowne jest wyskakiwanie z vin-em z Pimotu na samie przy prawie każdym temacie Daj przykłady, bo inaczej potraktuje to jak zwykłe szkalowanie!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Bardzo proszę albo wyizolować zpowrotem "mój" wątek do właściwego działu (tam gdzie on był), albo usunąć wogóle z tego wątku. Dziękuję. A co ci się nie podoba w temacie " Naczepa przerobiona na przyczepę rolniczą SAM !" Temat dokładnie jak bym widział Twoją przyczepkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Daj przykłady, bo inaczej potraktuje to jak zwykłe szkalowanie!! A traktuj sobie jak chcesz , nie będę teraz trzepał całego forum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Masz szczęście, że jesteśmy na tym, a nie na innym forum - bo już byś miał sprawę w sądzie o pomówienie!! (poprzedzoną wykładem co to jest pomówienie) Napoleon się znalazł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.