Skocz do zawartości

Naczepa przerobiona na przyczepę rolniczą SAM !


markes30

Rekomendowane odpowiedzi

Zdajesz sobie sprawę jak wiele pojazdów w skali kraju jest dopuszczanych na zasadzie zabudowy jednostkowej?? Nie wyobrażam sobie, aby takie jednostki były rozlokowane rzadziej niż jedna na województwo. Poza tym wolałbym jakieś konkrety - co to mają być za jednostki, z jakimi wymaganiami, jaki tryb badań itd. Czy PIMOT ma faktycznie tak rozwiniętą sieć jednostek badawczych, żeby ogarnąć temat w skali kraju??

 

blakop, ale właśnie taka była mowa na szkoleniu na Politechnice, nie byłem ale znam to z opowieści kolegów którzy byli z mojej firmy.

 

A co do terminu

chociaż była mowa właśnie o ogłoszeniu na przełomie listopada i grudnia.
to raczej niewiele czasu zostało :lol:

 

Jak ja byłem na szkoleniu i był P. Król to wówczas obiecał że zrobią porządek z terminami badań przyczepek lekkich przy najbliżeszej nowelizacji PoRD i co szkolenie 2 lata temu, nowelizacji było ? a nawet ogłoszono tekst jednolity ostatnio i co ............... i jajco i dalej burdel :evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witajcie. Jak ugryźć (czego się bać) przy zmianie (czy wogóle to ma sens).

Naczepa TRAILOR 3 osiowa DMC 34000t. Zmiany polegają na :

-skrócenie o ok. 4m (obcięty przód, VIN jest na dyszlu)

-oryginalny dyszel obrócony o 180 st ("do góry nogami")

-przyspawany oryginalny, nowy, z nabitym numerem zaczep homologowany PRONAR NAREW.

Reszta bez zmian (nowe opony od TIRA). Ma z tego być przyczepa ciężarowa rolnicza wywrotka o DMC 24000t. Są nast. kwity:

-ocena rzeczoznawcy + rys. techniczny

-faktura+homologacja na zaczep

-waga z dopuszczonej do uzytku homologowanej wagi (nr świadectwa i nr fabryczny wagi)

-faktura na materiały użyte do przeróbki

-spawy wykonał spawacz z uprawnieniami (zakład naprawy ciągników i maszyn).

Całość wykonana bardzo profesjonalnie, przetestowana na żwirze (36t!) i wywrot bez trudu podniósł, nic nie pękało, nic się nie gięło.

Pomożecie?

5ae1a55d330ce_1002.thumb.jpg.22d743737defa12b37be90e0e23de351.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naczepa TRAILOR 3 osiowa DMC 34000t ?

To na zaczep dolny ciągnika ma przypadać 10 ton?! = przekroczony dopuszczalny nacisk osi ciągnika

 

VIN jest na dyszlu)

A kto go tam umieścił :shock:

Jeśli nie producent to jest to zwykły "przeszczep"

 

ocena rzeczoznawcy + rys. techniczny

I rzeczoznawca się do tego niue odniósł :x

 

[ Dodano: 21-12-2012, 12:49 ]

makaon, to maja być zmiany konstrukcyjne czy SAM?

Jaki to SAM jak ma VIN 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na zaczep dolny ciągnika ma przypadać 10 ton?! = przekroczony dopuszczalny nacisk osi ciągnika

Niekoniecznie, bo skrzynia ładunkowa została skrócona o 4 m to i nacisk na dyszel znacznie się zmniejszy.

 

Cytat:

VIN jest na dyszlu)

 

A kto go tam umieścił

-przyspawany oryginalny, nowy, z nabitym numerem zaczep homologowany PRONAR NAREW.

Dlaczego Marek1, twierdzisz, że to VIN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to akurat w niczym nie przeszkadza, żeby SAM miał nadany nr VIN

No tak.

W wymienionych dokumentach nic o nadaniu tego nr. więc najwyraźniej ma przespawany ten stary od naczepy...

 

[ Dodano: 21-12-2012, 13:21 ]

Niekoniecznie, bo skrzynia ładunkowa została skrócona o 4 m to i nacisk na dyszel znacznie się zmniejszy.

No to wzrósł nacisk na osie naczepy, ponad dopuszczalną miarę! :lol:

 

Dlaczego Marek1, twierdzisz, że to VIN?

Przecież tak napisał Makaon "VIN jest na dyszlu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wymienionych dokumentach nic o nadaniu tego nr. więc najwyraźniej ma przespawany ten stary od naczepy...

 

Może i tak. Nie wiem - nie widziałem. Moja wypowiedź tyczyła się bardziej takiej teoretycznej możliwości, że budując SAM'a możesz sobie wystąpić do PIMOT'u o nr VIN na taki pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wypowiedź tyczyła się bardziej takiej teoretycznej możliwości, że budując SAM'a możesz sobie wystąpić do PIMOT'u o nr VIN na taki pojazd.

_________________

 

Lubisz komplikować proste rzeczy. To przyznaj się ile SAM-ów widziałeś z VIN-em nadanym przez PIMOT??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm post umieściłem w zmianach. Nie wiem jak się tu znalazł. Przyczepa(w tej chwili) była naczepą ciężarową TRAILOR.

Na zdjęciu jest już efekt końcowy po zmianach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wypowiedź tyczyła się bardziej takiej teoretycznej możliwości, że budując SAM'a możesz sobie wystąpić do PIMOT'u o nr VIN na taki pojazd.

 

To wiedziałem, ale dobrze że przypomniałeś. :ok

 

Natomiast w tym przypadku z tym VIN-em tiś no jakaś lipa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy:

oryginalną naczepę ciężarową z DMC 34000 skrócono o 4 m (przód razem z siodłem).

Teraz ma to być rolnicza (jest na zdjęciu) 25000. Jest to możliwe? Czy za duże "przegięcie"?

Nie wiem kto wrzucił tutaj mój post, ale mój problem wogóle nie pasuje do tematu i stąd te nieporozumienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubisz komplikować proste rzeczy. To przyznaj się ile SAM-ów widziałeś z VIN-em nadanym przez PIMOT??

 

Nie liczyłem... Dwa? Może trzy... Choćbym i jednego widział, to nie zmienia faktu, że jest to możliwe i tylko to chciałem zaznaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok - gość zeszlifuje ten nr i mamy "czysty" pojazd. Pytanie co dalej.

Temat myślę bliźniaczy do tematu założonego parę tygodni temu przez markesa - tam też chodziło o identyczny manewr...

 

(Może by szanowny admin Pan Psuj połączył oba tematy zamiast robić bezsensowne wtyki w temat do porządnych użytkowników?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe jaki jest nacisk na zaczep przy maksymalnym załadunku i jaki ciągnik to wytrzyma? I jeszcze "konstrukcja własna" w odniesieniu do ramy - poematu ciąg dalszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Moja" przyczepa wiozła 36t żwiru za CASE'm i ... nic. Wystarczy spojrzeć na efekt finalny i od razu widać dlaczego. Szkoda że mój post się tu znalazł, bo będę czytać różne dziwne rzeczy na ten temat czyli nie na temat. Sczerze mówiąc dziękuję za taką moderację.

Trudno.

Bardzo proszę albo wyizolować zpowrotem "mój" wątek do właściwego działu (tam gdzie on był), albo usunąć wogóle z tego wątku. Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast robić bezsensowne wtyki w temat do porządnych użytkowników?)

Bezsensowne jest wyskakiwanie z vin-em z Pimotu na samie przy prawie każdym temacie

 

(zaraz mi się przypomina scena ze Shreck-a jak tytułowy pyta sie o drogę do zamku:

-ktos zna drogę?

-ja, ja znam (osioł)

-czy ktoś jeszcze?

-ja, ja (osioł) ... )

 

o "nibysamach" z magicznie pojawiającymi się vinami...

 

"Moja" przyczepa wiozła 36t żwiru za CASE'm i ... nic.

 

Kolego, ja w maluchu wiozłem 8 osób i nic się nie stało - czy to teraz będzie wykładnia zastępująca badania homologacyjne i, przede wszystkim, zdrowy rozsądek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezsensowne jest wyskakiwanie z vin-em z Pimotu na samie przy prawie każdym temacie

 

Daj przykłady, bo inaczej potraktuje to jak zwykłe szkalowanie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę albo wyizolować zpowrotem "mój" wątek do właściwego działu (tam gdzie on był), albo usunąć wogóle z tego wątku. Dziękuję.

 

A co ci się nie podoba w temacie " Naczepa przerobiona na przyczepę rolniczą SAM !" Temat dokładnie jak bym widział Twoją przyczepkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz szczęście, że jesteśmy na tym, a nie na innym forum - bo już byś miał sprawę w sądzie o pomówienie!! (poprzedzoną wykładem co to jest pomówienie) :evil:

Napoleon się znalazł... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.