inspectores Napisano 27 Listopad 2012 Share Napisano 27 Listopad 2012 Chciałbym się dowiedzieć Panowie, jak powinno poprawnie wyglądać sprawdzenie hamulca awaryjnego w warunkach kontroli drogowej i jakie kryteria wziąć pod uwagę, aby układ uznać za niesprawny. Zauważyłem podczas kontroli, że panuje po prostu wolnoamerykanka. Sprawdza się podczas ruszania na biegu pierwszym, drugim, a nawet wstecznym, również przy unieruchomionym silniku na wzniesieniu (ale czasami o te wzniesienie bardzo trudno). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wnuczek Napisano 27 Listopad 2012 Share Napisano 27 Listopad 2012 Hamulca awaryjnego nie sprawdzisz w czasie kontroli drogowej. Sprawdzisz najwyżej hamulec postojowy zwany ręcznym. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skowerek Napisano 27 Listopad 2012 Share Napisano 27 Listopad 2012 Jeżeli chodzi o awaryjny to proponuję przeciąć jeden z przewodów hamulcowych, zrobić jazdę próbną i wykonać hamowanie awaryjne. Wyników nie musisz podawać- przeczytamy w lokalnej prasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 27 Listopad 2012 Share Napisano 27 Listopad 2012 Sprawdzisz najwyżej hamulec postojowy Tak naprawdę tez nie sprawdzisz. Jedyne co można sprawdzić to czy jest, a jego skuteczność, bez urządzenia do badania hamulców, jest nie do sprawdzenia... Więc jak powinno poprawnie wyglądać sprawdzenie hamulca awaryjnego w warunkach kontroli drogowej nijak - mozna co najwyżej postawić auto na górce i kazać zaciągnąć - zjeżdża to jest uzasadnione przypuszczenie, że nie spełnia warunków. Odradzam ruszanie na jakimkolwiek biegu, a pchanie auta w celu sprawdzenia, jest w ogóle niedopuszczalne - w jednym i drugim przypadku można narazić się na koszta jeśli z autem coś się stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 Wnuczek napisał/a: Sprawdzisz najwyżej hamulec postojowy Tak naprawdę tez nie sprawdzisz. Jedyne co można sprawdzić to czy jest, a jego skuteczność, bez urządzenia do badania hamulców, jest nie do sprawdzenia... Ustawodawca o tym nie wie, ponieważ przewidział coś takiego: 1.4.1 Hamulec nie działa po jednej stronie lub, w przypadku badania drogowego, pojazd ściąga nadmiernie w bok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 w przypadku badania drogowego, pojazd ściąga nadmiernie w bok. Do tego musisz mieć opóźnieniomierz jeszcze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 w przypadku badania drogowego, pojazd ściąga nadmiernie w bok. Do tego musisz mieć opóźnieniomierz jeszcze... Oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inspectores Napisano 28 Listopad 2012 Autor Share Napisano 28 Listopad 2012 Panowie, ale na pewno mieliście pojazd ze skierowaniem na dodatkowe badanie techniczne z powodu niesprawnego hamulca awaryjnego. Więc ta weryfikacja na drodze jakoś musi wystąpić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 Panowie, ale na pewno mieliście pojazd ze skierowaniem na dodatkowe badanie techniczne z powodu niesprawnego hamulca awaryjnego. Jak już to Sprawdzisz najwyżej hamulec postojowy zwany ręcznym. I tak jak napisałem wyżej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cortez76 Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 wielu policjantów myli hamulec postojowy z awaryjnym , nawet w programie uwaga pirat zatrzymali dowód za niesprawny hamulec awaryjny . Policjant wsiadł do auta zaciągnął hamulec postojowy i stwierdził , że awaryjny niesprawny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 Bo światła awaryjne się nie włączyły automatycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 Nie ma się z czego śmiać. Nikt nie jest specjalistom we wszystkim... Bo światła awaryjne się nie włączyły automatycznie. Np może kolega przytoczy nam z pamięci zasady użycia ŚPB ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cortez76 Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 co masz na myśli ŚPB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 Wielu rzeczy nie potrafię przytoczyć z pamięci, może oprócz pacierza, bo klepie go codziennie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 co masz na myśli ŚPB No właśnie. Niewielu wie. A każdy policjant wyklepie z pamięci Środki Przymusu Bezpośredniego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 28 Listopad 2012 Share Napisano 28 Listopad 2012 co masz na myśli ŚPB No właśnie. Niewielu wie. A każdy policjant wyklepie z pamięci Środki Przymusu Bezpośredniego. Psuj-u. a do czego diagnoście może się przydać SPB. No może w przypadku próby zatrzymania klientowi DR. [ Dodano: 28-11-2012, 21:30 ] A wracając do tematu, to w samochodach osobowych, oprócz tych z automatyczną skrzynią biegów, w większości hamulec postojowy jest zarazem hamulcem awaryjnym. Więc policjant nie wiele się pomylił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 29 Listopad 2012 Share Napisano 29 Listopad 2012 Psuj-u. a do czego diagnoście może się przydać SPB. A do czego policjantowi specjalistyczna wiedza o budowie pojazdów? Chodzi mi tylko o to, że nie ma nic śmiesznego w tym, że policjant nie wie, bo my też wielu rzeczy nie wiemy... A wracając do tematu, to w samochodach osobowych, oprócz tych z automatyczną skrzynią biegów, w większości hamulec postojowy jest zarazem hamulcem awaryjnym. A tutaj w zasadzie masz rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 29 Listopad 2012 Share Napisano 29 Listopad 2012 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8807&postdays=0&postorder=asc&start=0 A tutaj podobny temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 30 Listopad 2012 Share Napisano 30 Listopad 2012 Ciekawe przypomnienie PSUJ-u dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.