Skocz do zawartości

zmiany konstrukcyjne w nowym pojeździe


drogba

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam pytanie czy ktoś z was miał już zmiany konstrukcyjne w nowym pojeździe bez zabudowy , przed 8.10.12 robiłem to bez rejestracji a teraz to chyba wynik negatywny ze względu na brak tablic , bo już jest to zrobione więc jakoś to trzeba zalegalizować , termin jak zarejestruje , czy tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem ale :masz nowy pojazd do którego zamontowano zabudowę ?pojazd jeszcze nie rejestrowany ?jeśli tak masz to 1.klient po PC+tablice tymczasowe(czerwone literki) 2.robisz badanie okresowe +zmiany konstrukcyjne+zakres dodatkowe który uczestniczył w wypadku 3.wiadomo że zmieniła się masa pojazdu czyli określasz następny termin badania okresowego ,a zakres powypadkowego bo skuteczność amortyzatorów i geometria mogły się zmienić .Wg poz 996 z 2012:paragraf 3 ust 1 punkt 5 + patrz jeszcze paragraf 4 ust 3 .Jeśli coś pomieszałem to skorygujcie ale w zeszłym tygodniu miałem kontrole i po rozmowach z Panami tak to widzę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już wiem więcej , klient będzie miał czerwone blachy , no i reszta tak jak było, teraz mam inne pytanie bardziej do kolegów z WK , czy to prawda że mając czerwone blachy np ze Szczecina mogę je zdać np w krakowie gdzie po zmianach pojazd został sprzedany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+zakres dodatkowe który uczestniczył w wypadku ... ...,a zakres powypadkowego bo skuteczność amortyzatorów i geometria mogły się zmienić .

 

Nie zapomnij zawołać proboszcza, żeby poświęcił auto jeszcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.klient po PC+tablice tymczasowe(czerwone literki)

 

Zgoda.

 

2.robisz badanie okresowe +zmiany konstrukcyjne+zakres dodatkowe który uczestniczył w wypadku 3.wiadomo że zmieniła się masa pojazdu czyli określasz następny termin badania okresowego ,a zakres powypadkowego bo skuteczność amortyzatorów i geometria mogły się zmienić .Wg poz 996 z 2012:paragraf 3 ust 1 punkt 5 + patrz jeszcze paragraf 4 ust 3

 

Ło matko i córko :shock::shock::shock:

Badanie okresowe ja pisał blakop, +DIP a opłata jak za okresowe + za ustalenie danych można skasować jak ustalasz coś oczywiście :P Ja zawsze coś ustalam i zawsze kasuję :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+zakres dodatkowe który uczestniczył w wypadku ... ...,a zakres powypadkowego bo skuteczność amortyzatorów i geometria mogły się zmienić .

 

Nie zapomnij zawołać proboszcza, żeby poświęcił auto jeszcze...

I tu się z tobą Psuj nie zgodze ,bo 6 pażdziernika byliśmy na szkoleniu w Poznaniu w PZMOT i Pan Marcin B. tłumaczył miedzy innymi zakresy i ceny za dane badanie i tak jak Wiedza5 napisał cena i zakres za to badanie powinna wyglądać tak 98+82+94= 274 a jeszcze musisz ustalić masy czyli +60 = całość 334.Ostatnio ktoś mądrzejszy z naszej branży wspominał o wypowiedzi w MI odnośnie podniesienia cen za badania techniczne "czego wy jeszcze chcecie" i tak poprawdzie i sprawiedliwości gdybyśmy wszyscy jednakowo przeprowadzali badania i jednakowo kasowali nie było by tak że jedna stacja ma kilkanaście tysięcy badań bo "ekonomicznie kasuje klienta-bo niewróci" a druga niema roboty bo kasuje tak jak powinno być a jak już czasami trafi się klient z jakimś badaniem roszszerzonym np.zmiany to najpierw się pyta za ile i już go niewidzimy a jak nie zapyta tylko zrobisz badanie i skasujesz to usłyszysz panie za co tyle i już tu więcej nieprzyjadę.Nie chcę się tu wymądrzać bo jest tu wielu forumowiczów o wiedzy i praktyce większej odemnie ale forum myśle że służy pomocy mniej doświadczonym i rozwiązywaniu wspólnie w spokojnej dyskusji zawiłości w naszym prawie a nie najeżdżaniu jeden na drugiego czy szydzeniu z innych "Nie zapomnij zawołać proboszcza, żeby poświęcił auto jeszcze"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - po prostu Twoja interpretacja jest tak naciągana w celu maksymalizacji zysku, że trudno oprzeć się pewnym sarkazmom...

Robię dość sporo okresowych przed pierwszą rejestracją (zabudowy jednostkowe) na bardzo wielu stacjach w okolicach Poznania i jeszcze się z taką wyceną nie spotkałem. Gdybym się spotkał na pewno bym omijał taką stację, bo różnica pomiędzy 98, a 334 dość znaczna jednak... a sposób jej naliczenia - wybacz - naciągany jak dla mnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blakop nie wiem kogo reprezentujesz ale robiłem w porzednich stacjach i też "robili różni diagności w nich pod klienta"skutek był taki że niektórzy klienci pluli mi w twarz ale na całe szczęście są jeszcze stacje które robią usługi rzetelnie i wg przepisów.W obecnej w której pracuje koledzy zawsze robili taki zakres i pobierali taką opłatę jak powinno być .Z twojej wypowiedzi mniemam że jesteś przedsiębiorcą który robi zabudowy i widomo że chce mieć usługę wykonaną jak najtaniej wiadomo nikt nie lubi wydawać tu się wcale nie dziwię .A co do zakresu i ceny to poczytaj na forum nie jesteśmy sami z kolegami z naszej stacji + kolega Wiedza5 którzy robią zakres i cena za to badanie tak jak napisałem wcześniej .choćby temat wyżej w tej zakładce .A uwierz mi przeprowadzamy dużo takich badań i firmy które z nami współparacują po wytłumaczeniu im dlczego tak i tak nie wnoszą żadnych zastrzerzeń że tak drogo czy coś w tym sensie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wytłumaczeniu im dlczego tak i tak nie wnoszą żadnych zastrzerzeń że tak drogo czy coś w tym sensie .

 

Bo klient i tak za to płaci... Pytanie dlaczego musi??

Uważasz, że tylko Twój tok myślenia jest praworządny, a każda inna interpretacja nie? I jak ktoś interpretuje, że jest to tylko zwykłe badanie okresowe to działania nierzetelnie? Ciekawe... Ja póki co nie widzę wyraźnych wskazań w PoRD, aby w zakres badania okresowego przed pierwszą rejestracją wciągać powypadkowe i inne. A i ustalenie danych jest dyskusyjne - o niby ustalasz? Rodzaj pojazdu masz jak na dłoni w oświadczeniu, masy własnej i tak nie ustalasz Ty, tylko rzeczoznawca lub kwity z wagi, więc de facto co niby ustala SKP?? Bo za chwilę usłyszę, że już samo podejście do auta i USTALENIE czy pojazd z DR to ten na kanale to już ustalenie danych... A powypadkowe to w zasadzie też zawsze można w imię praworządności klientowi "wcisnąć" - bo to niby trudno w używanych autkach znaleźć ślady łapiące się pod uszkodzenia pokolizyjne? Itd...

 

Dlatego uważam teorię za naciąganą, ale nie twierdzę, że Twoja praca jest nierzetelna. Tak samo jak nie uważam, żeby praca kolegów którzy jednak kasują 98 była nierzetelna.

Dziwne w ogóle Twoje podejście do tej pracy, skoro miarą jej rzetelności ma być ilość kasowanych pieniążków :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie do końca jest to do końca jasne. A jeśli klient przyjeżdża do na na PC i okazuje się, że to są np drugi komplet PC, a my o tym nie wiemy bo i skąd. Wtedy OBT + zmiany?

 

Formalnie nie różni się to niczym, jak klient przyjedzie autem zarejestrowanym, ale auto z bliżej nie określonych przyczyn jet na PC, to też OBT bez zmian?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Formalnie nie różni się to niczym, jak klient przyjedzie autem zarejestrowanym, ale auto z bliżej nie określonych przyczyn jet na PC, to też OBT bez zmian?

Na PC jest zapisany powód jego wydania i można dociec w jakim celu zostało wydane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale na całe szczęście są jeszcze stacje które robią usługi rzetelnie i wg przepisów.

 

Na takiej właśnie pracuję, a to co proponujecie to, mówiąc krótko, "dojenie" klienta.

 

Zacznijmy od tego, że zabudowa to żadne zmiany konstrukcyjne, bo te można dokonać tylko w pojeździe zarejestrowanym. A pojazd niekompletny, podstawiony do firmy robiącej zabudowy zarejestrowany nijak być nie może. Rejestruje się go czasowo w celu przejazdu na badanie już po wykonaniu zabudowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Z twojej wypowiedzi mniemam że jesteś przedsiębiorcą który robi zabudowy i widomo że chce mieć usługę wykonaną jak najtaniej wiadomo nikt nie lubi wydawać tu się wcale nie dziwię

 

Z Twojej wypowiedzi mniemam że jesteś przedsiębiorcą, który prowadzi SKP i wiadomo, że chce usługę wykonać jak najdrożej, wiadomo nikt nie lubi mało zarabiać, tu się wcale nie dziwię...

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale się rozkręciliście , pewnie że okresowe przed pierwszą rej z dipem , tak robiłem i tak zrobię , ale nikt nie odpowiedział czy czasówki z miejscowości A mogę zdać w WK miejscowości B bo auto w tym czasie sprzedano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Formalnie nie różni się to niczym, jak klient przyjedzie autem zarejestrowanym, ale auto z bliżej nie określonych przyczyn jet na PC, to też OBT bez zmian?

Na PC jest zapisany powód jego wydania i można dociec w jakim celu zostało wydane.

 

Dociec jest przecież paragraf. Np. celem dokonania BT - jakiego?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy czasówki z miejscowości A mogę zdać w WK miejscowości B bo auto w tym czasie sprzedano

 

Raczej nie możesz. Ale co to w sumie wnosi do sprawy? Czasówki oddajesz (odesłać możesz) do tego WK, gdzie były pobrane, ale rzecz jasna obowiązują na terenie całego kraju - jeśli o to pytasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze raz od początku: klient kupił nowy pojazd weżmy na to przykład iveco daily do 3,5 dmc kontener-rejestracja z urzędu(homologacja) dokładają do niego podest załadowczy przyjeżdża na badanie techniczne i co robisz tylko badanie po zmianach 98zł?a zakres okresowego wykonujesz i nie kasujesz ?a pomiar -skutecznoś amortyzatorów sądzisz że się nie zmienił ? a kąt pochylenia kół 1 osi się nie zmienił?masz to w zakresie okresowego lub dodatkowego po zmianach ?a ustalenie nowych danych odnośnie dopuszczalnej ładowności ,masy własnej też robisz za darmo.A odnośnie naciągania klienta na koszty to jeśli sam masz możliwość ustalenia parametrów po zmianach to co wyślesz go do rzeczoznawcy ? zobacz poz 996 z 2012 dział 2 załącznika 2 paragraf 2 ust.3 nie masz powiedziane że musisz tylko że możesz .Koszt badania wg naszej i wskazanej nam metody to max 334 a jak ty wysyłasz do rzeczoznawcy +- 400 zł+98zł ?Nie uwarzam że idealnie myślę i robię a inni żle tylko skoro są ustawy (co prawda trudno zrozumiałe i niejednoznaczne) oraganizowane szkolenia i iluś diagnostów robi tak jak opisałem to chyba coś znaczy? I niechodzi mi o naciąganie klienta bo nigdy tak nie robiłem i wiem jak to jest być klientem ,a jeśli chodzi o innych kolegów którzy kasują 98zł to jest każdego nieprzymuszona wola tylko że skoro jest w założeniu ustawodawcy że on to tak widzi i interpretuje to dlaczego mam robić na szkode swojej firmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pomiar -skutecznoś amortyzatorów sądzisz że się nie zmienił ?

Dotyczy tylko samochodu osobowego.

a kąt pochylenia kół 1 osi się nie zmienił?

Na pewno się zmienił ,ale producent to przewidział ,pojazd homologowany na 3,5, gdyby doszło do zwiększenia dmc(teoretycznie) to wtedy pomiar byłby uzasadniony.

No i cały czas chodzi o

Robię dość sporo okresowych przed pierwszą rejestracją (zabudowy jednostkowe)

Kiedyś z rozpędu zrobiłem w takim przypadku zmiany konstrukcyjne ,zostało cofnięte przez WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro jest w założeniu ustawodawcy że on to tak widzi i interpretuje

 

Przepraszam - a gdzie z taką interpretacja ustawodawcy się spotkałeś, skoro jak sam piszesz

są ustawy (co prawda trudno zrozumiałe i niejednoznaczne)

 

iluś diagnostów robi tak jak opisałem to chyba coś znaczy?

Wielu robi inaczej - to chyba też coś znaczy?

 

a ustalenie nowych danych odnośnie dopuszczalnej ładowności ,masy własnej też robisz za darmo

To może kolego opiszesz jak sam tą masę własną ustalasz? No chyba, że jesteś szczęśliwcem, co ma wagę na stacji - to przepraszam. Ale jak SKP takiej wagi nie ma, to musi bazować albo na rzeczoznawcy, albo kwitach z wagi, a w tym układzie trudno mówić o faktycznym ustalaniu...

 

 

Swoją drogą wzorowy klient co tylko na zmianę masy przyjeżdża po dołożeniu oprzyrządowania do pojazdu...

 

A powiedz jeszcze - po montażu LPG w osobówce też tak gości kasujesz?? Zmieniła się masa po montażu? No zmieniła!! Butla w kole - dużo cięższa niż koło które tam było przewidziane przez producenta, więc kąt pochylenia kół na pewno się zmienia. Prześwit pewnie też... Nie wiem co jeszcze, ale pewnie coś by się znalazło... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam tem ten temat i zachodzę w głowę skąd to okresowe + DIP skoro pojazd nowy krajowy nie podlega temu badaniu PORD 81.4.1.

 

Przecież jeśli zaszły zmiany (skutkujące "utratą" homologacji) to z pewnością jest to zabudowa jednostkowa zwolniona z homologacji, a więc potrzebne jest badanie okresowe przed pierwszą rejestracją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.