Skocz do zawartości

Dwa numery vin mrecedes 126


pawgol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Temat jest tego typu: klient kupił mercedesa 126 1983 rok produkcji. Pojazd sprowadzony z USA ale od kilku lat zarejestrowany w Polsce. Nr vin w dowodzie rejestracyjnym i tabliczce znamionowej WDBCB20A6BB011148, natomiast na ścianie grodziowej widnieje nr WDB12612012011148. Pojazd zarejestrowany w Polsce od 2005r. Klient sam połapał się że jest różnica i przyjechał z zapytaniem czy jest szansa żeby to jakoś wyprostować. Czy jest na to jakiś sposób. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest tego typu: klient kupił mercedesa 126 1983 rok produkcji. Pojazd sprowadzony z USA ale od kilku lat zarejestrowany w Polsce. Nr vin w dowodzie rejestracyjnym i tabliczce znamionowej WDBCB20A6BB011148, natomiast na ścianie grodziowej widnieje nr WDB12612012011148. Pojazd zarejestrowany w Polsce od 2005r. Klient sam połapał się że jest różnica i przyjechał z zapytaniem czy jest szansa żeby to jakoś wyprostować. Czy jest na to jakiś sposób.

 

To raczej brzydko pachnie niestety :razz: Tabliczka z papierami się zgadza ale z nadwoziem niekoniecznie :evil: sam pomyśl dlaczego i jeszcze "iluś ślepych" diagnostów to dopuszczało do ruchu :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Temat jest tego typu: klient kupił mercedesa 126 1983 rok produkcji. Pojazd sprowadzony z USA ale od kilku lat zarejestrowany w Polsce. Nr vin w dowodzie rejestracyjnym i tabliczce znamionowej WDBCB20A6BB011148, natomiast na ścianie grodziowej widnieje nr WDB12612012011148. Pojazd zarejestrowany w Polsce od 2005r. Klient sam połapał się że jest różnica i przyjechał z zapytaniem czy jest szansa żeby to jakoś wyprostować. Czy jest na to jakiś sposób. Proszę o pomoc.

 

Moim zdaniem jest to pojazd "oznakowany zgodnie z innymi przepisami". W USA obowiązkowo w VINie, właśnie w znakach środkowych umieszczano wyposażenie. Ten pojazd zgodnie z przepisami USA ma mieć zgodną tabliczkę i DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest to pojazd "oznakowany zgodnie z innymi przepisami". W USA obowiązkowo w VINie, właśnie w znakach środkowych umieszczano wyposażenie. Ten pojazd zgodnie z przepisami USA ma mieć zgodną tabliczkę i DR.

 

No tylko weź to teraz tak przedstaw w WK żeby to "łyknęli". Lepiej jak to co jest w DR zgadza się z tym co jest wybite na nadwoziu

 

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy najgorsze jest to że klient kupił tego merca bo ma ,,bzika'' na ich puncie ma już ich kilka a w dodatku to stały klient stacji i nie wiem jak mu pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może warto skonsultować się z ASO ? Jedynie zaświadczenie od producenta jest w stanie wyprostować sprawę klientowi, jednocześnie znacznie utrudnić diagnostom ;(

 

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mercedes 300 SD (w126) - był produkowany tylko na rynek amerykański.

Obydwa numery wskazują na podobny (taki sam?) model - sprawdź czy w innym miejscu nie ma numeru nadwozia.

Rada też może być taka, że należy udać się z obydwoma numerami nadwozia do dealera. Może coś ciekawego powiedzieć. Np z europy wyszedł z takim numerem, ale nadano mu nowy numer :x

Takie dywagacje na temat numeru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer który jest w dowodzie powinien znajdować się na lewym podszybiu widoczny przez wziernik w przedniej szybie,numer ten powinien być zgodny z tabliczką znamionową,ostatnie cyfry numeru z podszybia i ściany grodziowej są zgodne,nr VIN na rynek Amerykański różni się od naszego ,dlatego początek vinu jest inny,nr na ścianie grodziowej był nabity w Niemczech w zakładach Mercedesa w początkowej fazie produkcji następnie niekompletny samochód pojechał do USA i tam został zmontowany do końca i tam ostatecznie oznakowany w systemie oznaczeń obowiązujących w USA,jak auto zostało sprowadzone do kraju to dokumenty opiewały na numer Amerykański i taki powinien zostać,auta Japońskie produkowane na USA mają wybite na ścianie grodziowej tylko ostatnie cyfry numeru ,reszta jest na podszybiu w systemie USA i nikt z tego nie robi problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę inne autko widziałem, ale kolega ma Merca 126 560SEL i oba numery się zgadzają (ten nabity i ten na tabliczce)
W niemieckich się zawsze zgadza ale te eksportowane do USA musiały spełniać ich wymogi ( "odrębne przepisy" ) i na bitym numerze nie zgadza się środek bo na tabliczce znamionowej dla amerykanów musieli po 3 znaku kodować wyposażenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek. W uwagach z badania techniczewgo poisałem że pojad posiada drugi numer VIN specjalnie nadany na rynek amerykanski.

Za główny nr przyjełem ten europejski.

Teraz klient ma dopisany ten drugi numer w uwagach dowodu rejestracyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz klient ma dopisany ten drugi numer w uwagach dowodu rejestracyjnego

Przynajmniej nikt nie powinien mieć teraz obiekcji co do podwójnego nr VIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjmuję do wiadomości fakt tej podwójnej numeracji, ale pytanie... Czy na pewno akurat z tym mam tutaj do czynienia? Czy przedstawiciel producenta to potwierdził?? Na podstawie czego uznaliście poza wszelką wątpliwość, że tak właśnie jest, a nie chodzi o jakiś przekręt?? Akurat tu byłbym ostrożny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Przepraszam, że tak późno, ale może się jeszcze przyda.

Mercedesy wysyłane do Stanów miały dwa numery vin - jeden zgodny z normą amerykańską, drugi zgodny z wymaganiami europejskimi. W bazie Merca występują oba - wszystko jest ok.

W załączeniu screen z karty danych pojazdu.

5ae1a5634259b_Mercedes2vin.jpg.776aa04a54dcd35c1d85122e17ba1f99.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

 

Czy spotkał się któryś z Was z podobnym przypadkiem:

VW Jetta sprowadzona z USA 16 lat temu, w DR nr. VIN "amerykański" (WVWRG2........107790) zgodny z TZ i "publicznym" nr. nadwozia (metalowa tabliczka za szybą), jedyny nr. VIN wybity na nadwoziu "europejski" (WVWZZZ........107790).

 

[ Dodano: 23-01-2013, 10:02 ]

Jak to ugryźć, żeby zęba nie złamać :razz: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy spotkał się któryś z Wasz z takim przypadkiem:

Gdzieś już było o Volkswagenach , dawno temu miałem coś podobnego tylko nie pamiętam czy była to Jetta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co w USA było JETTĄ niekoniecznie musiało być JETTĄ w Europie w tamtych latach :)

 

Tak - spotkałem się czymś takim w VW... Szczegóły jednak czas zatarł :? Ale było coś na forum - faktycznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.