blakop Napisano 6 Grudzień 2012 Share Napisano 6 Grudzień 2012 Pytanie niby banalne, ale jak się domyślacie ma drugie dno. Ale nie uprzedzajmy faktów - na początek proste i krótkie pytanie. Czy jeśli w dowodzie rejestracyjnym w pozycji O1 mam wpisane powiedzmy 2000 kg, to mogę ciągnąć przyczepę, w której w dowodzie rejestracyjnym w polu F1/F2 jest powiedzmy 2500 kg?? Zakładam przy tym, że masa RZECZYWISTA przyczepy faktycznie nie przekroczy 2000 kg. Jak myślicie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Grudzień 2012 Share Napisano 6 Grudzień 2012 Myślę = boli. Łykam etopirynę zapijam red bullem i targam na siłę. A F.3 auta ile??? Bo jak przedobrzę to i prawo jazdy i wiadomo opłaty za autostrady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Grudzień 2012 Share Napisano 6 Grudzień 2012 Może nie wprost, ale odpowiem - zarówno PORD jak i taryfikator mandatów mówią o masie rzeczywistej, więc de facto DMC schodzi na dalszy plan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 6 Grudzień 2012 Share Napisano 6 Grudzień 2012 Jak myślicie?? Przychodzi mi do głowy to że w innym podobnym temacie chyba nawet sama Komenda Główna wybiła Kotletowi rzeczywiste z głowy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Grudzień 2012 Share Napisano 6 Grudzień 2012 Michał, to już było z tysiąc razy! Więc może po raz 1001: PoRD Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; Natomiast zgodnie z DzU 32: 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć: a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu, c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta, d) 3500 kg, Więc zapomnij o legalnym ciągnięciu przyczepy o dmc większym niż MMC wyznaczone dla pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Grudzień 2012 Share Napisano 6 Grudzień 2012 Więc zapomnij o legalnym ciągnięciu przyczepy o dmc większym niż MMC wyznaczone dla pojazdu Ja to wiem - ale zerknij w taryfikator. Mowa tam jedynie o rzeczywistej masie większej niż dopuszczalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodatymazur Napisano 6 Grudzień 2012 Share Napisano 6 Grudzień 2012 Coś z mojego forum o przyczepach - stanowisko KGP: Art. 88 ust 3 pkt 3 reguluje kwestię ciągnięcia przyczepy lekkiej. W przypadku innej przyczepy zastosowanie ma art. 88 ust. 2 pkt 3 lit. b (prawo jazdy kat B uprawnia do kierowania pojazdem, o którym mowa w lit. a), z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 i.)Z kolei zgodnie z art. 88 ust. 2 pkt 10 Prawa o ruchu drogowym, prawo jazdy kategorii B+E uprawnia do kierowania pojazdem określonym w prawie jazdy kategorii B łącznie z przyczepą. Jest to zatem prawo jazdy poszerzające zakres uprawnień do kierowania pojazdami. Należy podkreślić, że kategoria B+E jest samodzielną wyodrębnioną kategorią prawa jazdy, tak jak każda inna wyszczególniona w art. 88 ust. 1-3. W odniesieniu do prawa jazdy kategorii B+E ustawodawca nie określił dodatkowych warunków dotyczących dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy i jej relacji do masy pojazdu (warunek dotyczący proporcji masy pojazdu ciągnącego i przyczepy ma zastosowanie jedynie do przyczepy z hamulcem najazdowym). Tak, więc ze względu na zakres uprawnień, posiadając prawo jazdy tej kategorii, można kierować pojazdem silnikowym określonym wprawie jazdy kategorii B, ciągnącym dowolną przyczepę, przy spełnieniu warunków dotyczących proporcji masy w przypadku przyczep z hamulcem najazdowym. Niezależnie od uwarunkowań wynikających z posiadanych uprawnień oraz z przepisów dotyczących warunków technicznych, w każdym przypadku ciągnięcia przyczepy, zastosowanie ma także art. 62 Pord, mówiący o rzeczywistych masach pojazdów: ciągnącego oraz przyczepy. Wynika z tego iż PJ kat B uprawnia do ciągnięcia przyczepy lekkiej gdzie DMC zespołu tych pojazdów wynosi max 4250 kg, bądź przyczepy której DMC jest >750 a DMC zespołu tych pojazdów wynosi max 3500kg! Natomiast pj kat B+E uprawnia do kierowania pojazdem o DMC max do 3500 kg a DMC zespołu składającego się z w/w pojazdu i przyczepy o DMC >750 wynosi max 6125 kg. Pozdrawiam Poniżej tabela: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Grudzień 2012 Share Napisano 6 Grudzień 2012 Mowa tam jedynie o rzeczywistej masie większej niż dopuszczalna. No tak jest w taryfikatorze... Czyli holowanie takiej o RMC większym jest karane mandatem a tej o większej DMC jest niedopuszczalne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Grudzień 2012 Share Napisano 6 Grudzień 2012 Coś z mojego forum o przyczepach - stanowisko KGP: Pytanie było trochę inne (nie o kategorię prawa jazdy). Czy można ciągnąć przyczepę o DMC większym niż masa maksymalna przewidziana przez producenta samochodu pod warunkiem, że rzeczywista masa przyczepy nie przekroczy tej masy? [ Dodano: 06-12-2012, 21:34 ] Czyli holowanie takiej o RMC większym jest karane mandatem a tej o większej DMC jest niedopuszczalne... Jest niedopuszczalne ze względu na warunki techniczne, ale czy karalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodatymazur Napisano 6 Grudzień 2012 Share Napisano 6 Grudzień 2012 Pytanie było trochę inne Oczywiście, że masz rację, ale pewnie niejednemu się przyda taka tabelka. Mając informację jak wyżej nie wrzucałem byle gdzie, a tu mowa o masach itp, więc PRAWIE pasuje no ale prawie czyni wielka różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Grudzień 2012 Share Napisano 6 Grudzień 2012 Nie, holowanie o rzeczywistej masie większej niż dopuszczalna jest karane. Nie, karane jest gdy rzeczywista masa przyczepy jest większej niż maksymalna masa całkowita przyczepy, czyli ta dopuszczalna masa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Grudzień 2012 Share Napisano 6 Grudzień 2012 Kolego brodaty - a może jednak odpowiesz jako Policjant na zadane pytanie? Jak byś potraktował takiego gościa na drodze? O.1 w DR 2000 kg, a on ciągnie przyczepę o DMC/MMC 2500 kg, ale pustą, więc jej masa rzeczywista nie przekracza tych 2000 kg. [ Dodano: 06-12-2012, 21:41 ] Nie, karane jest gdy rzeczywista masa przyczepy jest większej niż maksymalna masa całkowita... W taryfikatorze mowa jest o rzeczywistej większej niż dopuszczalna, ale zapewne chodzi o "dopuszczalną" określoną przez producenta pojazdu, czyli de facto maksymalną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brodatymazur Napisano 6 Grudzień 2012 Share Napisano 6 Grudzień 2012 Kolego brodaty - a może jednak odpowiesz jako Policjant na zadane pytanie? Jakbym znal odpowiedź to bym, to zrobił. Jednak nie znam, a zagłębiał się w temat nie będę, bo mi to jest niepotrzebne do szczęścia. Na wszystko nie znam odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 7 Grudzień 2012 Share Napisano 7 Grudzień 2012 TABELA z 1996r. Sory pomyłka , miałem to umieścić w innym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Grudzień 2012 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2012 No dobra - a jak od strony przepisów do takiej kwestii DMC pojazdu (F1/F2) + O1 wynosi więcej niż F3 pojazdu?? Wszystko niby OK, jak analizujemy osobówki i małe masy - grunt to nie przekroczyć F3 i wszystko gra. Ale co jeśli F1/F2 + O1 znacząco wykracza poza warunki techniczne?? Interesuje nas to w ogóle? Czyli np. DMC samochodu 26 ton, przyczepy pod O1 wpisane 24 tony, a zestaw 40 ton (zespół 44). Bo już trochę zgłupiałem od tego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 7 Grudzień 2012 Share Napisano 7 Grudzień 2012 [quote name=" Dz.U.z2003r.Nr32' date='poz.262zpóźn.zm."] §3.1.Dopuszczalna masa całkowita pojazdu ,z zastrzeżeniem ust.2 , nie możeprzekraczać w przypadku: ... 3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 7 Grudzień 2012 Share Napisano 7 Grudzień 2012 No dobra - a jak od strony przepisów do takiej kwestii DMC pojazdu (F1/F2) + O1 wynosi więcej niż F3 pojazdu?? Wszystko niby OK, jak analizujemy osobówki i małe masy - grunt to nie przekroczyć F3 i wszystko gra. Ale co jeśli F1/F2 + O1 znacząco wykracza poza warunki techniczne?? Interesuje nas to w ogóle? Czyli np. DMC samochodu 26 ton, przyczepy pod O1 wpisane 24 tony, a zestaw 40 ton (zespół 44). Bo już trochę zgłupiałem od tego... O1 i O2 to MMC przyczepy, a F.3 dopuszczalna masa zespołu pojazdów, czyli nasza administracyjna, więc tego kierowca musi się trzymać. Więc nie ma mowy tu o 44 tonach lecz 42 lub 40 ton w zależności od pierwszej rej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 7 Grudzień 2012 Share Napisano 7 Grudzień 2012 Czyli np. DMC samochodu 26 ton, przyczepy pod O1 wpisane 24 tony, a zestaw 40 ton (zespół 44). Bo już trochę zgłupiałem od tego. Blakop czy Ty wczoraj nie spiknąłeś się z moimi mądralińskimi z firmy ? Wczoraj zaczęli mi ciśnienie podnosić bo nie mogli pojąć że zamiast dwudziestu paru ton mają ładować 18000 na zestaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Grudzień 2012 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2012 Blakop czy Ty wczoraj nie spiknąłeś się z moimi mądralińskimi z firmy ? Baaaaardzo możliwe Po prostu tak patrze, że auta o DMC 26 ton bardzo często przyczepę mają rzędu kolejnych 24 ton. Do tego F3: 40.000, ale w adnotacjach zespół 44.000, ale i nawet 60.000. I pyta mi się ile ona właściwie może ładować na przyczepę zgodnie z takimi DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 7 Grudzień 2012 Share Napisano 7 Grudzień 2012 Pytanie niby banalne, ale jak się domyślacie ma drugie dno. Ale nie uprzedzajmy faktów - na początek proste i krótkie pytanie. Czy jeśli w dowodzie rejestracyjnym w pozycji O1 mam wpisane powiedzmy 2000 kg, to mogę ciągnąć przyczepę, w której w dowodzie rejestracyjnym w polu F1/F2 jest powiedzmy 2500 kg?? Zakładam przy tym, że masa RZECZYWISTA przyczepy faktycznie nie przekroczy 2000 kg. Jak myślicie?? To ja też zadam pytanie (przewrotnie) - czy możesz jeździć samochodem, na prawo jazdy kategorii "B" , w dowodzie rejestracyjnym pojazdu w polu F1/F2 jest powiedzmy 4800 kg który ma masę rzeczywistą 3455 kg? Po prostu tak patrze, że auta o DMC 26 ton bardzo często przyczepę mają rzędu kolejnych 24 ton. Do tego F3: 40.000, ale w adnotacjach zespół 44.000, ale i nawet 60.000. I pyta mi się ile ona właściwie może ładować na przyczepę zgodnie z takimi DR To jest bardziej proste do wytłumaczenia - ponieważ przyczepy w takich samochodach mogą mieć masę większą od pojazdu - przytoczę skrajną sytuację pojazd o dmc 26 ton jest pusty i jego masa rzeczywista wnosi 16 ton, ale może ciągnąc przyczepę załadowaną o DMC 24 tony co daje w sumie 40 ton i może poruszać się po drogach, natomiast, jeżeli załaduje na maksa pojazd tzn jego masa rzeczywista będzie 26 ton to przyczepę pomimo jej dmc 24 ton może załadować do masy rzeczywistej 14 ton, ot i wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Grudzień 2012 Share Napisano 8 Grudzień 2012 przytoczę skrajną sytuacjępojazd o dmc 26 ton jest pusty i jego masa rzeczywista wnosi 16 ton, ale może ciągnąc przyczepę załadowaną o DMC 24 tony co daje w sumie 40 ton i może poruszać się po drogach, Nieprawda. Samochód ciężarowy o rzeczywistej masie 16 ton może ciągnąć przyczepę o rzeczywistej masie całkowitej do 140% masy pojazdu, a więc 22,4 t. Podstawa prawna - art. 62 ust. 1 pkt 2 PORD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 8 Grudzień 2012 Share Napisano 8 Grudzień 2012 No trochę przesadziłem z tą skrajnością - przyznaję się nie liczyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Grudzień 2012 Autor Share Napisano 8 Grudzień 2012 OK - teraz już mi się wszystko rozjaśniło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.