Skocz do zawartości

Nie podpisuj umowy "na Niemca"


luk

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 month later...

Odgrzebię wątek bo zaczynam poszukiwania przyczepy budowlanki o DMC do około 18ton do gospodarstwa rolnego. Moża w tym roku sfinalizuje się zakup takowej.

Docelowo zmiany konstrukcyjne na ciężarową rolniczą ;)

Zastanawia mnie jednak jakie koszta ponosi handlarz w związku z rejestracją i sprzedaniem mi takiej przyczepy już na polskich blachach. Z "pewnych" powodów niechciałbym kupować "na niemca"

Do wydania mam tak pi razy oko 14-16 tys zł max i teraz pytanie ile handlarz zapłaci za to aby sprzedać mi ją na polskich blachach? Załóżmy że krzyczy za nią 14 tys PLN przy umowie "na niemca". O ile drożej wyjdzie już z polskim twardym dowodem? Czyli ile wyjdą go opłaty?

Czy rejestrując ją w PL może dokonać zmian konstrukcyjnych przed wydaniem twardego dowodu?

 

 

Jakie dokumenty trzeba uzyskać i co opłacić przy takiej przyczepie sciągniętej z zachodu (przyjmijmy że z niemiec bo takie głównie widzę w ogłoszeniach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rejestracja przyczepy: 121,50.

Wcześniej czasówki na badanie o ile będą wymagane: 40,75

VAT 25 - 17 zł, ale może też być 160...

No i badanie - 163 zł.

Jakieś tłumaczenie o ile byłoby wymagane - nie sądzę by więcej niż 50 zł

Ubezpieczenie - no to już zależy, czy na m-c czy jak... Ale to wszystko z kosztów co mi przychodzi do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to wszystko z kosztów co mi przychodzi do głowy

 

Ale do tego dochodzą koszty "wciągnięcia na ewidencję u handlarza" tego pojazdu, czyli zapewne podatek dochodowy, VAT itp. Przy umowie "na niemca" handlarza jak gdyby nie było, bo wtedy na papierze w ogóle nie uczestniczy w transakcji.

 

Czy rejestrując ją w PL może dokonać zmian konstrukcyjnych przed wydaniem twardego dowodu?

 

W moim urzędzie może, ale znając życie w każdym może być inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki blakop, widze że przy umowie na niemca to w 400-500 stówkach się spokojnie mieszczę.

 

michał_k - ciekaw jestem ile zapłaci handlarz bo w przypadku kupna już na polskich blachach to dostaję albo umowę K-S i płacę PCC potem zmiany k. i po nowy DR lub też faktura VAT-marża koszt zmian k.

Nowy DR tak czy siak będę musiał robić bo przyczepa raczej nie będzie na blachac z mego powiatu a na pl blachach z innego powiatu zmiany zrobią mi bez problemu a na niemieckich mogą się czepiać.

 

Jakby ktoś się orientował jakie są te magiczne koszta jakie poniósłby handlarz za zarejestrowanie przyczepy prosiłbym się podzielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michał_k - ciekaw jestem ile zapłaci handlarz
Jakby ktoś się orientował jakie są te magiczne koszta jakie poniósłby handlarz za zarejestrowanie przyczepy prosiłbym się podzielić.

 

Piszesz a nie czytasz?

 

Rejestracja przyczepy: 121,50.

Wcześniej czasówki na badanie o ile będą wymagane: 40,75

VAT 25 - 17 zł, ale może też być 160...

No i badanie - 163 zł.

Jakieś tłumaczenie o ile byłoby wymagane - nie sądzę by więcej niż 50 zł

Ubezpieczenie - no to już zależy, czy na m-c czy jak... Ale to wszystko z kosztów co mi przychodzi do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko te koszta to czy on zarejestruje na siebie czy ja "na niemca" trzeba ponieść.

 

Interesuje mnie jakie koszta poniesie jeszcze handlarz/firma.

Powiedzmy że dziś ściąga, za miesiąc ja chcę to kupić i on zaczyna załatwiać sprawę czyli rejestruje na siebie i po otrzymaniu DR sprzedaje mi.Jest to przed upływem 6 miesięcy więc już płaci podatek. Chodzi mi właśnie o takie koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podatek VAT - od każdego 1000 zł wykazanego zarobku 186 zł

Podatek Pit - od każdego 1000 zł ok. 130 zł

+ ubezpieczenie w kwocie podzielonej na równe miesiące zaokrąglone do pełnego miesiaca w górę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marwyk - dzięki

 

@Tomek D - właśnie o to szwędanie się mi też chodzi, pracuję poza tym prowadzę gosp. rolne i czasem wolę zapłacić parę złotych więcej i nie stać w kolejkach, czekać na zaświadczenia itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej okolicy kompletne załatwienie formalności rejestracyjnych (UC, US, rejestracja itd.) kosztuje koło 200 zł. Ale u mnie takich firm załatwiających rejestrację jest sporo - to i konkurencja spora pewnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej okolicy kompletne załatwienie formalności rejestracyjnych (UC, US, rejestracja itd.) kosztuje koło 200 zł.

 

U mnie 150 zł, a skoro to przyczepa to odpada UC, więc pewnie w 100 zł by się zamknęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.