Skocz do zawartości

Badanie okresowe po zatrzymaniu DR


marceli2

Rekomendowane odpowiedzi

masz w rejestrze dane z DR oraz zaświadczenie z badania wykonanego przez siebie

No niekoniecznie przez siebie, bo równie dobrze może być ono wykonane przez innego diagnostę pracującego na tej SKP. Powstaje pytanie czy ów człowiek się nie pomylił, czy należycie wykonał BT???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 111
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Qnick

    20

  • JANUSZ60

    10

  • danielg539

    9

  • eborg

    9

Powstaje pytanie czy ów człowiek się nie pomylił, czy należycie wykonał BT???

Wiesz, po kilku dniach to ja już sobie nie wierzę, a tak poważnie MY już tacy jesteśmy, że nawet te jasne zapisy potrafimy rozdrobnić po to by się zapętlić,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak poważnie MY już tacy jesteśmy, że nawet te jasne zapisy potrafimy rozdrobnić po to by się zapętlić

 

Bo tak już nas życie nauczyło że nic nie jest proste w naszym zawodzie i nawet najprostsze rzeczy można skomplikować np. to jak wpisywać do rejestru Hak czy HAK tak z sąsiedniego wątku :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet najprostsze rzeczy można skomplikować np. to jak wpisywać do rejestru Hak czy HAK tak z sąsiedniego wątku :lol:

Powiem Wam że do głowy by mi to nie przyszło :P ,ale po sprawdzeniu w rejestrze , wpisy "HAK" są wpisywane z automatu przez program STACJA 2008.

Nie wiem jak w innych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic, masz w rejestrze dane z DR oraz zaświadczenie z badania wykonanego przez siebie,,,

Tak , ale przyjechał na sprawdzenie usuniętych usterek. Przed sprawdzeniem usterek powinieneś go zidentyfikować czy to jest ten pojazd , czy może inny .Do identyfikacji teraz wystarczy Ci zaświadczenie z przeglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed sprawdzeniem usterek powinieneś go zidentyfikować czy to jest ten pojazd , czy może inny .Do identyfikacji teraz wystarczy Ci zaświadczenie z przeglądu.

Cieszę się na prawdę, że nie macie poważniejszych problemów,,,

Dodam tylko, że nie wykonuję poprawek po zmiennikach ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że nie wykonuję poprawek po zmiennikach ,,,

:D

Możesz to poprzeć jakiś przepisem, bo ja jako klient Twej SKP tak łatwo nie dał bym się wypędzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo ja jako klient Twej SKP tak łatwo nie dał bym się wypędzić

Po co przepis, wystarczy się umówić z klientem i wytłumaczyć, że nie z naszej winy jeździ niesprawnym autem ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że nie wykonuję poprawek po zmiennikach ,,,

A tak na poważnie? Wracam na poprawkę i mówisz mi przyjedź jutro? Chyba bym wyszedł z siebie i stanął obok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mojej wiedzy po zatrzymaniu DR po stwierdzeniu USZ czy UI, klient ma 14 dni na naprawę i sprawdzenie pod kątem usunięcia usterek.

I z terminem odnosimy się do pierwszego podejścia do OBT. Jeśli "przeoczy" termin to po PC do WK i pełny zakres OBT. Ale mogę się mylić :cool:

A według mojej wiedzy to jest tak.

§ 6. 2. W przypadku gdy w pojeździe stwierdzono usterki istotne, uprawniony diagnosta zamieszcza wpis o nich w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu i określa wynik badania technicznego jako negatywny. Uprawniony diagnosta informuje posiadacza pojazdu o konieczności przeprowadzenia badania technicznego pojazdu, o którym mowa w ust. 6.

Gdybyś z tego powodu miał zatrzymać DR to nie mógłbyś wykonać ust.6.

6. Badania technicznego pojazdu polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów, w których stwierdzono usterki, dokonuje się w zakresie ich usunięcia, jeżeli w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia badania sprawdzenia dokonuje stacja, w której te usterki stwierdzono. Po wykonaniu badania polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów uprawniony diagnosta, po stwierdzeniu, że wszystkie usterki zostały usunięte, wpisuje do dowodu rejestracyjnego kolejny termin okresowego badania technicznego. Termin ten jest liczony, począwszy od daty przeprowadzenia badania, w którym stwierdzono te usterki.

Zatrzymuje się DR w takim przypadku.

§ 6. 3. W przypadku gdy w pojeździe stwierdzono usterki stwarzające zagrożenie, uprawniony diagnosta zamieszcza wpis o nich w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu i określa wynik badania technicznego jako ne¬gatywny. Uprawniony diagnosta zatrzymuje dowód rejestracyjny i w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicz¬nym pojazdu dokonuje wpisu „zatrzymano dowód rejestracyjny nr ...”, z zastrzeżeniem ust. 5. Przepis § 5 ust. 7 stosuje się odpowiednio.

Po takim incydencie właściciel pojazdu jedzie sobie tam gdzie chce na badanie okresowe i niekoniecznie do twojej stacji. :x

Kolejny diagnosta wykonuje badanie okresowe bez DR a czy starosta na takie badanie może skierować to już kolejny problem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na poważnie? Wracam na poprawkę i mówisz mi przyjedź jutro

 

A jak jutro będzie już za późno bo będzie to 15 dzień

 

wystarczy się umówić z klientem i wytłumaczyć

 

Jeśli wiedział o tym że poprawkę robi ten sam człowiek co robił badanie jak dostawał N to chyba wówczas powinien mieć pretensję do siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wiedział o tym że poprawkę robi ten sam człowiek co robił badanie jak dostawał N to chyba wówczas powinien mieć pretensję do siebie.

No nie do końca tak. Bo klient ma wykonać badanie poprawkowe na tej SKP gdzie dostał N, ale nie ma nigdzie zapisu że u tego samego człowieka ma to robić. Dlatego się dziwię trochę. Brak zaufania do kolegów na jednej SKP? :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca tak. Bo klient ma wykonać badanie poprawkowe na tej SKP gdzie dostał N, ale nie ma nigdzie zapisu że u tego samego człowieka ma to robić. Dlatego się dziwię trochę. Brak zaufania do kolegów na jednej SKP?

 

No nie ma ale jak ktoś się umawia to chyba nietrudno dotrzymać takiej umowy, wiadomo w prawie jest to nie ujęte.

A co do braku zaufania do kolegów to ja tego problemu nie mam poprawiamy jeden po drugim jak trzeba, no chyba że jesteśmy razem i przyjedzie poprawka to już zostawiamy dla tego co robił badanie N. Tylko co do wpisów do DR w związku z wysyłaniem badania do Cepiku staramy się aby wpisał do DR ten sam co robił badanie też tego nie ma w prawie ale potem na drodze gdy policjant sprawdzi mogłyby wyjść jaja bo jeden robił badanie a drugi wpisał do DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jutro będzie już za późno bo będzie to 15 dzień

Az takim bucem nie jestem, aby uczciwy klient stracił przeze mnie termin, zdarzyło się raz, że po mnie zrobił poprawkę zmiennik.

Dlatego się dziwię trochę. Brak zaufania do kolegów na jednej SKP? :x

Bynajmniej nie o brak zaufania tu chodzi, przy poprawce odpowiadasz za całe okresowe. 14 dni to bardzo dużo czasu, mogę klientowi dać nawet grafik,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klient ma wykonać badanie poprawkowe na tej SKP gdzie dostał N

Nie wydaje się Wam, że ten zapis trochę trąci komuną? Niby dlaczego w grę ma wchodzic tylka ta stacja? Usterki są teraz podawane w formie kodów i bez problemu na innej SKP tez by je rozszyfrowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy poprawce odpowiadasz za całe okresowe

 

E chyba nie tak do końca przecież w rejestrze jest co zrobiłeś w razie jakiś niejasności można sprawdzić co kto robił (kto robił N a kto poprawiał).

 

14 dni to bardzo dużo czasu

 

No dla niektórych zdecydowanie za mało, bo mechanik nie miał miejsca, bo do lekarza , bo trzeba było jechać, bo ........ itd. ile człowiek nasłucha.

 

A i jeszcze jedna kwestia czy program drukuje wam na zaświadczeniu z badania z wynikiem N że badanie ponowne należy wykonać w terminie 14 dni w tej samej stacji. Bo powiem szczerze drukowaliśmy taką informację żeby mieć czarno na białym dla takich co przyjadą 15 dnia na poprawkę ale TDT na kontroli stwierdził że nie wolno drukować takich informacji na zaświadczeniu bo to jest sugerowanie klientowi że ma tu wrócić na badanie poprawkowe a przecież może pojechać na inną SKP zrobić całe badanie jak zechce. No i po kontroli nie drukujemy ale uważam to za bezsens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy program drukuje wam na zaświadczeniu z badania z wynikiem N że badanie ponowne należy wykonać w terminie 14 dni w tej samej stacji.

Patronat drukuje taka formułkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patronat drukuje taka formułkę.

 

Źle zadałem pytanie , wiem że programy drukują takie rzeczy z automatu (oczywiście oprócz mojego programu) bardziej chodziło mi o to czy TDT nie czepia się tego podczas kontroli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby dlaczego w grę ma wchodzic tylka ta stacja? Usterki są teraz podawane w formie kodów i bez problemu na innej SKP tez by je rozszyfrowali.

 

No przecież może pojechać na inną skp. Tylko zabuli za okresowe a nie za poprawkę...

 

bo to jest sugerowanie klientowi że ma tu wrócić na badanie poprawkowe a przecież może pojechać na inną SKP

 

To również jest zawarte w tej formułce... więc, oszochosi? Może o pokazanie kto rządzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież może pojechać na inną skp. Tylko zabuli za okresowe a nie za poprawkę...

Dobrze o tym wiem, ale możesz jakoś merytorycznie wytłumaczyć dlaczego tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze o tym wiem, ale możesz jakoś merytorycznie wytłumaczyć dlaczego tak jest?

 

A dlaczego inna stacja ma wyznaczać termin i kasować, tylko np 20 zł, jak nie sprawdzała całego pojazdu? Dlatego na innej skp całe okresowe a tu gdzie N tylko poprawka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDT na kontroli stwierdził że nie wolno drukować takich informacji na zaświadczeniu bo to jest sugerowanie klientowi że ma tu wrócić na badanie poprawkowe a przecież może pojechać na inną SKP zrobić całe badanie jak zechce.

 

TDT przechodzi samego siebie : przecież ta sugestia jest zawarta w Rozp. 996 Par 6 ust.6

" Badania technicznego pojazdu polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów w których stwierdzono usterki , dokonuje się w zakresie ich usunięcia , jeżeli w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty badania sprawdzenia dokonuje stacja w której te usterki stwierdzono .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego, że to wolny kraj i klient powinien móc dokończyć badanie tam gdzie mu jest wygodnie. Wiem, że w naszych realniach (chodzi mi o jakośc BT) to może troche utopijne aczkolwiek z metrytorycznego punktu widzenia powinna być mozliwośc dokończenie OBT na innej SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Art. 72. 1. Rejestracji dokonuje się na podstawie:

4)146) zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane albo dowodu rejestracyjnego pojazdu lub innego dokumentu wydanego przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederację Szwajcarską lub państwo członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, potwierdzającego wykonanie oraz termin ważności badania technicznego;

2a.154) W przypadku pojazdu sprowadzanego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacją Szwajcarską lub państwem członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)

– stroną umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym zamiast dowodu rejestracyjnego, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, dopuszcza się przedstawienie innego dokumentu stwierdzającego rejestrację pojazdu, wydanego przez organ właściwy

do rejestracji pojazdów w tym państwie.

 

W ustawie PoRD w art 81. ustęp 11 określono 9 rodzajów badań, w rozporządzeniu 996 rozwinięto je do 14.

W żadnym przypadku nie odpuszczono punktu 0 działu I załącznika nr 1.

W kolumnie drugiej tabelki wyraźnie stoi dowód rejestracyjny / pozwolenie czasowe. "Porównanie" jest terminem jasnym, bo porównujemy to co widzimy z tym co mamy w ręku, a "lub" tyczy się ustalenia faktycznych danych w stosunku do tego co również trzymamy w ręce; dowód / pozwolenie / inny dokument, o którym wyżej, lecz żadne pokwitowanie / skierowanie.

Mało razy dane były namieszane i najczęściej następowało ustalanie faktycznych, czy to na podstawie katalogów, tabliczek, googli, z sufitu.

Gdyby dopuszczono policyjny dokument przekonany jestem, że byłby w objaśnieniach odnośnik np. "...innym dokumencie* = *dotyczy pokwitowania organu kontroli ruchu drogowego" (bo nie tylko policja ma uprawnienia do tego).

 

Artykuł 72 dopuszcza przedstawienie innego dokumentu w przypadku rejestracji pojazdu.

Myślę, że na takim papierze z Madagaskaru, Chin, Egiptu i innych egzotycznych państw, a także z najbardziej nam zaprzyjaźnionego kraju mógłbym wykonać badanie na przykład przed pierwszą rejestracją, ale teraz to i tak 99% tych badań to na czasowych + PC.

Tylko jakiej klawy użyć, bo chyba nie cyrylicą, czy hieroglifami pisać.

I tu też kłania się porównywanie, oglądanie, faktyczne ustalanie.

Bardzo często przecież zamieniamy naciski unijne na polskie, masy tam gdzie dodają wagę kierującego na naszą masę własną pojazdu, liczbę miejsc w autach marki TATA raczej bez tych bocznych z tyłu itp. Trafiają się często dokumenty, które mają luki w rubrykach przeznaczonych na techniczne dane tu właśnie jest sens tego faktycznego ustalania i porównywania.

Bo z tego co w postach wyżej to na siłę spisujecie to co widzicie, nie w celu porównania, ustalenia, tylko po to, aby poszło do rejestru, bez serii i numeru dokumentu rejestracyjnego, bez dat rejestracji i takie tam, by nikt się nie przypieprzył.

I raczej nikt się nie przypieprzy, a tym bardziej pani / pan urzędnik, który na podstawie zaświadczenia z badania dowód wydaje, bo co go to interesuje jak diagnosta wykonał badanie.

 

Co do pierwszego postu w temacie, to koryguję badanie, ale tylko w uwagach dopisuję np. "dnia tego, a tego dokonano wpisu terminu badania do dowodu rejestracyjnego o numerze takim, a takim.

Pobrano opłatę ewidencyjną mimo, że ona do korekty z automatu wskoczy.

Staram się jak najmniej rzeźbić po rejestrze, dlatego w pierwotnym badaniu nie zamieniam PC na DR, ani numeru rejestracyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego, że to wolny kraj i klient powinien móc dokończyć badanie tam gdzie mu jest wygodnie.

 

Może i wolny, ale obowiązują prawa rynku i nikt nie dokończy Ci za pół darmo, czegoś co zaczął ktoś inny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.