Skocz do zawartości

SQL demo


Efendi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 118
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    20

  • Psuj

    18

  • blakop

    16

  • IVVO

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ciekawe co za gup... pozwoliłby sobie na testowanie, czy też sprawdzanie swego produktu jak większość niedociągnięć wychodziw przysłowiowym praniu, któremu producentowi oprogramowania tekie testy są potrzebne, czyżby nieświadom był co czyni, co produkuje, co robi, co tworzy??? :hah:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może takiemu, który jest świadomy swojego produktu i wie, że wady ma każdy produkt - i swój i konkurencji - jest jednak przekonany, że jego zalety będą górować nad resztą... Z Twoim podejściem to żaden produkt ani usługa na świecie nie mogłaby podlegać testom...

 

A akurat testy - i to porównawcze - to kwintesencja motoryzacji akurat i jakoś producenci nie maja z tym problemów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Tak.

Ta kwintesencja jest testowana ale we własnych laboratoriach.

A z resztą... Szkoda, że te płytki z demo-programami powywalałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kwintesencja jest testowana ale we własnych laboratoriach.

 

Jakie własne jak mówimy o porównywaniu produktów/usług różnych marek przez zewnętrzne podmioty? :?

Tak wiem - możesz oczywiście stwierdzić, że te podmioty badawcze są przekupione przez zwycięzce itd... I generalnie możesz twierdzić, że ONI są wszędzie... Wolny kraj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
pracowałem już na trzech programach obecne na sql i nie mam do niego zastrzerzeń

 

Nie przesadzajmy, do każdego można mieć zastrzeżenia...

 

Jestem tutaj parę dobrych lat.

Pracowałem na : Patronacie, SKP PRO, Stacji 2000 i obecnie SQL-ce.

Na poprzednich OSKP jak i SKP dokonałem "przesiadki" tak z Patronatu jak i z SKP PRO na stację 2000 a później w fazach testów na SQL-kę Norcoma i z całą odpowiedzialnością nie żałuję tegoż wyboru.

Nie chcę tutaj robić : kryptoreklamy oraz reklamy innych programów bo daleki jestem od tego.

Nie mniej jednak ze spokojnym "sumieniem" mogę polecić w 99,9 % wersję SQL-a firmy NORCOM .

Cytując pewną frazę z popularnego programu: "... będzie Pan zadowolony" w cudzysłowie i dosłownie ;-)

P.S. Po to są tutaj użytkownicy aby zgłaszali Swoje sugestie odnośnie funkcjonalności tegoż programu. Właściciel na pewno weźmie je pod uwagę. Wiem bo znam Go doskonale.

Znam ten temat, żeby się nie przestrzelić z datą to jest około 17 lat tj.rok około 1998.

Z uprawnieniami na "rynku pracy" od 1994 r. do chwili obecnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Tak jakoś się uparłem i ćwiczę i ćwiczę i ćwiczę i wyćwiczyć nie mogę jak to co w czerwonych obwódkach poskładać do kupy, że tak powiem.

Uparłem się, a nic nie idzie.

Za pomoc uprzejmie z góry dziękuję.

 

Nadmienię, że pojazd to:

Marka: Alfa Romeo

Typ: 939

Wariant: BXR1B

Wersja: 65B

Model (nazwa handlowa): 159

DEMO.gif.954db72daafe59d2c21a0ce35fd83385.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta, jakiś :evil:. To moja twórczość. Zapodałem se SQL-Demo logowane tą drugą kalendarzową niuńką i namiętnie ćwiczę.

Chciałbym wpisać dane pojazdu (marka, typ, wariant, wersja, model handlowy) w rubryki do tego przeznaczone w zaświadczeniu i w DIP, a nie potrafię kurcze. No bardziej w DIP tam gdzie typ, wariant, wersja. Poprawnie wypełnić rubrykę 7 oraz 6 i 5. Bez powielania czy dublowania danych odnośnie typu, wariantu, wersji. Na razie w wersji Demo wychodzi mi to, co zapodałem post wyżej w załączniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję przetłumaczyć z Paprockowego na ludzki i przy okazji przekonać się, czy dobrze rozumuję.

 

Nasz przyjaciel wpisał w odpowiednie dane aplikacji SQL dane pojazdu - pełne - czyli:

- markę

- nazwę handlową

- typ

- wariant

- wersję

 

Jak mniemam każdy z tych parametrów ma w aplikacji swoją "rubryczkę".

 

Jednak na końcu program generuje wydruki tak, że wszystko wchodzi ciurkiem w polu nazwy handlowej (patrz DIP), a wariant w ogóle jest pominięty...

 

Czy o to chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy o to chodzi?
- no tak mniej-więcej o to się rozchodzi.

 

Jak mniemam każdy z tych parametrów ma w aplikacji swoją "rubryczkę".
- niestety to tylko mniemanie, bo ściśle dedykowanych rubryk w aplikacji/programie na typ i wariant nie znalazłem.

Poza tym nie bardzo kumam jak z tak zwanego przyjmijmy okna "kartoteki pojazdu" gdzie jest rubryczka przeznaczona na wersję i gdy wypełni się tą rubryczkę, czyli wpisze się tam tą konkretną pojazdu wersję, to po co ją do zaświadczenia zasysa i po nazwie modelu wyświetla?

 

I bardzo proszę oszczędzić i o wyrozumiałość, bo pierwszy raz mam do czynienia z tą aplikacją.

 

Dzięki. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko wchodzi ciurkiem w polu nazwy handlowej (patrz DIP), a wariant w ogóle jest pominięty...

 

Raczej coś spaprokował, bo u mnie działa normalnie.

 

W rubryki programu wpisuje się tak:

/przy wprowadzaniu danych auta: marka Alfa Romeo, typ/model handlowy 156

 

A w okienku dipowskim już się marki i modelu nie wpisuje, tylko wypełnia się typ/wariant/wersja i to tylko jeśli auto jest w miarę nowe, bo do starszych nie ma tych danych w dowodach i wpisuje się X.

 

A kolega jak zwykle kombinuje jak koń pod górę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b]Paprock[/b] , to masz na samym początku -tak myślę bo przez twój sposób myślenia trudno przebrnąć - jeśli nie uzupełnisz tych --- to na DIP nic się nie pokarze - w DEMO masz tylko kilka VW i parę innych marek - żeby sobie poćwiczyć jak to chodzi - no i jeszcze dobrze dokupić katalog DIP bo w podstawowej to bardzo biednie - w pełnej parę miliomów DIP :D - z tym katalogiem pierwsza - to właściwie tylko sprawdzisz dane i kończysz - 20 sekund

untitled.JPG.c826ce72eb7547f9c5d8bd363fc99f5e.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

typ/model handlowy 156

 

Nie rozumiem. Typ i model handlowy w większości marek będą innymi parametrami.

 

To jak to jest? Ma SQL osobne rubryki w programie na każdy z tych parametrów:

- typ

- wariant

- wersja

- nazwa handlowa?

 

A jeśli nie to dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W DIP i w zaświadczeniu rubryki są różne.

W zaświadczeniu jest "typ/model handlowy".

 

Zatem w przypadku opisanej ALFY powinien się tam pojawić wpis 939(typ), 156 (model, nazwa handlowa).

 

Jednak w DIP (!) w pkt 6 jest już tylko pole "model handlowy" - bo typ wskakuje niżej do pkt z wariantem i wersją. Zatem w pkt 6 DIP powinien być tylko wpis "156"

 

Reasumując - program nie powinien dopuścić do sytuacji w której pole z zaświadczenia zaznaczone przez Paprocka oraz pkt 6 w DIP się pokrywają (w opisanym przypadku). Jak zatem wygenerował to autor postu? :?

 

Pomijam fakt, że owe "65B" (wariant/wersja) nie powinno się pojawić ani w jednej rubryce, ani w drugiej...

 

Ale może niech Paprock też coś doda?

 

Poza tym po odpowiedzi Psuja nadal nie wiem jak faktycznie wygląda to w SQL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale co ja dodać tu mogę...

Nadal walczę z wersją demo i tyle. Z tych ćwiczeń w omawianym zakresie nie wychodzi na obecną chwilę za wiele.

Rozkminiłem tylko tyle, że w samym zaświadczeniu mogę wypełnić przedmiotową rubrykę ściśle tak jak jest przewidziana czy tam tytułowana, a więc wpisując typ i model handlowy rozdzielone przecinkiem. Przecinek po to, aby wiedzieć co jest co - patrz wzór zaświadczenia w rozporządzeniu.

Żeby to wykonać należy jakby oszukać okienko systemowe/programowe [Model] i w przódzi zapodać w nie typ właśnie. No i dopiero taka kombinacja wykonana w kartotece pojazdu zostanie zassana jako poprawna do zaświadczenia z badania.

Niestety taka sama kombinacja, a więc zawierająca i typ i model zostanie zaciągnięta do DIP w rubrykę numer 6 przeznaczoną tylko i tylko tylko na sam model handlowy.

Życie.

W innych programach też z typem podobnie było jeżeli chodzi o zaświadczenie i zasysanie do DIP. Zawsze robił się kłopocik.

Prawdopodobnie opisany problemik większość ma tam gdzie ja dzisiejszy mróz, no ale...

 

Przypomnę, że mowa o wersji DEMO!

I jeszcze jedno. Nie muszę mieć czytnika, ani katalogu DIP, żeby poprawnie wypełnić rubryczki i wystawić stosowny kwit Ivvo!

 

O rubrykach typ/wariant/wersja i okienkach w SQL poprosiłbym kogoś kto zna program bardziej lepiej, niż ja demo-wersję.

Czy to jest jasne i zrozumiałe co napisałem, czy z nieukrywanej sympatii zaś będą jazdy, że to jęzor paprockowy szuwarowo-kanałowy. :hah:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno. Nie muszę mieć czytnika, ani katalogu DIP, żeby poprawnie wypełnić rubryczki i wystawić stosowny kwit Ivvo

To tak jak byś jeździł z uszkodzonym turbo - da się jechać - ale....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam również jest problem z wpisywaniem mas konstrukcyjnych i administracyjnych przy pojazdach ciężarowych, bo wyświetlają się jednakowe dane w obu rubrykach. Pracowałem trochę na tym programie i ja nie polubiłem jego, a on mnie. :evil: Gorszy od niego jest DEKRA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam również jest problem z wpisywaniem mas konstrukcyjnych i administracyjnych przy pojazdach ciężarowych, bo wyświetlają się jednakowe dane w obu rubrykach

A wystarczyło odkliknąć ptaszka "kopiuj"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wystarczyło odkliknąć ptaszka "kopiuj"
bo program trzeba dobrze poznać i wtedy wszystko się da i nieraz wystarczy wykonać telefon do przyjaciela z firmy i wytłumaczą i pomogą .... :D:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ivvo, takie dane pojazdu:

 

Marka: Fiat

Typ: 312

Wariant: AXA1A

Wersja: 00C

Model pojazdu: 500

 

Co i jak wpisać w okienka systemowe wiadomego oprogramowania, aby ładnie, zgodnie i poprawnie zassało wszystko w rubryczki zaświadczenia i DIP, a następnie pojawiło się w dowodzie jak w poniższym przykładzie.

No proszę wytłumaczyć co i jak wykonać aby wyszło tak na tip-top wszystko!

Te dane bywają w zagranicznych dowodach rejestracyjnych (chyba nie muszę przykładów szukać) i nie widzę powodu aby ich nie przepisywać na 'porazpierwszym' badaniu.

 

I jeszcze jedno; czy ten program w wersji oficjalnej wstawia sławetne Z do rejestru w chwili zdygitalizowania zaświadczenie czy dopiero po fizycznym wydrukowaniu?

 

No i jeszcze jedno; kiedy ten program warunek z poniższego cytatu spełnia?

Po jakim czasie i w jakiej formie korekty są widoczne w rejestrze?

 

[quote name="ZAKRES WYMAGANYCH DANYCH ZAMIESZCZANYCH W REJESTRZE

ZWIĄZANYCH Z DOPUSZCZENIEM POJAZDÓW DO RUCHU]1. Załącznik określa zakres wymaganych danych zamieszczanych w rejestrze.

2. W rejestrze zamieszcza się następujące dane i informacje o wykonanych badaniach technicznych

pojazdów i innych czynnościach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu:

 

14) informacje o dokonanej korekcie – z podaniem: daty' date=' numeru uprawnienia diagnosty

dokonującego zmian oraz zakresu tych zmian[/b'],

5ae1a73a9c213_TypWariantWersja.gif.4e42aec7e1491d2f2d5d83a802b8e201.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.