Skocz do zawartości

Warszawa 17.12.12 r


Prezes OSDS

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 86
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    16

  • Prezes OSDS

    12

  • Psuj

    9

  • praktyk

    9

Masło -Maślane - wiele lat jestem w branży i nikt mi nie powie jak to super niektórzy diagności pracują ,jak klepią jak leci i co leci -bo system prywatnych stacji do tego oprowadził -jakie bezpieczeństwo -liczy się przerób i kasa i trwa to wiele lat i nagle ktoś chce to naprawić -a co robiono przez tyle lat ,że doprowadzono do Raka w końcowym stadium który już zżera system i jak to można naprawić -oszukując się i przerzucając winę na innych nie patrząc w naszą branże ,gdzie na stacji obok diagnosta wykonuje badanie które ty zrobiłeś z negatywem bo już musiałeś - bo parch .Ale ile razy się przymyka oko na drobne usterki -bo szef krzyczy -dlaczego tak mało klientów mamy ,a obok kolejki się ustawiają .I to my jesteśmy źli - bo mało - Taką ostatnio odbyłem rozmowę -co jak i dlaczego - jak to wszystko czytam to się zastanawiam kiedy będzie tak jak powinno być :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co - chcesz znacjonalizować wszystkie SKP w kraju? :)

Może masz inny pomysł - słucham?

Waldek napisał ładne wystąpienie, godnie zaprezentował w nim środowisko. To chyba dobry punkt wyjścia do dialogu z prawodawcą, który być może zacznie dawać jakieś wymierne korzyści w końcu. Czego jeszcze oczekujesz Jacku na tym etapie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to wszystko czytam to się zastanawiam kiedy będzie tak jak powinno być

21,12,2012 bo Majowie przewidzieli koniec świata :x Jacku chyba nigdy dopuki nie będzie prostych zrozumiałych przepisów dla nas,WK,SKP ALE ........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy do tej pory ktoś reprezentował diagnostów w Ministerstwie?

Czy nie tego oczekuje środowisko diagnostów?

A może umiecie tylko narzekać?

 

Uważam, że to największy krok jaki można zrobić dla środowiska, ponieważ jesteśmy przy stole oraz traktują nas bardzo poważnie.

Szkoda, że nikt nie zauważył sukcesu. A może go nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes OSDS, zawsze się znajdzie ktoś kto będzie narzekał. Pierwszy krok już jest. Oby nie skończyło się na panelach dyskusyjnych, zjazdach i naradach, które nic nie wnoszą. Mam nadzieję, że w końcu coś się zacznie stabilizować. Bo to paranoja, żeby diagnosta czy urzędnik musieli się zastanawiać co autor miał na myśli. Nie mówię już i właścicielach pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że Stowarzyszenie zostało zauważone to jest niewątpliwy sukces, teraz tylko trzeba działać tak żeby w konsultacjach zdanie OSDS było brane pod uwagę a nie marginalizowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że już się liczy i zostało to podkreślone zaproszeniem do grupy "10" na 22 podmioty obecne na sali. Nie wiecie jaka to przyjemność słyszeć w kuluarach gratulacje i słowa: "Ja też mam uprawnienia diagnosty".

I szczerze powiem spodziewałem się słowa krytyki, ale nie od takich ludzi jak:

Masło -Maślane - wiele lat jestem w branży i nikt mi nie powie jak to super niektórzy diagności pracują ,jak klepią jak leci i co leci -(....)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaproszenie OSDS-u na spotkanie w Ministerstwie ,należy uznać za sukces.Wystąpienie Prezesa OSDS, to głos w sedno poruszanej tematyki konferencji.Jednak wpadanie w huraoptymizm uważam za wczesny.Przed OSDS-m długa i wyboista droga w zrozumieniu i wyartykułowaniu na forum ludzi z ministerstwa, o co właściwie chodzi zwykłemu pracującemu diagnoście na SKP.W wystąpienia Prezesa są widoczne przesłanki co zrobić, by prawo było czytelne i jasne dla obywatela i służb które stoją na straży jego stosowania.Życzę dużo wytrwałości w dążeniu do celu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzekaliście latami na brak działania. Teraz jak zaczęliśmy działać, dalej narzekacie.

Dopiero powstaliśmy jako OSDS, a już udało nam się dostać do grupy, która będzie tworzyła zmiany w obowiązujących przepisach. Zamiast narzekać, powinniście nas poprzeć

przystąpieniem do organizacji. Negocjując w imieniu środowiska, dobrze by było mieć liczne poparcie tych, w imieniu których negocjujemy. Nie wiem, czy mając za sobą 25 członków, będziemy traktowani poważnie. Od was zależy, co uda nam się ugrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego jeszcze oczekujesz Jacku na tym etapie?

 

wyraźnych ustaw i przepisów ,a nie ciągłego obiecywania i szkalowania -ale nie dziwie się wcale bo sami sobie na to zapracowaliśmy .

Trwa to tyle lat i myślicie ,że po jednym spotkaniu będzie super - zobaczymy czas pokaże i oceni :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyraźnych ustaw i przepisów ,a nie ciągłego obiecywania i szkalowania

 

Poczekaj trochę niech OSDS rozwinie skrzydła i zacznie mieć wpływ na tworzone prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że to największy krok jaki można zrobić dla środowiska,

Dokładnie i dlatego nie możemy go zmarnować,,,

Negocjując w imieniu środowiska, dobrze by było mieć liczne poparcie tych, w imieniu których negocjujemy.

I tu brakuje wzoru deklaracji przystąpienia ,,,

i nikt mi nie powie jak to super niektórzy diagności pracują ,jak klepią jak leci i co leci -bo system prywatnych stacji do tego oprowadził

Aby środowisko wyczyścić, należy zacząć od ujednolicenia przepisów i zasad, tak by każdy był świadomy kiedy robi źle ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy mówienie prawdy o tym jak jest a nie powinno nazywacie narzekaniem - trzeba nazywać wszystko po imieniu -

tak by każdy był świadomy kiedy robi źle

 

a co z takimi co robią świadomie lewizny i nie znają warunków technicznych dla pojazdów - bo jak to inaczej tłumaczyć :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy mówienie prawdy o tym jak jest a nie powinno nazywacie narzekaniem - trzeba nazywać wszystko po imieniu -
tak by każdy był świadomy kiedy robi źle

 

a co z takimi co robią świadomie lewizny i nie znają warunków technicznych dla pojazdów - bo jak to inaczej tłumaczyć :shock:

Piszesz, żeby pisać - mówisz, żeby mówić - Czy chcesz coś uzyskać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ,że nie odbieramy na tych samych falach

 

A jest ktoś kto odbiera na Twoich falach Fiodor? 8) Malkontencie jeden Ty :P

 

 

 

Prezesie Witek... Pytania mam:

1. Co rozumiecie - jaką dokładnie konstrukcje prawną - pod pojęciem "urzędniczy status inspektora"??

 

2. Koncesjonowanie działalności gospodarczej... W jaki sposób i dlaczego ma niby poprawić sytuacje na rynku SKP?? Podpowiem może, że koncesjonowanie to najbardziej silny i rygorystyczny mechanizm reglamentacji wolności gospodarczej stosowany przez państwo, i dlatego zarezerwowano je tylko dla najważniejszych i najniebezpieczniejszych, a nawet strategicznych dziedzin życia w kraju (jest ich w Polsce tylko 7: złoża naturalne, broń i materiały wybuchowe, paliwa i energia, RTV, ochrona mienia, hazard, linie lotnicze). Przypominam, że w przyznawaniu koncesji państwo kieruje się pełnią swobody - jednemu da, drugiemu nie. Co ze stacjami, które już istnieją - ponowne koncesjonowanie? Postawienie SKP to już dziś kolosalne koszty - zazwyczaj opłacalne tylko przy rozwijaniu również innych kierunków działalności (warsztat, serwis itp.). Jak do tego jeszcze mają dojść koszty związane z koncesją to na mój gust może dojść do jeszcze większych nieprawidłowości - większy wkład finansowy w inwestycję to konieczność jeszcze bardziej intensywnego jej wykorzystania, żeby ten wkład się zwrócił, a to oznacza... wiemy co :) Głównym celem każdego przedsiębiorcy jest maksymalizacja zysków - innej opcji nie ma. Forma prawna prowadzenia tej działalności chyba za wiele tu nie zmieni... Uważam, że już dziś poprzeczka dająca dostęp do otwarcia i prowadzenia SKP jest wysoka. Certyfikaty, odbiory, coroczne kontrole... Co tu jeszcze można bardziej zaostrzyć? Wszak częśc tej certyfikacji i tak są wykonywane przez organy państwa (TDT), a nie samorządowe), więc nie bardzo rozumiem ten kierunek...

 

Bardzo proszę o odpowiedzi - najlepiej tu na forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem, że zadajesz proste pytania - bo są to jakieś pomysły, które są w bardzo ogólnym zarysie i dopiero dyskusja nad tymi zagadnieniami może dać pełną odpowiedź na twoje pytania.

Jednakże spróbuję się zmierzyć z tymi problemami na forum.

Ad 1. Zmiana statusu diagnosty samochodowego na inspektora - samo w sobie daje już większy prestiż zawodowi. Sam wiesz z czym kojarzy się słowo diagnosta, a z czym inspektor. Być może uda się wprowadzić ustawę o inspektorze (diagnoście samochodowym), a to też zmienia statut. Urzędnik państwowy - pozwolisz, że nie rozwinę tematu, ale krótko - na pewno jest to inny status niż dotychczas. Takie zadania dostaliśmy od swoich członków - podnieś prestiż zawodu diagnosty samochodowego

 

Ad 2.Koncesjonowanie stacji - nie oznacza zamykanie stacji.

Na pewno jest ograniczeniem powstawania nowych w pewnych rejonach.

Czy nie uważasz, że np 10 stacji w mieście 10 000 tysięcznym oraz 10 stacji w mieście 100 000 tysięcznym na obecną chwilę może prowadzić do pewnych patologii. Odpowiedz sobie sam w którym przypadku.

Jak miało by przebiegać koncesjonowanie - nie wiem - to jest pomysł o którym należy dyskutować.

Czy SKP są ważnym ogniwem dla BRD oraz życia człowieka - uważam że tak. Dlatego powinno się traktować jako zarezerwowane dla najważniejszych i najniebezpieczniejszych, a nawet strategicznych dziedzin życia w kraju. Chodzi przecież o życie człowieka.

Mam nadzieję, że odpowiedziałem wyczerpująco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam, że w przyznawaniu koncesji państwo kieruje się pełnią swobody - jednemu da, drugiemu nie.

 

Na koncesjach najbardziej by zapewne wygrała dekra.

 

Uważam, że już dziś poprzeczka dająca dostęp do otwarcia i prowadzenia SKP jest wysoka. Certyfikaty, odbiory, coroczne kontrole... Co tu jeszcze można bardziej zaostrzyć?

 

Nie przesadzaj, dla "nowicjusza" na rynku może i tak. Ale dla działającej firmy milion kredytu w tą czy tą to już bez różnicy... Certyfikaty? Jak jest kasa i certyfikaty się znajdą, a jak sa certyfikaty to i kontrole niestraszne...

 

Spotkanie z Prezesem PISKP 17.12.2012

 

...Uregulowania prawne na podstawie , których możliwe jest nabycie uprawnień diagnosty... ...uregulowania te są dużą barierą w nabyciu uprawnień diagnosty i jako izba... ...opowiadamy się za głęboką liberalizacją przepisów w tym zakresie.

Istniejące uregulowania prawne wprowadzają sztuczne, nieuzasadnione wymagania... ...doprowadziły do zapaści na rynku pracy diagnostów samochodowych. Diagnosta z uprawnieniami to pracownik bardzo poszukiwany... ...Odbija się to negatywnie na kondycji przedsiębiorców... ...którzy mają pośrednio zwiększone koszty pracy, jak również jakości badań technicznych wobec faktu, że pracodawcy nie mogą w obecnych realiach pozwolić sobie na rezygnację z pracowników - diagnostów, z których jakości pracy nie są zadowoleni bądź z takich, którzy nierzetelnie wykonują badania. ...

To niech Prezes OSDS-u się łaskawie spyta Prezesa PISKP, zanim zaczniecie się klepać po plecach, co do kur..y nędzy znaczy taki tekst? Oficjalnie cacy diagności, cacy, a za pleckami wiercą śrubę, bo przecież wiadomo, że diagnosta za najniższą krajową będzie pracował rzetelniej i będzie mniej podatny na łapówki...

 

:mad::mad::mad::shoot::shoot::shoot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że diagnosta za najniższą krajową będzie pracował rzetelniej i będzie mniej podatny na łapówki...

tz.jaka ta średnia krajowa :roll: bo taka jak umnie no to proszę Cie Psujku :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.