Skocz do zawartości

Warszawa 17.12.12 r


Prezes OSDS

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy z OSDS, wierzę że to nie Wy wysuwaliście te propozycje, jako jedni z ponad 20 branżowych organizacji.

Bardzo Was proszę napiszcie coś na ten temat, trochę mnie to niepokoi, jaki Wasz stosunek do takich propozycji.

Bardzo cię proszę nie zestawiaj moich wypowiedzi, bo nie o to mi chodziło co poniże jest napisane. :evil:

 

Pan Rafał Sosnowski ze Stowarzyszenia Techniki Motoryzacyjnej podniósł potrzebę wprowadzenia monitoringu podniesienia kontroli wyposażenia SKP oraz zewnętrznego oznakowania pojazdu nalepką z hologramem o posiadaniu przez pojazd OBT.

http://osds.org.pl/?cat=3

Napisz swoje zdanie na ten temat a nie czekaj co inni napiszą. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    16

  • Prezes OSDS

    12

  • Psuj

    9

  • praktyk

    9

Naklejka na aucie - hmmm. Nie mam zdania. Nie, żebym był wyraźnym przeciwnikiem, ale czy nie będzie to przypadkiem kolejny gadżet?? Czy naklejka będzie na tyle wyrazista, duża, żeby z daleka np. było widać, że auto nie ma już przeglądu?? Bo chyba o to chodzi - prawda? Może coś na kształt daty ważności tak jak na niemieckich tablicach czasowych?

Bo jeśli i tak pojazd trzeba zatrzymać do kontroli, podejść, nachylić się i odczytać taką naklejkę, to równie dobrze można poprosić kierowce o okazanie DR... A w tym układzie obstaje przy tym, że naklejka taka będzie miała charakter gadżetu... Kolejnego 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy naklejka będzie na tyle wyrazista, duża, żeby z daleka np. było widać, że auto nie ma już przeglądu??

 

A niemieckie naklejki z tuv-u są? Po co ma być widoczna z daleka? Od sprawdzania na odległość ma być CEP.

 

A w tym układzie obstaje przy tym, że naklejka taka będzie miała charakter gadżetu...

 

Jeśli zastąpi. Powtarzam zastąpi pieczątki w DR to jestem za (wydłuży to czas użytkowania blankietów, choć ograniczy dochody starostw :evil: ), ale jeśli ma być równolegle to:

będzie miała charakter gadżetu... Kolejnego 8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo cię proszę nie zestawiaj moich wypowiedzi

Jaka może być inna odpowiedź na tę część

Koledzy z OSDS, wierzę że to nie Wy wysuwaliście te propozycje,

jak nie zacytowanie relacji prezesa OSDS ?

Napisz swoje zdanie na ten temat a nie czekaj co inni napiszą.

Od zajmowania oficjalnego stanowiska jest zarząd z prezesem na czele .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zastąpi. Powtarzam zastąpi pieczątki w DR to jestem za

 

Tylko co z terminami, w Niemczech jest MM/RRRR, u nas DD/MM/RRRR, czyli musielibyśmy sami drukować te naklejki, co wiąże się z kosztami zakupu drukarki, folii i itp :evil: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli musielibyśmy sami drukować te naklejki

 

Naklejka wielkości 5x5 cm spokojnie przyjmie "datownik"

O chociażby winieta...

f799a0d259e6b93a56f89ef29c750921.jpg

 

Wystarczy zaznaczyć lub zrobić dziurki, wprowadzić kodem do systemu i już...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niemieckie naklejki z tuv-u są?

Też nie są... Dlatego czy ja wiem czy warto...

Chodzi mi o to, że skoro wszyscy tak bardzo podkreślają, że wiele aut jeździ bez OBT i trzeba z tym walczyć, to w mojej ocenie taka naklejka powinna być na tyle wyraźna, co chociażby termin ważności na niemieckich czasówkach - czyli np. żeby policjant przejeżdżający obok takiego auta (czy jadący za nim) zauważył to - żeby rzuciło mu się to w oczy... Inaczej - jaki sens to ma?? Malutka naklejanka gdzieś tam... Jako Policjant jak miałbym się zimą, w deszczu schylać do brudnej tablicy i coś tam rozszyfrowywać z lupą, to już bym wolał jednak obejrzeć DR ze stosowną pieczątką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj napisał/a:

A niemieckie naklejki z tuv-u są?

 

Też nie są... Dlatego czy ja wiem czy warto...

 

Niemieckie naklejki mają jeszcze jedną ważną rzecz - kolor (który widać dosyć wyraźnie), jak się nie mylę zmienia się co dwa lata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemieckie naklejki mają jeszcze jedną ważną rzecz - kolor (który widać dosyć wyraźnie), jak się nie mylę zmienia się co dwa lata...

 

Nie znam się. Jeśli tak jest to OK - jest to jakiś pomysł... Tylko ile by tych naklejek na allegro było hehe ;)

 

Koszt naklejki pewnie byłby po stronie właściciela... Koszt drukarki czy ewentualnie innych urządzeń związanych z dystrybucją tego zapewne pozostanie po stronie SKP :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę, ze PWPW by się w to chciało wkręcić (jak sam sugerowałeś). Bo gdyby miały byś drukarki na stacji to są groszowe koszta.

Dla porównania w Norcomie można było zakupić drukarkę do taśm na których drukowało się tnb i dane skp - koszt był sporo poniżej 1000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://wartowiedziec.org/index.php/wydzialy-komunikacji/aktualnosci/2587-stanowisko-pzpm-w-sprawie-poprawy-funkcjonowania-systemu-kontroli-pojazdow

 

Proponowane regulacje zbliżone są do modelu badań stosowanego obecnie we Włoszech, gdzie nowy model kontroli polega na połączeniu wszystkich urządzeń poprzez interfejs z centralnym komputerem w stacji i przesyłanie wyników badań jako jednego protokołu w formie oceny „Pozytywny / Negatywny".

 

Sporządzony w ten sposób protokół, wraz z nagłówkiem zawierającym dane identyfikacyjne pojazdu i posiadacza, wysyłany jest do komputera centralnego w Ministerstwie Infrastruktury w Rzymie.

Po zatwierdzeniu tego badania przez zainstalowany tam system, do drukarki w stacji wykonującej badanie wysyłany jest impuls, który powoduje wydruk banderoli z danymi identyfikacyjnymi tego badania. Banderola wklejana jest następnie do dowodu rejestracyjnego pojazdu w miejscu, gdzie w Polsce diagnosta przystawia swoją pieczątkę. Przesyłany w formie kodowanego e-maila protokół będzie zawierał fotografię tablicy rejestracyjnej wraz fragmentem badanego pojazdu.

Zdjęcie wykona kamera internetowa, ustawiona przy wjeździe na stanowisko pomiarowe, co potwierdzi, że pojazd rzeczywiście zgłosił się na badania.

 

Proponowane zmiany prawne pozwolą na zwiększenie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów oraz wpłyną na rzetelność i obiektywizm wykonywanych badań technicznych. Wzmocnienie nadzoru (dodatkowy organ o uprawnieniach kontrolnych), zaostrzenie odpowiedzialności za nieprawidłowość wykonywanych badań, dokumentowanie i archiwizowanie procesu przez odpowiednie użycie sprzętu badawczego przełożą się na stan techniczny poruszających się po polskich drogach pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy. Dziwię się wam bo gadżetów nie chcecie dawać ale naklejka wam nie przeszkadza. ;)

Poważniejszy problem to niepotrzebne kalibracje bo to tylko wyciąganie kasy z kieszeni przedsiębiorcy, które w ogóle nie wpłyną na to jakie szroty podbijają "diagnostyki".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://wartowiedziec.org/index.php/wydzialy-komunikacji/aktualnosci/2587-stanowisko-pzpm-w-sprawie-poprawy-funkcjonowania-systemu-kontroli-pojazdow

 

Proponowane regulacje zbliżone są do modelu badań stosowanego obecnie we Włoszech, gdzie nowy model kontroli polega na połączeniu wszystkich urządzeń poprzez interfejs z centralnym komputerem w stacji i przesyłanie wyników badań jako jednego protokołu w formie oceny „Pozytywny / Negatywny".

 

Sporządzony w ten sposób protokół, wraz z nagłówkiem zawierającym dane identyfikacyjne pojazdu i posiadacza, wysyłany jest do komputera centralnego w Ministerstwie Infrastruktury w Rzymie.

Po zatwierdzeniu tego badania przez zainstalowany tam system, do drukarki w stacji wykonującej badanie wysyłany jest impuls, który powoduje wydruk banderoli z danymi identyfikacyjnymi tego badania. Banderola wklejana jest następnie do dowodu rejestracyjnego pojazdu w miejscu, gdzie w Polsce diagnosta przystawia swoją pieczątkę. Przesyłany w formie kodowanego e-maila protokół będzie zawierał fotografię tablicy rejestracyjnej wraz fragmentem badanego pojazdu.

Zdjęcie wykona kamera internetowa, ustawiona przy wjeździe na stanowisko pomiarowe, co potwierdzi, że pojazd rzeczywiście zgłosił się na badania.

 

Proponowane zmiany prawne pozwolą na zwiększenie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów oraz wpłyną na rzetelność i obiektywizm wykonywanych badań technicznych. Wzmocnienie nadzoru (dodatkowy organ o uprawnieniach kontrolnych), zaostrzenie odpowiedzialności za nieprawidłowość wykonywanych badań, dokumentowanie i archiwizowanie procesu przez odpowiednie użycie sprzętu badawczego przełożą się na stan techniczny poruszających się po polskich drogach pojazdów.

W artykule nie napisali że w przypadku pozytywnego wyniku badania diagnosta może otrzymać informację że ma zatrzymać auto bo za dwie godziny przyjedzie ekipa na kontrolę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W artykule nie napisali że w przypadku pozytywnego wyniku badania diagnosta może otrzymać informację że ma zatrzymać auto bo za dwie godziny przyjedzie ekipa na kontrolę .

No nie, nie napisali, a mieli to napisać?

Może by i napisali gdyby zamiast CEPIK-u, połączenie obsługiwał „BATMAN”.

No, ale jak to gdzieś słyszałeś to się pochwal. :x

Czytałem natomiast o tym

Wprowadzeniem włoskiego sytemu BT oraz powołaniu „super urzędu”, który w ciągu 24 godzin po BT może sprawdzić jego jakość i rzetelność.

To już bardziej realne.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy z OSDS, wierzę że to nie Wy wysuwaliście te propozycje, jako jedni z ponad 20 branżowych organizacji.

Bardzo Was proszę napiszcie coś na ten temat, trochę mnie to niepokoi, jaki Wasz stosunek do takich propozycji.

Pozdrawiam.

 

Zadając takie pytania zastanawiam się czy informacje jakie umieszczono w aktualnościach OSDS-u są nieczytelne?

Poczytać też można na stronach innych organizacji i zapoznać się kto co proponował.

 

Jaki nasz stosunek jest do tych różnych propozycji? Taki sam jak wszystkich diagnostów.

Czy to będzie system włoski, angielski, holenderski, a może niemiecki. My chcemy po prostu nasz polski.

 

Chcemy rozmawiać o tym, żeby diagnosta wiedział jakie prawo zastosować.

Chcemy rozmawiać o dostępie do CEP-u

Chcemy rozmawiać o tym, aby zawód diagnosty nie był obarczony jedną karą - Zakazem wykonywania zawodu na 5 lat.

Chcemy rozmawiać o tym czy koledzy diagności wspierają nasze działania.

 

A przede wszystkim chcemy wiedzieć, czy godnie reprezentujemy środowisko diagnostów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My chcemy po prostu nasz polski.
Chcemy rozmawiać o tym, żeby diagnosta wiedział jakie prawo zastosować.
:ok:ok:ok::hey

Jeżeli macie jeszcze jakieś ważne tematy, którymi powinien zająć się OSDS,piszcie.

Mamy reprezentować środowisko, więc powiedzcie co nas boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli macie jeszcze jakieś ważne tematy, którymi powinien zająć się OSDS,piszcie.

Mamy reprezentować środowisko, więc powiedzcie co nas boli.

Na pierwszym planie :

-jednolita interpretacja przepisów,

-jednakowy sposób wykonywania badań i wypełniania zaświadczeń,

-jednakowy sposób ustalania terminów,

bo obecnie nawet daty badań, daty pierwszej rejestracji oraz terminów badań w różnych programach są różnie wprowadzane ,,, ddmmrrrr albo rrrrmmdd, ciekawe jak sobie Cep z tym radzi ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.piskp.pl/aktualnosci-wszystkie/279-badania-techniczne-szczyt-formy-maja-przed-soba

Minister Tadeusz Jarmuziewicz zaproponował utworzenie grupy roboczej przygotowującej projekty rozwiązań legislacyjnych i zaprosił do niej następujące podmioty: Transportowy Dozór Techniczny, Polską Izbę Stacji Kontroli Pojazdów, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych, Stowarzyszenie Kierowników Stacji Kontroli Pojazdów, Związek Powiatów Polskich, Inspekcję Transportu Drogowego, Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Stowarzyszenie Techniki Motoryzacyjnej.

Mam do Szanownego Prezesa OSDS zapytania.

Czy jest stenogram z tego spotkania i gdzie można się z nim zapoznać?

Czy jest ktoś z ramienia ministerstwa wytypowany do stałych kontaktów z ta grupą?

Kto ma składać ewentualne projekty do zmian i z kim maja być one konsultowane?

Nie wnoszę żadnych zastrzeżeń, co do tych podmiotów biorących udział w konsultacji.

Polską Izbę Stacji Kontroli Pojazdów,

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych,

Stowarzyszenie Kierowników Stacji Kontroli Pojazdów,

Związek Powiatów Polskich,

Natomiast w jakim zakresie mają mieć wpływ na projekty rozwiązań legislacyjnych poniższe podmioty i gdzie wynika ich prawo do społecznych konsultacji wynikających z propozycji sugerowanych przez ministra?

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, http://www.pzpm.org.pl/O-nas/Historia

Inspekcję Transportu Drogowego, http://pl.wikipedia.org/wiki/Inspekcja_Transportu_Drogowego

Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych http://www.sdcm.pl/

Stowarzyszenie Techniki Motoryzacyjnej. http://www.stm.org.pl/

Transportowy Dozór Techniczny, http://www.tdt.pl/

Mam też zapytanie, czy organ podległy ministrowi , materialnie zainteresowany wynikami konsultacji mógł zostać włączony do grupy konsultacyjnej?

Jeżeli tak to z czego to wynika i dlaczego nie został włączony w zakres konsultacji inny podmiot podległy ministrowi w szerszym zakresie związany z konsultowaną tematyką.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce teraz skłamać, ale chyba jakoś w 2009 roku taka inicjatywa już była zgłaszana oddolnie. Było to inicjatywa "Dobre Prawo w Motoryzacji" zaproponowana przez PISKP.

 

Co ciekawe już wtedy grono zaproszonych, potencjalnych sygnatariuszy zastrzegło, że grupa ta - a w zasadzie jej szerokie pole zainteresowań i co tu kryć - nie zawsze zbieżne - raczej nie będzie sprzyjał wspólnym inicjatywom. Oczywiście można wyjść z założenia, że wszyscy chcą jasnych i czytelnych przepisów - jasne. Ale już kształt tych przepisów dla różnych grup będzie miał chyba inne priorytety... Najgłośniej mówił o tym wtedy reprezentant ZPP, które jak teraz widzę uczestniczy w projekcie... Czyli co - jak oddolnie, to sami widzą, że to nie za dobry pomysł, a jak namaszczenie z ministerstwa to poglądy się zmieniają??

 

Jeżeli tak to z czego to wynika i dlaczego nie został włączony w zakres konsultacji inny podmiot podległy ministrowi w szerszym zakresie związany z konsultowaną tematyką.

 

A jaki konkretnie podmiot masz na myśli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki konkretnie podmiot masz na myśli?

http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/struktura_organizacyjna/departamenty/departament_drog_i_transportu_drogowego

Departament Transportu Drogowego

Dyrektor

Andrzej Bogdanowicz

Zastępcy Dyrektora

Bogdan Oleksiak

1.Departament Transportu Drogowego jest właściwy w sprawach wynikających z:

5) ustawy Prawo o ruchu drogowym, z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Dróg i Autostrad;

5. Departament prowadzi sprawy nadzoru Ministra nad:

1) Głównym Inspektorem Transportu Drogowego - z wyłączeniem spraw załatwianych przez Departament Dróg i Autostrad;

2) Instytutem Transportu Samochodowego w Warszawie;

3) Transportowym Dozorem Technicznym - w zakresie dotyczącym transportu drogowego.

Miałem na mysli Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie , który w całym zakresie podlega ministrowi bez wyłączeń.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.