Skocz do zawartości

Ustalenie roku produkcji


Administrator

Rekomendowane odpowiedzi

Jak ustalić rok produkcji przy pierwszym badaniu z zagranicy jeśli data 1-szej rej za granicą jest np.1995,10,25 z kodu VIN wychodzi też 95 a wszystkie części poj. są znakowane 94,(szyby,pasy,plastiki,itd)? przypadek oparty na fakcie.

22-06-2004 14:31

olo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że elementy pojazdu są starsze niż wynikałoby z dokumentów nie oznacza, że pojazd też jest starszy. Daty produkcji umieszczone na wspomnianych elementach mogą służyć pomocą, jednak nie mogą być wyznacznikiem, czy elementem na którym opiera się diagnosta przy ustalaniu daty produkcji.

Należałoby najpierw wyeliminowć niefabryczny montaż elementów pojazdu.

Zawsze jest tak, że z chwilą wyprodukowania pojazdu wydaje się też kartę pojadu i to może być pewną wskazówką. Natomiast w kodzie VIN podaje się rok modelowy a nie rok produkcji (chyba, że jest to np. Ford, gdzie podaje się nawet miesiąc).

01-07-2004 17:26

Kamil Chrzanowski. OSKP Lisewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście ford jest ok a co zrobić jak z vin wychodzi że pojazd został typrodukowany/modelowo/ 1991 a pierwsza rej. za granicą jest 1990 ??

06-07-2004 15:03

dzidek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem o rok produkcji powinien ustalic Urząd Celny , jak było wcześniej.

13-07-2004 13:25

Wiesław SKP Bydgoszcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto wie co oznacza data na stronie D brifu [ ta wąska ] jest tam data która nie pasuje do daty 1 rej w Niemczech [ pomijam date rozpoczęcia seri modelowej] często jest wpisywana innym charakterem pisma i długopisem ,

13-07-2004 13:35

Wiesław SKP Bydgoszcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzidek: Oczywiście rok produkcji nie może następować po dacie pierwszej rejestracji, no bo nie mżna pojazdu najpier zarejestrować a potem wyprodukować ;-))) Wtedy rok produkcji należy ustalić posiłkując się datami na szybach pasach itd. jednak należy bezwzględnie traktować to jako pomoc a nie jako wyznacznik.

Wiesław: prawdopodobnie chodzi o fizyczną datę produkcji i jest ona zbliżona do daty pierwszej rejestracji (ale zawsze jest późniejsza). Nie wiem czy na pewno mówimy o tym samym ale jeżeli jest to na tym małym odcinku "brifu" z prawej strony to prawdopodobnie jest tak jak mówię.

27-07-2004 14:46

Kamil Chrzanowski. OSKP Lisewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil : tak o to mi chodzi , z tłumaczenia wychodzi że to jest data poświadczenia danych pojazdu ze strony A , B przez firmę . może znasz procedure powstawania Brifu , no bo jak dane poswiadcza firma np VW to ten brif już musi być wypisany , tylko przez kogo.--- od sierpnia idę na urlop do 23 sierpnia.

28-07-2004 08:38

Wiesław SKP Bydg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SLUCHAJCIE ! Miałem ostatnio taki przypadek:

1 badanie. V-w. Rok modelowy (zaznaczam modelowy - w V-w zaczyna się 1 sierpnia) 1988. Przeprowadzam badanie. Na szybach pasach itp. różne daty więc odstępuję. Na ostatniej małej stronie brifu data z rokiem 1989. Piszę rok prod. 1989 (przyznaję trochę owczym pedem, trochę zmęczony byłem; moja wina) Dokumenty poszły z datą 1989 i wróciły z celnego (wiadomo, rok modelowy). Zrobiłem dodatkowe i uzupełniłem dane o rok modelowy 1988. Poszło. Jednak sprawa nie dawała mi spokoju i dzwoniłem m.in. do volkswagena. kazało się że rok produkcji pojazdu był 1987 !!! Samochod wyszedł z fabryki w 1987 a sprzedany był w 1989 i dlatego na ostatniej stronie brifu była data z rokiem 1989. Tak więc data na ostatniej stronie nie jest wcale datą produkcji pojazdu tylko datą "fizycznej" sprzedaży pojazdu, mimo, że z tłumaczeń czasem wynika że to rok produkcji. Gdyby nie kilkugodzinne dociekanie nigdy bym tego nie wiedział.

Tak więc uważajcie z wpisywaniem roku produkcji. Jeżeli wynika z VIN-u jako modelowy to według mojego stanu wiedzy należy go przyjąć jako produkcji i za nadto nie dociekać bo potem trudno obronić swoich racji. A wiadomo, że diagnosta to bandyta oszust i złodziej a cała reszta społeczeństwa to aniołki. ;-)))

Pozdro.

07-09-2004 21:41

Kamil Chrzanowski. OSKP Lisewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, i jeszcze jedo. Kartę pojazdu wydaje producent a uzupełnia ją "ichny" wydział komunikacji czy temu podobny urząd (chodzi o daty wydania i zmiany danych i tym podobne bzdety).

07-09-2004 21:52

Kamil Chrzanowski. OSKP Lisewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.