blakop Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Koledzy - ile kosztuje poświadczenie na zbiornik CNG do auta?? Nówka sztuka - ale zbiorniki bez protokołów TDT i teraz trzeba wyrobić. Ile to mnie będzie kosztować?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Koledzy - ile kosztuje poświadczenie na zbiornik CNG do auta??Nówka sztuka - ale zbiorniki bez protokołów TDT i teraz trzeba wyrobić. Ile to mnie będzie kosztować?? Ok. 250zł. - relacja klienta z badania 10 letniego zbiornika. Tak ap-ropo słyszałem, że nowe Renówki sprzedawali z fabrycznym gazem bez dozoru TDT na butle. Słyszał ktoś coś na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Tak ap-ropo słyszałem, że nowe Renówki sprzedawali z fabrycznym gazem bez dozoru TDT na butle. Słyszał ktoś coś na ten temat? Podobne rzeczy słyszałem nt. Opli Zafira fabrycznie przystosowanych do CNG. Co by nie było to i tak przy OBT dozory muszą mieć. Klient od Zafiry pojechał i je załatwił... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 250-260 zł. za zbiornik lpg. a za cng. to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 http://www.tdt.pl/jednostka-inspekcyjna-tdt/zbiorniki-stanowiace-wyposazenie-pojazdow-samochodowych-lpgcnglng/badania-zbiornikow.html Znajdź sobie najbliższy zakład robiący butle CNG zadzwoń i się dowiesz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Koszty legalizacji i dokumentacja Koszt to 150 zł od zbiornika. Na każdy zbiornik TDT (czyli inspektor Transportowego Dozoru Technicznego) wystawia osobny komplet dokumentów, tj. Decyzję TDT i Protokół z badania. Do Zafiry dostałem więc łącznie osiem dokumentów i zapłaciłem za to 600 zł. Na zbiorniki nakleili jeszcze jakieś małe naklejki, ale nie przyglądałem się im dokładnie. Na zbiorniku powinny być wybite przez producenta butli oznaczenia (Ex) R110-yyyyyy, gdzie "x" to jedno lub dwu-cyfrowy kod kraju UE, a "yyyyyy" to numer homologacji producenta. Jest też wybita data, do której można eksploatować butlę. Napisy te TDT przepisuje do paszportów. Następne badanie (u mnie) zostało wyznaczone za trzy lata. Te paszporty następnie przedstawiamy przy pierwszym przeglądzie technicznym. Diagnosta przepisuje z kolei te dane do protokołu z przeglądu tech. Tego typu badania przez TDT, opłaty i osobne paszporty nie mają swojego odpowiednika w żadnym kraju Unii Europejskiej. Zakładam, że za trzy lata przepisy zmienią się na tyle, że TDT zacznie się zajmować tym, czym powinien, czyli zbiornikami i cysternami na naczepach ciężarówek i wagonach kolejowych. Ciekawostką jest, dlaczego TDT nie zajmuje się np. zbiornikami benzyny w samochodach. Przecież jako wykonane z plastiku są znacznie bardziej niebezpieczne niż gazowe, wykonane z wysoko wytrzymałej stali. http://www.autoflesz.pl/artykuly/757,Butle_CNG_niechciany_problem.html Legalizacja zbiorników CNG przez Transportowy Dozór Techniczny (TDT) Przepraszamy. Strona w przygotowaniu. Legalizacji zbiorników sprężonego gazu ziemnego (CNG) możecie Państwo dokonać jednym z kilkudziesięciu warsztatów w całej w Polsce. Zapraszamy do zapoznania się z mapą rozmieszczenia warsztatów dokonujących legalizacji zbiorników CNG w Polsce - zobacz tutaj Szczegółowa lista warsztatów dokonujących legalizacji zbiorników CNG zamieszczona jestna stronie Transportowego Dozoru Technicznego - zobacz tutaj http://cng.auto.pl/pl/component/content/article/55-rynek-cng-pojazdy/630-legalizacja-zbiornikow-butli-cng-lng-lpg-gaz-ziemny-tdt-transportowy-dozor-techniczny.html LEGALIZACJA BUTLI CNG W POLSCE - jak jest, jak powinno być http://www.cng.auto.pl/pl/component/content/article/84-analizy/290-legalizacja-butli-zbiornikow-cng-lpg-gerard-bartlomiejczyk.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Grudzień 2012 Autor Share Napisano 21 Grudzień 2012 Tak ap-ropo słyszałem, że nowe Renówki sprzedawali z fabrycznym gazem bez dozoru TDT na butle. Słyszał ktoś coś na ten temat? No całkiem możliwe. Pytanie co masz na myśli pod pojęcie "sprzedawali"?? Kto?? Bo generalnie auto przychodzi z fabryki - zagranicznej - do generalnego importera. No i wiadomo, że nie ma w tym momencie krajowych poświadczeń. Importer też tego nie robi, tylko wysyła do sieci dealerskiej i to de facto dopiero na tym etapie zaczyna się staranie o poświadczenia... O ile w ogóle... I teraz zobaczcie. Jeśli to jest podwozie do zabudowy, a najlepiej do zabudowy jednostkowej to sprawa jest jeszcze w miarę OK. Bo auto i tak musi przejść OBT przed rejestracją, więc kwestia zbiorników "wyjdzie" na stacji i na pewno będą... Ale załóżmy, że to nie jest auto do zabudowy, że to furgon (w sensie blaszak) - jest homologacja i wio do wydziału komunikacji... Wydział gaz wpisze, no bo jest homologacja na to itd. Wszystko gra... Ale co z poświadczeniami? Ano nic!! Jak handlowiec nie podpowie klientowi (a zazwyczaj nie podpowie, bo przeważnie nawet nie wie), to klient uświadomi sobie o konieczności posiadania poświadczeń dopiero na pierwszym przeglądzie po roku Być może zatem słuszna jest teza, że jak pojazd ma gaz, to nawet fabryczne autko powinno przed rejestracja iść na OBT? OK - czyli koło 200 zł trzeba liczyć... Sześć zbiorników na aucie to ładna suma się robi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Ale załóżmy, że to nie jest auto do zabudowy, że to furgon (w sensie blaszak) - jest homologacja i wio do wydziału komunikacji... Wydział gaz wpisze, no bo jest homologacja na to itd. Wszystko gra... Ale co z poświadczeniami? Ano nic!! Jak handlowiec nie podpowie klientowi (a zazwyczaj nie podpowie, bo przeważnie nawet nie wie), to klient uświadomi sobie o konieczności posiadania poświadczeń dopiero na pierwszym przeglądzie po roku Dokładnie taką sytuację przerabiałem z Pandą zasilaną CNG, dealer sprzedał, WK zarejestrował bo miał homologację na cały pojazd oczywiście z CNG i fakturę zakupu. Dopiero za rok na badaniu wyszedł brak papierów na zbiorniki CNG od TDT'u i kto był niedobry JA bo nie chciałem zarejestrować, no musieli załatwiać papiery z badania zbiorników i załatwili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Grudzień 2012 Autor Share Napisano 21 Grudzień 2012 i kto był niedobry JA Ba! Wiesz jakby się klient wkurzył przy sprzedaży, jakby się dowiedział od sprzedawcy, że musi jeszcze powiedzmy tauzena dodatkowego wywalić na jakieś tam kwity?? Wkurzyłby się... To po co go denerwować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Wiesz jakby się klient wkurzył przy sprzedaży, jakby się dowiedział od sprzedawcy, że musi jeszcze powiedzmy tauzena dodatkowego wywalić na jakieś tam kwity?? Wkurzyłby się... To po co go denerwować... Odwieczny problem pomiędzy salonem a serwisem. Salon naobiecuje a serwis potem się wygina a klient się wkurza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.