Skocz do zawartości

Lampy błyskowe w pojazdach ITD/SM a okresowe BTP


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

skąd tak mała wiara u Ciebie?

Ze zdjęcia. Jakieś pojęcie mam :) Jeśli jest pan pewien .że zdjęcie zostało zrobione w południe, to musiało być strasznie pochmurne południe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 281
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Marek Kulik

    35

  • blakop

    25

  • Bogusław Maćkowski

    24

  • Jacdiag

    22

Top Posters In This Topic

Posted Images

Można też w pochmurny dzień uzyskać taki efekt bez doświetlania. Wymaga tylko odpowiedniej kamery (matrycy) i jasnego obiektywu.

 

pstryk.jpg

 

większe po kliknięciu

ps.

w czasie jazdy nie warto dłubać w nosie bo nigdy nie wiadomo czy Wielki Brat nie patrzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też w pochmurny dzień uzyskać taki efekt bez doświetlania. Wymaga tylko odpowiedniej kamery (matrycy) i jasnego obiektywu.

 

Jasny obiektyw się do końca nie sprawdzi. Żeby uzyskać odpowiednią głębię ostrości (żeby była ostra i tablica i kierujący) trzeba i tak przymknąć przesłonę co najmniej do f5,6 - f8.

 

W fotoradarach przenośnych rapid jest bodajże aparat Nikon D300s (dobry sprzęt, muszę kiedyś zrobić najazd na taki fotoradar :evil: ) . Odpowiedni czas potrzebny do unieruchomienia samochodu (co najmniej 1/250 - 1/500) otrzymujemy poprzez podniesienie czułości matrycy. Jako, że nie zależy na idealnej jakości zdjęcia (pod kątem szumów i utraty kolorów) można śmiało wywindować ISO do 6400 - co daje naprawdę piorunujące efekty przy zdjęciach w kiepskich warunkach i naprawdę od świtu do zmroku mało będzie sytuacji gdzie trzeba będzie doświetlić lampą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby uzyskać odpowiednią głębię ostrości
czynnikiem decydującym o tak zwanej GO są dwa parametry. Wielkość fizyczna matrycy oraz F obiektywu. Istotna tez jest odległość od obiektu. Zakładając że w przypadku fotoradaru CM jest zastosowany Nikon D300 (s) czyli matryca APSC, oraz obiektyw zmiennoogniskowy 24-120/3,5-5,6 @60mm praktycznie mamy wartość przysłony F5,6. To powoduje że przy ostrości ustawionej na odległość 15m, uzyskamy obraz ostry od 10.622 m do 25.516 m. Czyli blisko 15m. Jako że zastosowanie do tego celu lustrzanki nie jest najlepszym pomysłem, większość producentów stosuje specjalizowane kamery o cechach wymaganych dla ITS, a nie oddawaniu subtelności barw ludzkiej skóry, posiadające fizycznie mniejsze matryce, wiec pomimo zastosowania jasnej optyki uzyskuje się obszar ostrości niezbędny dla prawidłowej identyfikacji pojazdów odjeżdżających jak i nadjeżdżających.
Nikon D300s (dobry sprzęt' date=' muszę kiedyś zrobić najazd na taki fotoradar )[/quote']Dobry był, ale w momencie wejścia na rynek, czyli tak 3 lata temu. Dziś sa lepsze i tańsze.
można śmiało wywindować ISO do 6400
nie bardzo, bo z wzrostem czułości spada znacznie dynamika matrycy, a tu mamy do czynienia z wrednymi odblaskowymi tablicami (to nie przypadek ze tło bywa w cywilizowanych krajach inne niz białe). Fotoradar CM ma ustawiona czułość na 400 ISO i z tego też powodu musi stosować filtr pryzmatyczny aby zapewnić czytelność tablic.

 

Z ostatniej chwili http://www.tvn24.pl/polska-i-swiat,33,m/fotoradar-od-srodka,300824.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że Pan Prezes zna się na fotoradarach i innych rejestratorach jazdy oraz aparatach jak mało kto w tym kraju także doceniam cenne fachowe rady i informacje.

 

Jednak jako moderator chciałbym się upewnić, czy jest zgoda na publikację fotki z radaru tej pięknej blondynki wraz z numerem rejestracyjnym? Akurat ten temat jest poczytny więc czujność również jest wzmożona.

 

PS. Ja Cię kręcę. Kierowca jechał 58 km/h na 30-tce i teraz każdy wie, że dłubał. ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na forum już była "obrabiana"
pewno na tą okoliczność ją w dołku ściskało :lol:

A tak na poważnie. Są obecnie podstawy do podważenia wykroczeń rejestrowanych przez "nowoczesne" fotoradary GITD. Aczkolwiek nie mam zamiaru uczestniczyć w ogólnopolskiej akcji protestacyjnej, tym nie mniej w indywidualnym przypadku służę poradą.

 

czy jest zgoda na publikację fotki z radaru tej pięknej blondynki
byłem przekonany że Pan moderator tylko piękno pań o ciemnej karnacji zauważa :-P

 

[ Dodano: 19-01-2013, 09:32 ]

Sensacyjny dokument:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/20/pismorpodogitd.pdf/ :shock:

Pismo RPO do GITD.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje panom policjantom -pokazali jak ręka myje rękę oraz znajomość prawa na wysokim poziomie -gratulujemy ludziom którzy mają strzec prawa pozwalając na ich łamanie . :shock::x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje panom policjantom

 

Pan autor raczej też cienko był przygotowany do zagadnienia a szkoda, ale chwała mu za odwagę.

Stanowisko Policji pozostawię bez komentarza z mojej strony. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile autor filmu nie był do końca przygotowany, to powiedzmy sobie wstydu nie przyniósł. Powiem więcej, wykazał się cywilną odwagą i rzeczowo uzasadnił zgłoszenie interwencji. Wstyd raczej powinien być policjantom. Powiem więcej, nie powinni nosić białych otoków. Może gdzieś w areszcie, za biurkiem powinni raczej urzędować...

ps.

może poprosić policję o wyjaśnienie co ma do tego fakt że fotoradar ma legalizację (może też świadectwo wyświęcenia) lub to że to samochód służbowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan autor raczej też cienko był przygotowany do zagadnienia

 

Myślę, że nie musiał być.

Wystarczy jego absolutnie właściwe konkluzja:

"ładnie, przepisy wewnętrzne ponad przepisami PoRD"

 

Natomiast większy i bardziej jednoznaczny miałoby to wydźwięk gdyby zgłosił tę interwencję po tym jak został oślepiony.

Policjanci nie mieliby już łatwego zadania!

Pojazd stojący na poboczu oślepia innych kierujących. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lub to że to samochód służbowy...

 

Określenie rodzaju pojazdu ITD ,z ust funkcjonariusza Policji, uważam jako żart.W katalogu RPP nie ma takiego rodzaju.Ciekawe jaki rodzaj pojazdu miał wpisany Ford ITD.Dziwi fakt, w obliczu ewidentnego naruszenia warunków technicznych ,nie został zatrzymany dowód rejestracyjny?Widocznie egzekwowanie prawa nie dotyczy wszystkich użytkowników drogi publicznej. Sądzę że ITD musi szybko i zgodnie z prawem ,załatwić temat "lamp błyskowych",bo zaczyna to brzydko pachnieć i przy okazji kompromituje Policję w jej działaniu,ITS w ocenie prawidłowości działania tych lamp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że ITD musi szybko i zgodnie z prawem ,załatwić temat "lamp błyskowych"
może tylko ZDEMONTOWAĆ.
Dziwi fakt' date=' w obliczu ewidentnego naruszenia warunków technicznych ,nie został zatrzymany dowód rejestracyjny?[/quote']tu tylko prokurator może się wypowiedzieć dlaczego funkcjonariusz odstąpił od czynności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie musiał być.

 

A ja myślę że gdyby znał lepiej zagadnienie to nie odpuściłby tak łatwo policjantom, a tak oni go olali wcisnęli bajeczkę o pojeździe służbowym czy jakoś tak, przy okazji wykazali się swoją niewiedzą w zakresie wyposażenia pojazdów.

 

Jeszcze jedna kwestia w tej chwili będzie ciekawa. Swego czasu podnoszony był zarzut że kierowcy nagle hamują przed fotoradarem stwarzając w ten sposób zagrożenie, tylko że fotoradar stacjonarny jest widoczny z większej odległości niż taki pojazd ITD a teraz jak ktoś zobaczy w ostatniej chwili Forda z antenami na dachu to jak przywali po heblach to dęba stanie, teraz to dopiero będzie zagrożenie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotoradar stacjonarny jest widoczny z większej odległości

 

Taki fotoradar, to przede wszystkim jest oznakowany,

Jeżeli przekraczasz prędkość to nie ma żadnego zaskoczenia, że dostałeś błyskiem po oczach.

 

Natomiast taka krzyżówka stacjonarnego fotoradaru z nieoznakowanym samochodem, która stoi bóg wie kiedy i gdzie to to jest dopiero zaskoczenie takim błyskiem.

Można być przez długą chwilę oślepionym i zdezorientowanym.

Nie trzeba wielkiej wyobraźni żeby przewidzieć co się może stać.

Jak trafi kierowcę na nieoświetlonej drodze albo kierowcę o słabym wzroku, jadącego w okularach lub soczewkach to już w ogóle raczej dramat!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to już w ogóle raczej dramat!
dramat raczej polega na tym że egzekwujący prawo mają sami je mają w .... głęboko w poszanowaniu. Prawo o ruchu drogowym jasno stanowi w kwestii oślepiania. Ale wspomniana już zasada co komu wolno wskazuje miejsce w szeregu a nie w porządku prawnym. :x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadam przewrotne pytanie, ale proszę o próbę rzeczowych odpowiedzi. Czy wolno mi wozić w swoim prywatnym pojeździe urządzenie radarowe (fotoradar innymi słowy) - ot, tak dla hobby??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - czy pracujący w tym samochodzie radar nie będzie zakłócał pracy innych urządzeń radarowych?? A więc tym samym w efekcie nie będzie działał tak samo jak "antyradar"??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.