blakop Napisano 6 Styczeń 2013 Share Napisano 6 Styczeń 2013 A w ogóle pytanie co Boguś masz na myśli pisząc o przepisach dotyczących pojazdów marki SAM? Ja tak na szybko nie kojarzę nic oprócz rozporządzenia w sprawie badań SAMów i zabytków. Duży akt to nie jest i o zmianach konstrukcyjnych nic tam nie ma po prostu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 7 Styczeń 2013 Share Napisano 7 Styczeń 2013 A w ogóle pytanie co Boguś masz na myśli pisząc o przepisach dotyczących pojazdów marki SAM? Dokładnie to rozporządzenie, które przytoczyłeś. Przyznam szczerze wypowiedź pisałem w domu i nie miałem tego rozporządzenia, a nie znam go na pamięć, dlatego tylko na wszelki wypadek zasygnalizowałem, że bym do niego zajżał. Przekonał mnie jak najbardziej argument, że zabrania się zwiększania DMC ale tylko w fabrycznych bo faktycznie taki zapis się pojawił. I bardzo trafny argument przytoczyłeś, że rozporządzenie o SAMkach mówi tylko o badaniu zgodności a nie zmianach konstrukcyjnych. Dlatego jeśli ktoś zmienia w przyczepie marki SAM lekkiej DMC musi być opis zmian konstrukcyjnych ze względu na zmianę danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnych. Pozostaje pytanie co wpisać w opisie zmian bo de facto nic się nie zmienia a wzrasta DMC pojazdu W mojej ocenie w opisie zmian konstrukcyjnych powinien się znaleźć zapis co eległo zmianie z DMC 500 kg na DMC 700 kg. Może to być np.: - zamontowano opony o nośności takiej a takiej, - wzmocniono oś pojazdu albo ramę, - inne propozycje wpisu co zmieniono w konstrukcji, że DMC w ramach tego samego rodzaju pojazdu ulega zwiększeniu. Tak czy inaczej coś musi się zmienić w przyczepie, gdyż zapis DMC 500kg to nie był błąd wpisu tylko tak na początku zbudowano przyczepę o tych parametrach co potwierdziło badanie zgodności. W przypadku zmiany przyczepy lekkiej na ciężarową tu już konstrukcja zmienia się diametralnie - wpełni się zgadzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 7 Styczeń 2013 Share Napisano 7 Styczeń 2013 W mojej ocenie w opisie zmian konstrukcyjnych powinien się znaleźć zapis co eległo zmianie z DMC 500 kg na DMC 700 kg. Może to być np.: - zamontowano opony o nośności takiej a takiej, - wzmocniono oś pojazdu albo ramę, No właśnie chba tylko opony mogą się zmienić na takie o większej nośności. Najczęściej ustalenie DMC p-py lekkiej SAM podczas badania zgodności pojazdu z war. tech. odbywa się przez pytanie "A za czym będziesz Pan(i) to najczęściej ciągnął" i patrzy się w DR pojazdu ile może ciągnąć bez hamulca. Przyczepki przynajmniej te które ja do tej pory robiłem zawsze miały taką konstrukcję że 750 kg DMC by spokojnie wytrzymały a DMC ogranicza się jedynie ze względu na pojazd który to będzie ciągał (żeby zestaw pasował). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Styczeń 2013 Share Napisano 8 Styczeń 2013 No właśnie chba tylko opony mogą się zmienić na takie o większej nośności. Raczej to mało prawdopodobne by przyczepka miała zamontowane opony o nosności poniżej 375 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.