Skocz do zawartości

przyczepka


Masstteer

Rekomendowane odpowiedzi

A w ogóle pytanie co Boguś masz na myśli pisząc o przepisach dotyczących pojazdów marki SAM? Ja tak na szybko nie kojarzę nic oprócz rozporządzenia w sprawie badań SAMów i zabytków. Duży akt to nie jest i o zmianach konstrukcyjnych nic tam nie ma po prostu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w ogóle pytanie co Boguś masz na myśli pisząc o przepisach dotyczących pojazdów marki SAM?

 

Dokładnie to rozporządzenie, które przytoczyłeś.

Przyznam szczerze wypowiedź pisałem w domu i nie miałem tego rozporządzenia, a nie znam go na pamięć, dlatego tylko na wszelki wypadek zasygnalizowałem, że bym do niego zajżał.

 

Przekonał mnie jak najbardziej argument, że zabrania się zwiększania DMC ale tylko w fabrycznych bo faktycznie taki zapis się pojawił.

I bardzo trafny argument przytoczyłeś, że rozporządzenie o SAMkach mówi tylko o badaniu zgodności a nie zmianach konstrukcyjnych.

 

Dlatego jeśli ktoś zmienia w przyczepie marki SAM lekkiej DMC musi być opis zmian konstrukcyjnych ze względu na zmianę danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnych.

 

Pozostaje pytanie co wpisać w opisie zmian :lol: bo de facto nic się nie zmienia a wzrasta DMC pojazdu :razz:

 

W mojej ocenie w opisie zmian konstrukcyjnych powinien się znaleźć zapis co eległo zmianie z DMC 500 kg na DMC 700 kg.

Może to być np.:

- zamontowano opony o nośności takiej a takiej,

- wzmocniono oś pojazdu albo ramę,

- inne propozycje wpisu co zmieniono w konstrukcji, że DMC w ramach tego samego rodzaju pojazdu ulega zwiększeniu.

 

Tak czy inaczej coś musi się zmienić w przyczepie, gdyż zapis DMC 500kg to nie był błąd wpisu tylko tak na początku zbudowano przyczepę o tych parametrach co potwierdziło badanie zgodności.

 

W przypadku zmiany przyczepy lekkiej na ciężarową tu już konstrukcja zmienia się diametralnie
- wpełni się zgadzam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej ocenie w opisie zmian konstrukcyjnych powinien się znaleźć zapis co eległo zmianie z DMC 500 kg na DMC 700 kg.

Może to być np.:

- zamontowano opony o nośności takiej a takiej,

- wzmocniono oś pojazdu albo ramę,

 

No właśnie chba tylko opony mogą się zmienić na takie o większej nośności.

 

Najczęściej ustalenie DMC p-py lekkiej SAM podczas badania zgodności pojazdu z war. tech. odbywa się przez pytanie "A za czym będziesz Pan(i) to najczęściej ciągnął" i patrzy się w DR pojazdu ile może ciągnąć bez hamulca. Przyczepki przynajmniej te które ja do tej pory robiłem zawsze miały taką konstrukcję że 750 kg DMC by spokojnie wytrzymały a DMC ogranicza się jedynie ze względu na pojazd który to będzie ciągał (żeby zestaw pasował).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chba tylko opony mogą się zmienić na takie o większej nośności.

Raczej to mało prawdopodobne by przyczepka miała zamontowane opony o nosności poniżej 375 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.