Skocz do zawartości

Pojazd 2 letni zarejestrowany za granicą z Unii


Galaxy_13

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie badanie trzeba przeprowadzić w 2-letnim pojeździe osobowym sprowadzonym, zarejestrowanym w kraju Unii?

Pojazd ma ważne badanie techniczne.

Pojazd posiada tablice rejestracyjne danego kraju i dowód rejestracyjny.

Jaki rodzaj badania i jakie dokumenty wystawia diagnosta?

Jaka opłata?

 

Myślę, że jest to tylko ustalenie danych czyli DIP nie robimy OBT bo pojazd z kraju Unii z ważnym badaniem do 3 lat.

Ale może się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to ważność badań w pierwszym trzyletnim okresie od pierwszej rejestracji pojazdu lub w następnym dwuletnim okresie to ważność tych badań powinna zostać uznana przez WK.

Jednak na pewno konieczne będzie badanie dodatkowe tj. ustalenie danych w zakresie roku produkcji pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warunkiem uznania tego BT jest posiadanie przez ten pojazd homologacji typu WE oraz brak wyłączeń typu gaz czy taxi.

 

Wtedy wystarczy ustalenie danych (literalnie nie wystawia się DIP-u, ale nic nie stoi też na przeszkodzie żeby go jednak wystawić, co przez niektórych diagnostów jest praktykowane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale może się mylę.

 

Nie mylisz się. Robisz ustalenie danych tych które chce klient i wpisujesz je do zaświadczenia albo wystawisz DIP i tam bedą wszystkie dane, niektórzy twierdzą że nie powinno się wystawiać DIP'u do tego ustalenia danych ale zakazu nie ma. Opłata 60 Pln. i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tj. ustalenie danych w zakresie roku produkcji pojazdu.
+określenie-przeliczenie nacisków przedniej i tylnej osi.DIP-u oczywiscie nie robisz....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tj. ustalenie danych w zakresie roku produkcji pojazdu.
+określenie-przeliczenie nacisków przedniej i tylnej osi.DIP-u oczywiscie nie robisz....

Bez DiPu oczywiście bo ustalam nie wszystkie dane tylko te, które są do ustalenia.

Te pozostałe są przecież w dokumentach pojazdu.

Fakt, że przeliczenie nacisków z kg na kN również trzeba zrobić bo w WK tego nie potrafią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez DiPu oczywiście

 

Czy tak oczywiście to pewien nie jestem ja tam wolę DIP wypisać, zwłaszcza jak klient nie wie konkretnie co chce :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient nie musi nic wiedzieć.Co masz zrobić to masz napisane w PC.....

 

W tym konkretnym przypadku nie ma PC tylko DR i tablice zagraniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym konkretnym przypadku nie ma PC tylko DR i tablice zagraniczne.

 

Co wcale nie oznacza, że należy przepisać do DiPu, wszystkie dane znane z jego zagranicznych dokumentów rejestracyjnych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wcale nie oznacza, że należy przepisać do DiPu, wszystkie dane znane z jego zagranicznych dokumentów rejestracyjnych...

 

Skoro DIP - to kompletny, a bez DIP-u to oczywiście wystarczą dane brakujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy wystarczy ustalenie danych (literalnie nie wystawia się DIP-u, ale nic nie stoi też na przeszkodzie żeby go jednak wystawić, co przez niektórych diagnostów jest praktykowane).

Wystawienie Dip w takim przypadku jest niezgodne z przepisami, a niektóre WK wręcz nalegają by diagności wystawiali ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystawienie Dip w takim przypadku jest niezgodne z przepisami, a niektóre WK wręcz nalegają by diagności wystawiali ,,,

Może nie do końca jest nioezgodne z przepisami, ale WK w przypadku ustalenia danych ma obowiązek przyjąć od własciciela pojazdu zaświadczenie z ustalonymi danymi - nie ma obowiązku przyjęcia a tym bardziej nie może wymagać dostarczenia DIP-u w takiej sytuacji. Ja na miejscu pracownika WK przyjmował bym tylko zaswiadczenie a gdyby w uwagach zaswiadczenia potrzebne mi dane nie były wpisane to good bye.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obraźcie się, ale takie niestety życie, że 90% diagnostom jak nie dasz tabelarycznego zestawienia co mają ustalić, to zawsze czegoś zapomną... :?

 

Ale oczywiście wymaganie DIP przy rejestracji w opisanym przypadku to pomyłka i godzić się na to nie ma co. Osobiście nie przyszłoby mi do głowy, aby też w drugą stronę - negować przy rejestracji ustalenie danych zrobione na druku DIP...

 

[ Dodano: 09-01-2013, 08:56 ]

A co do opisanej sprawy - proszę pamiętać, że aby uznać badanie musi być spełniony warunek, że:

- albo dla auta nie upłynęło jeszcze 3 lata od daty rejestracji (osobówka załóżmy) a w DR jest informacja, że pojazd ma europejską homologację

- albo w DR zwyczajnie ten termin jest wpisany...

 

ALE!

 

Nawet wtedy nie każdy WK uzna zagraniczne badanie gdyż są WK, które nie uznają badań w przypadku kiedy pojazd jest wyrejestrowany za granicą lub np. w dokumentach pojazdu są informacje, że to pojazd powypadkowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet wtedy nie każdy WK uzna zagraniczne badanie gdyż są WK, które nie uznają badań w przypadku kiedy pojazd jest wyrejestrowany za granicą

:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALE!

 

Nawet wtedy nie każdy WK uzna zagraniczne badanie gdyż są WK, które nie uznają badań w przypadku kiedy pojazd jest wyrejestrowany za granicą lub np. w dokumentach pojazdu są informacje, że to pojazd powypadkowy...

 

Właśnie czy jest na to jakaś podstawa w prawie że jak pojazd został wyrejestrowany za granicą to u nas musi przejść badanie przed zarejestrowaniem. Pytam bo u mnie właśnie tak jest, gdy jest adnotacja w DR o wyrejestrowaniu to gonią z WK na przegląd a tłumaczą to tym że jak pojazd jest wyrejestrowany to badanie traci ważność :mrgreen:

 

Powypadkowy jeszcze można zrozumieć, jak jest adnotacja że był uszkodzony to można przyjąć że został sprowadzony rozbity i po naprawie wykonać badanie pokolizyjne w celu stwierdzenia że uszkodzenia zostały usunięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie czy jest na to jakaś podstawa w prawie że jak pojazd został wyrejestrowany za granicą to u nas musi przejść badanie przed zarejestrowaniem.

Przepis jest jasny i wyrejestrowanie nic nie zmienia,,,

 

4) zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane albo dowodu rejestracyjnego pojazdu lub innego dokumentu wydanego przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederację Szwajcarską lub państwo członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, potwierdzającego wykonanie oraz termin ważności badania technicznego;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepis jest jasny i wyrejestrowanie nic nie zmienia,,,

 

No mi też się właśnie tak zdaje że wyrejestrowanie nic nie zmienia, ale może jest jakiś inny który wnosi coś innego do tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest czysta samowola tych WK, dziwne, że DR i pozostałe dokumenty są ważne po wyrejestrowaniu a przegląd traci ważność ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest czysta samowola tych WK, dziwne, że DR i pozostałe dokumenty są ważne po wyrejestrowaniu a przegląd traci ważność

 

Mylisz się. Wystarczy przeczytać ustawę ze zrozumieniem. Owszem - ktoś dał ciała, bo pominął jedno słowo z dyrektywy, ale jak wiemy u nas jedno słowo w ustawie może być warte miliony (np. słowo - czy w sumie dwa "lub czasopisma") ;)

 

I wcale nie chodzi tutaj o fakt, czy dowód pojazdu wyrejestrowanego nadal potwierdza dane w nim zawarte, czy nie... Chodzi o status prawny samego pojazdu.

 

Przepis brzmi - UWAGA CYTUJĘ:

"Badaniu nie podlega zarejestrowany pojazd sprowadzony z państwa członkowskiego Unii Europejskiej w którym (...)"

 

Widzimy jaki musi być pojazd?? Podpowiadam dalej - w naszych przepisach nie ma definicji rejestracji jako określonej prawnie sytuacji administracyjno-prawnej pojazdu. Ale w prawie unijnym jest. I bez zabawy w cytowania bo nie mam pod ręką stoi tam, że pojazd zarejestrowany to taki, który jest aktualnie dopuszczony do ruchu. Pojazd wyrejestrowany w kraju pochodzenia nie jest... 8)

 

A wystarczyło napisać ten przepis w postaci:

"Badaniu nie podlega pojazd sprowadzony z państwa członkowskiego Unii Europejskiej w którym (...)"

A jeszcze lepiej, gdyby użyto dosłownego zwrotu z dyrektywy, który określał pojazd jako UPRZEDNIO ZAREJESTROWANY.

 

Nie zrobiono tego jednak, napisano przepis jak napisano, więc nie można zarzucić WK nie uznającym badań dla pojazdów wyrejestrowanych że działają niezgodnie z prawem, czy samowolnie... Absolutnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze pojazd zarejestrowany będzie zawsze pojazdem "już rejestrowanym", po drugie jakie konsekwencje poniosą te WK, które uznają ważność badania ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.