Skocz do zawartości

Zmiana motoru na motorower


DamianS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chciałbym się dowiedzieć jak się ma sprawa z wymianą silnika w motorze o masie własnej ok. 70kg i pojemności 123cm³ na silnik 49cm³ tak aby po ponownej rejestracji stał się motorowerem?

1.Czy istnieje możliwość zmiany rodzaju pojazdu z motoru na motorower?

2.Jaki zakład może wykonać taką przeróbkę?

3.Jakie dokumenty są do tego potrzebne i jakie jest postępowanie w przypadku gdyby istniała taka możliwość?

 

Z góry dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Czy istnieje możliwość zmiany rodzaju pojazdu z motoru na motorower?

 

Istnieje, zmieniasz silnik i robisz badanie po zmianach konstrukcyjnych.

 

2.Jaki zakład może wykonać taką przeróbkę?

 

Zakład który ma odpowiedni wpis PKD w praktyce każdy zakład który zajmuje się naprawą pojazdów.

 

3.Jakie dokumenty są do tego potrzebne i jakie jest postępowanie w przypadku gdyby istniała taka możliwość?

 

Zaświadczenie z zakładu który dokonał przebudowy, faktura za tą przebudowę.

 

Dokonujesz zmiany konstrukcyjnej w zakładzie dostajesz na tą zmianę zaświadczenie z zakładu oraz fakturę, jedziesz na OSKP i robisz badanie po zmianie konstrukcji pojazdu (badanie okresowe+badanie po zmianie konstr.) i tyle potem jedziesz do wydziału komunikacji z zaświadczeniem z badania wraz z opisem zmian, zaświadczeniem i fakturą z zakładu przebudowującego gdzie wydział zmienia rodzaj pojazdu z motocykla na motorower poprzez wymianę dowodu rejestracyjnego pojazdu.

Jest jeszcze jedna rzecz której diagnosta może zażądać do badania a mianowicie opinia rzeczoznawcy samochodowego i ja bym takiej opinii napewno sobie zażyczył .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się dowiedzieć jak się ma sprawa z wymianą silnika w motorze

 

Trzeba tylko wziąć poprawkę na to, że wielu diagnostów nie podpisze się pod tym, jeśli taki silnik nie był fabrycznie stosowany w takiej ramie. Ale co do teorii to tak jak opisał to Qnick,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli taki silnik nie był fabrycznie stosowany w takiej ramie

 

Przy zmianie na mniejszą pojemność i moc to raczej bym się podpisał pod warunkiem że nic nie było spawane na ramie mam na myśli mocowania silnika. Zmiana na większą moc i pojemność tu już inna para kaloszy tu już nie tak łatwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo dodam, że miało by to być zrobione w motocyklu w stylu SHL M04 tzn. zamiast silnika istniejącego chciałbym włożyć silnik z popularnego Komara, może się to wydawać śmieszne ale myślę że jest to tańsze rozwiązanie od robienia prawa jazdy. Wpadłem na pomysł żeby go zamocować za pomocą czegoś w rodzaju łącznika pomiędzy oryginalnym mocowaniem w ramie motoru a mocowaniem w silniku S-38 tak aby nie ingerować w konstrukcję ramy, jak oceniacie szanse wykonania czegoś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo dodam, że miało by to być zrobione w motocyklu w stylu SHL M04 tzn. zamiast silnika istniejącego chciałbym włożyć silnik z popularnego Komara

 

Zamiast "psuć" taką SHL-kę proponuję odrestaurować ładnego Komara np. MR230 albo Żaka lub Rysia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie w tym jest problem że chciałbym mieć taki motocykl dlatego zwracam się z takimi pytaniami do was. Rozważałem opcję motoroweru typu SAM, mam nawet narysowane do niego plany ALE po wizycie w SKP pan diagnosta mnie bardzo zniechęcił ilością zadań do wykonania aby móc taki pojazd zarejestrować :) Chyba, że macie jakieś inne fajne pomysły? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawko na motor jak na razie odpada, komarem się już trochę najeździłem poza tym posiadam Charta 210 i chciałbym coś dorzucić do kolekcji :D

 

[ Dodano: 14-01-2013, 15:16 ]

Co myślicie o tym żeby zbudować SAM-a w takim stylu? czy tak realnie miałbym w ogóle jakieś szanse na rejestrację czegoś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo dodam, że miało by to być zrobione w motocyklu w stylu SHL M04 tzn. zamiast silnika istniejącego chciałbym włożyć silnik z popularnego Komara, może się to wydawać śmieszne ale myślę że jest to tańsze rozwiązanie od robienia prawa jazdy. Wpadłem na pomysł żeby go zamocować za pomocą czegoś w rodzaju łącznika pomiędzy oryginalnym mocowaniem w ramie motoru a mocowaniem w silniku S-38 tak aby nie ingerować w konstrukcję ramy, jak oceniacie szanse wykonania czegoś takiego?

Chętnie zamienię się z tobą. Dam ci ładnego komara i ty mi SHLkę i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.