Skocz do zawartości

Nowa podstawowa stacja kontroli pojazdów.


mswiderski09

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Bardzo się cieszę, że trafiłem na miejsce gdzie mogę uzyskać informację od od osób, które się znają na interesującym mnie temacie a nie ciągle czytać dzienniki ustaw. Planuję przejąć pod dzierżawę podstawową stację kontroli pojazdów. I teraz mam kilka pytań. Stacja wymaga sporej inwestycji. Z tego co się orientowałem muszę wymienić w niej :

- Urządzenie rolkowe do badania sił hamujących pojazdów o dmc. do 3,5t.

- Urządzenie do pomiaru skuteczności tłumienia zawieszenia w pojazdach o dmc do 3,5t.

- Urządzenie do oceny prawidłowości ustawienia kół jezdnych pojazdów o dmc. do 3,5t.

- Centralna Jednostka Sterująca – Integracja w linię UNILINE.

Cały koszt inwestycji to około 65 tys brutto. Do tego dochodzi odnowienie legalizacji niektórych urządzeń. Łącznie z kosztami adaptacyjnymi lokalu podejrzewam, że koszty mogą osiągnąć wysokość 100 tys zł brutto. Główny problem polega na tym, że stacja nie jest przelotowa. Czy podejrzewa ktoś, że informacje o tym, że do 2015 roku takie stacje mają zginąć mogą się sprawdzić? Na co mam zwrócić uwagę dobierając urządzenia? Póki co wszyscy polecają mi ofertę firmy ze Złotowa. Czy leasing urządzeń będzie lepszym rozwiązaniem ( obniżenie wielkości zysku podnosząc koszty czyli mniejszy podatek dochodowy) czy lepiej wszystko finansować własną gotówką? Wraz z pojawieniem się kolejnych wątpliwości będę dodawał kolejne pytania. Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podejrzewa ktoś, że informacje o tym, że do 2015 roku takie stacje mają zginąć mogą się sprawdzić

 

Niezbadane są wyroki naszego ministerstwa :-D;)

Na dzień dzisiejszy nic na to nie wskazuje 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mswiderski09 napisał/a:

Czy podejrzewa ktoś, że informacje o tym, że do 2015 roku takie stacje mają zginąć mogą się sprawdzić

 

 

Niezbadane są wyroki naszego ministerstwa :-D;)

Na dzień dzisiejszy nic na to nie wskazuje 8)

 

Wiesz - o przepisach takich póki co absolutnie nie ma mowy. To co słyszałeś mogło być plotkami związanymi z praktycznymi "zastosowaniami" takiej stacji.

 

Chodzi o to, że dziś takich typowo podstawowych (mówiąc brzydko "gołych") stacji za dużo nie ma. Większość podstawowych ma takie czy inne rozszerzenia, które sprawiają, że mogą wykonywać wiele różnorakich czynności (nierzadko niewiele ustępując zakresem usług stacjom okręgowym w praktyce).

Od 2015 roku stacje stracą swoje rozszerzenia i będą mogły wykonywać zasadniczo tylko badania okresowe pojazdów do 3,5 t DMC, a to bardzo ograniczy i zasób klientów i usług dla takich stacji. Wielu dotychczasowych klientów takich stacji nie zawsze, ale w wielu bardziej skomplikowanych sprawach będzie musiało wybrać inną (okręgową) stację, choć do tej pory prawie wszystko mogli na tej podstawowej załatwić.

Nie ma się co oszukiwać, że taki stan rzeczy niesie pewne ryzyko prowadzenia takiej stacji, bo wielu klientów ucieknie - a wręcz prawnie zostanie do tego zmuszonych.

 

Sprawdzę z ciekawości jak to wygląda u mnie w mieście, ale z tego co kojarzę taka typowo podstawowa stacja w ostatnim czasie otwarła się jedna... i już nie istnieje :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam. Odświeżam trochę temat ponieważ jestem już po złożeniu wniosku do TDT. Może jakieś wsakzówki przed odbiorem stacji? na co zwracają uwagę itp. Czy potrzebne są deklaracje zgodności takich urządzeń jak czujnik gazu skp propan butan i metan? z góry dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy potrzebne są deklaracje zgodności takich urządzeń jak czujnik gazu skp propan butan i metan? z góry dzięki za odpowiedź

Wszystkie urządzenia muszą mieć certyfikat CE lub starsze, certyfikat zgodności.

Chyba nie kupiłeś tych urządzeń bez jakiejś dokumentacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzierżawie je wraz z innymi urządzeniami i staram się uzupełniać braki w dokumentacji jakie mam

 

No to trzeba uzupełnić.

Czasem można je po prostu ściągnąć ze strony producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 8. 1. Na stacji kontroli pojazdów powinny znajdować się:

 

4) kopia decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie

obiektu budowlanego, o której mowa w Prawie

budowlanym.

 

certyfikaty posiada TDT, jeżeli ich nie okażesz w trakcie odbioru to procedura potrwa dłużej, tak przynajmniej uwiadamiali mnie inspektorzy w trakcie odbioru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zastanawiałem się nad tym dokumentem odnośnie odbioru budowlanego. Hmm skąd go dostaś skoro budynek ma ponad 50 lat, jest odnowiony i zadbany ale nie mam skąd wziąć tego dokumentu. Kontaktowałem się z dozorem technicznym i usłyszałem, że skoro stacja, którą przejąłem ma prawomocną decyzję TDT i juz istniała to taki dokument powinni mieć w swoim archiwum jednak tylko od inspektora zależy czy będzie go ode mnie wymagał. Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak tylko od inspektora zależy czy będzie go ode mnie wymagał

Dziwią się niektórzy, że od diagnosty zależy wynik badania ,,,

Zazwyczaj taki dokument stacje posiadają,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zastanawiałem się nad tym dokumentem odnośnie odbioru budowlanego

czytając literalnie kopia tego dokumentu musi być ciągle na stacji, a nie tylko w trakcie odbioru

 

[ Dodano: 06-03-2013, 12:11 ]

celem uściślenia

§ 20. Do stacji kontroli pojazdów przeprowadzającej

badania techniczne pojazdów w dniu wejścia w życie

rozporządzenia nie stosuje się przepisów § 8 ust. 1

pkt 4 oraz § 13 ust. 5.

przepis obowiązuje od ok września 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

literalnie kopia tego dokumentu musi być ciągle na stacji

O czym mało kto pamięta i na kontroli o to nikt nie pyta, moja leży w biurze u szefa,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją?

Spotkałem się z tym.

SKP powstała na bazie dawnego warsztatu nie miała tego dokumentu o którym mowa w rozporządzeniu Min Tr. Bud. z dnia 10 lutego 2006 r. DzU nr 40 z 2006 r

w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania

techniczne pojazdów

§ 8. 1. Na stacji kontroli pojazdów powinny znajdować się:

 

pkt 4)"kopia decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego, o której mowa w Prawie budowlanym"

 

Sprawa sprzed roku a nie przeszła certyfikacji do dziś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 8. 1. Na stacji kontroli pojazdów powinny znajdować się:

 

pkt 4)"kopia decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego, o której mowa w Prawie budowlanym"

 

A w związku ze zmianą "przeznaczenia" budynku nie można wystąpić do dozoru budowlanego o nową decyzję??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko "przeznaczenie" budynku w moim przypadku jest takie samo. Istniała stacja diagnostyczna tylko należała do warsztatów szkolnych teraz dzierżawcą jestem ja i wygląda na to, że jednak będę miał problem z tym dokumentem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w związku ze zmianą "przeznaczenia" budynku nie można wystąpić do dozoru budowlanego o nową decyzję??

To trudny przypadek prawnego supła i tam wszyscy mądrzy już polegli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może trzeba zaplanować prace remontowe które będą się wiązały z wystąpieniem o pozwolenie na budowę (są takie) i po wszystkim taki dokument chyba się należy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może trzeba zaplanować prace remontowe które będą się wiązały z wystąpieniem o pozwolenie na budowę (są takie) i po wszystkim taki dokument chyba się należy?

abstrahując od tematu, dzisiaj miałem klienty który chce przełożyć HDS z samochodu na samochód, pojawił się problem bo w UDT jest już przypisany do danego pojazdu,

obejście problemu w HDS zostaną przeprowadzone prace "modernizacyjne" i problem rozwiązany, to może i w tym przypadku tak można

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztują WSZYSTKIE odbiory przy zmianie właściciela SKP. Wszystkie urządzenia zostają itp. tylko odbiory muszą być na nowe nazwisko jak rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może trzeba zaplanować prace remontowe które będą się wiązały z wystąpieniem o pozwolenie na budowę (są takie) i po wszystkim taki dokument chyba się należy?

 

Takie prace i to nie wszystkie, wykonuje się na tzw ZGŁOSZENIE. Pozwolenia wymaga przebudowa. Jednak można się zgłosić do odpowiedniego "wydziału budownictwa" i tam mogą w swej dokumentacji to mieć. Miałem podobne problemy po wydzierżawieniu stacji benzynowej i wydział budownictwa w starostwie mi pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może trzeba zaplanować prace remontowe które będą się wiązały z wystąpieniem o pozwolenie na budowę (są takie) i po wszystkim taki dokument chyba się należy?

Dzieki Psuj za pomysły, jednak właściciel tej "prawie SKP" nie jest ich wart.

Robił samowolnie daleko posuniete przebudowy, na własną rekę, i bez zezwoleń.

Natomiast jeśli chodzi o dokument, to mowa o dokumencie, dopuszczającym ten budynek jako obiektu publicznego a tam w grę już wchodzą zupełnie inne wymagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję przejąć pod dzierżawę podstawową stację kontroli pojazdów.

 

Kolega Marek 1, jak zwykle nie czyta postów od początku. Stacja istniej, wymaga jedynie modernizacji. W tym wypadku wystąpienie o zmianę sposobu użytkowania, jest bezpodstawne.

Jestem przekonany, że w wydziale budownictwa da się uzyskać jakiś dokument potwierdzający funkcjonowanie legalne tej stacji i powinno to wystarczyć w TDT.

 

[ Dodano: 07-03-2013, 01:21 ]

Robił samowolnie daleko posuniete przebudowy, na własną rekę, i bez zezwoleń.

 

Jakoś tego z postów zainteresowanego nie wyczytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robił samowolnie daleko posuniete przebudowy, na własną rekę, i bez zezwoleń.

 

Jakoś tego z postów zainteresowanego nie wyczytałem.

 

Kolega skpauto czyta posty ale jak zwykle nie od poczatku i nie wie do czego sie one odnoszą.

Ten fragmeny popstu,który cytuje, dotyczy innego przedsiebiorcy.

 

Widać jednak, że wykorzysta każdy powód żeby "dowalać" interlokutorowi, bo przecież do samej dyskusji niczego to nie wnosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.