Skocz do zawartości

100km/h w autobusie


Rombus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

poszukuje jakis informacji jak zrobic zezwolenie 100km/h w autobusie, zakupilem autobus Eos 200 z 2001r. w tłumaczeniu papierów było wyszczegolnienie ze autobus posiada pozwolenie na 100km/h w starostwie nie wpisali mi tego w dowód,mowiac ze musze miec papier z stacji(pierwszy przeglad autobusu zrobił handlarz) gdzie moge takie badanie przejsc? mieszkam w Tczewie kolo Gdanska.

Dziekuje z góry za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Marek1

    20

  • michal_k

    10

  • wojteczek

    7

  • aboz

    7

Top Posters In This Topic

akurat u nas dowiedziałem sie ze mam zrobic "krasztest" ale gdzie mam to zrobic to juz nie powiedziano mi, co jest mi dokładnie potrzebne?czy wystarczy ze podjade autobusem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli musze u producenta zrobic badanie statecznosci ruchu i z takim papieram na skp?

Twojego pojazdu producent nie będzie pod ty kątem badał :)

Chodzi o to że jeżeli ten typ pojazdu był badany na stateczność to producent wystawi zaświadczenie na podstawie tamtych badań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autobus posiada pozwolenie na 100km/h

 

Więc adnotacja powinna być przepisana. Tak samo jak np. HAK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc adnotacja powinna być przepisana. Tak samo jak np. HAK...

 

Może WK uznał, że zagraniczne "pozwolenie na 100" nie musi pokrywać się z polskim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc adnotacja powinna być przepisana. Tak samo jak np. HAK...

Nawet jeśli zostałaby przepisana to niczego to nie zmienia.

Ważność badania autobusu na 100 km jest 6m-cy a do każdego badania, każdorazowo należy przedłożyć wspomniane dokumenty, w tym ten o zachowaniu stateczności.

 

[ Dodano: 01-02-2013, 18:15 ]

Może WK uznał, że zagraniczne "pozwolenie na 100" nie musi pokrywać się z polskim?

Jeżeli nie mieli zaświadczenia z tego badania to słusznie uznali, że jest już nieważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że jeżeli ten typ pojazdu był badany na stateczność to producent wystawi zaświadczenie na podstawie tamtych badań.
A zaświadczenie nie powinno być wystawione na konkretny pojazd?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że jeżeli ten typ pojazdu był badany na stateczność to producent wystawi zaświadczenie na podstawie tamtych badań.
A zaświadczenie nie powinno być wystawione na konkretny pojazd?

Tak, ma być wystawione na konkretny nr VIN pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie mieli zaświadczenia z tego badania to słusznie uznali, że jest już nieważne.

 

Brak podstaw ku temu. Owszem - właściciel musi pilnować aktualności, ale wpis ma i tyle - prawa nabyte... Urząd nie ma uznawać lub nie, bo myślenie urzędnikom nie zawsze wychodzi niestety (a już że 99% nie ma pojęcia co to za adnotacja to inna sprawa), tylko przepisać adnotacje z poprzedniego DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ma być wystawione na konkretny nr VIN pojazdu.

 

I z tym jest największy kłopot.

Z uzyskaniem zaświadczenia dla Eos'a jest kłopot bo nie ma i nie było przedstawicielstwa w PL.

Mam znajomego który ma Eos'a autobus przystosowany do "setki" znaczy wyposażenie i cała reszta jest OK i nie dostanie ode mnie badania na "setkę" bo właśnie brakuje tylko tego zaświadczenia i nie wie gdzie takie zaświadczenie uzyskać :razz: I lipa by sobie pośmigał a tu się nie da :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem - właściciel musi pilnować aktualności, ale wpis ma i tyle - prawa nabyte...

 

A dlaczego musi? Jaki przepis nakazuje powtarzania badania na 100?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki przepis nakazuje powtarzania badania na 100?

 

Tu masz stosowny zapis z zaświadczenia z badania na tempo 100:

Zaświadczenie jest ważne 1/2 roku od daty wystawienia, tj. do:......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz stosowny zapis z zaświadczenia z badania na tempo 100:

Zaświadczenie jest ważne 1/2 roku od daty wystawienia, tj. do:......

 

To wiem, ale załóżmy, że w tym czasie dokonam wpisu do DR. Dlaczego później miałbym ponawiać badanie, a tym bardziej wozić ze sobą zaświadczenie? Proszę o podstawy prawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem, ale załóżmy, że w tym czasie dokonam wpisu do DR. Dlaczego później miałbym ponawiać badanie, a tym bardziej wozić ze sobą zaświadczenie? Proszę o podstawy prawne.

No i co z tego że dokonasz wpisu do DR.

Ważność tego dopuszczenia jest terminowa, na pół roku, tak jak jak jest to określone we wpisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że ten bezsensowny przepis zginie śmiercią naturalną. Niemcy, prekursor badania stateczności po rozerwaniu opony dawno z tego badania zrezygnował. No bo niby jak? Przeprowadzać badanie 6 lub nawet ośmiokrotnie? (tyle ile jest opon w autobusie).

Od kiedy wprowadzono ESP w zakres homologacji R13 wszystkie sensowne kraje wycofały się z tego badania. Polska wręcz przeciwnie. Ciekawe, jak wybrną z tego, że na podstawie 2007/46 muszą WK uznawać predkości maksymalne 100 km/h, jesli taki zapis jest w CoC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co z tego że dokonasz wpisu do DR.

Ważność tego dopuszczenia jest terminowa, na pół roku, tak jak jak jest to określone we wpisie.

 

Ale kto mi sprawdzi to zaświadczenie jeśli jadąc takim autobusem wystarczy mi DR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kto mi sprawdzi to zaświadczenie jeśli jadąc takim autobusem wystarczy mi DR?

na tempo 100 sam DR nie wystarczy bo nie określa terminu ważności tego dopuszczenia.

Podobnie jak w przypadku ADR którego ważność też jest okresowa pomimo wpisu do DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tempo 100 sam DR nie wystarczy bo nie określa terminu ważności tego dopuszczenia.

 

Podaj podstawę prawną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj podstawę prawną.

Uważaj - bo Ci zaraz moderator powie, że jesteś nudny ;)

 

Bo jest nudny... :-P

Podstawę prawna czego?

Tego, że autobus na 100 ma przechodzić dodatkowe badania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadzać badanie 6 lub nawet ośmiokrotnie? (tyle ile jest opon w autobusie).
Już nie przesadzajmy. Badanie ma dotyczyć jednej z przednich opon.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawę prawna czego?

Tego, że autobus na 100 ma przechodzić dodatkowe badania?

 

Tego, że ma przejść więcej niż jedno badanie dodatkowe, które jest potrzebne do wpisu w DR. Kolejne nie jest potrzebne, bo zaświadczenie nie jest wymagane (chyba, że właśnie jest - ale wtedy proszę o podstawę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.