rafpuk Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 http://wartowiedziec.org/index.php/wydzialy-komunikacji/aktualnosci/13408-jaka-przyszo-bada-technicznych-pojazdow-stanowisko-zpp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Sprawę porusza też OSDS. Poczytajcie i może podyskutujemy o tym trochę?? http://osds.org.pl/?cat=3 Co popieracie, z czym się nie zgadzacie?? (Ale tak merytorycznie poproszę - żalenie się typu że jest źle i lepiej już nie będzie proponuję sobie darować) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Postulaty proponowane prze ZPP są chyba najsensowniejsze, ze wszystkich. Problemem jest to, że nie ma chęci odgórnej wprowadzenia zmian, gdyż zmiany te zapewne ograniczyły by władzę i korzyści TDT, a to jest nie rękę pewnym osobom... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Z czym tu się nie zgadzać? Ja jestem za tego typu zmianami. Czy przytoczone dane są prawidłowe? Czy faktycznie aż w 70%, podczas kontroli, nie było pojazdu na stacji? Jedno tylko budzi mój niepokój, czy nagrywany byłby cały przebieg badania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Co popieracie, Nie ulega najmniejszej watpliwiości, że powinna byc wprowadzona gradacja kar! Dodatkowo uważam, że za jakośc wykonanych badań technicznych oprócz diagnosty powinien odpowiadać przedsiebiorca prowadzący SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Z czym tu się nie zgadzać? Ja jestem za tego typu zmianami Tylko kto za to zapłaci? Pewnie właściciele stacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 żalenie się typu że jest źle i lepiej już nie będzie proponuję sobie darować Wybacz, ale właśnie to jako pierwsze przychodzi na myśl. Im bardziej huczne będą zapowiedzi masowego wprowadzania sprzętu rejestrującego, tym szybciej inicjatywa upadnie- moim zdaniem zacząć od niektórych propozycji ZPP etapami ze względu na koszty. Dziwi mnie natomiast ostrość wystąpienia ZPP, gdyż to właśnie jego członkowie powodowani tchórzostwem, bądź lenistwem zlecali czynności kontrolne TDT-owi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 o kto za to zapłaci? Pewnie właściciele stacji No a niby kto bierze kasę za badania? Jak mu takie rozwiązanie nie pasuje to niech zamyka interes! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Tylko kto za to zapłaci? Większość sprzętów (nie mówimy o szarpakach, dla jasności) i tak archiwizuje badania. Kwestia dopracowania oprogramowania i połączenia wszystkiego w sieć (może być fifirifi co by kabli nie ciągać), do tego kamerka robiąca zdjęcie pojazdowi na wjeździe - powinno zamknąć się co najwyżej w zarobku na kilkudziesięciu btp (netto). I będzie to wydatek jednorazowy. Swojego czasu byłem przeciwny takiemu rozwiązaniu, ale wobec bierności nadzoru (który też swoją drogą trzeba poprawić) jest to jakieś wyjście które ograniczy "pocztę" i przepuszczanie aut z wieloma usterkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 a czy w Niemczech, gdzie powiedzmy jakoś badań jest inna (lepsza) - tak to nazwijmy - badania są nagrywane? czy poprzez nagrywanie badań wzrośnie sprawność aut poruszających się po drogach? penie w jakimś procencie tak, ale ja myślę, ze część (dużą) odpowiedzialności za stan tech. poj. trzeba przerzucić na właściciela auta, jak wyjedzie "padaczką" i dostanie od policjanta 500 za stan tech. to pięć razy pomyśli, a tak? zabiorą DR i na tym się kończy, coś tam zrobi, na stacji zapłaci max98 - żadna kara, a wg mnie to nie nam i rożnym stowarzyszeniom powinno zależeć (nam oczywiście też-trochę) - tylko posiadaczom pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 a czy w Niemczech, gdzie powiedzmy jakoś badań jest inna (lepsza) - tak to nazwijmy - badania są nagrywane? A tu kłania się kombinatorstwo polaków. Polak jak po du..e nie dostanie to nie zrozumie, że to dla jego dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 W Niemczech gdyby diagnoście udowodnić, że źle wykonał BT to "spalił by się ze wstydu" a u nas za to najpewniej dostał by pochwałe od pracodawcy, za nieodstraszenie klienta - niestety ale takie są realia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 niestety ale takie są realia To różnica mentalności Naszych narodów,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janmarek Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 To różnica mentalności Naszych narodów,,, Nie tylko różnica mentalności,ale takrze różnica w zarobkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 To różnica mentalności Naszych narodów,,, Nie tylko, status "tuvmana" niemieckiego a polskiego diagnosty to dwie skrajności. [ Dodano: 07-02-2013, 09:34 ] różnica w zarobkachOczywiście też, ale przede wszystkim swoboda oceny i niezależność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 ale takrze różnica w zarobkach Tu już nie przesadzajmy. Podstawowe naprawy popularnych aut nie są aż tak drogie. Poza tym niebezpiecznie zbliżamy się do pytania: "ile warte jest ludzkie życie i zdrowie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Ja proponuję zacząć od problemów, które da się rozwiązać bez-kosztowo. Zobaczcie ile stron na forum zajął temat badania powypadkowego. Okazuje się, że na kontrolach 70% to nieprawidłowości interpretacyjne. Czy "TUVman" w Niemczech też ma takie problemy??? "Uporządkowanie przepisów regulujących prowadzenie badań technicznych. Jak wskazują dane Transportowego Dozoru Technicznego około 70% nieprawidłowości popełnianych przez diagnostów przy badaniach technicznych nie polega na niewłaściwym przeprowadzeniu samego badania, lecz na niewłaściwym wyznaczeniu terminu kolejnego badania technicznego lub pobraniu opłaty w niewłaściwej wysokości. Błędy te oznaczają w praktyce, że diagnosta miał problem z interpretacją przepisów prawa. Należy zatem dokonać gruntownej przebudowy przepisów pod kątem zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Skoro wszystkie urządzenia (no prawie wszystkie) można spiąć to niech będzie taki system który diagnosta będzie tylko obsługiwał a decyzję na podstawie uzyskanych wyników podejmie "komputer". Pojazd wjedzie na badanie będzie miał fotkę z kamery, zostanie wpisany do systemu, na podstawie daty I rejestracji zostaną przyporządkowane mu odpowiednie warunki techniczne i wszystko, potem przejazd przez ścieżkę poprzez wszystkie urządzenia a na końcu diagnosta określi poprzez kliknięcie czy na szarpaku też było ok i tyle wynik badania powinien wyświetlić się takim zaje...tym napisem i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Błędy te oznaczają w praktyce, że diagnosta miał problem z interpretacją przepisów prawa. Należy zatem dokonać gruntownej przebudowy przepisów pod kątem zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności." Jeśli dodamy, iż kontrolujący także różnią się w interpretacji przepisów podczas kontroli to połowa z tych 70% może być błędem po stroni TDT-u ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 1. Fajnie, że ktoś zauważył, że jeden z podstawowych problemów to różnice interpretacyjne... W moim odczuciu szkoda jednak, że TDT, które program zauważa i monitoruje jak widać samo nie potrafi ujednolicić swoich interpretacji w poszczególnych oddziałach terenowych. Szkoda, że nikt im tego nie wytknął 2. Jak to jest, że tuż przed wywozem z Niemiec klasyczna limuzyna może dostać słynny TUV na specjalny? Że swego czasu byliśmy zalewani quadami rejestrowanymi w Niemczech na ciągniki rolnicze?? Ja bym tak nie gloryfikował i nie zachwycał się systemem Niemiecki bo moim zdaniem też tacy święci nie są... 3. A co myślicie o pomyśle "centralnego oprogramowania"?? Że byłby to produkt autorstwa PWPW to chyba oczywiście nie muszę mówić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 2. Jak to jest, że tuż przed wywozem z Niemiec klasyczna limuzyna może dostać słynny TUV na specjalny? Że swego czasu byliśmy zalewani quadami rejestrowanymi w Niemczech na ciągniki rolnicze?? Ja bym tak nie gloryfikował i nie zachwycał się systemem Niemiecki bo moim zdaniem też tacy święci nie są.. Już tak to jest a potem klient sie piekli że przecież Niemcy tak zrobili i musi być dobrze. To mi się podoba najbardziej i od tego moim zdaniem trzeba zacząć "2) poprawa ustaw i rozporządzeń, tak aby diagnosta precyzyjnie wiedział co i jak ma robić." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Jak wskazują dane Transportowego Dozoru Technicznego około 70% nieprawidłowości popełnianych przez diagnostów przy badaniach technicznych nie polega na niewłaściwym przeprowadzeniu samego badania, lecz na niewłaściwym wyznaczeniu terminu kolejnego badania technicznego lub pobraniu opłaty w niewłaściwej wysokości. Takie wyniki są efektem braku nadzoru nad skp, bo podczas kontroli disgnosci wykonuja BT w odmienny sposób (zdecydowanie bardziej dokładny) niż ma to miejsce podczas normalnej pracy - jesli w ogóle podczas kontroli są wykonywane jakieś badania. Dlatgo kontrolujacy w sposób obiektywny nie są w stanie sprawdzić jak wyglada badanie przecietnego pojazdu. Jedynym namacalnym efektem przeprowadzonego kiedyś badania technicznego jest wpis w rejestrze BT, który w każdym momencie można zweryfikować. W moim odczuciu to jakieś 95-98% pojazdów ma poprawnie wyznaczony termin BT a pojazdów z wynikiem P powinno być co najwyżej 70-80%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 3. A co myślicie o pomyśle "centralnego oprogramowania"?? To podstawa. Powinno się stworzyć taki program po analizie wszystkich obecnie używanych. [ Dodano: 07-02-2013, 10:08 ] Jak to jest, że tuż przed wywozem z Niemiec klasyczna limuzyna może dostać słynny TUV na specjalny? Uważam, że to nasza wina, wystarczy takich nie zarejestrować,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 Skoro wszystkie urządzenia (no prawie wszystkie) można spiąć to niech będzie taki system który diagnosta będzie tylko obsługiwał a decyzję na podstawie uzyskanych wyników podejmie "komputer". Zdajecie sobie panowie sprawę z tego ile kosztuje podpięcie oddzielnych urządzeń firmy UNIMETAL w linie diagnostyczną sterowaną jednym centralnym komputerem? Jak ja się dowiadywałem to koszt od 20 do 25 tysięcy złotych !!! Wszyscy wiemy, że obecnie sprzedaż nowych urządzeń praktycznie stanęła. Jest to ewidentne działanie lobby producentów i dystrybutorów urządzeń by poprawić sobie wynik kosztem naszych pensji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Luty 2013 Share Napisano 7 Luty 2013 To podstawa. Powinno się stworzyć taki program po analizie wszystkich obecnie używanych. Jakoś tego zachwytu nie rozumiem... Uważam, że to nasza wina, wystarczy takich nie zarejestrować,,, A przepraszam - niby na jaki podstawie możemy sobie czegoś nie rejestrować, jak ma wymagane dokumenty?? Poza tym moja uwaga dotyczyła czego innego... Chciałem zauważyć, że w Niemczech też nie wszystko jest tak OK.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.