Skocz do zawartości

Przyszłosc badan technicznych


rafpuk

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie to mnie ten przepis sie podoba. Do zabierania DR nie jestem specjalnie wyrywny a zabierać PC lub pokwitowanie to była by przesada przecież czasem właśnie w celu ustalenia danych wydaje się PC wpisując w we wszystkie pola z danymi 1 lub 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co w przypadku USZ zatrzymać?

W tym przypadku:

"6. W przypadku stwierdzenia niezgodności cech identyfikacyjnych umieszczonych w pojeździe z danymi zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie uprawniony diagnosta zatrzymuje dowód rejestracyjny."

Czyli uprawniony diagnosta prowadzi śledztwo w sprawie poszukiwania DR celem jego zatrzymania

;)

 

Może kiedyś się pojawi....

"Dokument odpowiadający DR"-dokument inny niż DR zawierający dane takie same jak w DR." :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przy dodatkowym/ch dokonać identyfikacji?

Zerknij na zakres czynności jakie należy przeprowadzić przy dodatkowych badaniach.Podpowiem-"w sposób określony w pkt......" (a w tabelce masz dokładniej :)

Chłodniejszej niedzieli życzę.
)

I wzajemnie :-D:piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zapomniałem dopytać właśnie czy dodatki wymagają identyfikacji, bo z tym bywa różnie w interpretacji. Co innego po przepisach, a co innego po wykładni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zapomniałem dopytać właśnie czy dodatki wymagają identyfikacji,

Nie wiem o co Ci chodzi :?

Masz dokładnie napisane:zakres dodatkowego badania technicznego.......obejmuje.....i dalej masz podane punkty z tabeli co robisz......

Paragraf 3.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
ZPP zwraca też uwagę na inne korupcjogenne zjawisko - wielu diagnostów, po godzinach, dorabia w roli mechaników samochodowych. Jest więc oczywiste, że naprawiane przez nich pojazdy nie mają większych problemów z zaliczeniem obowiązkowego przeglądu

 

 

lub nawet dzieli taką pracę w godzinach pracy i nie którzy na tym forum nie widzą w tym problemu :x:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli po wyborach zmieni się rząd? :)

 

No to już z samej istoty wyborów parlamentarnych wynika w naszym ustroju, że rząd będzie nowo powołany...

 

lub nawet dzieli taką pracę w godzinach pracy i nie którzy na tym forum nie widzą w tym problemu :x:cool:

 

W czym problem? Wprowadzić zasadę, że nie bada swoich i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprowadzić zasadę, że nie bada swoich i tyle

Lepszym rozwiązaniem było by wprowadzenie zasady, że diagnosta nic nie naprawia. Niestety Błażeju ale wolnorynkowe rozwiązana w naszym kraju prowadza do patologii i dlatego zawody zaufania publicznego wymagają pewnych regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jak należy czytać ten zapis?

1) identyfikację pojazdu, w tym:

a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu

z danymi w:

– pozwoleniu czasowym, w tym dla pojazdu, o którym mowa w art. 70d ust. 3 ustawy wraz z kartą

pojazdu, o ile została wydana,

 

Tak(I)

-pozwoleniu czasowym, w tym dla pojazdu, o którym mowa w art. 70d ust. 3 ustawy wraz z kartą

pojazdu, o ile została wydana,

 

Czy tak(II)

-pozwoleniu czasowym, w tym dla pojazdu, o którym mowa w art. 70d ust. 3 ustawy wraz z kartą

pojazdu, o ile została wydana,

 

Bo z drugiej wersji wynika ,że do PC musimy dodatkowo wymagać KP (jeśli została wydana). Skąd diagnosta ma wiedzieć,czy KP została wydana?W DR jest taka informacja.A w Pozwoleniu Czasowym?

 

Żeby się nie rozpisywać odpowiadajcie I lub II :-D

 

Jak postępujecie przy PC?

Ja wołałem o KP - ta leży w firmie leasingowej i nie ma jak jej dostarczyć na badanie.

 

Konkurencji brak KP nie przeszkadzał... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje: identyfikację pojazdu, w tym:

sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi w:

– dowodzie rejestracyjnym = Jasna Sprawa.

– pozwoleniu czasowym, w tym dla „dziwnego” pojazdu wraz z kartą pojazdu, o ile została wydana = Pozwoleniu Czasowym jasna sprawa. Tu zaś Konopiekla mi się kłania. Chodzi o zapis, że pojazd na podstawie PC można identyfikować, a „dziwny" pojazd również na podstawie PC, a jak zapodział PC to można na KP o ile została wydana, co nie. Takie masło-maślane, a najlepiej niech zapodzieje papiery wszystkie...

– karcie pojazdu dla pojazdu zarejestrowanego, łącznie z danymi i informacjami, o których mowa w CEP = Jasna Sprawa, bo jak zapodział DR gapa, albo jeszcze lepiej zgubił Pokwitowanie, to ma w zanadrzu KP, ale tego pewien nie jestem czy może sam wnioskować o dodatkowe.

– pokwitowaniu, o którym mowa w art. 132 ust. 2 ustawy, łącznie z danymi i informacjami, o których mowa w CEP = Jasna Sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

– pokwitowaniu, o którym mowa w art. 132 ust. 2 ustawy, łącznie z danymi i informacjami, o których mowa w CEP = Jasna Sprawa.

 

Wybacz Paprock-u ale ta opcja najbardziej mi odpowiada, w danej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ tammmm... Nie ma co wybaczać. Jakie przepisy taka interpretacja. :hah:

Dowód, Pozwolenie, Pokwitowanie to jeszcze jak cię moge, ale ten pojazd specjalny, pojazd różnych służb, pojazd używany do celów specjalnych, to zapis z deka kaszana. A może idzie o to, że on jest bez homo i jemu należne są często jakieś dodatkowe badania, czy to po zabudowie, po modyfikacji, no po tych wszystkich akcjach, że powstają dziwolągi jak taki jeden autobus ze służby więziennej, o którym było na forum. W tym przywoływanym z ustawy artykule 70d ustęp 3 idzie o samochód nowy, a jak nowy to bez rejestracji przecież i miałoby to może sens, bo niżej jest o Karcie Pojazdu, ale już dla auta zarejestrowanego, co nie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urzędnicza armia co dzień wytęża głowy, zastanawiając się, co zrobić, by było jeszcze lepiej. Co jakiś czas poznajemy owoce owych rozmyślań. I tak na przykład, w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju (swoją drogą resort ten chyba po każdych wyborach zmienia nazwę) uradzono, co zrobić, żeby stacje kontroli pojazdów kontrolowały pojazdy.

 

 

Projekt zmian przewiduje m.in. robienie przez diagnostów zdjęcia samochodu w charakterze dowodu, że dane auto w ogóle było na kontroli. Wymyślono również niezawodny sposób na demaskowanie nieuczciwych diagnostów. Będzie się tym zajmował tzw. tajemniczy klient, czyli tajny agent Inspekcji Transportu Drogowego udający właściciela samochodu.

 

 

Funkcjonariusze ITD zapewne już ćwiczą sztukę charakteryzacji, doklejając sobie wąsy, to znów przyprawiając biusty. Nieposkromiona wyobraźnia podsuwa nam postaci, które przybierać może tajemniczy klient. Tak więc, drodzy diagności, nie dajcie się przebłagać ojcu pięciorga dzieci, który musi dojeżdżać do pracy z Płońska do Warszawy, a w jego Golfie III burczy tłumik. Niech wam powieka nie drgnie, kiedy do nóg będzie wam padać staruszek emeryt, który przyjechał steranym Cinquecento z luzami w kierownicy. Bądźcie nieugięci dla samotnej matki, skądinąd hożej brunetki, która w aucie ma dziecięcy fotelik oraz wyciek spod głowicy. Tajnym agentem może być każdy.

 

http://warsztatowiec.info/strzezcie-sie-diagnosci/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie to nawet fajnie to wygląda a w praktyce to pewnie znacznie wzrośnie ilość badań zakończonych P, bo jak już klient zapłacił to DR nie będzie można oddać bez zakończenia badania.

 

oddasz mu z takim wynikiem jaki stwierdzisz... N lub P

ja tak robie juz od 3 lat i nie mam problemów.Jesli N -klient ma wyszczególnione usteki a po naprawie wrac i jest ok

Milego dnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak robie juz od 3 lat i nie mam problemów.

Ile miałeś badań przed trzema laty, a ile teraz? Jak daleko od siebie masz "pocztę".

Jesli N -klient ma wyszczególnione usteki a po naprawie wrac i jest ok

Jeden na dziesięć.

Mam to na własnej skórze przetrenowane, ilość badań spadła o 2/3 ( siedem poczt w mieście), a wracają tylko ci , którzy szanują moją pracę i wiedzą po co się przyjeżdża na SKP.

Kiedyś, rozpoczynając pracę na pewnej stacji, przez rok odesłałem 2 (słownie - dwóch klientów) bo badanie zakończyłoby się wynikiem negatywnym przez usterki ewidentne - wynik "eksperymentu"? - poszukiwanie nowej pracy, bo właściciel uznał, że takie postępowanie jest niedopuszczalne, żeby klient nie miał pieczątki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.