Skocz do zawartości

Przyszłosc badan technicznych


rafpuk

Rekomendowane odpowiedzi

ja teraz też będę tak postępował jak PSUJ brak zapłaty brak wydania DOWODU klientowi

ale po co tak, pobierzesz kaskę przed badaniem, czyli już ją masz w kasetce, wykonasz badanie, jeżeli są uchybienia na negatyw dajesz N wypełniasz zaświadczenie, przekazujesz to z dr klientowi informujesz o 14 dniach na naprawę i tyle, po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam prawo do dowolnego dysponowania swoim mieniem

 

Zgadza się, ale musisz liczyć się z tym, że ustawa czy rozporządzenia nakładają na Ciebie pewne obowiązki (w tym np. zwrot DR czy tablic przy rejestracji). Nie występuje tu kolizja z prawem własności.

 

Jak to nie występuje - moje i uj...

Ustawa? rozporządzenie? Jeśli się nie mylę to konstytucja gwarantuje że przepadek mienia może być tylko po wyroku sądu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obowiązek oddania dokumentu to nie to samo co PRZEPADEK, WYWŁASZCZENIE etc...

 

Podam Ci prosty przykład. Jeśli twierdzisz, że DR nie jest Twój, to kogo? Starosty który go wydał? To dlaczego nie oddajesz go do niego tylko do innego w trakcie przerejestrowania w innym powiecie? To co to wtedy jest? Przywłaszczenie?

Dlaczego jak zniszczysz tenże dokument - tak z premedytacją, dla zabawy - to nie musisz zwrócić jego równowartości właścicielowi (ZADOŚĆUCZYNIENIE) - przecież niszczysz nie swoją własność!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpoczeliscie dywagacje na temat ktory i tak nic nie zmienia w naszej perspektywie i teraz co jeden filozof doszukuje sie drugiego dna a tak naprawde to i tak bez znaczenia bo dowod rejestracyjny i tak bedzie wydawany jak dowod osobisty i nie wazne czy go oddasz spalisz czy wsadzis gdzie nie trzeba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i czytam i doszedłem do następującego wniosku- od 13 listopada idę na urlop. A potem zobaczymy , może jakieś zwolnienie :? No co boję się.

... od 13 listopada wszystkie urlopy wstrzymane. Wszystkie ręce na pokład.

Poza tym zmiany wreszcie poszły we właściwą stronę.

Tu apel do wszystkich diagnostów:

Wreszcie mamy realny wpływ na to co się z nami stanie. Jeśli solidarnie "bez cwaniakowania" wprowadzimy obecne przepisy to spodziewam się, że większych zmian nie wprowadzą bo nie będzie po co !!!

1. Brać opłatę przed badaniem.

2. Rzetelnie wykonywać badania ( min 20 min bo CEPIK będzie archiwizował czas).

3. Klienci medialnie i mentalnie są przygotowani na zmiany.

4. Najczęstsze poprawki za 14 i 20 zł to nie majątek i kłótni z tego powodu się nie spodziewam.

5. Jak wzrosną statystyki N to nie będzie pretekstu do "dużej zmiany".

Wszystko w waszych rękach!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od 13 listopada wszystkie urlopy wstrzymane.

Jak załatwię sobie ochronę to się pojawię.Po przeczytaniu tylu horrorów na forum co to ma być to zwątpiłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Jeśli solidarnie "bez cwaniakowania" wprowadzimy obecne przepisy...

 

1. Brać opłatę przed badaniem.

2. Rzetelnie wykonywać badania

Są tacy, którym nie przetłumaczysz. Po prostu niereformowalni :(

 

3. Klienci medialnie i mentalnie są przygotowani na zmiany.

Tu się zgodzę. Już teraz trafiają się klienci, którzy chcą płacić z góry. Żeby diagności sami nie zaprzepaścili tej "dobrej zmiany"....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zamierz zrobić ministerstwo, żeby poprawić nasze ( diagnostów ) bezpieczeństwo ? Jak Minister wyobraża sobie ochronę diagnosty przy badaniu N o 19-00 dla BMW z 5 pseudokibicami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zamierz zrobić ministerstwo, żeby poprawić nasze ( diagnostów ) bezpieczeństwo ?

Skoro diagnostom (nam) tak jest dobrze to Ministerstwu "w to mi graj..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o takim systemie badań jak w Holandii??

 

Okresowe badania techniczne są przeprowadzane przez firmy sprawdzone i autoryzowane przez RDW - Rijks Dienst Wegverkeer (RDW) czyli Państwowy Urząd Ruchu Drogowego i Rejestracji Pojazdów. W ramach nadzoru RDW jest zobowiązane umową do przeprowadzania 3% ponownych badań pojazdów, co obecnie daje liczbę około 200000 badań ponownych w roku.

Badania ponowne są wyznaczane losowo przez komputer. Po zakończeniu badania każdy diagnosta zatwierdzając badanie otrzymuje informację, czy został wylosowany, czy nie. W przypadku, jeżeli badanie ponowne ma się odbyć, inspektor RDW musi pojawić się w danej SKP w ciągu 90 minut. Jeżeli ten czas minie samochód i jego właściciel mogą opuścić SKP bez konsekwencji. Jeżeli nie będą czekać, badanie jest unieważniane i właściciel pojazdu musi zgłosić się do SKP prowadzonej bezpośrednio przez RDW.Jeżeli pojazd nie czeka, SKP niezwłocznie informuje o tym fakcie RDW.

Podczas ponownego badania pojazdu, jeżeli jest pełna zgodność pomiędzy oceną SKP a inspektora RDW, diagnoście i SKP przydzielane jest 0,4 punktu dodatniego i SKP wraz z diagnostą przesuwa się w rankingu do góry, w kierunku SKP, które robią badania bezbłędnie i które są w związku z tym rzadziej sprawdzane. Jeżeli wykryta zostanie usterka drobna, której nie wykrył diagnosta przydzielane jest 1,5 punktu ujemnego a w przypadku poważnej 3,0 punkty ujemne, a wówczas i SKP, i diagnosta wędrują w dół w rankingu, tam gdzie kontrole odbywają się częściej. Przy zbyt dużej liczbie punktów ujemnych SKP traci licencję i nie może dalej prowadzić urzędowych badań technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naszym przedsiębiorcom nie zależy na jakości tylko na ilości więc nawet jeżeli była by taka propozycja zmiany przepisów to pewnie my jej nie doczekamy. Chyba wiesz jak to wygląda u nas, kontrole są bo muszą być (ustawa), to jest fikcja, starostwo i TDT kontrolę przeprowadza tak aby za mocno nie skrzywdzić przedsiębiorcy, diagnoście pogrozić palcem a właściciel SKP dostanie najwyżej jakieś drobne zalecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zamierz zrobić ministerstwo, żeby poprawić nasze ( diagnostów ) bezpieczeństwo ? Jak Minister wyobraża sobie ochronę diagnosty przy badaniu N o 19-00 dla BMW z 5 pseudokibicami ?

Nad tą kwestią, będą się zastanawiać jak dojdzie do tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zbyt dużej liczbie punktów ujemnych SKP traci licencję i nie może dalej prowadzić urzędowych badań technicznych.

Takie rozwiązanie z pewnością by zadziałało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba nawet ktoś z rządu obecnego dawał za przykład "system holenderski" ?

 

Tylko czy to by pasowało TDT ? Mam duuuże wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naszym przedsiębiorcom nie zależy na jakości tylko na ilości
Całkowita zgoda... :!: Słowa szefa"diagnosty"-klient musi byc zadowolony...Chyba wystarczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.