Skocz do zawartości

Przyszłosc badan technicznych


rafpuk

Rekomendowane odpowiedzi

I właściwie jak 3 procent badań jest ponownie sprawdzanych to znaczy, że raz na 33 badania mam wylosowany samochód do powtórki. Czyli dla naszych stacji oznaczałoby to, że średnio raz na dwa dni (czy nawet dla niektórych raz dziennie) przyjechałby inspektor na kontrole. A jakby wpadał raz na 2 dni, to już znałby tych diagnostów i właścicieli z widzenia i by wiedział czego po kim się można spodziewać :D Kto jest kombinator a kto uczciwy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solaris, bo tam jest trochę inna mentalność i to wszystko działa prawidłowo. Założenie jest takie, że SKP nakręca pracę warsztatów i wszyscy są zadowoleni. Ilość stacji jest przeliczona na ilość mieszkańców, więc każdy zarabia tyle ile powinien. U nas SKP to interes, a mechanicy przyjeżdżają po pieczątkę dla klienta. Jak im tłumaczę, że przy N on ma co robić to się obrażają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakończeniu badania każdy diagnosta zatwierdzając badanie otrzymuje informację, czy został wylosowany, czy nie. W przypadku, jeżeli badanie ponowne ma się odbyć, inspektor RDW musi pojawić się w danej SKP w ciągu 90 minut.

Już widzę minę klienta, który nauczony był, że OBT trwa 10-15 minut a tu 1,5 godziny oczekiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowa szefa"diagnosty"-klient musi byc zadowolony...

No a jak Ty myślałeś, przecież nawet jak będzie wpadka na jego badaniu to zarobionej kasy nikt mu nie zabierze. Dalej będzie prowadził SKP tyle że nie będzie miał uprawnień diagnosty a w ostateczności firmę poprowadzi ktoś z rodziny a on i tak będzie szefem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wpadce to raczej sam już nie poprowadzi firmy, ale szefem zapewne dalej tam zostania a właścicielem firmy zostanie ktoś z rodziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz zalet tego systemu takich jak bat nad diagnostą i właścicielem, żeby nie puszczali lipy bo dostaną punkty ujemne a dużo punktów ujemnych oznacza, że diagnosta traci uprawnienia a SKP właściciela jest zamykana, to chodzi głownie o to że Nadzór zna problemy środowiska diagnostów ponieważ, często jest na stacji i wykonuje te same badania co diagnosta.

I dlatego zna sprawę i wie, że np. kilka czynności z procedury gazowej nie da się wykonać albo są bez sensu. Wie, że pomiaru zadymienia nie da się wykonać bo jest odcięcie obrotów na biegu jałowym i nie da się uzyskać maksymalnego wydatku pompy, tak jak to napisali w procedurze. Albo wątpliwości z pobieraniem opłat czy za okresowe czy suma za okresowe i dodatkowe :D

 

Dlatego właśnie o to chodzi, że Nadzór zna problemy środowiska bo też wykonuje badania techniczne tych samych pojazdów co my. I jak Inspektor wylosuje samochód na GAZ albo Diesla i będzie się upierał że wykona czynności zgodnie z procedurą no to dobra okazja żeby zaprezentował jak on to wykonuje :D

 

A czy u nas Nadzór zna problemy środowiska skoro osobiście nie wykonuje badań technicznych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solaris, masz dużo racji w tym, że część przepisów jest nieżyciowa a jeszcze więcej odstaje od dzisiejszego rozwoju techniki motoryzacyjnej. W nowych Dieslach jakikolwiek pomiar zadymienia nie ma sensu ale jak najbardziej czytnik OBD można podłączyć, ale nasz ustawodawca zdaje sie o tym nie wiedzieć :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio w TV redaktor powiedział że od 13.11.2017 będzie trudniej uzyskać stempel bezpieczeństwa ładnie to określił prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dłuższym oczekiwaniu przed SKP :?:
Ale kpina - myślisz, że właściciel na to pozwoli? :oops:

 

Przyszłość badań technicznych jest dla większości diagnostów jedna - wykonywać to co wszyscy chcą i się nie odzywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee - rewolucji to nie wniesie...
Ale przynajmniej porządek będzie, bo w wielu przypadkach (np. przyczepy) nie mają określonego modelu, tylko sam typ, wariant i wersje :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Zresztą na DIP np. te pozycje zawsze były rozdzielone, a radosna twórczość przy wypełnianiu tych rubryk i tak była... i będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzedniej wersji przecinek też dzielił.

Masz racje, tylko teraz jest już rozdzielone, i jasno będzie wiadomo co wpisać w polu typ, a co w polu "model handlowy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 'zawsze' stosowałem zasadę wzorem rubryki z kategorią homo, czyli to co w dowodzie = to samo w zaświadczeniu w miejsca na to przeznaczone. Przecinek nie stanowił żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie:)

Jak juz CEP udostępni nam dane o pojezdzie i z tych danych wynika że są braki a w DR pola są wypełnione to przepisujemy te dane do CEP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Temat rzeka. Trochę nie wyobrażam sobie komputerowej interpretacji badania luzów na szarpaku. Nawiązując do kontroli, która jest bardzo słaba. Nikt nie powinien stać , patrzeć na ręce i przeszkadzać w przeglądach diagnoście. Po zrobionym przeglądzie, kontrolujący powinni sami sprawdzić ponownie pojazd. Proste. Tak właśnie jest w GB. Nikt mi tam niczego nie zarzucił. Jest księga kar z punktami. Jest gradacja. KAŻDY diagnosta wykonuje to, co powinien. Pracodawca nie ma prawa mowić, że ma być pozytywnie , czy negatywnie, bo on tak chce.

Klient również nie ma nic do powiedzenia. Ewentualnie może złożyć na ciebie zażalenie. Reasumując , wiele mogę na ten temat powiedzieć, ale najważniejsze w tym jest to, że nie trzeba niczego na siłę wymyślać w Polsce , wystarczy skopiować to , co jest w GB, a wszystkim nam będzie o wiele prościej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.