Solaris Napisano 2 Listopad 2017 Share Napisano 2 Listopad 2017 I właściwie jak 3 procent badań jest ponownie sprawdzanych to znaczy, że raz na 33 badania mam wylosowany samochód do powtórki. Czyli dla naszych stacji oznaczałoby to, że średnio raz na dwa dni (czy nawet dla niektórych raz dziennie) przyjechałby inspektor na kontrole. A jakby wpadał raz na 2 dni, to już znałby tych diagnostów i właścicieli z widzenia i by wiedział czego po kim się można spodziewać Kto jest kombinator a kto uczciwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 2 Listopad 2017 Share Napisano 2 Listopad 2017 Solaris, bo tam jest trochę inna mentalność i to wszystko działa prawidłowo. Założenie jest takie, że SKP nakręca pracę warsztatów i wszyscy są zadowoleni. Ilość stacji jest przeliczona na ilość mieszkańców, więc każdy zarabia tyle ile powinien. U nas SKP to interes, a mechanicy przyjeżdżają po pieczątkę dla klienta. Jak im tłumaczę, że przy N on ma co robić to się obrażają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Listopad 2017 Share Napisano 2 Listopad 2017 Po zakończeniu badania każdy diagnosta zatwierdzając badanie otrzymuje informację, czy został wylosowany, czy nie. W przypadku, jeżeli badanie ponowne ma się odbyć, inspektor RDW musi pojawić się w danej SKP w ciągu 90 minut. Już widzę minę klienta, który nauczony był, że OBT trwa 10-15 minut a tu 1,5 godziny oczekiwania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 2 Listopad 2017 Share Napisano 2 Listopad 2017 Słowa szefa"diagnosty"-klient musi byc zadowolony... No a jak Ty myślałeś, przecież nawet jak będzie wpadka na jego badaniu to zarobionej kasy nikt mu nie zabierze. Dalej będzie prowadził SKP tyle że nie będzie miał uprawnień diagnosty a w ostateczności firmę poprowadzi ktoś z rodziny a on i tak będzie szefem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Listopad 2017 Share Napisano 2 Listopad 2017 Po wpadce to raczej sam już nie poprowadzi firmy, ale szefem zapewne dalej tam zostania a właścicielem firmy zostanie ktoś z rodziny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 2 Listopad 2017 Share Napisano 2 Listopad 2017 Oprócz zalet tego systemu takich jak bat nad diagnostą i właścicielem, żeby nie puszczali lipy bo dostaną punkty ujemne a dużo punktów ujemnych oznacza, że diagnosta traci uprawnienia a SKP właściciela jest zamykana, to chodzi głownie o to że Nadzór zna problemy środowiska diagnostów ponieważ, często jest na stacji i wykonuje te same badania co diagnosta. I dlatego zna sprawę i wie, że np. kilka czynności z procedury gazowej nie da się wykonać albo są bez sensu. Wie, że pomiaru zadymienia nie da się wykonać bo jest odcięcie obrotów na biegu jałowym i nie da się uzyskać maksymalnego wydatku pompy, tak jak to napisali w procedurze. Albo wątpliwości z pobieraniem opłat czy za okresowe czy suma za okresowe i dodatkowe Dlatego właśnie o to chodzi, że Nadzór zna problemy środowiska bo też wykonuje badania techniczne tych samych pojazdów co my. I jak Inspektor wylosuje samochód na GAZ albo Diesla i będzie się upierał że wykona czynności zgodnie z procedurą no to dobra okazja żeby zaprezentował jak on to wykonuje A czy u nas Nadzór zna problemy środowiska skoro osobiście nie wykonuje badań technicznych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 2 Listopad 2017 Share Napisano 2 Listopad 2017 wszystko idzie ku temu , powstaną centra badawcze to nadzór będzie wykonywał badania i nadzorował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Listopad 2017 Share Napisano 3 Listopad 2017 Solaris, masz dużo racji w tym, że część przepisów jest nieżyciowa a jeszcze więcej odstaje od dzisiejszego rozwoju techniki motoryzacyjnej. W nowych Dieslach jakikolwiek pomiar zadymienia nie ma sensu ale jak najbardziej czytnik OBD można podłączyć, ale nasz ustawodawca zdaje sie o tym nie wiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 9 Listopad 2017 Share Napisano 9 Listopad 2017 Ostatnio w TV redaktor powiedział że od 13.11.2017 będzie trudniej uzyskać stempel bezpieczeństwa ładnie to określił prawda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magentis2 Napisano 10 Listopad 2017 Share Napisano 10 Listopad 2017 nie wiadomo co oznacza ale brzmi złowieszczo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 11 Listopad 2017 Share Napisano 11 Listopad 2017 będzie trudniej może trudność będzie polegała na dłuższym oczekiwaniu przed SKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 12 Listopad 2017 Share Napisano 12 Listopad 2017 na dłuższym oczekiwaniu przed SKP Ale kpina - myślisz, że właściciel na to pozwoli? Przyszłość badań technicznych jest dla większości diagnostów jedna - wykonywać to co wszyscy chcą i się nie odzywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Listopad 2017 Share Napisano 12 Listopad 2017 Czyżby kurtuazja nie pozwoliła Ci użyć 'klepać' zamiast 'wykonywać'? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 12 Listopad 2017 Share Napisano 12 Listopad 2017 Wreszcie na zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym rozłączono typ i model pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Listopad 2017 Share Napisano 12 Listopad 2017 Eeee - rewolucji to nie wniesie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 12 Listopad 2017 Share Napisano 12 Listopad 2017 Eeee - rewolucji to nie wniesie...Ale przynajmniej porządek będzie, bo w wielu przypadkach (np. przyczepy) nie mają określonego modelu, tylko sam typ, wariant i wersje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Listopad 2017 Share Napisano 12 Listopad 2017 W poprzedniej wersji przecinek też dzielił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Listopad 2017 Share Napisano 12 Listopad 2017 Dokładnie. Zresztą na DIP np. te pozycje zawsze były rozdzielone, a radosna twórczość przy wypełnianiu tych rubryk i tak była... i będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 12 Listopad 2017 Share Napisano 12 Listopad 2017 W poprzedniej wersji przecinek też dzielił. Masz racje, tylko teraz jest już rozdzielone, i jasno będzie wiadomo co wpisać w polu typ, a co w polu "model handlowy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 12 Listopad 2017 Share Napisano 12 Listopad 2017 nie mają określonego modelu Jak w homologacji nie określili ,to skąd weźmiesz ? Z brakiem modelu to nie tak dawno zaczęli cudować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Listopad 2017 Share Napisano 12 Listopad 2017 Od 'zawsze' stosowałem zasadę wzorem rubryki z kategorią homo, czyli to co w dowodzie = to samo w zaświadczeniu w miejsca na to przeznaczone. Przecinek nie stanowił żadnego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Góral81 Napisano 13 Listopad 2017 Share Napisano 13 Listopad 2017 Pytanie:) Jak juz CEP udostępni nam dane o pojezdzie i z tych danych wynika że są braki a w DR pola są wypełnione to przepisujemy te dane do CEP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prospector Napisano 13 Listopad 2017 Share Napisano 13 Listopad 2017 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=286000#286000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 13 Listopad 2017 Share Napisano 13 Listopad 2017 Z tego co wiem nie uzupełniamy robi to WK nie my to ich praca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaw Napisano 18 Kwiecień 2018 Share Napisano 18 Kwiecień 2018 Temat rzeka. Trochę nie wyobrażam sobie komputerowej interpretacji badania luzów na szarpaku. Nawiązując do kontroli, która jest bardzo słaba. Nikt nie powinien stać , patrzeć na ręce i przeszkadzać w przeglądach diagnoście. Po zrobionym przeglądzie, kontrolujący powinni sami sprawdzić ponownie pojazd. Proste. Tak właśnie jest w GB. Nikt mi tam niczego nie zarzucił. Jest księga kar z punktami. Jest gradacja. KAŻDY diagnosta wykonuje to, co powinien. Pracodawca nie ma prawa mowić, że ma być pozytywnie , czy negatywnie, bo on tak chce. Klient również nie ma nic do powiedzenia. Ewentualnie może złożyć na ciebie zażalenie. Reasumując , wiele mogę na ten temat powiedzieć, ale najważniejsze w tym jest to, że nie trzeba niczego na siłę wymyślać w Polsce , wystarczy skopiować to , co jest w GB, a wszystkim nam będzie o wiele prościej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.