Skocz do zawartości

Etapy egzaminów


spoxx2006

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowne Grono,

mam pytanie odnośnie egzaminów, ponieważ czytając jeden z tematów, bodajże dotyczący pytań opisowych, często ktoś pisze została mi tylko opisówka do poprawy lub ADR-Y i opisówka. Jak to jest sam jestem człowiek, który dopiero kończy szkolenie i dlatego zastanawia mnie jak to jest z tymi egzaminami? Ponieważ słyszałem, że należy zdać co najmniej opisówke i podstawowe pytania a ADR-y i autobusy do 100 km/h można "odłożyć" na kolejny egzamin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 285
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • spoxx2006

    68

  • Grzegorz Łódź

    59

  • mamil_km

    26

  • biker100

    19

Top Posters In This Topic

Posted Images

http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-2004-246-2469

 

§ 6. 1.Egzamin kwalifikacyjny składa się z części teoretycznej i praktycznej.

2.Egzamin kwalifikacyjny dla osób ubiegających się o uprawnienia diagnosty obejmuje:

1) część teoretyczną (pisemną) składającą się odpowiednio z:

a) trzydziestu pytań zawierających tematykę pierwszej części szkolenia w formie testu jednokrotnego wyboru,

b) pięciu pytań dla każdej z pozostałych czterech części szkolenia specjalistycznego w formie testu jednokrotnego wyboru,

c) jednego pytania opisowego obejmującego swoim zakresem program szkolenia;

2) część praktyczną polegającą na przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu, wydaniu oceny z zakresu stanu technicznego badanego pojazdu i wypełnieniu dokumentów stosowanych przy tych badaniach.

3.Egzamin kwalifikacyjny dla diagnostów uzupełniających uprawnienia obejmuje:

1) część teoretyczną (pisemną) składającą się odpowiednio z:

a) pięciu pytań zawierających tematykę każdej części szkolenia specjalistycznego w formie testu jednokrotnego wyboru,

b) jednego pytania opisowego obejmującego swoim zakresem program szkolenia;

2) część praktyczną polegającą na przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu, wydaniu oceny z zakresu stanu technicznego badanego pojazdu i wypełnieniu dokumentów stosowanych przy tych badaniach.

4.Zakres badań technicznych do wykonania w części praktycznej, o której mowa w ust. 2 pkt 2 i ust. 3 pkt 2, określa komisja egzaminacyjna.

5.Część teoretyczna egzaminu kwalifikacyjnego trwa:

1) 60 minut - w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a;

2) 10 minut - w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. b i ust. 3 pkt 1 lit. a, dla każdej części szkolenia specjalistycznego;

3) 30 minut - w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. c i ust. 3 pkt 1 lit. b.

6.Warunkiem dopuszczenia do części praktycznej egzaminu kwalifikacyjnego jest uzyskanie pozytywnego wyniku z części teoretycznej, jeżeli od dnia uzyskania tego wyniku nie upłynął okres dłuższy niż 6 miesięcy.

§ 7. 1.Egzamin z części teoretycznej uważa się za zdany w przypadku udzielenia co najmniej 80 % prawidłowych odpowiedzi na pytania testowe z każdej części szkolenia oraz udzielenia prawidłowej odpowiedzi na pytanie opisowe.

2.Egzamin z części praktycznej uważa się za zdany w przypadku wykazania się praktyczną umiejętnością prawidłowego wykonania badania technicznego i wydania prawidłowej oceny w zakresie stanu technicznego badanego pojazdu oraz poprawnego wypełnienia dokumentów stosowanych przy tych badaniach.

3.Jeżeli uczestnik egzaminu kwalifikacyjnego nie uzyska pozytywnego wyniku z części praktycznej, może przystąpić do kolejnego egzaminu z tej części po złożeniu wniosku o ponowne przeprowadzenie egzaminu oraz uiszczeniu opłaty, o której mowa w § 8 ust. 3, bez konieczności ponownego składania dokumentów określonych w § 5 ust. 3.

§ 8. 1.Opłata za egzamin kwalifikacyjny wynosi 210 zł, z zastrzeżeniem ust. 2.

2.Opłata za egzamin, o którym mowa w § 6 ust. 3, wynosi odpowiednio 100 zł dla każdej części szkolenia, a w przypadku egzaminu składającego się z więcej niż dwóch części opłata nie może być wyższa niż 210 zł.

3.Opłata za przeprowadzenie ponownego egzaminu praktycznego wynosi 100 zł.

 

[ Dodano: 08-02-2013, 08:39 ]

I jeszcze to:

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20101400946

 

I do poczytania

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8101&postdays=0&postorder=asc&highlight=etapy+egzaminu&start=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dziękuję, za lekturę.

Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem na egzaminie podstawą do czegokolwiek jest część podstawowa, a resztę można zaliczyć za drugim podejściem. Aha i aby się upewnić w razie zaliczenia zakresu podstawowego a potknięciu na opisowym, poprawia się jedynie opisowy?

 

Aha i by nie zaczynać kolejnego tematu, jeżeli mogę chciałbym już w tym jednym temacie zostawiać swoje pytania :D .

 

Pierwsze:

Na podstawową stację kontroli, przyjeżdża pojazd, który ma wyraźne uszkodzenia elementów nośnych nadwozia, dyskwalifikujące go z dalszej eksploatacji. W jakie urządzenie musi być wyposażona stacja?

a) urządzenie rolkowe

b) urządzenie do kontroli tłumienia drgań zawieszenia

c) urządzenie do pomiaru punktów bazowych

 

odpowiedź niby poprawna to B ale wydaje mi się, że powinna być wyposażona w urządzenie do pomiaru punktów bazowych- proszę o wyrozumiałość nadal się uczę :oops:

 

drugie co ile wykonujemy legalizację analizatora spali w Urzędzie Miar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c) urządzenie do pomiaru punktów bazowych

Nie spotkałem jeszcze stacji, która by miała na wyposażeniu to orządzenie. Fakt maja je prawie wszystkie serwisy blacharsko lakiernicze i a gdy przy nich zlokalizowane są SKP, to pewnie mozna by dokonać takiego pomiaru.

co ile wykonujemy legalizację analizatora spali w Urzędzie Miar?

Co 6m-cy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt maja je prawie wszystkie serwisy blacharsko lakiernicze i a gdy przy nich zlokalizowane są SKP, to pewnie mozna by dokonać takiego pomiaru.

 

Pomiaru można dokonać - OK... Ale nie w ramach badania technicznego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przepraszam - do TDT te instrumenty są zgłoszone?

Jest możliwość ich użycia bezpośrednio na stanowisku kontrolnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, za lekturę.

Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem na egzaminie podstawą do czegokolwiek jest część podstawowa, a resztę można zaliczyć za drugim podejściem. Aha i aby się upewnić w razie zaliczenia zakresu podstawowego a potknięciu na opisowym, poprawia się jedynie opisowy?

 

Tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przepraszam - do TDT te instrumenty są zgłoszone?

Myślę, że bez problemu można je zgłosić, ale jak nie ma obowiązku ich posiadania to i zgłoszenie wydaje się zbędne.

Jest możliwość ich użycia bezpośrednio na stanowisku kontrolnym?

Nie było by z tym większego problemu zwłaszcza gdy stanowisko kontrolne wyposażone jest w podnośnik.

Najtrudniej chyba to znaleźć klienta na takie BT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem na egzaminie podstawą do czegokolwiek jest część podstawowa, a resztę można zaliczyć za drugim podejściem. Aha i aby się upewnić w razie zaliczenia zakresu podstawowego a potknięciu na opisowym, poprawia się jedynie opisowy?

 

Tak

tak dobrze zrozumiałeś

 

[ Dodano: 23-02-2013, 08:18 ]

na każdym kolejnym egzaminie możesz zliczać każdą następną część.warunkiem jest zdany podstawowy,i czas na zaliczenie wszystkiego to 6 m-cy,licząc od daty zdania części podstawowej do praktycznego włącznie,a jak się nie uda to a piać od nowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na każdym kolejnym egzaminie możesz zliczać każdą następną część.warunkiem jest zdany podstawowy,i czas na zaliczenie wszystkiego to 6 m-cy,licząc od daty zdania części podstawowej do praktycznego włącznie,a jak się nie uda to a piać od nowa

 

Po zdaniu teorii ma 6 miesięcy na zdanie praktyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdaniu teorii ma 6 miesięcy na zdanie praktyki.
racja,napisałem z rozpędu,nie dokładnie to,co myślałem,dziękuję za sprostowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Próbując przygotowywać się do egzaminu natrafiłem na pytanie, które mnie nurtuje.

 

"Zadymienie spalin pojazdu o zapłonie samoczynnym wyprodukowanego po 30.06.2008r. nie powinno przekroczyć:

a) 75% HRT

b) 66% HRT

c) 27% HRT

 

Zaznaczona jako odpowiedź poprawna jest odpowiedź b). Śmiem twierdzić, iż żadna odpowiedź nie jest poprawna ( chyba że źle odczytuje tabelę zmiany jednostek).

a) 75% - 3,22

b) 66% - 2,51

c) 27% - 0,73

 

Wydaje mi się, że powinno być 47% czyli 1,48. Prosiłbym o pomoc ponieważ próbując utrwalać sobie materiał za pomocą Vademecum coraz bardziej mam wrażenie, że cofam się w nauce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Próbując przygotowywać się do egzaminu natrafiłem na pytanie, które mnie nurtuje.

 

"Zadymienie spalin pojazdu o zapłonie samoczynnym wyprodukowanego po 30.06.2008r. nie powinno przekroczyć:

a) 75% HRT

b) 66% HRT

c) 27% HRT

 

Zaznaczona jako odpowiedź poprawna jest odpowiedź b). Śmiem twierdzić, iż żadna odpowiedź nie jest poprawna ( chyba że źle odczytuje tabelę zmiany jednostek).

a) 75% - 3,22

b) 66% - 2,51

c) 27% - 0,73

 

Wydaje mi się, że powinno być 47% czyli 1,48. Prosiłbym o pomoc ponieważ próbując utrwalać sobie materiał za pomocą Vademecum coraz bardziej mam wrażenie, że cofam się w nauce.

 

Czy na pewno jest : wyprodukowanego po ...???

Według mnie w pytaniu powinno być wyprodukowanego przed 30 czerwca 2008r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz uważać bo w vademecum zdarzają się błędy.Ja także miałem wątpliwości do różnych pytań i odpowiedzi.Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję na pewno się przyda :-D. Mam nadzieję, że jednak coś zdążę pojąć do egzaminu. A jeżeli mogę zapytać Cię Grzegorzu, to czy dużo trudniejsze są pytania na egzaminie? tzn. więcej szczegółowych, czy może co powinien zrobić diagnosta? Każda rada będzie cenna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście zamiast vadamecum gorąco polecam śledzenie tutejszego forum. Pobudza do myślenia poszukiwania aktów prawnych, zwłaszcza gdy opinie na dany temat różnią się diametralnie zależnie od podległości pod dany WK - wtedy decyzja należy do ... :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na egzaminie prawie wcale nie pojawiają się pytania z vademecum.Tak było w moim przypadku.Pytania nie są trudne tylko bardziej rozbudowane.Trzeba się wczytać żeby za szybko nie odpowiedzieć.

Moja rada uczyć wydrukować sobie Dz.U i uczyć się z nich.Zapamiętać sobie co w którym się znajduje (mniej-więcej)bo na egzaminie jest dostęp do Dz.U.Tylko jest ich dużo (czyli stare). Trzeba wiedzieć który wziąć.No i trochę podstawowych wiadomości na pamięć żeby nie tracić czasu na szukanie w Dz.u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na egzaminie teoretycznym miałem 3-4 pytania z vademecum. Podstawa to wiadomości z ustaw. Jak uczysz się z vademecum to sprawdzaj przy odpowiedziach podstawę prawną i szukaj jej w ustawie lub rozporządzeniu to bardzo pomaga w zapamiętywaniu i posługiwaniu się aktami prawnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za cenne rady :ok

A czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć :-D czego się spodziewać na egzaminie? tzn. jest więcej dat, wag, współczynników hamowania, co2 itp czy więcej pytań odnośnie zachowania diagnosty?

czy mógłby ktoś wytłumaczyć o co chodzi z badaniem "VAT 2" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć :-D czego się spodziewać na egzaminie?

Nie ma reguły. Spodziewać możesz się wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.