Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
michal_k

Czterokołowiec i czterokołowiec lekki - zmiana klasyfikacji

Polecane posty

michal_k

Czy nie sądzicie, że w związku z wejściem w życie ustawy o kierujących pojazdami, a co za tym idzie pojawieniem się definicji w PORD czterokołowca oraz czterokołowca lekkiego - minister powinien dokonać zmiany klasyfikacji pojazdów wprowadzając nowe RODZAJE pojazdów, czyli CZTEROKOŁOWIEC i CZTEROKOŁOWIEC LEKKI?

 

Obecnie są to POJAZDY SAMOCHODOWE INNE o podrodzaju czterokołowiec lub czterokołowiec lekki. Problem w tym, że podrodzaju pojazdu nie widać w DR, a ma on od 19 stycznia 2013 r. niebagatelne znaczenie ze względu na kategorię prawa jazdy (B1 lub AM). Również z danych technicznych zawartych w dowodzie rejestracyjnym nie można zawsze jednoznacznie stwierdzić, czy pojazd jeszcze "łapie się" na czterokołowca lekkiego (czyli prawko AM), czy jest już czterokołowcem (czyli prawko B1).

 

Dlatego uważam, że rozróżnienie między czterokołowcem a czterokołowcem lekkim powinno być zawarte w DR, a najprościej to zrobić poprzez wprowadzenie nowych rodzajów pojazdów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Dlatego uważam, że rozróżnienie między czterokołowcem a czterokołowcem lekkim powinno być zawarte w DR, a najprościej to zrobić poprzez wprowadzenie nowych rodzajów pojazdów.

 

Jeszcze prościej to umożliwić wpis do DR, w adnotacjach, podrodzaju pojazdu. Zmiana rodzajów wcale nie będzie taka prosta...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skpauto

Głównym wyznacznikiem w tym wypadku jest pojemność silnika spalinowego i moc elektrycznego. O ile pamiętam czterokołowiec lekki nie może przekroczyć pojemności 50 cm3 a elektryk 4kW. A może mi się coś pokręciło z motorowerem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Głównym wyznacznikiem w tym wypadku jest pojemność silnika spalinowego i moc elektrycznego. O ile pamiętam czterokołowiec lekki nie może przekroczyć pojemności 50 cm3 a elektryk 4kW. A może mi się coś pokręciło z motorowerem?

 

Uściślając - pojemność silnika z zapłonem iskrowym do 50 cm3, a dla innego silnika ze spalaniem wewnętrznym lub silnika elektrycznego - moc do 4 kW. Ale to nie wszystko. Dochodzi do tego jeszcze m.in. prędkość nieprzekraczająca 45 km/h - a tego już w DR nie ma, więc jeśli nie ma również kategorii homologacyjnej to po samej pojemności czy mocy nie można stwierdzić, czy to czterokołowiec lekki czy czterokołowiec.

 

W sumie niezłym pomysłem jest propozycja Psuja - wpisywanie podrodzaju w adnotacjach, ale pod warunkiem, że będzie to dotyczyło wyłącznie pojazdów samochodowych innych, żeby nie robić zbędnego zamieszania przy innych pojazdach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
W sumie niezłym pomysłem jest propozycja Psuja - wpisywanie podrodzaju w adnotacjach, ale pod warunkiem, że będzie to dotyczyło wyłącznie pojazdów samochodowych innych, żeby nie robić zbędnego zamieszania przy innych pojazdach.

zdecydowanie wskazane by było przy ciężarowych do 3,5 t DMC -> VAT-1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crackers

Jacdiag i za to pifko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
joana

http://czterokolowiec.phorum.pl

 

Miłośników dopiero w Polsce przybywa ale w Unii jest już ich wiele. Głównie młodzież ale też niepełnosprawni (poszkodowani przez los niemogący mieć prawka na zwykły)

Świetna sprawa, alternatywa. Podpatrzyłam u znajomych. Przywieźli z Holandii dla syna.

Teraz mam i ja, super auto!

Produkują to ponoć we Francji, mądre Żabojady :) Świetny patent!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogusław Maćkowski

Po zmianach przepisów w X.2013, żeby zrozumieć co to jest pojazd czterokołowy trzeba przeczytać:

- Prawo o ruchu drogowym wraz z załącznikiem,

- rozporządzenie o warunkach technicznych,

- rozporządzenie UE,

- Dyrektywa WE opublikowana w polskim DZ. U. L

 

To jest dopiero jazda. A poprzednio było 1 rozporządzenie o homologacji :x:razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elliot

Michał, co do czterokolowców to nie trzeba zmieniać nazewnictwa, a wystarczy aby system POJAZD pozwalał na wpisywanie kategorii pojazdu przy pojeździe innym niż nowy.

Przy nowym dla Policji problemu nie ma, w pozycji J wyraźnie jest wpisane jaki to pojazd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Michał, co do czterokolowców to nie trzeba zmieniać nazewnictwa, a wystarczy aby system POJAZD pozwalał na wpisywanie kategorii pojazdu przy pojeździe innym niż nowy.

 

Teraz już pozwala, ale w zagranicznym DR musiałaby być ta kategoria wpisana, gdyż wpisuje się ją na podstawie dowodu rejestracyjnego (lub "homo" przy nowych).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.