Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Norbert Jezierski

Małe silniki z turbo gorsze niż obiecywano ...

Polecane posty

Qnick

Nie od dziś wiadomo że dobre samochody skończyły się bezpowrotnie gdzieś około 2002 roku, a teraz ekolodzy dobijają motoryzację, coraz ostrzejsze normy spalin, downsizing pojemności itd. a co za tym idzie coraz droższe naprawy tych pojazdów, mała żywotność silnika itd.

Samochód ma przejeździć gwarancję i tyle potem ma się "sypać" po to by zarabiać na serwisie a żywotność jednostki napędowej też za długa być nie może tylko po to by pójść kupić drugi nowy samochód. Wszystko ładnie trzeba dbać o własny interes (producenci aut) tylko jeszcze żeby nas było stać wymienić sobie samochód co 3 lata to z wielką chęcią bym tak robił :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mildura

Nie tylko ekolodzy, nie tylko. Także to, że firmami motoryzacyjnymi nie rządzą już inzynierowie tylko księgowi... To największa bolączka dzisiejszych czasów. Ta choroba nie dotyczy tylko motoryzacji, a praktycznie kazdej dziedziny życia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Ta choroba nie dotyczy tylko motoryzacji, a praktycznie kazdej dziedziny życia.

 

Dokładnie każdej :ok nikt nie produkuje już trwałych i niezawodnych urządzeń bo podcina sobie gałąź na której siedzi, a tak 5 czy 6 lat (przy dobrych wiatrach) i trzeba kupić nowe bo starego się nie opłaca reanimować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Amerykanie z magazynu konsumenckiego "Consumer Reports"

 

U nich i tak przegrywa wszystko poniżej 4,7l ... :evil::evil::evil:

 

w tym trzycylindrowe 1.0 o mocy 100 lub 125 KM.

 

Wszyscy "fachowcy" zawsze mówią o mocy... a gdzie miejsce na moment obrotowy? On prawdę nam powie (tak naprawdę)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Wszyscy "fachowcy" zawsze mówią o mocy... a gdzie miejsce na moment obrotowy? On prawdę nam powie (tak naprawdę)...

A prawda będzie tak, że im mniejsza pojemnośc to tym mniejszy moment obrotowy :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
A prawda będzie tak, że im mniejsza pojemnośc to tym mniejszy moment obrotowy

 

A prawda jest taka że zmniejszają pojemność podnoszą moc, wszystkim wmawiają że to będzie mało palić o to g...o prawda :razz: bo co z tego że ma ileś tam koni jak nie ma czym jechać :razz:

 

Akurat mam w tym temacie porównanie jazda silnikiem 1,2 75 kM i 1.6 75 kM jest bez porównania korzystniejsza dla silnika 1.6 auto lepiej się zbiera na poszczególnych biegach pali porównywalne ilości paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
porównanie jazda silnikiem 1,2 75 kM i 1.6 75 kM jest bez porównania korzystniejsza dla silnika 1.6

Takie sa odczucia wiekszości uzytkowników, tylko inżynierowie twierdza często co innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
tylko inżynierowie twierdza często co innego.

 

A to ja chyba jakiś inny inżynier jestem :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
A to ja chyba jakiś inny inżynier jestem

Tak bo Ty jesteś inżynier praktyk a tamci sa inżynierami teoretykami :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szombi
A prawda będzie tak, że im mniejsza pojemnośc to tym mniejszy moment obrotowy
Niekoniecznie . Turbo nie tylko podnosi moc ale również moment obrotowy. Zresztą moment i moc są parametrami ściśle powiązanymi. Niezależnie od tego czy silnik ma turbo czy nie mocą i momentem można "sterować" ale przy czym przy turbinie jest łatwiej i taniej.Niestety przy konstruowaniu silnika trzeba wybrać czy chcemy mieć wysoką moc maksymalną i moment (dostępne w wąskim przedziale obrotów) czy niższe wartości ale w szerokim zakresie obrotów (wieksza elastyczność) Przykładem może być silnik T-Jet 1.4 tylko 120 KM ale jakie wykresy momentu i mocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Turbo nie tylko podnosi moc ale również moment obrotowy.

Zgadza się.

Niestety przy konstruowaniu silnika trzeba wybrać czy chcemy mieć wysoką moc maksymalną i moment (dostępne w wąskim przedziale obrotów) czy niższe wartości ale w szerokim zakresie obrotów (wieksza elastyczność)

Z reguły zastosowanie turbodoładowania negatywnie wpływa na elestyczność silnika. Dużo lepsze parametry silnia mozna uzyskac przy zastosowaniu doładowania mechanicznego, ale takie rozwiązania sa bardziej skomplikowane, maja wieksze gabaryty i sa droższe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szombi
Z reguły zastosowanie turbodoładowania negatywnie wpływa na elestyczność silnika. Dużo lepsze parametry silnia mozna uzyskac przy zastosowaniu doładowania mechanicznego, ale takie rozwiązania sa bardziej skomplikowane, maja wieksze gabaryty i sa droższe

I tak i nie :) do niedawna turbo pogarszało wykres momentu ale to dlatego że głównym celem przy montażu turbiny było wyśrubowanie mocy. Dzisiaj konstruktorzy idą też w kierunku poprawy elastyczności za pomocą turbiny. Turbina daje większe mozliwości ale zasada została ta sama co przy "wolnychssakach" szpila mocy=słaba elastyczność, świetna elastyczność=znikomy wzrost mocy maksymalnej. Silniki z turbiną świetnie nadaja sie do EcoTuningu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs
Niestety przy konstruowaniu silnika trzeba wybrać czy chcemy mieć wysoką moc maksymalną i moment (dostępne w wąskim przedziale obrotów) czy niższe wartości ale w szerokim zakresie obrotów (wieksza elastyczność)
A nie można wybrać dużej mocy i momentu w szerokim zakresie obrotów? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szombi
A nie można wybrać dużej mocy i momentu w szerokim zakresie obrotów?

Jak Ci się to uda to na pewno o tym usłyszymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Akurat mam w tym temacie porównanie jazda silnikiem 1,2 75 kM i 1.6 75 kM

Jednak żaden z tych silników nie jest z turbiną.

Gdyby ten 1.2 miał turbo to miałby ze 115 KM i wtedy nie ma żadnego porównania z jakimś wolnossącym 1.6 1,8 czy nawet 2,0...

 

[ Dodano: 12-02-2013, 15:36 ]

Dużo lepsze parametry silnia mozna uzyskac przy zastosowaniu doładowania mechanicznego, ale takie rozwiązania sa bardziej skomplikowane, maja wieksze gabaryty i sa droższe.

Jednak juz wystarczy turbo sterowane elektroniką, kolektor o zmiennej geometrii, zmienne fazy rozrządu i bezpośredni wtrysk.

Jeśli jeździłeś starą benzyną z turbo, to tutaj o turbodziurze zapomnij!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs
A nie można wybrać dużej mocy i momentu w szerokim zakresie obrotów?

Jak Ci się to uda to na pewno o tym usłyszymy.

Ja tego nie wymyśliłem, ale silniki z z dwiema turbinami (o różnej charakterystyce) i zmiennymi fazami rozrządu takie właśnie parametry mają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arton

nowy silnik benz z turbo bmw przy 1.6 pojemności ma 184 KM i 180 Nm przy ...1100 obr/min :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szombi
nowy silnik benz z turbo bmw przy 1.6 pojemności ma 184 KM i 180 Nm przy ...1100 obr/min

Tylko 184 KM w uturbionej benzynie to nie jest moc. Taką moc ma 20-sto letnie honda po delikatnym tuningu i to bez turba. Myśląc o dużej mocy mam na myśli co najmniej 180KM z litra

 

[ Dodano: 12-02-2013, 18:39 ]

Dla uściślenia moje wypowiedzi odnoszą się do różnic między silnikiem z turbiną i bez. Dokładanie kolejnych rozwiazań jak zmienne fazy rozrządu czy geometria dolotu zaburza wyniki porównania chyba że porównywane silniki będą różniły się tylko obecnością turbiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Jednak żaden z tych silników nie jest z turbiną.

 

Gdyby ten 1.2 miał turbo to miałby ze 115 KM i wtedy nie ma żadnego porównania z jakimś wolnossącym 1.6 1,8 czy nawet 2,0...

 

Jest porównanie ten z turbiną znacznie krócej pożyje :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Taką moc ma 20-sto letnie honda

 

Nawiasem mówiąc, honda do dzisiaj nie wprowadziła turbo do benzyniaków. Mają kopyto, są oszczędne - czego więcej chcieć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Nawiasem mówiąc, honda do dzisiaj nie wprowadziła turbo do benzyniaków. Mają kopyto, są oszczędne - czego więcej chcieć?
Tylko nie chcą jechać w zakresie niskich i średnich obrotów. Mówię tu o dynamicznej jeździe.

Ja miałem porównanie w Seacie Ibizie. Była okazja polatać starą Cuprą z silnikiem 1,8T i nową z motorem 1,4 TSI pod maską. Mocowo to samo - 180 KM, ale moment już zupełnie inny. W starym 1,8 245 Nm, a w nowym 185 Nm. I pewnie byłbym przekonany do poprzedniej wersji, ale mniejszy silniczek miał podwójne doładowanie i dzięki temu wyrywał ze startu od samego dołu. Jakie było zdziwienie kierowników w bejcach i dużych audikach, jak im popierdółka spod świateł uciekała. Niestety silniki te są dość skomplikowane i mają kilka poważnych wad, a stary 1,8 to był motor nie do zajechania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
ten z turbiną znacznie krócej pożyje :razz:

Turbina pewnie tak, zwłaszcza przy nieprawidłowym obchodzeniu się z nią.

Cały silnik jednak już niekoniecznie krótko...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Cały silnik jednak już niekoniecznie krótko...

 

Turbina to część silnika no osprzęt co prawda ale trochę kosztuje , a poza tym który z obecnie produkowanych silników jest trwały i niezawodny ::? Moim zdaniem żaden niestety :? bo nikomu na tym nie zależy. Niech mnie teraz ktoś namówi na nowy samochód tylko jaki wybrać żeby pojeździł z 15 lat bez większych kłopotów bo niestety nie stać mnie na wymianę co 5 lat nie mówiąc co krótszym okresie eksploatacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No starszy nie przejdzie przeglądu przecież ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.