Norbert Jezierski Napisano 9 Luty 2013 Share Napisano 9 Luty 2013 http://regiomoto.pl/portal/eksploatacja/downsizing-slepa-uliczka-male-silniki-z-turbo-gorsze-niz-obiecywano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 9 Luty 2013 Share Napisano 9 Luty 2013 Nie od dziś wiadomo że dobre samochody skończyły się bezpowrotnie gdzieś około 2002 roku, a teraz ekolodzy dobijają motoryzację, coraz ostrzejsze normy spalin, downsizing pojemności itd. a co za tym idzie coraz droższe naprawy tych pojazdów, mała żywotność silnika itd. Samochód ma przejeździć gwarancję i tyle potem ma się "sypać" po to by zarabiać na serwisie a żywotność jednostki napędowej też za długa być nie może tylko po to by pójść kupić drugi nowy samochód. Wszystko ładnie trzeba dbać o własny interes (producenci aut) tylko jeszcze żeby nas było stać wymienić sobie samochód co 3 lata to z wielką chęcią bym tak robił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mildura Napisano 10 Luty 2013 Share Napisano 10 Luty 2013 Nie tylko ekolodzy, nie tylko. Także to, że firmami motoryzacyjnymi nie rządzą już inzynierowie tylko księgowi... To największa bolączka dzisiejszych czasów. Ta choroba nie dotyczy tylko motoryzacji, a praktycznie kazdej dziedziny życia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 10 Luty 2013 Share Napisano 10 Luty 2013 Ta choroba nie dotyczy tylko motoryzacji, a praktycznie kazdej dziedziny życia. Dokładnie każdej nikt nie produkuje już trwałych i niezawodnych urządzeń bo podcina sobie gałąź na której siedzi, a tak 5 czy 6 lat (przy dobrych wiatrach) i trzeba kupić nowe bo starego się nie opłaca reanimować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Luty 2013 Share Napisano 10 Luty 2013 Amerykanie z magazynu konsumenckiego "Consumer Reports" U nich i tak przegrywa wszystko poniżej 4,7l ... w tym trzycylindrowe 1.0 o mocy 100 lub 125 KM. Wszyscy "fachowcy" zawsze mówią o mocy... a gdzie miejsce na moment obrotowy? On prawdę nam powie (tak naprawdę)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Luty 2013 Share Napisano 11 Luty 2013 Wszyscy "fachowcy" zawsze mówią o mocy... a gdzie miejsce na moment obrotowy? On prawdę nam powie (tak naprawdę)... A prawda będzie tak, że im mniejsza pojemnośc to tym mniejszy moment obrotowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 11 Luty 2013 Share Napisano 11 Luty 2013 A prawda będzie tak, że im mniejsza pojemnośc to tym mniejszy moment obrotowy A prawda jest taka że zmniejszają pojemność podnoszą moc, wszystkim wmawiają że to będzie mało palić o to g...o prawda bo co z tego że ma ileś tam koni jak nie ma czym jechać Akurat mam w tym temacie porównanie jazda silnikiem 1,2 75 kM i 1.6 75 kM jest bez porównania korzystniejsza dla silnika 1.6 auto lepiej się zbiera na poszczególnych biegach pali porównywalne ilości paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Luty 2013 Share Napisano 11 Luty 2013 porównanie jazda silnikiem 1,2 75 kM i 1.6 75 kM jest bez porównania korzystniejsza dla silnika 1.6 Takie sa odczucia wiekszości uzytkowników, tylko inżynierowie twierdza często co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 11 Luty 2013 Share Napisano 11 Luty 2013 tylko inżynierowie twierdza często co innego. A to ja chyba jakiś inny inżynier jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Luty 2013 Share Napisano 12 Luty 2013 A to ja chyba jakiś inny inżynier jestem Tak bo Ty jesteś inżynier praktyk a tamci sa inżynierami teoretykami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 12 Luty 2013 Share Napisano 12 Luty 2013 A prawda będzie tak, że im mniejsza pojemnośc to tym mniejszy moment obrotowy Niekoniecznie . Turbo nie tylko podnosi moc ale również moment obrotowy. Zresztą moment i moc są parametrami ściśle powiązanymi. Niezależnie od tego czy silnik ma turbo czy nie mocą i momentem można "sterować" ale przy czym przy turbinie jest łatwiej i taniej.Niestety przy konstruowaniu silnika trzeba wybrać czy chcemy mieć wysoką moc maksymalną i moment (dostępne w wąskim przedziale obrotów) czy niższe wartości ale w szerokim zakresie obrotów (wieksza elastyczność) Przykładem może być silnik T-Jet 1.4 tylko 120 KM ale jakie wykresy momentu i mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Luty 2013 Share Napisano 12 Luty 2013 Turbo nie tylko podnosi moc ale również moment obrotowy. Zgadza się. Niestety przy konstruowaniu silnika trzeba wybrać czy chcemy mieć wysoką moc maksymalną i moment (dostępne w wąskim przedziale obrotów) czy niższe wartości ale w szerokim zakresie obrotów (wieksza elastyczność) Z reguły zastosowanie turbodoładowania negatywnie wpływa na elestyczność silnika. Dużo lepsze parametry silnia mozna uzyskac przy zastosowaniu doładowania mechanicznego, ale takie rozwiązania sa bardziej skomplikowane, maja wieksze gabaryty i sa droższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 12 Luty 2013 Share Napisano 12 Luty 2013 Z reguły zastosowanie turbodoładowania negatywnie wpływa na elestyczność silnika. Dużo lepsze parametry silnia mozna uzyskac przy zastosowaniu doładowania mechanicznego, ale takie rozwiązania sa bardziej skomplikowane, maja wieksze gabaryty i sa droższe I tak i nie do niedawna turbo pogarszało wykres momentu ale to dlatego że głównym celem przy montażu turbiny było wyśrubowanie mocy. Dzisiaj konstruktorzy idą też w kierunku poprawy elastyczności za pomocą turbiny. Turbina daje większe mozliwości ale zasada została ta sama co przy "wolnychssakach" szpila mocy=słaba elastyczność, świetna elastyczność=znikomy wzrost mocy maksymalnej. Silniki z turbiną świetnie nadaja sie do EcoTuningu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 12 Luty 2013 Share Napisano 12 Luty 2013 Niestety przy konstruowaniu silnika trzeba wybrać czy chcemy mieć wysoką moc maksymalną i moment (dostępne w wąskim przedziale obrotów) czy niższe wartości ale w szerokim zakresie obrotów (wieksza elastyczność) A nie można wybrać dużej mocy i momentu w szerokim zakresie obrotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 12 Luty 2013 Share Napisano 12 Luty 2013 A nie można wybrać dużej mocy i momentu w szerokim zakresie obrotów? Jak Ci się to uda to na pewno o tym usłyszymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 12 Luty 2013 Share Napisano 12 Luty 2013 Akurat mam w tym temacie porównanie jazda silnikiem 1,2 75 kM i 1.6 75 kM Jednak żaden z tych silników nie jest z turbiną. Gdyby ten 1.2 miał turbo to miałby ze 115 KM i wtedy nie ma żadnego porównania z jakimś wolnossącym 1.6 1,8 czy nawet 2,0... [ Dodano: 12-02-2013, 15:36 ] Dużo lepsze parametry silnia mozna uzyskac przy zastosowaniu doładowania mechanicznego, ale takie rozwiązania sa bardziej skomplikowane, maja wieksze gabaryty i sa droższe. Jednak juz wystarczy turbo sterowane elektroniką, kolektor o zmiennej geometrii, zmienne fazy rozrządu i bezpośredni wtrysk. Jeśli jeździłeś starą benzyną z turbo, to tutaj o turbodziurze zapomnij! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 12 Luty 2013 Share Napisano 12 Luty 2013 A nie można wybrać dużej mocy i momentu w szerokim zakresie obrotów? Jak Ci się to uda to na pewno o tym usłyszymy. Ja tego nie wymyśliłem, ale silniki z z dwiema turbinami (o różnej charakterystyce) i zmiennymi fazami rozrządu takie właśnie parametry mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 12 Luty 2013 Share Napisano 12 Luty 2013 nowy silnik benz z turbo bmw przy 1.6 pojemności ma 184 KM i 180 Nm przy ...1100 obr/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 12 Luty 2013 Share Napisano 12 Luty 2013 nowy silnik benz z turbo bmw przy 1.6 pojemności ma 184 KM i 180 Nm przy ...1100 obr/min Tylko 184 KM w uturbionej benzynie to nie jest moc. Taką moc ma 20-sto letnie honda po delikatnym tuningu i to bez turba. Myśląc o dużej mocy mam na myśli co najmniej 180KM z litra [ Dodano: 12-02-2013, 18:39 ] Dla uściślenia moje wypowiedzi odnoszą się do różnic między silnikiem z turbiną i bez. Dokładanie kolejnych rozwiazań jak zmienne fazy rozrządu czy geometria dolotu zaburza wyniki porównania chyba że porównywane silniki będą różniły się tylko obecnością turbiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 12 Luty 2013 Share Napisano 12 Luty 2013 Jednak żaden z tych silników nie jest z turbiną. Gdyby ten 1.2 miał turbo to miałby ze 115 KM i wtedy nie ma żadnego porównania z jakimś wolnossącym 1.6 1,8 czy nawet 2,0... Jest porównanie ten z turbiną znacznie krócej pożyje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Luty 2013 Share Napisano 12 Luty 2013 Taką moc ma 20-sto letnie honda Nawiasem mówiąc, honda do dzisiaj nie wprowadziła turbo do benzyniaków. Mają kopyto, są oszczędne - czego więcej chcieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 12 Luty 2013 Share Napisano 12 Luty 2013 Nawiasem mówiąc, honda do dzisiaj nie wprowadziła turbo do benzyniaków. Mają kopyto, są oszczędne - czego więcej chcieć?Tylko nie chcą jechać w zakresie niskich i średnich obrotów. Mówię tu o dynamicznej jeździe. Ja miałem porównanie w Seacie Ibizie. Była okazja polatać starą Cuprą z silnikiem 1,8T i nową z motorem 1,4 TSI pod maską. Mocowo to samo - 180 KM, ale moment już zupełnie inny. W starym 1,8 245 Nm, a w nowym 185 Nm. I pewnie byłbym przekonany do poprzedniej wersji, ale mniejszy silniczek miał podwójne doładowanie i dzięki temu wyrywał ze startu od samego dołu. Jakie było zdziwienie kierowników w bejcach i dużych audikach, jak im popierdółka spod świateł uciekała. Niestety silniki te są dość skomplikowane i mają kilka poważnych wad, a stary 1,8 to był motor nie do zajechania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 12 Luty 2013 Share Napisano 12 Luty 2013 ten z turbiną znacznie krócej pożyje Turbina pewnie tak, zwłaszcza przy nieprawidłowym obchodzeniu się z nią. Cały silnik jednak już niekoniecznie krótko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 12 Luty 2013 Share Napisano 12 Luty 2013 Cały silnik jednak już niekoniecznie krótko... Turbina to część silnika no osprzęt co prawda ale trochę kosztuje , a poza tym który z obecnie produkowanych silników jest trwały i niezawodny Moim zdaniem żaden niestety bo nikomu na tym nie zależy. Niech mnie teraz ktoś namówi na nowy samochód tylko jaki wybrać żeby pojeździł z 15 lat bez większych kłopotów bo niestety nie stać mnie na wymianę co 5 lat nie mówiąc co krótszym okresie eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Luty 2013 Share Napisano 12 Luty 2013 No starszy nie przejdzie przeglądu przecież Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.