Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

bartoollo

Zabrany DR za brak adnotacji HAK

Polecane posty

bartoollo

Na SKP przyjeżdża klient, któremu policja zabrała DR za brak adnotacji HAK. Zgodnie z działem I zał. nr 1 pkt 6.1.10 e) (tabela czynności kontrolnych), brak adnotacji HAK w DR jest usterką drobną i taki pojazd może bez problemu przejść badanie techniczne. W takim razie jak powinien postąpić diagnosta i jaką pobrać opłatę w takiej sytuacji ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbych1916
Zgodnie z działem I zał. nr 1 pkt 6.1.10 e) (tabela czynności kontrolnych), brak adnotacji HAK w DR jest usterką drobną i taki pojazd może bez problemu przejść badanie techniczne.

 

te przepisy dotyczą diagnostów, a nie policjantów i to że my dajemy P usterki drobne, nie oznacza że można sobie śmigać autem do woli

 

jak dla mnie w tym przypadku badanie dodatkowe na "HAK" i 35 zł :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Ja najpierw dzwonię do WK, by sprawdzić dlaczego wpisu brak. Jeśli w dokumentach nie ma to ...

 

badanie dodatkowe na "HAK" i 35 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartoollo
jak dla mnie w tym przypadku badanie dodatkowe na "HAK" i 35 zł

 

Też tak myślałem ale nurtuje mnie w jaki sposób diagnosta ma stwierdzić na zaświadczeniu, że ustała przyczyna zatrzymania DR, oraz dlaczego ma kasować 35 zł za badanie haka skoro zgodnie z cennikiem sprawdzenie usterki kosztuje 20 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arton

jak masz zatrzymany dr za brak przegladu to robisz okresowe za 98 a nie za 20. W tym przypadku 35zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
w jaki sposób diagnosta ma stwierdzić na zaświadczeniu, że ustała przyczyna zatrzymania DR,

Nie możesz tego stwierdzić, bo dla Ciebie ona nie ustała. Dopiero WK po dokonaniu wpisu HAK wyda DR, bo ustała ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartoollo
jak masz zatrzymany dr za brak przegladu to robisz okresowe za 98 a nie za 20. W tym przypadku 35zł

 

Zatrzymanie za brak przeglądu to całkiem inna sprawa bo wykonujesz cały zakres badania okresowego a tu masz do sprawdzenia jedną usterkę.

 

Cennik pkt 4.1

określone usterki techniczne, warunki techniczne(osobno za każde określone warunki techniczne lub badany układ czy zespół pojazdu) - 20zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Jedynym wyjściem jest:

Ja najpierw dzwonię do WK, by sprawdzić dlaczego wpisu brak.

 

Jeśli faktycznie nie ma to badanie za 35 zł i w gestii WK jest uzupełnienie tego wpisu i wydanie DR (tak samo jak z brakiem wpisu gaz, klient nie idzie na skp tylko z dokumentami do WK). Nie możesz zrobić badania:

określone usterki techniczne, warunki techniczne(osobno za każde określone warunki techniczne lub badany układ czy zespół pojazdu) - 20zł

 

Bo nie masz z czym porównać faktów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Zasadnicze pytanie - czy pojazd został w ogóle skierowany na badanie dodatkowe przez policję?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Klient przyjeżdża na SKP znaczy, że nie ma zaświadczenia z DBT na hak. Jakby miał to wystarczy, że pójdzie z nim do WK i po zawodach. Nie musi jeszcze raz przechodzić badania. A skoro nie ma to DBT na hak za 35 pln.

Zasadnicze pytanie - czy pojazd został w ogóle skierowany na badanie dodatkowe przez policję?

któremu policja zabrała DR za brak adnotacji HAK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

aboz, to, że policja zatrzymała DR, to jeszcze nie znaczy, że pojazd został skierowany na DBT...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
aboz, to, że policja zatrzymała DR, to jeszcze nie znaczy, że pojazd został skierowany na DBT...
tak, tak. Ale jak inaczej odzyskać DR bez zaświadczenia z SKP. Skoro dowód zabrali to w tym wypadku pozostaje zrobić BT. No chyba, że właściciel ma zaświadczenie z DBT na hak, tylko nie dokonał wpisu do DR. Wtedy to wystarczy wizyta w WK. Przynajmniej tak mi się wydaje. No chyba, że jeśli jest skierowanie na DBT i musi być zaświadczenie z dnia nie wcześniejszego niż samo skierowanie?

 

I jeszcze jedno. Czy policja może skierować na DBT za brak wpisu? Bo usterki wynikają z par. 3.1.1 poz 996 i tu nic nie ma o braku wpisu. Ale nie wiem jak to wygląda z pozycji policjanta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Ale jak inaczej odzyskać DR bez zaświadczenia z SKP. Skoro dowód zabrali to w tym wypadku pozostaje zrobić BT.

 

Np. zdemontować hak, a jeśli nie było skierowania na DBT to wystarczy oświadczenie właściciela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
jeśli nie było skierowania na DBT to wystarczy oświadczenie właściciela.
I tu dochodzimy do sedna sprawy. Jeździ później masa dziadostwa z nielegalnymi hakami, gazami i innymi ustrojstwami, które nie figurują w dowodach a powinny. Niestety recydywa w systemie premiowania właścicieli pojazdów nie występuje i taki jegomość będzie tracił DR kilka razy do roku, a i tak ma to gdzieś. Mnie by przez myśl nie przeszło tak kombinować, ale ja może zboczony jestem :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Mnie by przez myśl nie przeszło tak kombinować

 

Korzystanie ze swoich praw to kombinowanie? Choć w sumie nie wiem co masz na myśli dokładnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Choć w sumie nie wiem co masz na myśli dokładnie...
Montować coś co wymaga odpowiedniego podejścia do tematu i sprawdzenia, mając gdzieś bezpieczeństwo i wymogi techniczne. Niektórzy całe życie tak kombinują np. używana instalacja LPG założona na trytytytkach, byle taniej (wiem, że to ekstremalny przypadek ale niestety realny). O braku przeglądów nie wspomnę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs

Przepisy nie zabraniają poruszania się samochodem bez wpisu HAK w DR. Zabraniają jedynie holowania przyczepy jeśli takiego wpisu nie ma. Nie bardzo widzę podstawy do zatrzymywania z tego powodu DR przez policję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Nie bardzo widzę podstawy do zatrzymywania z tego powodu DR przez policję

Powoli, a niezgodność zapisów w DR ze stanem faktycznym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
abcs napisał/a:

Nie bardzo widzę podstawy do zatrzymywania z tego powodu DR przez policję

 

Powoli, a niezgodność zapisów w DR ze stanem faktycznym?

 

JANUSZ60, czy aby na pewno? PORD Art.71.1.4

4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie

całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy moŜe być

dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego.

Przepis ten nie dotyczy motocykla.

Jak dla mnie z zapisu jednoznacznie wynioka, że jesli pojazd nie ciągnie przyczepy to nie musi mieć wpisanego haka do DR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Jak dla mnie z zapisu jednoznacznie wynioka, że jesli pojazd nie ciągnie przyczepy to nie musi mieć wpisanego haka do DR.

Nie no Ciebie bym o to nie podejrzewał ,,,

Wyobrażasz sobie, abyś za każdym razem kiedy masz zamiar zapiąć przyczepę robił badanie i nowy wpis HAK ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Wyobrażasz sobie, abyś za każdym razem kiedy masz zamiar zapiąć przyczepę robił badanie i nowy wpis HAK ???

Może na zagadnienie trzeba spojżeć z drugiej strony. Mam hak ale ciągać przyczepy nie mam zamiaru a hak przydaje mi się tylko czasmi do montażu bagażnika rowerowego.

Tak na marginesie, to wiele jest takich pojazdów, które posiadają hak a przyczepy nie ciagają. Z reguły ich właściciele twierdzą, że nie mają przyczepy lub nie odważyli by sie pojachać z przyczepa z braku umiejetności do kierowania zespołem pojazdów a haki mają, bo poprzedni właściciel pojazdu zamontował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Wyobrażasz sobie, abyś za każdym razem kiedy masz zamiar zapiąć przyczepę robił badanie i nowy wpis HAK ???

 

Za każdym razem nie - tylko raz zgłaszasz hak. Co to za paranoiczny pomysł?

Pamiętaj, że jak nie ciągniesz przyczepki to nie demontujesz HAK'a w rozumieniu całości urządzenia przystosowującego pojazd do ciągnięcia przyczepy, a jedynie demontujesz główkę. Pojazd nadal pozostaje przystosowany do ciągnięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

nie u każdego sie da zdemontować :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Za każdym razem nie - tylko raz zgłaszasz hak. Co to za paranoiczny pomysł?

Zdaniem Daniela mogłoby to wynikać z tego zapisu,

Cytat:

4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie

całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy moŜe być

dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego.

Przepis ten nie dotyczy motocykla.

 

a Ty co o tym sądzisz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No w pełni podzielam zdanie Daniela. Jak najbardziej chcąc jechać z przyczepką musisz mieć odpowiedni wpis w DR i to jest podstawa prawna na to. Jeśli za każdym razem po przewiezieniu przyczepki masz życzenie demontażu instalacji przystosowującej pojazd do holowania to cóż... Twoja sprawa, ale de facto tak - powinieneś to za każdym razem zgłaszać. Nie uważam oczywiście za demontaż wypięcie samej główki haka jeśli taką ma konstrukcję i funkcjonalność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.