Skocz do zawartości

Zabrany DR za brak adnotacji HAK


bartoollo

Rekomendowane odpowiedzi

Na SKP przyjeżdża klient, któremu policja zabrała DR za brak adnotacji HAK. Zgodnie z działem I zał. nr 1 pkt 6.1.10 e) (tabela czynności kontrolnych), brak adnotacji HAK w DR jest usterką drobną i taki pojazd może bez problemu przejść badanie techniczne. W takim razie jak powinien postąpić diagnosta i jaką pobrać opłatę w takiej sytuacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 93
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    12

  • Pozio

    11

  • blakop

    10

  • aboz

    8

Top Posters In This Topic

Zgodnie z działem I zał. nr 1 pkt 6.1.10 e) (tabela czynności kontrolnych), brak adnotacji HAK w DR jest usterką drobną i taki pojazd może bez problemu przejść badanie techniczne.

 

te przepisy dotyczą diagnostów, a nie policjantów i to że my dajemy P usterki drobne, nie oznacza że można sobie śmigać autem do woli

 

jak dla mnie w tym przypadku badanie dodatkowe na "HAK" i 35 zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja najpierw dzwonię do WK, by sprawdzić dlaczego wpisu brak. Jeśli w dokumentach nie ma to ...

 

badanie dodatkowe na "HAK" i 35 zł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie w tym przypadku badanie dodatkowe na "HAK" i 35 zł

 

Też tak myślałem ale nurtuje mnie w jaki sposób diagnosta ma stwierdzić na zaświadczeniu, że ustała przyczyna zatrzymania DR, oraz dlaczego ma kasować 35 zł za badanie haka skoro zgodnie z cennikiem sprawdzenie usterki kosztuje 20 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposób diagnosta ma stwierdzić na zaświadczeniu, że ustała przyczyna zatrzymania DR,

Nie możesz tego stwierdzić, bo dla Ciebie ona nie ustała. Dopiero WK po dokonaniu wpisu HAK wyda DR, bo ustała ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz zatrzymany dr za brak przegladu to robisz okresowe za 98 a nie za 20. W tym przypadku 35zł

 

Zatrzymanie za brak przeglądu to całkiem inna sprawa bo wykonujesz cały zakres badania okresowego a tu masz do sprawdzenia jedną usterkę.

 

Cennik pkt 4.1

określone usterki techniczne, warunki techniczne(osobno za każde określone warunki techniczne lub badany układ czy zespół pojazdu) - 20zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym wyjściem jest:

Ja najpierw dzwonię do WK, by sprawdzić dlaczego wpisu brak.

 

Jeśli faktycznie nie ma to badanie za 35 zł i w gestii WK jest uzupełnienie tego wpisu i wydanie DR (tak samo jak z brakiem wpisu gaz, klient nie idzie na skp tylko z dokumentami do WK). Nie możesz zrobić badania:

określone usterki techniczne, warunki techniczne(osobno za każde określone warunki techniczne lub badany układ czy zespół pojazdu) - 20zł

 

Bo nie masz z czym porównać faktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient przyjeżdża na SKP znaczy, że nie ma zaświadczenia z DBT na hak. Jakby miał to wystarczy, że pójdzie z nim do WK i po zawodach. Nie musi jeszcze raz przechodzić badania. A skoro nie ma to DBT na hak za 35 pln.

Zasadnicze pytanie - czy pojazd został w ogóle skierowany na badanie dodatkowe przez policję?

któremu policja zabrała DR za brak adnotacji HAK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aboz, to, że policja zatrzymała DR, to jeszcze nie znaczy, że pojazd został skierowany na DBT...
tak, tak. Ale jak inaczej odzyskać DR bez zaświadczenia z SKP. Skoro dowód zabrali to w tym wypadku pozostaje zrobić BT. No chyba, że właściciel ma zaświadczenie z DBT na hak, tylko nie dokonał wpisu do DR. Wtedy to wystarczy wizyta w WK. Przynajmniej tak mi się wydaje. No chyba, że jeśli jest skierowanie na DBT i musi być zaświadczenie z dnia nie wcześniejszego niż samo skierowanie?

 

I jeszcze jedno. Czy policja może skierować na DBT za brak wpisu? Bo usterki wynikają z par. 3.1.1 poz 996 i tu nic nie ma o braku wpisu. Ale nie wiem jak to wygląda z pozycji policjanta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak inaczej odzyskać DR bez zaświadczenia z SKP. Skoro dowód zabrali to w tym wypadku pozostaje zrobić BT.

 

Np. zdemontować hak, a jeśli nie było skierowania na DBT to wystarczy oświadczenie właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie było skierowania na DBT to wystarczy oświadczenie właściciela.
I tu dochodzimy do sedna sprawy. Jeździ później masa dziadostwa z nielegalnymi hakami, gazami i innymi ustrojstwami, które nie figurują w dowodach a powinny. Niestety recydywa w systemie premiowania właścicieli pojazdów nie występuje i taki jegomość będzie tracił DR kilka razy do roku, a i tak ma to gdzieś. Mnie by przez myśl nie przeszło tak kombinować, ale ja może zboczony jestem :cool:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie by przez myśl nie przeszło tak kombinować

 

Korzystanie ze swoich praw to kombinowanie? Choć w sumie nie wiem co masz na myśli dokładnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć w sumie nie wiem co masz na myśli dokładnie...
Montować coś co wymaga odpowiedniego podejścia do tematu i sprawdzenia, mając gdzieś bezpieczeństwo i wymogi techniczne. Niektórzy całe życie tak kombinują np. używana instalacja LPG założona na trytytytkach, byle taniej (wiem, że to ekstremalny przypadek ale niestety realny). O braku przeglądów nie wspomnę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisy nie zabraniają poruszania się samochodem bez wpisu HAK w DR. Zabraniają jedynie holowania przyczepy jeśli takiego wpisu nie ma. Nie bardzo widzę podstawy do zatrzymywania z tego powodu DR przez policję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo widzę podstawy do zatrzymywania z tego powodu DR przez policję

Powoli, a niezgodność zapisów w DR ze stanem faktycznym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abcs napisał/a:

Nie bardzo widzę podstawy do zatrzymywania z tego powodu DR przez policję

 

Powoli, a niezgodność zapisów w DR ze stanem faktycznym?

 

JANUSZ60, czy aby na pewno? PORD Art.71.1.4

4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie

całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy moŜe być

dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego.

Przepis ten nie dotyczy motocykla.

Jak dla mnie z zapisu jednoznacznie wynioka, że jesli pojazd nie ciągnie przyczepy to nie musi mieć wpisanego haka do DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie z zapisu jednoznacznie wynioka, że jesli pojazd nie ciągnie przyczepy to nie musi mieć wpisanego haka do DR.

Nie no Ciebie bym o to nie podejrzewał ,,,

Wyobrażasz sobie, abyś za każdym razem kiedy masz zamiar zapiąć przyczepę robił badanie i nowy wpis HAK ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobrażasz sobie, abyś za każdym razem kiedy masz zamiar zapiąć przyczepę robił badanie i nowy wpis HAK ???

Może na zagadnienie trzeba spojżeć z drugiej strony. Mam hak ale ciągać przyczepy nie mam zamiaru a hak przydaje mi się tylko czasmi do montażu bagażnika rowerowego.

Tak na marginesie, to wiele jest takich pojazdów, które posiadają hak a przyczepy nie ciagają. Z reguły ich właściciele twierdzą, że nie mają przyczepy lub nie odważyli by sie pojachać z przyczepa z braku umiejetności do kierowania zespołem pojazdów a haki mają, bo poprzedni właściciel pojazdu zamontował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobrażasz sobie, abyś za każdym razem kiedy masz zamiar zapiąć przyczepę robił badanie i nowy wpis HAK ???

 

Za każdym razem nie - tylko raz zgłaszasz hak. Co to za paranoiczny pomysł?

Pamiętaj, że jak nie ciągniesz przyczepki to nie demontujesz HAK'a w rozumieniu całości urządzenia przystosowującego pojazd do ciągnięcia przyczepy, a jedynie demontujesz główkę. Pojazd nadal pozostaje przystosowany do ciągnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za każdym razem nie - tylko raz zgłaszasz hak. Co to za paranoiczny pomysł?

Zdaniem Daniela mogłoby to wynikać z tego zapisu,

Cytat:

4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie

całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy moŜe być

dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego.

Przepis ten nie dotyczy motocykla.

 

a Ty co o tym sądzisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w pełni podzielam zdanie Daniela. Jak najbardziej chcąc jechać z przyczepką musisz mieć odpowiedni wpis w DR i to jest podstawa prawna na to. Jeśli za każdym razem po przewiezieniu przyczepki masz życzenie demontażu instalacji przystosowującej pojazd do holowania to cóż... Twoja sprawa, ale de facto tak - powinieneś to za każdym razem zgłaszać. Nie uważam oczywiście za demontaż wypięcie samej główki haka jeśli taką ma konstrukcję i funkcjonalność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.