Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

ketiw38

Robienie zdjęć poddczas Badania

Polecane posty

ketiw38

Uważam, że warto podyskutować na temat robienia zdjęć podczas badania.

Mam na początek dwa pytania.

Dlaczego nie było problemu jak trzeba robić zdjęcia przy zmianach konstrukcyjnych? - do to pory to nikomu nie przeszkadza.

Dlaczego robienie zdjęć podczas BO wzbudza takie emocje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

Może najpierw zacznij od tego dlaczego i po co te zdjęcia mają być robione? :shock:

Widzę, że dla ciebie jest to już takie oczywiste :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

Marek1, zdecydowanie przyhamuj osobiste wycieczki :!:

 

i po co te zdjęcia mają być robione? :shock:

np

żeby na zadane pytanie w dziale Lokalizacje cech identyfikacyjnych

 

można było wkleić fotkę +/-

 

6975862a701c4d15med.jpgj3b10b03.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
zdecydowanie przyhamuj osobiste wycieczki

Tylko jak to zrobić, jeśli Ketiw osobiście popiera i firmuje wykonywanie zdjęć przy OBT :roll:

 

[ Dodano: 18-02-2013, 23:15 ]

np żeby na zadane pytanie w dziale Lokalizacje cech identyfikacyjnych można było wkleić fotkę

To mają być zdjęcia pojazdu z zewnątrz... :-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Doprecyzuj ketiw - jakie to miałyby być zdjęcia i generalnie przyłączam się do pytania - czemu miałoby to służyć??

 

Do tematu - jako że mnie nie dotyczy - podchodzę na chłodno w przeciwieństwie do wielu z Was, więc myślę, że stać mnie na pewien obiektywizm.

Z jednej strony rozumiem argumenty, że byłoby to dobre udokumentowanie pewnych faktów na SKP. OK.

Z drugiej strony rozumiem też argumenty przeciw. Bo biorąc pod uwagę okoliczności i przyczyny tego pomysłu trudno oprzeć się wrażeniu, że to taki swoisty krzyk rozpaczy środowiska, że "zobaczcie - my już naprawdę nie bierzemy w łapę" - przepraszam za kolokwializm, ale tak troszkę to wygląda...

Ale ciekaw jestem opinii - RZECZOWYCH i MERYTORYCZNYCH - obu stron :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
jakie to miałyby być zdjęcia i generalnie przyłączam się do pytania - czemu miałoby to służyć??

 

To dobre pytanie i też chętnie bym poznał nanie odpowiedź.

Mnie osobiście robienie zdjęć ani ziębi ani grzeje, ale prywatnie uważam, że to niewiele zmieni, bo samo dokumentoeanie obecności pojazdu na badaniu to jak dla mnie zbyt mało :( .

Już kilkakrotnie wskazywałem inną metodę weryfikacji jakości pracy SKP opartą na podstawie analizy ilości przeprowadzonych BT przypadających w danej jednostce czasu na diagnostę. Chyba nie mamy się co oszukiwać, że w przypadku gdy na 1 OBT przypada 20 czy 25 minut, to należało by skontrolować taka SKP pod względem poprawności wykonywania BT.

Co ketiw sądzisz o mojej propozycji? Ma ona wielki plus polegający na tym, że w żden sposób materialnie nie obciąża właścicieli SKP ani nie zwiększa nakładu pracy diagnostom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szombi
Chyba nie mamy się co oszukiwać, że w przypadku gdy na 1 OBT przypada 20 czy 25 minut, to należało by skontrolować taka SKP

Na OBT kilkuletniej osobówki z niewielkim przebiegiem wprawnemu diagnoście wystarczy 10-15 min. Są oczywiście pojazdy którym trzeba poświęcić 40 min albo i wiecej. Wiele zależy też od wiedzy, doświadczenia a nawet sprawności fizycznej diagnosty. Mała ilość wyników N wcale nie świadczy o fałszowaniu BT Często zdarza sie że pojazd po kontroli trafia na warsztat bez wpisu N a po usunięciu usterek z powrotem na SKP i dostaje wynik P. Oczywiście takie działanie jest niezgodne z prawem ale czy niebezpieczne ?

Statystyki czasy BT i rejestru N mogą być sygnałem do kontroli ale muszą być wyznacznikiem jakości badań.

Fotorejestracja BT sama w sobie da niewiele tak samo jak statystyki N czy archiwizacja pomiarów ale jako część kompletnego systemu powinna zadziałać sprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

To podyskutujmy na temat robienia zdjęć podczas zmian konstrukcyjnych, a potem podczas badania.

Zadaje te same pytania co wy, ale odnośnie jednego badania - zmiany konstrukcyjne.

np Czemu mają służyć takie zdjęcia :?:

Chcę to przedyskutować, ponieważ nikt nie pytał się po co te zdjęcia, tylko miał problem jaki aparat i jaką rozdzielczość zdjęć :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Sama lokalizacja cech identyfikacyjnych - jednemu zejdzie na to 10 - 15 minut, inny zrobi to w 30 sek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DMG1

Obawiam się, żeby z zapisywaniem zdjęć do badania nie było tak. jak jest z przesyłaniem CEPIKU.

A 25 minut na przegląd to wcale nie problem dla 2 diagnostów w firmie dodatkowo wyposażonej w skaner dowodów.

Jeśli diagnosta puszcza fuchy to postawcie mu przed stacją radiowóz i niech płaci za usterki jak kierowca , to znaczy jak na przykład zapłaci 200 mandatu , a za przegląd dostanie 99 to się sam nauczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Czemu nikt nie odpowie na mój post - czy jest za bardzo kłopotliwy?

Na razie zaproponowałem zatrzymanie dyskusji o tym co może być (a nigdy nie będzie).

Podyskutujmy o tym co mamy :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szombi
To podyskutujmy na temat robienia zdjęć podczas zmian konstrukcyjnych

Między innymi ochronie diagnosty tak samo jak przy SAM. Jaśli ktoś po BT dokona dalszych zmian i cos się stanie to masz dowód że Ty tego do ruchu nie dopuściłeś. Np. osobówka na pomoc drogowa: na SKP jest pas żółty, sztywny hol, kogut,swiatła i wszystko OK ale na drugi dzień przy kontroli drogowej nie ma nic! Wtedy masz fotki że na SKP auto spełniało warunki dla "specjalny-pomoc drogowa"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
A 25 minut na przegląd to wcale nie problem dla 2 diagnostów w firmie dodatkowo wyposażonej w skaner dowodów.

 

A ja zrobiłem sam w niecałe 20 minut pod bacznym okiem pana z TDT. W protokole wpisano wykonano badanie pojazdu ........ bez uwag.

Osobówka z hakiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Dlaczego nie było problemu jak trzeba robić zdjęcia przy zmianach konstrukcyjnych?

 

Bo w przepisach jasno określono co sfotografować. Biorąc pod uwagę lapidarne opisy niektórych diagnostów ;) to faktycznie może nawet foto więcej powie :) Zdjęcie w takim momencie dokumentuje pewną faktyczną zmianę w pojeździe.

 

Dlaczego robienie zdjęć podczas BO wzbudza takie emocje?

 

Bo nie określiłeś do końca, jakie to mają być zdjęcia i czego. Jeśli tylko "na sztukę" - że auto wjechało na SKP to powód podałem... I chyba nie tylko ja ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

A gdzie jest zapis jakie zdjęcia mamy robić podczas zmian konstrukcyjnych :?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie ma żadnego - już to chociażby budzi wiele kontrowersji. Wszyscy bowiem te zdjęcia robią i ok... Ale jak to już jest różnica :) Jedni robią po jednej fotce, inni minimum 7.... a znam tez proste zmiany bez foto :)

Mało tego - nie jest nawet powiedziane gdzie, kto i kiedy ma te foty zrobić. Ja np. o badania przynoszę swoje zdjęcia jako klient i stacja to akceptuje (pstrykam wg ich wytycznych oczywiście).

 

Wszyscy robią, bo taki jest przepis - choć szczególnie konsultowany wcześniej nie był. To też nie dziw się, że lejne pomysły w tym zakresie budzą kontrowersje - tym bardziej, że nie potrafisz ich bliżej skonkretyzować....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
(...)

Wszyscy robią, bo taki jest przepis - choć szczególnie konsultowany wcześniej nie był.(...)

To dlaczego nie było takiego szumu - jak teraz?

Nie dość tego nikt o tym nie chce podyskutować :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
To dlaczego nie było takiego szumu - jak teraz?

 

Bo to już weszło w życie - to o czym tu rozmawiać?? Stało się!! :) Mleko się rozlało! Nikt tu nikogo nie pytał o zdanie

Natomiast jak proponujesz dyskusję nad nowym pomysłem to i jest dyskusja - o co Ci chodzi?? No to mają ludzie dyskutować czy nie? Czy chodzi o to, że dyskusje dopuszczasz, ale tylko jak Ci przyklaskują? :evil:

 

Ketiw - dowiem się w końcu o jakie zdjęcia Tobie chodzi? Bo pytam o to po raz trzeci ale jakoś odpowiedzi brak...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Nie wiem o jakie zdjęcia chodzi - wiem tylko, że jak gdzieś pokazało się w "mediach" o robieniu zdjęć (ew. monitoringu) to zaraz wielkie halo.

Dlatego chcę to porównać do sytuacji ze zdjęciami podczas zmian konstrukcyjnych.

Tam była dyskusja - ale nie po co zdjęcia - tylko:

- jaka rozdzielczość zdjęcia

- jaki aparata

- itd

 

Nikt, ale to nikt nie dyskutował po co te zdjęcia :!:

Czy nie wystarczy, że diagnosta potwierdzi zmiany na piśmie :?: - Jak do tej pory było i wystarczało :!:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Nikt, ale to nikt nie dyskutował po co te zdjęcia :!:

Czy nie wystarczy, że diagnosta potwierdzi zmiany na piśmie :?: - Jak do tej pory było i wystarczało :!:

 

No to idź w ramach swojej grupy roboczej i powiedz, żeby zmienili rozporządzenie.

 

Czy naprawdę nie widzisz różnicy pomiędzy tym co diagnostom narzucono i w zasadze nie ma sensu o tym dyskutować bo już niczego to nie zmieni od dyskusji nad nowymi pomysłami? Tamtej zmiany NIKT nie konsultował z diagnostami, bo zapewne reakcje byłby podobne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Tamtej zmiany NIKT nie konsultował z diagnostami, bo zapewne reakcje byłby podobne.

Na pewno :?:

To może posłuchajmy diagnostów :?::x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A konsultował?? O czymś nie wiem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
No to idź w ramach swojej grupy roboczej i powiedz, żeby zmienili rozporządzenie.

Być może istnieje taka możliwość, ale czy diagności chcą aby ktokolwiek szedł do grupy roboczej w ich imieniu? - moja osobista prośba - Proszę zostawmy ten temat :ok

 

[ Dodano: 19-02-2013, 10:42 ]

A konsultował?? O czymś nie wiem??

I to jest dobre pytanie :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No ale jak będziesz odpowiadał takimi półsłówkami to też do niczego :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janusz S

Jeśli chodzi o zdjecia przy zmianach to myslę,że był to dobry pomysł(może nie do konca sprecyzowany-co i jak dokładnie) i dlatego też nie było protestów czy dyskusji.

A dlaczego dobry? sam nie robie teraz zmian,ale na BT widzę co ludzie wyprawiają z tymi swoimi pojazdami,szczególnie chodzi mi o dodatkowe siedzenia,przegrody,pasy i to właśnie powinno byc dokumentowane przy zmianach-raz ze względu na diagnostów,którzy dopuszczaja(dopuszczali) takie zmiany i drugi ze wzgledu na właścicieli którzy po badaniu juz dokonuja kolejnych przeróbek.

Więc czasem wystarczy jedno,czasem dwa lub trzy zdjecia aby pokazac stan faktyczny jaki był na badaniu

 

Jesli chodzi o zdjecia przy badaniu okresowym to tutaj tez nie ma wiele sprzeciwów z tego co zauważyłem-przynajmniej jeśli chodzi o zdjecie potwierdzające obecnośc pojazdu na badaniu-myślę,ze to powinno nawet zostać wprowadzone,ale już fotografowanie czy nagrywanie całego badania nie ma sensu i tutaj sa głosy sprzeciwu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.